Produse returnate
Last Updated: May 24 2013 22:25, Started by
iuli09
, Dec 15 2009 13:34
·
0
#1
Posted 15 December 2009 - 13:34
Ca vanzator, sunt obligat sa iau inapoi produsul returnat de client daca produsul nu prezinta niciun fel de probleme ?
Daca da, care este actul normativ care indica acest lucru ? |
#2
Posted 15 December 2009 - 13:49
iuli09, on 15th December 2009, 13:34, said: Ca vanzator, sunt obligat sa iau inapoi produsul returnat de client daca produsul nu prezinta niciun fel de probleme ? Daca da, care este actul normativ care indica acest lucru ? Eu am patit-o cu un client care mi-a returnat o placa de baza, care nu avea nici un defect... dar i-am schimbat-o nu i-am dat banii inapoi pe ea... ca daca am numai clienti care sa gaseasca nod in papura... |
#3
Posted 15 December 2009 - 15:14
Exemplu real : Mi s-a returnat un corp de iluminat cumparat cu o zi inainte cu motivatia : " Sotiei nu i-a placut " . Si e doar unul dintre multele motive absurde pe care le-am auzit . In acest caz, sunt obligat sa-i schimb sau sa-i iau inapoi produsul respectiv ?
|
#4
Posted 15 December 2009 - 15:21
Nu stiu sa existe lege, dar cand am lucrat cu ceva timp in urma in Carrefour, la GSM, acceptam sa stornez facturi si pe asemenea motive, cu conditia sa cumpere un produs similar, dar acest lucru depinde de dispozitia mea, de cifra de vanzari din acea perioada si de client, daca era grosolan, il trimiteam la plimbare instantaneu.
Nu acceptam retururi la CD/DVD-uri cu muzica si jocuri si produse sensibile (telefoane), la restul nu aveam probeleme cu acceptarea, el reintrand in circuit. |
#5
Posted 15 December 2009 - 15:29
din motive care tin de relatia cu clientii am acceptat si eu sa stornez astfel de produse dar ar fi reconfortant pentru mine sa stiu ca pot sa-i si trimit la plimbare fara sa existe consecinte .
|
#6
Posted 15 December 2009 - 15:49
Am returnat produse si la Cora si la Auchan.
Nu erau defecte. Motivele nu au interesat foarte mult pe cei de la serviciul cu clientii, doar ca trebuiau sa completeze un formular. - un cantar de baie (nu mai tin minte firma) - afisajul era negru pe un gri destul de inchis si trebuia sa te chiorasti ca sa vezi ceva - nu e vina mea, ca nu il puteam proba in magazin (se probeaza doar dupa ce il platesti) - un scaun masa bebe - nu statea copilu bine in el - nu am putut sa probez (doar nu veneam cu mancarea sa vad daca pot sa ii dau de mancare copilului) Mi s-au dat bonuri valorice pe care le puteam folosi doar la ei in magazin. E undeva o lege prin care esti obligat sa accepti retur la produse in termen de 20-30 zile. |
#7
Posted 15 December 2009 - 16:19
eu stiu ca poti returna in termen de 30 zile un produs cumparat pe internet . insa nu stiu daca exista acceasi prevedere si pentru un produs cumparat in magazin, un produs pe care il poti vedea si analiza in magazin .
Mie nu mi se pare normal sa iau inapoi un produs pentru ca ..." nu i-a placut sotiei" .Plus ca intotdeauna produsul returnat vine inapoi bineinteles desigilat ,ba de multe ori fara ambalaj ; ori mie furnizorul nu-mi ia inapoi produsul daca nu am ambalajul original, lucru pe care clientul ori nu-l stie, ori daca-l stie nu-l prea intereseaza. Eu vand produse electrice ; nu e vina mea ca oamenii vor sa fie priceputi la toate si cumpara produse care ulterior se dovedesc nepotrivite pentru ceea ce vor sa faca . Normal mi s-ar parea sau sa se documenteze sau sa aduca un electricican care stie de ce este nevoie . |
#8
Posted 15 December 2009 - 17:18
pentru produsele cumparate "la distanta", termenul este de 10 zile, conform ordonantei 130/2000 si legii 51 din 21/01/2003
|
#9
Posted 15 December 2009 - 17:24
48 ore fara un motiv intemeiat, parca. Nu am gasit inca legea.
|
#10
Posted 15 December 2009 - 17:31
_Smiley_, on 15th December 2009, 17:18, said: pentru produsele cumparate "la distanta", termenul este de 10 zile, conform ordonantei 130/2000 si legii 51 din 21/01/2003 Corect ! cum ramane insa cu produsele care nu sunt cumparate de "la distanta" ? nu a gasit nimeni o reglementare in acest sens ? Si ar mai fi ceva : unii nu vor sa cumpere altceva , vor banii inapoi ; cu ei cum ramane ? pentru stornare ar trebuie sa schimbe un produs cu un altul sau altele de valoare cel putin egala Edited by iuli09, 15 December 2009 - 17:34. |
|
#11
Posted 15 December 2009 - 17:35
iuli09, on 15th December 2009, 17:31, said: Corect ! cum ramane insa cu produsele care nu sunt cumparate de "la distanta" ? nu a gasit nimeni o reglementare in acest sens ? Si ar mai fi ceva : unii nu vor sa cumpere altceva , vor banii inapoi ; cu ei cum ramane ? pentru stornare ar trebuie sa schimbe un produs cu un altul sau altele de valoare cel putin egala Undeva exista o reglementare din moment ce am putut returna in 2 magazine diferite. Banii inapoi nu stiu daca ii poti primi. |
#12
Posted 15 December 2009 - 17:39
Nu esti obligat sa schimbi un produs decat daca a fost cumparat prin comert electronic si asta in termen de 10 zile. Cei care o fac o fac pentru fidelizarea clientilor. Mi-au venit de ex cu vaccinuri tinute probabil in bucatarie deasupra aragazului sa le schimb.
|
#13
Posted 15 December 2009 - 17:50
Bosley, on 15th December 2009, 15:49, said: E undeva o lege prin care esti obligat sa accepti retur la produse in termen de 20-30 zile. |
#14
Posted 15 December 2009 - 18:15
Legea 449/2003 nu prevede nimic
Art. 5 (1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare. (2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca: a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model; corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare; c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip; d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului. |
#15
Posted 15 December 2009 - 18:59
cum am spus mai sus : si eu am preluat marfa vanduta si returnata de catre clienti dar am facut-o din motive ce tin de fidelizarea clientilor , insa de multe ori cererile si mai ales motivele sunt aberante .
Am tot cautat si eu un text de lege care sa spuna ceva despre aceasta situatie dar in afara de mentiunea referitoare la produsele cumparate on-line nu am gasit nimic . |
|
#16
Posted 15 December 2009 - 20:25
am returnat la metro un suport pentru lcd ..pt. montat pe perete....
l-am luat...am ajuns cu el acasa .... am vazut ca nu se potriveste (deh..ca orice inginer priceput intai am cumparat apoi am masurat).... si m-am intors la metro..... le-am zis ca nu mi se potriveste si ca vreau sa iau altul..... mi-au stornat produsul si mi-au dat credit pe care il puteam folosi in termen de 30 d ezile parca.... n-am gasit ce vroiam.... si de bani am luat al'ceva..... |
#18
Posted 15 December 2009 - 20:55
Conform ordonanței nr. 130 din 31 august 2000 Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.\
Eu am returnat 2 componente de PC,s-a facut stornarea si am platit diferenta pentru alte produse din aceeasi gama insa mai scumpe fara nici un comentariu,e conform legii.Mentionez ca produsele le-am luat de la un magazin online. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users