Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€

ICC/ICM soft monitorizare si cont...
 Recomandare ipad

Ce fel de disc pentru acest circu...

Windows 11 24H2 pe release?

Intrebare motor auto
 Opel Astra K

Romania - tara formelor fara fond?

Probleme sistem audio mașina

Radio care se incinge
 problema -amplificator cu tranzis...

Retragere bani din cont inainte d...

Plata cu cardul si bacsisul

Primire bani din Danemarca prin N...
 

Asigurariile obligatorii RCA se scumpesc cu pana la 30% de anul viitor

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

Quote

Firmele de asigurari scumpesc asigurariile obligatorii de raspundere civila auto cu pana al 30% incepand de anul viitor, pe fondul pierderilor inregistrate de companiile de profil autohtone in ultimii ani, transmite Radio Romania Actualitati.

Asiguratorii sustin ca scumpirea politelor RCA este o masura impusa de conditiile de piata. Acestia precizeaza ca valorile medii ale daunelor au inregistrat o crestere de pana al 30%, costul unei reparatii ajungand uneori de trei ori mai mare in Romania prin comparatie cu alte tari.

Astfel, o parte importanta a societatilor de asigurare sa se afle in imposibilitatea de a-si acoperi daunele pe care le au de platit.

Sursa: hotnews

Cum ar veni, daca suntem prosti si incompetenti, hai sa trecem pierderile si greselile trecutului in carca clientilor, ca doar legea ne protejeaza cartelul. Ce-i gogomania cu "conditiile de piata"?

#2
Skelet

Skelet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,376
  • Înscris: 30.11.2003
de ce costul unei reparatii e de 3 ori mai mare in Romania fata de alte tari ?

#3
kos_funny

kos_funny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,185
  • Înscris: 11.07.2007
Pai de ce oare? Pt ca romanul din nascare e pus pe capatuiala! Iar serviceurile, cand pun mana pe o dauna platita de vreun asigurator umfla devizul la maxim, incearca sa repare cat mai mult din ce a dat asiguratorul la inlocuit (se factureaza piese noi) , etc. Clientului nu ii pasa cat costa reparatia, stie doar sa tipe ca vrea acceptul de plata mai repede!
E logic ca pretul asigurarilor sa aiba trend ascendent, nu stiu de ce unii sunt asa uimiti! Ca sa intelegeti asta trebuie facuta o antiteza cu tarile din vest.
Acolo asigurarile sunt in medie de 6-7 ori mai scumpe, rata accidentelor e mult mai mica, servisarea este mai ieftina, mentalitatea si coportamentul in trafic e alta, incercarea de fraudare e pedepsita aspru. Acum sa ne uitam si la noi in ograda si sa ne intrebam daca firmele de asigurari din Romania sunt profitabile pe partea auto!

#4
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,806
  • Înscris: 08.02.2007
mi se pare o masura oarecum exagerata
dar mai mult ma bucur pentru ceea ce am auzit ca la soferii cu daune, se va scumpi asigurarea pentru anul urmator si daca va fi un referendum pe aceasta tema, voi vota cu ochii inchisi
asta e foarte bine, atentia va spori (speram) si "bizonii" vor avea niste mici (deocamdata) verigi la nari

#5
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Postkos_funny, on 29th October 2009, 22:44, said:

Pai de ce oare? Pt ca romanul din nascare e pus pe capatuiala! Iar serviceurile, cand pun mana pe o dauna platita de vreun asigurator umfla devizul la maxim, incearca sa repare cat mai mult din ce a dat asiguratorul la inlocuit (se factureaza piese noi) , etc. Clientului nu ii pasa cat costa reparatia, stie doar sa tipe ca vrea acceptul de plata mai repede!
E logic ca pretul asigurarilor sa aiba trend ascendent, nu stiu de ce unii sunt asa uimiti! Ca sa intelegeti asta trebuie facuta o antiteza cu tarile din vest.
Acolo asigurarile sunt in medie de 6-7 ori mai scumpe, rata accidentelor e mult mai mica, servisarea este mai ieftina, mentalitatea si coportamentul in trafic e alta, incercarea de fraudare e pedepsita aspru. Acum sa ne uitam si la noi in ograda si sa ne intrebam daca firmele de asigurari din Romania sunt profitabile pe partea auto!

sunt de acord cu ce spui tu......Dar `bagati`  mai repede bonus /malus ,am 5-600.000 km fara nicio dauna si dau la fel ca unu care produce 5 daune in 10.000 km.
Ptr ca esti in domeniu.....stii ceva se baga de la anu sa nu ? ...ca stiri tot am auzit....

Legat de servisare mai ieftina. Masina unui prieten a fost atinsa acum 2 saptamani in germania. Deviz plata service Ford koln 1166 E . A ales regie propie si i-au bagat in cont banii dupa 4-5 zile de la accident(din care s-a scazut 80E constatare serviceului ptr ca nu a vrut s-o faca la ei).O sa vina sa si-o vopseasca in ro cu 200-250E la service ford in bucuresti. Apropo plateste rca cam 300 E ptr motor 1.7 ,6 ani vechime permis + alte criterii + bonus ca nu a avut incidente.Dupa calculele lui peste vreo 3-4 ani o sa ajunga sa plateasca mai putin decat mine in RO :confuzzled:

Asta a fost dauna : (pe bara se reflecta o dunga de pe jos)

Attached Files


Edited by cosmin_miu, 30 October 2009 - 09:39.


#6
ciomo

ciomo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 253
  • Înscris: 30.05.2005
De la 1 ianuarie sunt obligate, conform legii ca toate companiile de asigurari sa ia in calcul evolutia daunelor. Pana pe 15 noiembrie companiile au obligatia sa stabileasca de comun acord care va fi modalitate de bonus / malus care va intra in vigoare. Deocamdata inca nu s-a ajuns la un punct comun sau cel putin nu am primit nimic oficial.

#7
ecotech

ecotech

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,248
  • Înscris: 05.03.2006
Asta inseamna ca pentru trei vehicule (motocicleta de 150 cmc, motocicleta de 350 cmc, Trabant de 600 cmc), voi scoate inca ceva milioane in plus. Mama lor de hoti.

Oricum, cu niste prieteni am testat piata de service auto cu o granita mai la vest. Clar, de acum, pentru orice reparatie la care masina se poate deplasa pe rotile ei, mergem in Debrecen. Pana acum am fost cu un Peugeot 407 si un Volvo S80, cu costuri de reparatii mult sub autohton, cu piese in regula si lucrare de calitate.

Ideea a venit de la Omniasig, care prin ceva ziar a declarat ca ei incearca sa isi transporte masinile avariate in Ungaria, ca e mai ieftin :D

#8
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

Quote

Cum valoarea daunelor a crescut de la an, antrenând și sumele plătite ca despăgubiri, companiile de asigurări au majorat constant tarifele pentru polițele RCA și CASCO. În 2010, CASCO s-ar putea scumpi, în medie cu 30%, iar polița RCA cu 20-25%.

Anul acesta, tarifele RCA au fost majorate, în medie, cu 35%, după ce anul trecut scumpirea a fost de circa 15%. În 2007, persoanele fizice au plătit în medie cu 55% pentru RCA, în vreme ce firmele au achitat sume chiar și cu 100% mai mari decât în 2006. Astfel că în 2010, costurile
legate de RCA ar putea crește cu 20 ? 60%, potrivit reprezentanților companiilor de asigurări.
...
Romeo Jantea, directorului brokerului de asigurări Guild, spune că majorarea tarifelor poate să fie mai mare de 30% pentru CASCO și de 25% pentru RCA. Majorarea tarifelor este motivată de creșterea daunalității, contractarea pieței de leasing, dar și de faptul că acționarii companiilor de asigurări nu mai au de unde să acopere fondurile.

"Nu mai există surse de creștere a volumului de prime. Nu se mai înmatriculează mașini noi, iar prețurile practicate de servic-uri nu au scăzut", a declarat pentru evz.ro Romeo Jantea.

Bonus malus, întârziat

Tarifele pentru 2010, anunțate de companiile de asigurări pe paginile proprii de asigurări, sunt mai mari decât cele practicate anul acesta. Noile tarife vor ține cont de istoricul șoferului. Astfel, valoarea poliței va fi direct proporțională cu numărul de incidente și cu valoarea pagubelor produse.

Acest lucru va fi posibil o dată cu introducerea sistemului ?bonus malus?. Totuși, puține companii își permit să dezvolte o asemenea bază de date, astfel că va mai dura ceva timp când vom avea un sistem funcțional la nivel național, consideră Romeo Jantea.
...
Șoferul din București plătește mai mult
...
Pentru o poliță RCA încheiată pentru un autoturism Logan fabricat în 2007 și înmatriculat în București, un șofer va scoate din buzunar circa 646 de lei dacă alege să încheie asigurarea la Asirom. În cazul unui autoturism Ford cu o capacitate cilindrică de până la 1.600, prima pentru RCA va fi de 575 de lei.

Șoferii mai tineri plătesc mai mult. Astfel, în cazul unei persoane care are mai puțin de 28 de ani, tariful de primă urcă la peste 716 lei.
...
Riscul județean scumpește prima

Același principiu se aplică și la Generali. Posesorul unui autoturism cu o capacitate cilindrică de 1.400 - 1.600 cc, înmatriculată în București și care are mai puțin de 29 de ani va plăti un tarif aproape dublu față de un șofer care a împlinit 30 de ani, adică 1.193 lei.

Pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.4001 și 1.600 de cc, clientul va scoate din buzunar până la 687 de lei dacă va alege să încheie polița la Groupama. Tarifele variază în funcție de caracteristicile mașinii și istoricul șoferului, dar și de județul în care este înmatriculat autoturismul. Cu cât se înregistrează mai multe accidente într-un județ, cu atât crește și gradul de risc, deci și tarifele de primă.

Limita maximă de răspundere pentru pagubele materiale este de jumătate de milion de euro și de 2,5 milioane de euro pentru vătămări corporale.

Cele mai mari tarife le plătesc șoferii din București, întrucât în Capitală se petrec cele mai multe accidente. Cele mai mici tarife le plătesc șoferii din Bistrița, Deva sau Slatina.


Segmentarea de zonă:

    * Grupa 1: localitățile Alba Iulia, Arad, Pitești, Bacău, Oradea, Brașov, Buzău, Cluj-Napoca, Constanța, Piatra Neamț, Ploiești, Vaslui
    * Grupa 2: București
    * Grupa 3: localitățile Botoșani, Brăila, Reșița, Craiova, Galați, Giurgiu, Târgu-Jiu, Miercurea-Ciuc, Slobozia, Iași, Baia Mare, Târgu-Mureș, Zalău, Suceava, Timișoara, Tulcea, Râmnicu-Vâlcea, județul Ilfov
    * Grupa 4: localitățile Bistrița, Călărași, Sfântu-Gheorghe, Târgoviște, Deva, Drobeta Turnu Severin, Slatina, Satu Mare
      , Sibiu, Alexandria, Focșani, toate localitățile, altele decât reședințele de județ, comune, sate.
evz

Edited by H725, 11 November 2009 - 11:37.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate