Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce femeie are si zahar si miere

Vas wc care nu inchide

De ce este greu pentru microintre...

Intrebari despre carucior electric
 Tester pH-ul apei

Achizitionarea unui subwoofer auto

Aparat foto zoom mare

Smecheri vs populime
 La multi ani @Lieutenant!

La multi ani @xmanyacs77!

Tableta office

Comanda Mobexpert - o zi inainte ...
 Ocolirea limitatoarelor de viteza...

Recomandare adeziv - pt pervaz PVC

Sfat achizitie, Xiaomi 14 Ultra s...

Priza contorizare consum energie
 

km din bord

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
deianadrian

deianadrian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 21.01.2005
idei primite de la mecanici cum sa verifici o masina cand vrei sa o cumperi. Acuma cat si de bune nu stiu dar merita incercate si ar trebui sa mai adauge cine stie din astea.
1. cu moneda subtire la rosturile usilor sa vezi daca a fost lovita.( daca a fost lovita serios nu ii la fel distanta intre usa si caroserie
2. la praguri si al usi sub mochete si in diverse locuri interioare sa te uiti dupa picaturi de vopsea. daca sunt masina a fost revopsita .. deci lovita
3. kilometrii is doar de ochii lumii  sa te uiti la starea generala a masinii
4. cand mergi so cumperi pui pe unu so accelereze tare si brusc masina si daca iese un nor de fum negru ii clar ca motoru nui intro stare buna
5. sa te uiti pe capacul de la busonul de ulei daca is substante ce nu arata a ulei inseamna ca sa pus aditiv deci posibilie probleme
6. asta nu stiu daca la diesel sau benzina da dar ai ridicat in timp ce sta masina la relanti capacul de la ulei si iese fum motoru cica ii praf.
7. sa te uiti la uzura generala a masinii ( bord, volan , tapiterie, balamaua de la usa soferului) asta spune multe despre masina
8. cand o cumperi verifica toate sistemele electrice ale masinii pentru a fi sigur ca nu sunt probleme ( dupa sa le faci pot costa mult)
9. atentie la sunetele masinii atunci cand merge si din interior si din exterior.
10. la tura de proba se poate verifica dupa cum intra in viteza cutia de viteze dar nu stiu eu cum ( ceva de genu din a 4 in a 2 pentru 2 secunde.. sau ceva de genu asta da nu incercati pana nu va zice un mecanic cum ) si daca intra ok inseaman ca , cutia ii buna daca incepe sa caraie si sa scoata sunete ce nu ar trebui sa fie akolo insemna ca sunt probleme.
Sa mai scrie si altii idei din astea.. si sa le corecteze pe ale mele ca is majoritatea din auzite de la prieteni mecanici.

#20
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,817
  • Înscris: 08.02.2007

 deianadrian, on 11th January 2010, 23:08, said:

idei primite de la mecanici cum sa verifici o masina cand vrei sa o cumperi. Acuma cat si de bune nu stiu dar merita incercate si ar trebui sa mai adauge cine stie din astea.
.........................
Sa mai scrie si altii idei din astea.. si sa le corecteze pe ale mele ca is majoritatea din auzite de la prieteni mecanici.
ar mai fi... spre exemplu, ar fi bine de urcat pe o rampa, cu motorul oprit si inceput a se ciocani usor cu un ciocan de plastic pe dedesubt. daca pica mai mult decat mizeria normala, e ceva mai serios. la tobe iarasi... nu trebuie sa se auda simfonii de fiare
interiorul... daca e peste uzura normala... un semn de intrebare, scaunele sa nu fie "calcate", ca cine stie ce burtosi s-au "dat" cu masina
motorul sa nu aiba fluctuatii in functionare, nici la relanti, nici turat

#21
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
Eu am un A6 din 2002. Masina are 41000km, ieri i-am schimbat placutele F+S ca mi-a aratat in bord senzorul.
Masina merge fara probleme, e super scula, singura chestie a fost ca i s-a schimbat acum 2 ani cureaua de distributie, ca asa se procedeaza la 4 ani .
Masina tinuta in garaj, am cumparat-o eu la 28000km asta vara. Si stiu masina de vreo 2 ani, tot in garaj a zacut ca omu mergea cu alte masini, asta era de concedii.Acu 2 ani avea 24500km.
Km putini se vad la o inspectie mai serioasa nitel, cand se mai desfac diverse pe dedesubt, cand verifici la Porsche ce istorie are masina la ei si daca corespunde cu ce a zis proprietarul.
Ieri , de exemplu, cand schimbam placutele era un nene cu un A6 mai vechi decat al meu nitel. Masina arata a 2-3 sute de mii de km. Avea ceva la radiator parca, era cu toate matele pe jos si am intrebat si eu; ii schimba distributia? Mecanicul a raspuns: NUUUUUUU, nici pomeneala, uitati ca abia curelele astea de ventilator a fost de acord sa le schimbe ca erau deja duse( rupte, abia se mai tineau). Plus ca ii curge si pompa de apa dar nu o schimba ca are client la masina, o da asa.
Eu i-am schimbat placutele chit ca vrau sa o vand sa iau altceva. Soferi si soferi...
KM se dau usor si inainte si inapoi, eu chiar ma gandesc sa-i dau inainte ca nu ma crede lumea cu ce e pe bord.Si sincer nici nu e bine sa stea atata masina in 6 ani. Uite si niste  poze...

Attached Files


Edited by sanddy1964, 12 January 2010 - 09:05.


#22
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
Tot un mecanic bun si urcarea pe elevator sunt solutia pentru a cumpara o masina buna, chiar si cu kilometrii dati inapoi. Asta cu interiorul impecabil e cea mai inselatoare treaba. Am 2 prieteni care si-au luat teapa puternica uitandu-se ca interiorul era impecabil... probabil fusese curatat profesional. Unul a luat C-classe cu piele bej de arata de plangeai si avea kilometrajul dat inapoi mai mult de 100k. A mai facut si el cateva zeci de mii si a picat turbina, apoi a inceput sa mearga motorul in suturi. A vandut-o unuia care la fel s-a udat cand a vazut interiorul si care l-a sunat dupa 1 saptamana intreband ce i-a facut la motor ca s-a stricat si nu stiau cei de la Autoclasse sa-i faca. Altul a luat un A6 S-line automat, piele neagra, navi, etc, o aripa putin indoita in rest tipla: dupa 2 luni i-a picat cutia automata si sta cu ea pe bara ca n-are de unde sa dea 1000E pentru reparatie la niste baietasi prin Ferentari. De dealer autorizat nu se pune problema. Strange omul bani s-o faca si o sa i-o dea altuia care se va uda cand va vedea interiorul, navigatia, etc. Aaa intre timp a descoperit si niste urme de ulei pe motor: TDI frate de 180CP... surprinzator dar se strica si astea. :lol:

#23
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

 sanddy1964, on 12th January 2010, 08:48, said:

Uite si niste  poze...
Lume noua pe forum. Chiar arata bine masina, recunoaste ca ai o slabiciune pentru ele, cate ai avut modelul asta?

 filipxxx, on 12th January 2010, 09:36, said:

TDI frate de 180CP... surprinzator dar se strica si astea. :lol:
Acum a vorbit loganistul din tine. No hard-feelings. ;)

#24
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006

 deianadrian, on 11th January 2010, 23:08, said:

idei primite de la mecanici cum sa verifici o masina cand vrei sa o cumperi. Acuma cat si de bune nu stiu dar merita incercate si ar trebui sa mai adauge cine stie din astea.

2. la praguri si al usi sub mochete si in diverse locuri interioare sa te uiti dupa picaturi de vopsea. daca sunt masina a fost revopsita .. deci lovita

4. cand mergi so cumperi pui pe unu so accelereze tare si brusc masina si daca iese un nor de fum negru ii clar ca motoru nui intro stare buna




10. la tura de proba se poate verifica dupa cum intra in viteza cutia de viteze dar nu stiu eu cum ( ceva de genu din a 4 in a 2 pentru 2 secunde.. sau ceva de genu asta da nu incercati pana nu va zice un mecanic cum ) si daca intra ok inseaman ca , cutia ii buna daca incepe sa caraie si sa scoata sunete ce nu ar trebui sa fie akolo insemna ca sunt probleme.
Daca mi-ar face vreunul asa ceva la masina l-as alerga personal cu un levier sa-i rup capul.

#25
Dolofanu

Dolofanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 310
  • Înscris: 14.10.2007

 Nicu90, on 11th January 2010, 20:28, said:

Off topic:
povestile cu doctorii / batranii care au mers la piata si inapoi sunt foarte des intalnite.
Cunosc eu un batranel care are un Logan de aproape 3 ani si inca nu a ajuns la 2000 Km , tot asa , doar la piata.
Si mai am un vecin care si-a vandut anul trecut Dacia lui 1300 de prin 82 cu doar 25000 Km , a avut omul mai multe masini, defapt umbla numai cu Lancia ca sa se dea mare ca are masina straine  :puke:  si pe aia a tinut-o in garaj vreo 25 de ani  :lol: .
Fericit ce-l ce a cumparat-o ca a dat pe ea dor 10 milioane de lei vechi si toate piesele de pe masina originale ...
On topic:
Kilomtrajul cred ca il poti afla cu aproximatie din istoricul de service , sau ochiometric cu un meserias bun langa tine .
In rest , destul de greu avand in vedere cat de usor este sa schimbi nr de Km la orice masina. Numai sa nu incerci sa dai cu spatele , ca nu tine  :w00t:

#26
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
@Marius3k Desi sincer mi-as lua motor TDI ma lasa mut increderea orbeasca a oamenilor in TDI. Si nu increderea in motor, ci in masina pe care scrie TDI, indiferent care ar fi ea. Acum daca e sa fiu sincer, nu TDI-ul l-a lasat pe om, asa ca pana la proba contrarie motorul e fiabil. :D

#27
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
 
Cartea de service nu poate fi "o unealta" pentru a verifica corectitudinea numarului de km?
Se poate falsifica si cartea de service asa la drumul mare ?

Edited by mihai!, 12 January 2010 - 16:22.


#28
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

 filipxxx, on 12th January 2010, 15:21, said:

@Marius3k Desi sincer mi-as lua motor TDI ma lasa mut increderea orbeasca a oamenilor in TDI. Si nu increderea in motor, ci in masina pe care scrie TDI
Bre, prea generalizezi. Poate sa scrie CDI, CDTI, TDCI, etc. etc. Mesterii aia sunt o categorie speciala si aparte, asta e ca si treaba cu BMW-urile (vezi topicul de la intalniri) - aia cu fauve-uri sunt ghiolbani, etc. etc.
Si eu mi-as lua un diesel, imi place mult cum se conduc dar intotdeauna ezit cu gandul la: turbina, egr, injectoare, bujii, alea-alea. Asa ca, fac naveta cu un benzinar insetat si ma uit cu jind la aia care se lauda cu consumuri de 5% in timp ce eu daca scot sub 7% sunt mega-fericit. :lol:

 mihai!, on 12th January 2010, 16:19, said:

Se poate falsifica si cartea de service asa la drumul mare ?
Se poate si la drumul mic, trebuie sa ai pe cine sa suni. :) Intre 25 si 75 de euro costa de obicei.

Auzi multe cand stai la cativa km de targul de masini si mergi acolo doar pentru ca se mananca mici buni. :coolspeak:

#29
deianadrian

deianadrian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 21.01.2005
aaa si cartea de service se poate falsifica usor aia am aflat azi de la un mecanic de la lucru . cica sunt baieti care pt 50 de euro si cartea tio face curata ca lacrima si kilometraju til da inapoi.

#30
pustiu_22

pustiu_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,052
  • Înscris: 19.01.2007
25e cartea in alb
50e cartea stampilata, asa lucreaza samsarul de la mine din bloc, preturi recunoscute la o sticla de vin de Sf Ion!  :lol:

#31
Spider1

Spider1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 09.09.2004

 deianadrian, on 11th January 2010, 23:08, said:

6. asta nu stiu daca la diesel sau benzina da dar ai ridicat in timp ce sta masina la relanti capacul de la ulei si iese fum motoru cica ii praf.


La 2.0TDI PD motor VW daca scoti busonul de la ulei ies aburi cand motorul este cald. Am vazut la 3 masini diferite (acelasi motor) cu 22.000km, cu 90.000km, si 125.000km; Toate 3 motoarele merg perfect.
Ce-i drept era ABUR nu FUM.

Daca deschizi capacul la ulei cu motorul pornit mi se pare ca ies gazele de carter... nu sunt sigur de asta.. stiu doar ca se formeaza pe acolo prin chiuloasa si cum busonul la ulei e in capacul de chiuloasa...

Edited by Spider1, 14 January 2010 - 00:44.


#32
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
Din ce stiu eu, e praf doar daca stropeste ulei pe afara cand ii scoti capacul.

#33
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,932
  • Înscris: 09.12.2004
depinde cum stropeste ;)
daca scoti busonul motorul o sa mearga aiurea...

#34
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,039
  • Înscris: 06.04.2007
Yeah....
Merge bine din cauza busonului de umpelre ulei.
Hai ca e buna si asta.
:thumbup:

#35
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,932
  • Înscris: 09.12.2004
nu ai inteles nimic, dar pt un butoi de bere iti arat/explic  :peacefingers:

#36
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,039
  • Înscris: 06.04.2007
Haidi bre, facem teoria chibritului si cu presiunea bagata in baie.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate