Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Totul despre Strategica

- - - - -
  • Please log in to reply
228 replies to this topic

#1
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Strategica este denumit drumul care se desprinde din Transalpina in apropiere de Saua Stefanu  si parcurge in majoritatea lui culmea Muntilor Latoritei trecand pe langa Vf. Puru, Vf. Pietrele, Vf. Fratoseanu Mare pentru a cobori apoi in DN 7A mai jos de Voineasa, apropae de Valea Macesului.

Uite si o harta:

Attached Files

  • Attached File  ds1.jpg   222.44K   2021 downloads
  • Attached File  ds2.jpg   227.41K   1624 downloads


#2
DeathRipple

DeathRipple

    communist vampire

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,937
  • Înscris: 11.08.2002
din transalpina spre petrimanu nu se poate ajunge direct, numa' pe strategica. sau pe drum, pe la obarsie.

#3
tibanu20

tibanu20

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 31.07.2008
am parcurs anul trecut dn67C de la ranca spre obarsie. am ajuns in dreptul drumului strategic si gps-ul arata ca iese in in DN7A dar nu am vrut sa-l credem. am parcurs drumul intr-un SUV Santa Fe 2. Am mers foarte bine. O singura problema la lespezi. Dar 4x4 si-a spus cuvantul. (aici am pus o stana de piatra rampa pentru a facilita urcusul) Se poate parcurge si drumul strategic cu aceeasi masina?

#4
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Spre deosebire de Transalpina (zona dintre Ranca si Obarsia Lotrului la care se rezuma majoritatea aventurierilor) pe Strategica exista numeroase portiuni unde solul se poate transforma usor in namol daca ploua destul de mult. De aceea trebuie abordata mai cu atentie in caz de vreme nefavorabila, dupa ploi abundente sau daca aveti masina incaltata cu cauciucuri de asfalt. Un sistem 4x4 poate fi esential in anumite zone si momente. Deasemenea nu uitati ca este mult mai putin circulata decat Transalpina astfel ca daca aveti probleme si sunteti singuri situatia devine rapid critica. Nu va aventurati cu o singura masina, nu exista semnal la mobil.

Uite cateva poze aici.

#5
dumitrescuionut

dumitrescuionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 02.04.2009

 rexkroki, on 17th June 2009, 14:58, said:

Spre deosebire de Transalpina (zona dintre Ranca si Obarsia Lotrului la care se rezuma majoritatea aventurierilor) pe Strategica exista numeroase portiuni unde solul se poate transforma usor in namol daca ploua destul de mult. De aceea trebuie abordata mai cu atentie in caz de vreme nefavorabila, dupa ploi abundente sau daca aveti masina incaltata cu cauciucuri de asfalt. Un sistem 4x4 poate fi esential in anumite zone si momente. Deasemenea nu uitati ca este mult mai putin circulata decat Transalpina astfel ca daca aveti probleme si sunteti singuri situatia devine rapid critica. Nu va aventurati cu o singura masina, nu exista semnal la mobil.

Uite cateva poze aici.

nu pot decat sa te felicit pentru poze dar si pentru km aia pe bicicleta....fabulos

#6
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008

 rexkroki, on 17th June 2009, 14:58, said:

Spre deosebire de Transalpina (zona dintre Ranca si Obarsia Lotrului la care se rezuma majoritatea aventurierilor) pe Strategica exista numeroase portiuni unde solul se poate transforma usor in namol daca ploua destul de mult. De aceea trebuie abordata mai cu atentie in caz de vreme nefavorabila, dupa ploi abundente sau daca aveti masina incaltata cu cauciucuri de asfalt. Un sistem 4x4 poate fi esential in anumite zone si momente. Deasemenea nu uitati ca este mult mai putin circulata decat Transalpina astfel ca daca aveti probleme si sunteti singuri situatia devine rapid critica. Nu va aventurati cu o singura masina, nu exista semnal la mobil.

Uite cateva poze aici.


Ce bine ca s-a redeschis “sezonul” la transalpina! Foarte utile informatiile despre strategica. Multumesc anticipat. Eu intentionez peste vreo luna sa fac o “dubla”: transalpina cu strategica. Masina: Subaru Outback benzina 170 CP. Am mai citit aici pe forum despre cineva care a facut strategica cu un Audi Allroad, zice-se fara probleme. Am mai vazut in niste poze, parca ale tale VladG cu Jeep Wrangler. Totusi am inteles ca sunt niste portiuni dificile datorita torentelor facute de ploi in timp. Va rog cei care ati fost recent sa-mi spuneti daca se poate traversa. Nu in ultimul rand poate facem o echipa, parca am retineri sa trec pe acolo doar cu o masina.
In al doilea rand in ciuda stradaniilor celor de la ROMSTRADE, nu cred ca vor reabilita portiunea Ranca-Obarsie anul acesta si nici anul viitor. Sa nu uitam ca pana acum au facut ce este mai usor: drumul pana la Ranca si o parte din portiunea din nord.
Promit sa revin cu fotografii.

#7
zugry

zugry

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,441
  • Înscris: 27.04.2007
am dat din intamplare peste acest topic, dar pare o idee incitanta acest drum Transalpin + Strategica.
Am experienta urcarii la Piatra Arsa pe un drum fara asfalt si cu vaioage lasate de torente. Am vazut ca majoritatea aveti SUV, crossuri si alte chestii cu tendinte off-road. Eu am un Megane Sedane, credeti ca face fata pe un asemenea drum? Ma foarte intereseaza sa fac echipa cu voi intr-o drumetie pe acolo.
Cazari pe aceste drumuri sunt? Macar sa ramai 24 de ore acolo sa admiri peisajul, nu?

#8
mtest

mtest

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,957
  • Înscris: 13.06.2002

 zugry, on 19th June 2009, 00:46, said:

am dat din intamplare peste acest topic, dar pare o idee incitanta acest drum Transalpin + Strategica.
Am experienta urcarii la Piatra Arsa pe un drum fara asfalt si cu vaioage lasate de torente. Am vazut ca majoritatea aveti SUV, crossuri si alte chestii cu tendinte off-road. Eu am un Megane Sedane, credeti ca face fata pe un asemenea drum?
E ceva mai rau, dar ca skill-uri se cere cam acelasi lucru; eu l-am facut acu' ceva vreme cu o Laguna, deci se poate. Inarmeaza-te cu multa rabdare si alege-ti cu grija vremea; e important sa nu fie prea ud. Eu l-am facut dinspre Sebes, dar cred ca e mai bine sa vii dinspre Ranca.
Pe Strategica n-am fost, dar se spune c-ar fi mult mai rau.

Daca n-ai scut metalic (ex: masina nu e cumparata din .ro), don't push your luck: mergi din Ranca pana sus si nu incerca sa treci de partea cealalta. O iei frumos la picior pana in varf si de acolo se vede tot ce e mai interesant.

Quote

Cazari pe aceste drumuri sunt? Macar sa ramai 24 de ore acolo sa admiri peisajul, nu?
Exista la Ranca, Obarsia Lotrului, Oasa -  dar in plin sezon nu-ti dau mari sanse sa gasesti liber, pentru ca locurile de cazare nu sunt foarte multe si cu ajutorul forumului de fata, deja a inceput sa fie ceva trafic pe acolo. E multa lume si cu cortul, dar un loc sa-l pui tot mai gasesti.

#9
Sorintudosie

Sorintudosie

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 09.02.2009
Si eu o sa urc pe Transalpina+Strategica la inceputul lui August, cel mai probabil din zona Ciunget ( am mai fost in zona dar nu am urcat niciodata), am un Subaru Forester 2.0X . Cine mai vrea sa vina... vorbim.

Edited by Sorintudosie, 20 June 2009 - 11:07.


#10
vince

vince

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 15.09.2006
Am fost pe strategica acum 3 saptamani, cu doua masini. Am urcat de la Obarsie pe TA, apoi am facut stanga la Saua Stefanu. Drumul mi s-a parut foarte spectaculos (ca sa parafrazez inceputul acestui topic, daca Transfagarasanul este de nota 9 iar TA de nota 10, atunci strategica e de 10+). In primul rand, drumul e foarte ingust, foarte greu pot trece doua masini in paralel. In prima parte drumul e ok (mai bun decat TA) si am vazut chiar si o Dacie a unor culegatori de ciuperci. Dupa cativa kilometri, drumul devine mai prost, iar faptul ca in dreapta e prapastie te face sa strangi de volan cu putere (am citit ca unii spuneau acelasi lucru despre TA; am fost si anul trecut si anul acesta pe TA si pot spune ca exceptand bolovanii de pe Urdele si lespezile de pe Muntinu, TA e un drum aproape ok). In schimb pe strategica prapastia e foarte aproape, iar sleaurile te imping periculos de aproape de margine. Cu ceva stapanire de sine se poate insa trece cu succes. Am ajuns in punctul de inaltime maxima, acolo unde e un releu (cred ca se cheama Fratosteanu Mare). Pana acolo peisajul e spectaculos (se pot vedea foarte bine lacul Vidra, statiunea, pasul Urdele, Curmatura Oltetului, etc). Acolo incepe coborarea si pentru noi au inceput problemele (a plouat destul de mult, insa nu torential). Am ajuns la cabana Plaiul Poienii si am facut stanga, asa cum ne trimitea GPS-ul. In dreapta se facea drumul forestier care coboara spre Ciunget, insa noi am luat-o la stanga, pe un drum care continua prin padure. Acolo una din cele doua masini a facut pana pe dreapta fata (s-a sfasiat cauciucul intr-o piatra) asa ca am pierdut o ora sa facem pana (nu aveam rezerva normala, ci doar rezerva de avarie, care are dimensiuni mai reduse). Am iesit apoi din padure, am trecut prin curtea omului despre care a mai scris cineva mai sus si am ajuns deasupra statiunii Voineasa. Aici am avut impresia ca am ajuns, insa drumul prost abia aici incepe: sunt foarte multe sleauri, chiar cu masina de teren poti inainta foarte greu. Intr-un tarziu, dupa cateva ore, am coborat in DN 7A, la Valea Macesului. Una peste alta, un drum spectaculos, dificil, imposibil pentru o masina normala (in cinci ore si peste 30 km ne-am intalnit numai cu o coloana de jeep-uri care venea din sens opus si cu niste ATV-uri).
Am ramas cu doua intrebari:
1. inainte de Fratosteanu Mare se facea un drum in stanga, care cobora spre Curmatura Vidrutei (asta am vazut pe harta, insa e posibil sa fi fost ceva mai inainte, la Varful Pietrile). Pare a fi un drum relativ nou, din pamant. A coborat cineva pe el? Daca ar fi practicabil, s-ar putea evita portiunea dificila si mai putin spectaculoasa de la coborarea spre Valea Macesului si s-ar puta cobori direct spre DN 7A (intre Voineasa si Vidra, foarte aproape de Vidra, acolo unde stau cei care vand zmeura)
2. La cabana Plaiul Poienii se poate face dreapta spre Ciunget. Drumul este practicabil? La fel, daca drumul e ok, se poate evita portiunea dificila din partea cealalta
In incheiere, multumiri celor care au contribuit la acest topic si succes celor care se vor mai aventura pe TA si strategica. Chiar daca Transalpina va fi asfaltata si se va umple de gratare, ne raman strategica si drumul Polovragi-Curmatura Oltetului-Ciunget.

Attached Files

  • Attached File  ds1.jpg   222.44K   584 downloads


#11
watcher

watcher

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 26.03.2004
Mi-am propus si am facut demersuri serioase in acest sens (recte mi-am facut rezervare la hotel Zan in Voineasa) sa fac in weekendul acesta urmatorul traseu in zona Transalpina:
1) vineri 28 deplasare Bucuresti - Voineasa
2) sambata 29 trezit dis-de-dimineata si pe la ora 0600-0700 plecare din Voineasa catre Ciungetu, urcare pe Strategica, facut toti cei ~60km, ajuns la Transalpina. Aici avem 2 optiuni, in functie de cat a durat:
2a) dreapta, Obarsii, revenire pe asfalt la Voineasa, cazare, somn (asta daca e prea tarziu cand ajungem la Transalpina)
2b) stanga pana la Ranca, masa, revenire pe Transalpina pana la Obarsii, cazare, somn (asta daca avem destul timp cand ajungem la Transalpina)

3) duminica, trezire la o ora acceptabila si plecat pe drum spre lacurile Galbenul si Petrimanu, iar de acolo peste munte, pe Cheile Oltetului catre Polovragi, de unde mergem la Bucuresti. In functie de timp, ne oprim pe la Horezu, Arnota, Bistrita, etc.

Voi fi cu Land Cruiserul care are tot ce ii trebuie pentru drumurile astea, ar trebui sa ii fie foarte usor.

Exista cineva CU 4X4 care sa se preteze caruia ii surade vreun traseu (in special cel cu Strategica), ca sa mergem impreuna ?
Iesirea o sa fie de plimbare, poze,  etc, nu de offroad, voi fi cu un copil mic in masina...

Edited by watcher, 27 August 2009 - 15:03.


#12
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008

 watcher, on 27th August 2009, 15:58, said:

Mi-am propus si am facut demersuri serioase in acest sens (recte mi-am facut rezervare la hotel Zan in Voineasa) sa fac in weekendul acesta urmatorul traseu in zona Transalpina:
1) vineri 28 deplasare Bucuresti - Voineasa
2) sambata 29 trezit dis-de-dimineata si pe la ora 0600-0700 plecare din Voineasa catre Ciungetu, urcare pe Strategica, facut toti cei ~60km, ajuns la Transalpina. Aici avem 2 optiuni, in functie de cat a durat:
2a) dreapta, Obarsii, revenire pe asfalt la Voineasa, cazare, somn (asta daca e prea tarziu cand ajungem la Transalpina)
2b) stanga pana la Ranca, masa, revenire pe Transalpina pana la Obarsii, cazare, somn (asta daca avem destul timp cand ajungem la Transalpina)

3) duminica, trezire la o ora acceptabila si plecat pe drum spre lacurile Galbenul si Petrimanu, iar de acolo peste munte, pe Cheile Oltetului catre Polovragi, de unde mergem la Bucuresti. In functie de timp, ne oprim pe la Horezu, Arnota, Bistrita, etc.

Voi fi cu Land Cruiserul care are tot ce ii trebuie pentru drumurile astea, ar trebui sa ii fie foarte usor.

Exista cineva CU 4X4 care sa se preteze caruia ii surade vreun traseu (in special cel cu Strategica), ca sa mergem impreuna ?
Iesirea o sa fie de plimbare, poze,  etc, nu de offroad, voi fi cu un copil mic in masina...

S-o preta, nu s-o preta dar cred ca voi apare si eu cu flasneta mea (Outback) si se pare ca vom mai fi si cu un Allroad. Problema ca putem pleca dupa 10.30/11.00. Oricum daca a trecut cu un Forester Sorintudosie in urma cu 2 saptamani cred ca nu vom avea probleme insurmontabile.

#13
watcher

watcher

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 26.03.2004
Pe TA e clar ca merge, la Strategic ma gandesc ca ar fi ceva probleme.
Legat de greutatea la LC, atat in talon cat si pe net e dat ~1900 kg...
Cu pretatul nu ma gandeam la troliu, ca am eu, dar nu ar trebui sa fie nevoie. Ce am in cap este garda la sol, masina in stare tehnica buna, (anvelope...), de preferat cu reductor,  si sa putem sa mergem relaxati, adica data trecuta pe TA nu am avut vreun stres la gropi, santuri, etc. traseul propus e destul de lung, sunt vreo 110 km in afara asfaltului, deci trebuie sa pastram o oarecare viteza de deplasare ca sa putem compensa opririle pt poze, masa, etc...

Pe asta nu am antena externa la CB, o sa iau statia cu antena ei cea mica.
Telefonul meu este 0722 217 264 - Cristi / Watcher.

#14
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
sa reveniti cu poze, in special cu zonele mai dificile de pe Strategica... imi doresc si eu sa fac acest drum dar din pacate nu pot sa fiu alaturi de voi weekendu asta
drum bun si distractie placuta :wave:

#15
Sorintudosie

Sorintudosie

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 09.02.2009

 cezarm, on 27th August 2009, 22:41, said:

S-o preta, nu s-o preta dar cred ca voi apare si eu cu flasneta mea (Outback) si se pare ca vom mai fi si cu un Allroad. Problema ca putem pleca dupa 10.30/11.00. Oricum daca a trecut cu un Forester Sorintudosie in urma cu 2 saptamani cred ca nu vom avea probleme insurmontabile.
Nu cred ca o sa aveti probleme, cea mai mare parte din Strategica e destul de buna. Mie cea mai dificila portiune mi s-a parut portiunea Valea Macesului pana la Livezi(sunt santuri sapate de totente), eu am abordat-o in urcare si e mai dificil decat in coborare, de la Cabana Plaiul Poienii drumul este mult mai bun. Am multe poze, in care sunt si zonele mai dificile, dar nu mai pot sa le atasez si nu stiu de ce??? Imi tot apare: Spațiu folosit de atașamente 7.97MB din Unlimited si Dimensiunea maximă a unui singur atașament: 8MB , poate stie cineva ce se intampla sa imi zica si mie.

#16
giorgel

giorgel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 24.03.2009
corect, laurentiu, pt. Transalpina uscata nu ai nevoie neaparat de 4x4, ci doar de o garda la sol mai mare si indemanare(eu am patinat chiar si cu 4x4! daca i se poate spune asa unei masini cu tractiune integrala, dar fara diferentiale blocante, Subaru Forester e bestial, are si reductor si un buton "diff lock"). daca e uda, se schima kalimera. pe Strategica zice sorintudosie ca este mai complicat fara integrala.

fullhouse, drumul este inchis oficial, insa te lasa sa treci, asta daca nu cumva tocmai se pregatesc sa detoneze sau au detonat deja stanci pe acolo. sunt ceva posturi de zilele trecute (cineva chiar s-a intors din drum). iar despre vreme, nu stiu ce sa zic. Transfagarasanul se inchide pe la mijlocul lui Septembrie parca, iar Transalpina e mai inalta...si noi mai vrem odata, e destul de greu insa in perioada asta.

cezarm :D , daca Outback-ul ala e flasneta, ce sa mai zici de altele? rasnite, farase, etc. m-ai amuzat oricum.

watcher, drum bun si asteptam impresii.

#17
vince

vince

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 15.09.2006

 Sorintudosie, on 28th August 2009, 11:07, said:

Nu cred ca o sa aveti probleme, cea mai mare parte din Strategica e destul de buna. Mie cea mai dificila portiune mi s-a parut portiunea Valea Macesului pana la Livezi(sunt santuri sapate de totente), eu am abordat-o in urcare si e mai dificil decat in coborare, de la Cabana Plaiul Poienii drumul este mult mai bun. Am multe poze, in care sunt si zonele mai dificile, dar nu mai pot sa le atasez si nu stiu de ce??? Imi tot apare: Spațiu folosit de atașamente 7.97MB din Unlimited si Dimensiunea maximă a unui singur atașament: 8MB , poate stie cineva ce se intampla sa imi zica si mie.

Asa este, portiunea cea mai dificila este intre Valea Macesului si Plaiul Poienii. Eu am parcurs-o in sens invers si mi s-a parut dificila (se poate trece, insa luati in calcul ca veti avea nevoie de cel putin doua ore pentru aceasta portiune). Revin cu o intrebare mai veche: nu exista un drum direct intre Ciunegt si Plaiul Poienii? Parca scria cineva ca e un drum care urca din Ciunget, prin dreapta magazinului.

#18
giorgel

giorgel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 24.03.2009
vince, au postat doi colegi forumisti, cateva pagini mai in urma, niste harti. o sa incerc sa le atasez eu acum (pt. ca mi le-am salvat, multumiri colegilor care le-au postat). se pare ca exista un drum forestier intre Ciunget si Plaiul Poienii. sa vedem cui ii va reveni placerea de a posta primul impresii de pe acest drum.

cu upload-ul nu merge, cautati la pag. 102 (postata de kegpr) si la pag. 104 (postata de catal1n2000).

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate