Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€

ICC/ICM soft monitorizare si cont...

Recomandare ipad
 Ce fel de disc pentru acest circu...

Windows 11 24H2 pe release?

Intrebare motor auto

Opel Astra K
 Romania - tara formelor fara fond?

Probleme sistem audio mașina

Radio care se incinge

problema -amplificator cu tranzis...
 Retragere bani din cont inainte d...

Plata cu cardul si bacsisul

Primire bani din Danemarca prin N...

Alerta securitate Fedora Linux 40...
 

Sistemul educational

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
109 replies to this topic

#1
gi_fubar

gi_fubar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 26.12.2007
ce parere aveti de educatia din ziua de azi ?
e normal sa bombardam creierul unui copil cu notiuni ca ecuatii diferentiale , integrale , logaritmi , unde electromagnetice , fotoni , camp gravitational - termeni abstracti conceputi de creierul unui adult ;
parerea mea este ca orice notiune ar trebui asociata cu o aplicatie practica, ar trebui explicata cat mai comprehensibil copilul ar trebui incurajat sa descopere singur lumea din jur ;

Nu mai punem la socoteala ca nici adultii , oamenii de stiinta , savantii nu-si pot explica rational aceste fenomene .

#2
flyingspur

flyingspur

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 656
  • Înscris: 12.04.2009
Plus ca ce mai intelege bietul copil cand e bombardat cu materii care se contrazic : biologie + geografie + religie + pshilogie + tot felul de "educatii" + ca toate materiile sunt "stufoase" si profii au pretentia sa STII TOT
Intradevar , i se baga pe gat definitii deduse de altii si complicate cand ar putea de unul singur sa isi gaseasca raspunsurile. Sau sa fie incurajat sa gaseasa el raspunsurile  :thumbup:  JOS CU TOCEALA !

#3
Tutzzu

Tutzzu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 835
  • Înscris: 24.03.2010
Aveti dreptate , 6 ore /zi sunt chiar obositoare , sa nu mai spun ca unii profesori ne tin si in pauze . Unele materii chiar nu sunt folositoare , ar trebui faca fara sa fie notate .

#4
gi_fubar

gi_fubar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 26.12.2007
matematica ar trebui asociata cu ceva practic , mai ales cele superioare ; vine copilul la scoala si invata calculul matriceal dar nu stie la ce foloseste , care e rostul , multe informatii inutile , invatate pe de rost sau la chimie invatam ca atomul e format din atatea bilutze - protoni , neutroni si electroni dar oare intereseaza pe cineva cum s-a ajuns la aceasta descoperire , experimentele care au dus acolo , oare chiar asa o fi ? fiecare trebuie sa inteleaga ca stiinta este un fenomen intr-o continua schimbare si transformare suntem conditionati sa memoram informatii cu caracter de lege fara sa fim incurajati sa ne intrebam --- de ce e asa si nu altfel ?

Edited by gi_fubar, 11 April 2010 - 12:16.


#5
GigiMaciuca

GigiMaciuca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 940
  • Înscris: 27.01.2010
Pe de alta parte dupa ce te angajezi parca nu-ti mai vine sa inveti nimic pentru ca pur si simplu "nu intra" ;)

#6
jet li

jet li

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,828
  • Înscris: 26.08.2006

View PostGigiMaciuca, on 11th April 2010, 16:11, said:

Pe de alta parte dupa ce te angajezi parca nu-ti mai vine sa inveti nimic pentru ca pur si simplu "nu intra" ;)

GigiMaciuca, nu esti primul nici ultimul.

Nu spun decat: cautati-va pe voi insisi. Regasiti-va. Deveniti din nou curiosi, scapati de masina implantata in cap prin educatie. Scoala neaga spiritul omului, distruge curiozitatea naturala a copiilor. Putini scapa nemodificati.

Albert Einstein despre scoala:

"One had to cram all this stuff into one's mind for the examinations, whether one liked it or not. This coercion had such a deterring effect on me that, after I had passed the final examination, I found the consideration of any scientific problems distasteful to me for an entire year."


"Trebuia sa iti bagi toata gramada asta de lucruri in minte, pentru examene, fie ca iti placea sau nu. Aceasta fortare, a avut un asemenea efect de respingere asupra mea incat dupa ce am dat ultimul examen, am simtit un dezgust fata de orice problema stiintifica timp de un an intreg."

Edited by jet li, 18 April 2010 - 12:25.


#7
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008

View Postgi_fubar, on 11th April 2010, 12:07, said:

ce parere aveti de educatia din ziua de azi ?
e normal sa bombardam creierul unui copil cu notiuni ca ecuatii diferentiale , integrale , logaritmi , unde electromagnetice , fotoni , camp gravitational - termeni abstracti conceputi de creierul unui adult ;
parerea mea este ca orice notiune ar trebui asociata cu o aplicatie practica, ar trebui explicata cat mai comprehensibil copilul ar trebui incurajat sa descopere singur lumea din jur ;

Nu mai punem la socoteala ca nici adultii , oamenii de stiinta , savantii nu-si pot explica rational aceste fenomene .


Scoala romaneasca este asa, pe scheletul celei sovietice care-si propunea sa creeze omul nou care este expert in toate, multilateral dezvoltat.

O scoala bazata pe dictare  memorare si redare intocmai a informatiei.

Intra intr-o facultate sa vezi in ce consta cursul: profesorul dicteaza si studentii fac munca de copiere, de scribi.Nu sunt cursuri interactive in care aceste cursuri sa le fie date in format tiparit studentilor si apoi cursul sa fie discutat.

Poate ai observat pe alte threaduri cum utilizatorii nostri fac misto de handicapatii de vestici si de americani care nu au auzit de Eminescu, nu stiu capitala Boliviei si nici cat a fost productia de magneziu a Braziliei in 1976.
Deh, asa suntem noi geniali si atoate stiutori,asa ne-a creat scoala romaneasca.

In Vest se pune accentul pe creativitate si impulsionarea elevului si studentului de a cauta singur raspunsuri, nu de a invata mot-a-mot ce zic altii, se pune accentul pe practica, nu pe tocirea teoriei.

In alta ordine de idei : ecuatiile diferentiale, caracterul dual al luminii,integralele nu le invata copiii.

Si poate ca ar fi util ca fiecare fiinta bipeda care poate articula cuvinte sa stie ce e aia camp gravitational, nu? :rolleyes:

View Postjet li, on 18th April 2010, 13:22, said:

Scoala neaga spiritul omului, distruge curiozitatea naturala a copiilor. Putini scapa nemodificati.


Eu zic ca trebuie daramate scolile.Tu ce zici, mai Jet? In societatea primitiva, taraneasca pe care o visezi tu oamenii trebuie sa stie doar sa dea cu sapa, nu le foloseste la nimic sa stie sa citeasca si sa socoteasca :rolleyes:

Edited by allyn1985, 18 April 2010 - 12:42.


#8
jet li

jet li

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,828
  • Înscris: 26.08.2006
In vest sunt si mai spalati pe creier decat noi.
http://www.spinningl...t/condunces.htm
http://www.scribd.co...hn-Taylor-Gatto

Cred ca nu ai vazut, am dat un citat de-al lui Eistein. Daca as fi impotriva "cunoasterii", as fi dat un citat de la "omu pesterii care da cu bata". Scoala distruge curiozitatea naturala.

Edited by jet li, 18 April 2010 - 13:02.


#9
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008

View Postjet li, on 18th April 2010, 14:00, said:

Cred ca nu ai vazut, am dat un citat de-al lui Eistein. Daca as fi impotriva "cunoasterii", as fi dat un citat de la "omu pesterii care da cu bata". Scoala distruge curiozitatea naturala.


Einstein daca nu ar fi fost la scoala, ramanea sa sape pamantul.

Bineinteles ca scoala este necesara.
Ca aia romaneasca trebuie reformata si modernizata si mai ales,corelata cu piata de munca actuala, asta e alta gasca in alta traista.

Geniul inseamna 99% transpiratie si 1% inspiratie. Ghici cine a spus asta.

Edited by allyn1985, 18 April 2010 - 13:05.


#10
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

Quote

Geniul inseamna 99% transpiratie si 1% inspiratie. Ghici cine a spus asta.
:worthy:
Definitia aia cu 99 e data de un inventator perseverent si afacerist veros, Thomas Edison - era lipsit de scrupule in afaceri ce incerca sa fure inventiile altora sau sa-i compromita pe rivali.
Oficial nu a "executat" decat 3 luni de scoala, fiind numit de profesorul de atunci "avorton". Restul educatiei a fost facut acasa ajutat de maica-sa, dovada ca pentru a ajunge "geniu de succes" nu e nevoie de sistem educational, ci din contra, evitarea unui sistem care sa-ti spuna ce-i posibil si ce nu, poate sa ajute.

Quote

In school, the young Edison's mind often wandered, and his teacher, the Reverend Engle, was overheard calling him "addled". This ended Edison's three months of official schooling. Edison recalled later, "My mother was the making of me. She was so true, so sure of me; and I felt I had something to live for, someone I must not disappoint." His mother homeschooled him.[2] Much of his education came from reading R.G. Parker's School of Natural Philosophy and The Cooper Union.
http://en.wikipedia....ison#Early_life
------------------
Despre einstein - Normal ca fara a absolvi scoala ar fi ramas sa creasca vaci, pentru ca este conditie obligatorie sa termini scoala ca sa te bage anumite persoane in seama cand publici un articol stiintific, dar asta nu inseamna neaparat ca scoala ajuta cu ceva util, dovada stau si el si geniul cu "99% transpiratie si 1% furat ideiile altora"

Edited by blimpyway, 18 April 2010 - 16:29.


#11
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008

View Postblimpyway, on 18th April 2010, 17:22, said:

dar asta nu inseamna neaparat ca scoala ajuta cu ceva util, dovada stau si el si geniul cu "99% transpiratie si 1% furat ideiile altora"


Pai si ce, e luat cineva cu arcanul la scoala?

Cine merge,merge benevol.

Cine se simte geniu gen Bill Gates, poate ajunge milionar si fara scoala, fondeaza un nou Microsoft si s-a scos :rolleyes:

Edited by allyn1985, 18 April 2010 - 16:41.


#12
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postallyn1985, on 18th April 2010, 17:39, said:

...
Cine merge,merge benevol.
...
Benevol si obligatoriu in acelasi timp.

#13
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008

View Postblimpyway, on 18th April 2010, 22:13, said:

Benevol si obligatoriu in acelasi timp.

Sunt poate mii de familii de rromi care nu-si trimit copiii la scoala si poate alte mii de copii din mediul rural care abandoneaza scoala in fiecare an.
Si nu am auzit ca sa trimita statul trupele speciale ca sa-i duca cu forta la scoala.

Daca te simti nedreptatit si abuzat prin faptul ca statul te-a trimis la scoala, moka, sa inveti sa scrii, sa citesti si sa socotesti ca sa nu semnezi ca acum 100 de ani cu o cruce sau cu amprenta, fireste ai dreptul constitutional de a-l actiona in judecata. :rolleyes:

Edited by allyn1985, 19 April 2010 - 06:55.


#14
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005

View Postgi_fubar, on 11th April 2010, 13:13, said:

matematica ar trebui asociata cu ceva practic , mai ales cele superioare ; vine copilul la scoala si invata calculul matriceal dar nu stie la ce foloseste , care e rostul , multe informatii inutile , invatate pe de rost sau la chimie invatam ca atomul e format din atatea bilutze - protoni , neutroni si electroni dar oare intereseaza pe cineva cum s-a ajuns la aceasta descoperire , experimentele care au dus acolo , oare chiar asa o fi ? fiecare trebuie sa inteleaga ca stiinta este un fenomen intr-o continua schimbare si transformare suntem conditionati sa memoram informatii cu caracter de lege fara sa fim incurajati sa ne intrebam --- de ce e asa si nu altfel ?

Păi mai târziu, dacă o să vrea să facă ceva în viață, de exemplu studii superioare, o să aibă brusc o revelație!! Matematica folosește, și încă cum. 


Bazaconiile antropoposofice de genul "pedagogiei" Waldorf, că la asta am impresia că se bate apropoul pe aici, nu fac decât să zăpăcească de cap mințile crude ale copiilor. :nonobad:  Toate tâmpeniile debitate de Rudolf Steiner ar fi un motiv suficient pentru ferirea copiilor de așa ceva și menținerea unui stil educațional clasic, care a dat rezultate bune, zic eu, dovada fiind imensul progres tehnico-științific din ultima sută de ani. 

Edited by floryyn, 19 April 2010 - 07:35.


#15
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008

View Postfloryyn, on 19th April 2010, 08:34, said:

Bazaconiile antropoposofice de genul "pedagogiei" Waldorf,

Nu s-a ajuns pana acolo, initiatorul topicului considera scoala inutila si periculoasa in ansamblul ei.

Ca apasii si comansii nu aveau scoala si uite ce bine o duceau.

Edited by allyn1985, 19 April 2010 - 09:27.


#16
geanina15

geanina15

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 27.02.2008
scoala bat-o vina  :bandit:

in opinia mea nu scoala comunista e proasta, ci scoala e azi e sub orice critica. vrem sa adoptam metodele din vest, foarte bine, dar insereaza tot sistemul si nu il carpi pe ici pe colo ca nu poate sa iasa bine.

in opinia mea vesticii fac foarte bine, specializari de la liceu, noi nu , sa avem examene ca in vest dar daca vrei sa faci matematica trebuie sa faci si istoria si geografia lumii + alte materii de uman. o sa imi sariti in cap pentru ca e nevoie sa stii despre istorie, de ex, dar daca vrem un sistem asa sa il promovam pe cel sovietic, trebuie sa fii bun la toate.

in fine, bine ca terminai scoala  :rolleyes:

#17
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008

View Postgeanina15, on 19th April 2010, 19:40, said:

in opinia mea vesticii fac foarte bine, specializari de la liceu, noi nu


Ei au asa numita orientare profesionala, ca din clasele relativ mici, de prin clasa a 8-a ,incearca sa depisteze care sunt skill-urile , pasiunile, inclinatia copilului, ca sa-l orienteze catre o anumita meserie.

Mai bine ca elevul sa devina un electrician bun decat un medic prost,impins  la spate de ambitia parintilor.

La un astfel de interviu nu stiu ce ar fi raspuns cineva ca Jet Li sau Gi_fubar..."ce iti place sa faci?"", "ce meserie te atrage?"," ce vrei sa fii cand vei creste?"

Edited by allyn1985, 19 April 2010 - 18:48.


#18
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007
Problema îi că se face difrențierea mult prea târziu.
Nu-i tâmpenie să-l înveți pe copil integrale, lograitmi și câmpuri electromagnetice ci îi o enormă tâmpenie să-l înveți integrale, logaritmi și câmpuri electromagnetice în același timp cu noțiuni de genul iluminismului, liberalismului sau keynesianismului.

View Postgi_fubar, on 11th April 2010, 12:07, said:

ce parere aveti de educatia din ziua de azi ?
e normal sa bombardam creierul unui copil cu notiuni ca ecuatii diferentiale , integrale , logaritmi , unde electromagnetice , fotoni , camp gravitational - termeni abstracti conceputi de creierul unui adult ;
parerea mea este ca orice notiune ar trebui asociata cu o aplicatie practica, ar trebui explicata cat mai comprehensibil copilul ar trebui incurajat sa descopere singur lumea din jur ;

Nu mai punem la socoteala ca nici adultii , oamenii de stiinta , savantii nu-si pot explica rational aceste fenomene .
Nu învață copiii ecuații diferențiale. Ecuații diferențiale se studiază doar la facultatea de matematică și la politehnică.
Integrale învață copii cu drepturi deplinde de adult la profil real de liceu; cam la fel și fotonii.
Problema îi că toți învață ce-a scris Bacovia și de ce-a scris el așa.

View Postgi_fubar, on 11th April 2010, 13:13, said:

matematica ar trebui asociata cu ceva practic , mai ales cele superioare ; vine copilul la scoala si invata calculul matriceal dar nu stie la ce foloseste , care e rostul , multe informatii inutile , invatate pe de rost sau la chimie invatam ca atomul e format din atatea bilutze - protoni , neutroni si electroni dar oare intereseaza pe cineva cum s-a ajuns la aceasta descoperire , experimentele care au dus acolo , oare chiar asa o fi ? fiecare trebuie sa inteleaga ca stiinta este un fenomen intr-o continua schimbare si transformare suntem conditionati sa memoram informatii cu caracter de lege fara sa fim incurajati sa ne intrebam --- de ce e asa si nu altfel ?
Matematica îi singurul lucru serios care încă se mai face în școala românească. Fizica și chimia sunt la pământ. Dacă s-ar renunță și la matematica de acum, sistemul de învățământ românesc ar fi chiar praf.
Experimentele respective se prezintă mai mult ca o lecție de istorie decât una de fizică/chimie. Pentru a-ți putea pune problema de ce e așa și nu altfel ți-ar trebui noțiuni mult mai avansate (începând cu cele de matematică).

View Postallyn1985, on 18th April 2010, 14:03, said:

Geniul inseamna 99% transpiratie si 1% inspiratie. Ghici cine a spus asta.
Un om care nu era mare geniu.

Edited by m3th0dman, 19 April 2010 - 21:30.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate