Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Produse returnate
Last Updated: May 24 2013 22:25, Started by
iuli09
, Dec 15 2009 13:34
·
0
#20
Posted 15 December 2009 - 22:02
Cate produse am returnat anul acesta, n-am returnat toata viata. Fiind in proces de renovare a locuintei, am facut multe cumparaturi din mr. Bricolage - Vitan. Tocmai faptul c-am putut sa returnez m-a facut sa revin in magazinul lor, chit ca aveau produse usor mai scumpe decat in rest. N-am fost obligata sa cumpar altceva in schimb, mi s-au dat banii inapoi, fara sa se insiste asupra motivului. Am returnat de la plasa de interior si vopsele, pina la racorduri, chiuvete si prize. O data am depasit si 1 luna de cand am cumparat produsul. Ce sa zic, bravo lor!
Am facut un retur de marfa si in Cora (termen 1 luna), niste faianta de baie care nu se mai potrivea cu peretii, dar acolo mi-au luat nr. de telefon si m-au pus sa semnez nu stiu ce hartie. Si intr-un magazin de cartier am mai returnat niste corpuri de iluminat, dar am fost obligata sa iau altceva in schimb; a fost bine si asa ca nu speram sa mi le inlocuiasca. Aici chiar depinde de vanzator. Fiindca vorbiti de "mesteri" si alte persoane avizate sa ne insoteasca la cumparaturi, poate nu stiti ca acestia sunt deosebit de "ocupati" si multi pretind sa ai materialele cumparate cand vin dansii sa inceapa lucrul. Edited by Alta_, 15 December 2009 - 22:04. |
#21
Posted 15 December 2009 - 22:09
din ce stiu eu, in cazul cumparaturilor normale legea nu prevede un termen in care produsele sa poata fi returnate.
la cumparaturi "anormale" intra: -contractele la distanta, in 10 zile produsul poate fi returnat fara explicatii (am pus pe pagina anterioara legile) -bunurile de folosinta indelungata, daca se strica de 3 ori in perioada de garantie cazurile spuse de voi, cu acceptarea produselor returnate, provin fie din dorinta fidelizarii clientilor fie din testarea insuficienta a produselor (nu ti le mai testeaza in magazin, dar accepta sa le aduci in 1-2-7 zile inapoi si le schimba daca sunt defecte). |
#22
Posted 15 December 2009 - 23:59
nu iau in considerare cazul in care produsul vandut este defect, caz in care , in mod normal ,produsul se schimba. Vorbesc de cazul : il schimb ca asa vreau; l-am luat ieri cand imi placea da' azi nu-mi mai place .
Cat despre mesterii care nu sunt de gasit ,cel putin in ceea ce priveste electricienii stiu ca nu este adevarat. Oricine poate apela la un electrician , numai sa vrea si sa fie dispus sa-l plateasca. |
#23
Posted 03 January 2010 - 19:44
Eu am un TV de la Metro, in mai putin de 2 ani (in perioada de garantie) s-a stricat de 5 ori si as vrea sa-l duc inapoi. Cei de acolo au inceput sa o scalde. Am vreo sansa sau vreun suport legal sa le inapoiez televizorul si sa-mi dea altul atata timp cat este inca in garantie si se tot strica?
|
#24
Posted 06 January 2010 - 13:33
bobilson, on 3rd January 2010, 19:44, said: Eu am un TV de la Metro, in mai putin de 2 ani (in perioada de garantie) s-a stricat de 5 ori si as vrea sa-l duc inapoi. Cei de acolo au inceput sa o scalde. Am vreo sansa sau vreun suport legal sa le inapoiez televizorul si sa-mi dea altul atata timp cat este inca in garantie si se tot strica? •în cazul produselor la care termenul de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în cadrul termenului de garanție, depășește 10% din acest etrmen, vânzătorul este obligat, la cererea consumatorului, să le înlocuiască sau să restituie contravaloarea acestora. Timpul de nefuncționare, menționat la alineatul precedent, prelungește în mod corespunzător termenul de garanție și curge din momentul sesizării vânzătorului, până la aducerea produsului în stare de utilizare normală; http://www.muresinfo...a/62/page_id/84 Din pacate nu se precizeaza care este actul normativ... Edited by iuli09, 06 January 2010 - 13:43. |
#25
Posted 21 March 2010 - 08:06
Remicade, on 15th December 2009, 21:17, said: Cu online e clara treaba, 10 zile. |
#26
Posted 21 March 2010 - 08:23
Dan a observat foarte bine, atentie la conditiile contractului de vanzare cumparare afisat pe site, in unele cazuri aceste conditii fac imposibila returnarea indiferent de motiv.
Astfel uni precizeaza ca se pot returna numai produsele sigilate, asa ca daca l-ai desfacut adio returnare. Cand cumperi online iti dai acceptul ca esti deacord cu termenii si conditiile vanzatorului. |
#27
Posted 21 March 2010 - 15:48
Quote Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice. Astfel, consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Renuntarea la cumparare in termen de 10 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur. Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e. |
#28
Posted 23 March 2010 - 11:02
am vrut sa cumpar un produs electronic scump on line, nu zic de la care magazin, si cititnd inainte "termeni si conditii" si "termeni de livrare" nu am gasit nici o mentiune cu privire la termenul de 10 zile de returnare.
am sunat la magazin si mi-au confirmat ca se poate returna in 10 zile doar daca produsul prezinta un defect. cand am invocat prevederea legala cu privire la returnarea in 10 zile "fara invocarea vreunui motiv", mi-au raspuns ca tre sa citesc mai atent ordonanta de guvern etc. in concluzie, ei nu accepta returnari in 10 zile (fara invocare de motiv) cu alte cuvinte: textul acela de lege invocat aici mai e valabil sau nu?? eu stiam ca se accepta cele 10 zile termen de returnare, tocmai ca o compensatie pt faptul ca nu avem posibilitatea sa verificam/testam produsul la cumparare - asa cum am fi facut daca l-am fi luat direct din magazin. ok, inteleg ca defectiunile sunt in continuare un motiv pt returnare, dar...daca, de exemplu, nu sunt multumit de performantele produsului(de ex un home cinema are, din punctul meu de vedere, o calitate mai slaba a sunetului decat ma asteptam avand in vedere specificatiile produsului)? pentru ca, daca as cumpara sistemul home cinema din magazin si il testez acolo si vad ca nu-mi place cum suna, nu l-as mai cumpara. or, nu ar trebui oferita aceeasi facilitate si celor care cumpara on-line? in sensul de a putea returna produsul(a renunta la cumparare) daca in urma testarii acasa (in lipsa testarii de la magazin) constat ca nu se ridica la inaltimea asteptarilor(asteptari determinate de specificatiile de pe site) dpv al calitatii? altfel, returnarea in 10 zile "in ambalajul original, cu etichetele intacte" este imposibila, atat timp cat pentru a testa produsul e evident ca a trebuit sa rup etichetele anbalajului/cutiei pentru a avea acces la produs si a-l pune in functiune. |
|
#29
Posted 23 March 2010 - 11:41
Pai spune bre de la ce magazin... sa stie si poporu de cine sa se fereasca.
In decembrie eu am luat un NAS de la PCFun, avea niste rate de transfer execrabile, in doua-trei zile l-am trimis inapoi, bineinteles in ambalajul opriginal si cu toate accesoriile. In mai putin de 20 de zile de la data comenzii, am avut banii inapoi in cont. Tot respectul fata de ei! Am mai fost in situatia in care, vanzatorul n-a reusit sa-mi confirme daca produsul X vine sau nu insotit de un anume cablu, le-am scirs ca eu comand produsul si daca cablul nu este prezent il trimit inapoi, au zis ca-i OK. Spre norocul meu, cablu respectiv era in cutie, deci n-am mai returnat produsul. Cat despre magazinele mici, cum are si initiatorul topicului, mi se pare de bun simt sa schimbi un produs care-i in perfecta stare si revandabil fara probleme, chiar si pe motive puerile gen "nevasta fitoasa", iar daca clientu-i are moaca cunoscuta, atunci chiar nu merita sa-l refuzi, ca sigur revine si altadata. Eu pentru a evita discutia cu imposibilitatea returnarii banilor si daca chiar nu-s convins ca produsul mi se potriveste perfect, rog vanzatorul sa nu marcheze banii in casa de marcat si incerc sa revin cat de repede posibil sau stabilesc o ora, daca nu revin pana la ora 15, poate sa-i marcheze, ca produsul ma coafeaza. |
#30
Posted 24 March 2010 - 10:50
alecsu, ți-a zis bine să citești cu atenție ! Anumite cumpărături (nu în ceea ce privește tipurile de produse, ci legat de modul în care se realizează tranzacția) "de pe net" se încadrează în legislația privind comerțul la distanță, altele nu. În funcție de asta ai dreptul sau nu la returnare fără motiv în 10 zile.
De exemplu: cumperi un produs de la o firmă on-line. Variante de a intra în posesie: - îl ridici personal de la firmă/depozit: nu se consideră comerț la distanță, nu poți returna fără motiv în 10 zile; l-ai putut verifica la ridicare - firma ți-l trimite la domiciliu prin curieri (firme de curierat, poștă): este considerat comerț la distanță, poți returna fără motiv în 10 zile - firma ți-l trimite la domiciliu prin angajații proprii: nu este considerat comerț la distanță, nu poți returna fără motiv în 10 zile; îl verifici la primire cu angajații firmei de față și îl accepți sau nu. În toate cazurile vezi cum faci cu banii, când anume îi dai din mână. |
#31
Posted 24 March 2010 - 11:29
Ce aberati atata... Comert la distanta este daca se incheie la distanta contractul. In cazul in care nu este specificat altfel, momentul incheierii contractului este cel in care se plaseaza comanda.
Plasezi comanda online -> daca nu e specificat ca se incheie contractul la livrarea produselor, atunci e contract la distanta si le poti returna in termen de 10 zile, indiferent cum intrii in posesia produselor (curier, angajat al firmei, le iei personal de la sediu). Daca termenul de 10 zile nu este specificat, devine implicit de 90 de zile. |
#32
Posted 24 March 2010 - 19:06
Nu este nici o aberatie, textul pus de Gabysh este elocvent.
In momentul cand ai cumparat sau mai bine spus ai platit inseamna ca esti de acord cu termenii si conditiile vanzatorului. Orice alte reglementari sau conditii in afara contractului sunt doar recomandari si nu se pot substitui intrun contract intre doua parti. Daca vanzatorul apreciaza ca produsul returnat nu se mai poate vinde ca nou ci ca SH poate aplica un pret arbitrar cu care te despagubeste. Cine nu este de acord cu asta este liber sa nu semneze si sa nu plateasca. |
#33
Posted 26 March 2010 - 11:36
Alice, on 24th March 2010, 11:29, said: Ce aberati atata... Comert la distanta este daca se incheie la distanta contractul. In cazul in care nu este specificat altfel, momentul incheierii contractului este cel in care se plaseaza comanda. Plasezi comanda online -> daca nu e specificat ca se incheie contractul la livrarea produselor, atunci e contract la distanta si le poti returna in termen de 10 zile, indiferent cum intrii in posesia produselor (curier, angajat al firmei, le iei personal de la sediu). Daca termenul de 10 zile nu este specificat, devine implicit de 90 de zile. Rămâne la latitudinea clientului dacă acceptă regulile firmelor, la limita legii sau ușor dincolo de ea, sau moare cu dreptatea în brațe. |
|
#34
Posted 22 April 2010 - 20:09
Ar trebui sa aveti mai multa incredere in OPC, de exemplu.
|
#35
Posted 22 April 2010 - 21:20
Eu nu sunt jurist dar din cate stiu nu exista defapt nici o lege, repet lege care sa stabileasca vreo obligatie sau conditie in contractul de vanzare cumparare dintre terti.
Atentie ca fac referire la contract de vanzare cumparare semnat de ambele parti.Fiecare parte este libera sa ofere sau ceara ce doreste iar daca sunt deacord se semneaza contractul. Nici in legislatia EU nu exista decat directive, nu legi in acest sens, binenteles cu referire la garantii. |
#36
Posted 23 April 2010 - 09:42
FC72, on 22nd April 2010, 21:20, said: Eu nu sunt jurist dar din cate stiu nu exista defapt nici o lege, repet lege care sa stabileasca vreo obligatie sau conditie in contractul de vanzare cumparare dintre terti. Atentie ca fac referire la contract de vanzare cumparare semnat de ambele parti.Fiecare parte este libera sa ofere sau ceara ce doreste iar daca sunt deacord se semneaza contractul. Nici in legislatia EU nu exista decat directive, nu legi in acest sens, binenteles cu referire la garantii. Pana la urma, firmele din Romania nu respecta legea, si fac dupa bunul lor plac. OPC, nu face nimic, in cazul in care te adresezi acestei institutii. Nicio institutie a statului nu face nimic pentru a proteja cetateanul. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users