Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Suspendare firma
#1
Posted 12 May 2009 - 11:09
Am si eu cateva intrebari legate de suspendarea unui S.R.L.
Pt ca nu mai am activitate pe firma vreau sa suspend activitatea, marea problema este faptul ca am o masina intrata in contabilitate la data de 30 - mai - 2008, masina cumparata din germania pret de factura 6150 euro (fara tva). Masina am sa o folosesc incontinoare, ceea ce nu stiu eu si nici contabila nu ma lamurit deloc: - se poate suspenda activitatea daca masina ramane pe firma ? Contabila zica ca nu se poate. - daca masina ramane pe firma si suspend activitatea, cand masina ajunge la cei 3 ani de amortizare va trebuii sa o vand pe PF...cum se procedeaza atunci daca va mai exista impozit forfetar ? Platesc impozitul pt ca banuies ca firma va trebuii reactivata pt a putea face vanzarea masini si plata taxelor aferente ? - cum pot afla valoarea la care o pot vinde dupa un an de amortizare ? (opel astra caravan CDTI 2004) Exista o alta posibilitate de a scoate masina dupa firma si sa platesc TVA mai putin ? (donatie, etc?) Edited by daniel21, 12 May 2009 - 11:11. |
#2
Posted 14 May 2009 - 20:58
Mai usor spus...pot suspenda activitatea firmei daca am un autoturism cumparat pe aceasta firma ?
Si ce se intampla din punct devedere contabil cu masina in aceasta perioada de suspendare ? |
#3
Posted 16 May 2009 - 18:08
De ce nu treci masina pe PF sa scapi de griji? O poti vinde si pana o termini de amortizat doar ca valoarea ramasa de amortizat nu intra pe cheltuieli, adica nu reduci profitul si implicit impozitul pe profit. Dar daca esti micro cu impozit pe venituri, nu mai conteaza deloc. Intreaba si alt contabil.
|
#4
Posted 18 May 2009 - 22:38
Astor, on May 16 2009, 18:08, said: De ce nu treci masina pe PF sa scapi de griji? O poti vinde si pana o termini de amortizat doar ca valoarea ramasa de amortizat nu intra pe cheltuieli, adica nu reduci profitul si implicit impozitul pe profit. Dar daca esti micro cu impozit pe venituri, nu mai conteaza deloc. Intreaba si alt contabil. Pretul cu care eu o pot vinde astazi este 4100 euro ? Adica amortizarea este de 3 ani (parca ? ) si scad 170.83 euro amortizarea lunara, 6150 - 170.83(x12 luni) = 4100 euro. Ideea e ca daca o vand trebuie sa platesc TVA catre stat si nu vreau pt ca TVA'ul inseamna aproape 4000 lei, daca o trec pe PF pierd asigurarea valabila pana la sfarsitul anului, 30 dec 2009, daca o vand acum va trebuii sa merg cu ea la RAR si din nou la inmatriculari. Cea mai buna varianta ar fi sa o vand la sfarsitul celor 3 ani. |
#5
Posted 19 May 2009 - 11:20
Din ce stiu o vinzi la cat vrei, de vreo doi ani nu mai e valabila regula cu "vinzi cu minim valoarea neamortizata". Imagineaza-ti ca tocmai pe timp de criza cand preturile scand la SH-uri de la o zi la alta, legea te obliga sa mentii preturi de nou. Aberant. Dar, cum spuneam, profitul nu se mai reduce cu valoarea neamortizata, daca esti platitor de impozit pe profit atunci vei da acel impozit aferent.
Pentru vanzare nu e chiar atat de complicat, faci autentificarea la RAR cu vreo 2 milioane, scoaterea de pe PJ si bagarea pe PF la financiar si apoi in 3 ore la Inmatriculari ai noul talon si CIV-ul completat. Daca te isti repede in doua zile e totul gata. Totusi, vorbeste si cu un alt contabil. |
#6
Posted 19 May 2009 - 14:22
Nu sunt contabil dar acest post mi-a atras atentia pentru ca face referire la un subiect actual.
1. ca sa fiu ontopic. - cat timp firma este suspendata sigur nu amortizezi masina. Prin definitie amortizarea este legata de folosirea bunului intr-un scop productiv ori daca firma nu functioneaza, cu atat mai putin masina ! 2. partea interesanta: cand ai luat masina pe firma nu ai platit tva la ea ? Daca nu ai avut alte activitati acest tva este de recuperat si se poate compensa cu tva-ul la vanzare fara sa mai platesti ceva la stat. Daca insa faci parte din categoria celor de care se vorbeste astazi ca pierd tva-ul pe drum la importurile intracomunitare si din cauza carora se schimba perioada de calcul a tva atunci nu pot decat sa spun ca iti meriti soarta. Suplimentar: cei ce au abonamente GSM ce nu pot fi anulate nu pot suspenda firma pentru ca nu le pot plati iar derularea acestor contracte este o activitate economica. Singura sansa este transferul contractelor. |
#7
Posted 19 May 2009 - 15:52
anicoara, on May 19 2009, 15:22, said: 2. partea interesanta: cand ai luat masina pe firma nu ai platit tva la ea ? Daca nu ai avut alte activitati acest tva este de recuperat si se poate compensa cu tva-ul la vanzare fara sa mai platesti ceva la stat. Daca insa faci parte din categoria celor de care se vorbeste astazi ca pierd tva-ul pe drum la importurile intracomunitare si din cauza carora se schimba perioada de calcul a tva atunci nu pot decat sa spun ca iti meriti soarta. anicoara, on May 19 2009, 15:22, said: Suplimentar: cei ce au abonamente GSM ce nu pot fi anulate nu pot suspenda firma pentru ca nu le pot plati iar derularea acestor contracte este o activitate economica. Singura sansa este transferul contractelor. |
#8
Posted 21 May 2009 - 07:30
anicoara, on May 19 2009, 14:22, said: 2. partea interesanta: cand ai luat masina pe firma nu ai platit tva la ea ? Daca nu ai avut alte activitati acest tva este de recuperat si se poate compensa cu tva-ul la vanzare fara sa mai platesti ceva la stat. Daca insa faci parte din categoria celor de care se vorbeste astazi ca pierd tva-ul pe drum la importurile intracomunitare si din cauza carora se schimba perioada de calcul a tva atunci nu pot decat sa spun ca iti meriti soarta. Pur si simplu am avut de ales intre a-mi cumpara o masina din RO (logan) sau una in aceiasi bani din Germania, am preferat sa mi-o cumpar de Germania pe firma pentru ca practic neplatind TVA'ul am avut parte de un "bonus" de 1200 euro (masina avand pretul de 7500 euro cu tot cu TVA - eu platind practic decat 6300 euro). Nu am incercat sa fac manevre sau alete chesti de genul acesta si decat sa-mi i-au ceva bun in limita bugetului meu. Ieri am aflat de la contabila mea (o alta firma, o alta contabila) ca atat timp cat exista activitate pe firma (gen facturi de telefon) nu poti suspenda firma, tocmai ce spuneai su tu. Asa dar daca eu vreau sa vand masina in noiembrie, care este pretul minim cu care o pot vinde avand in vedere ca piata auto este prabusita, iar valoarea masini minus amortizare nu reflecta pretul real al masinii (acesta fiind mai mic). Edited by daniel21, 21 May 2009 - 07:40. |
#9
Posted 23 May 2009 - 20:30
daniel21, on May 21 2009, 08:30, said: Pur si simplu am avut de ales intre a-mi cumpara o masina din RO (logan) sau una in aceiasi bani din Germania, am preferat sa mi-o cumpar de Germania pe firma pentru ca practic neplatind TVA'ul am avut parte de un "bonus" de 1200 euro (masina avand pretul de 7500 euro cu tot cu TVA - eu platind practic decat 6300 euro). Nu am incercat sa fac manevre sau alete chesti de genul acesta si decat sa-mi i-au ceva bun in limita bugetului meu. Exact cum spuneam. Ai facut o evaziune fiscala de 1200 euro. Daca nu platesti TVA in Germania trebuie sa declari achizitia in Ro si sa platesti tva aici. Din ce spui rezulta ca esti doar aiurit si ghinionist de un contabil ce te-a bagat in penal. Pe schema ta altii aduc zeci de masini apoi abandoneaza firma si baga in buzunar tva-ul. Mai bine vinde-o si lichideaza firma pana nu te prind. Edited by anicoara, 23 May 2009 - 20:32. |
#10
Posted 23 May 2009 - 21:55
anicoara, on May 23 2009, 21:30, said: Exact cum spuneam. Ai facut o evaziune fiscala de 1200 euro. Daca nu platesti TVA in Germania trebuie sa declari achizitia in Ro si sa platesti tva aici. Din ce spui rezulta ca esti doar aiurit si ghinionist de un contabil ce te-a bagat in penal. Pe schema ta altii aduc zeci de masini apoi abandoneaza firma si baga in buzunar tva-ul. Mai bine vinde-o si lichideaza firma pana nu te prind. Nu stiu de ce spui tu ca am facut evaziune fiscala atat timp cat totul a fost facut legal, chiar administratia fiscala mi-a calculat "taxa de poloare" in urma tuturor actelor primite cu masina, chiar administratia financiara ma pus sa le aduc factura fiscala de cumparare tradusa in romana, factura unde se vedea clar pretul platit si faptul ca nu s-a platit TVA lucru absolut normal pentru achizitiile intercomunitare. Deci unde este evaziunea ? |
|
#11
Posted 24 May 2009 - 16:07
daniel21, on May 23 2009, 22:55, said: Deci unde este evaziunea ? Nu exista cumparare fara TVA. Daca se alege sa se plateasca TVA in tara de destinatie nu se mai percepe TVA pe factura vanzatorului - cazul tau. Pe factura cateodata vanzatorul scrie: Servicii supuse unei taxe inverse - TVA-ul va fi contabilizat de către destinatar, conform art. 196 din Directiva consiliului 2006/112/CE dar nu este obligat. Cand iti procesezi factura in contabilitate aceasta se trece in Jurnalul de Cumparari si de asemeni iti autofacturezi TVA-ul adica treci factura si in jurnalul de vanzari. Asta face ca la termen sa platesti TVA-ul aferent cu conditia sa nu ai alte achizitii care sa-l compenseze (nu este cazul tau). Fapta de a nu inregistra corect documente in contabilitate este evaziune fiscala. Acum serios, cum ai putut crede ca daca cumperi din UE scapi de TVA ? Asa nu s-ar mai vine nici o masina la dealerii din Ro, TVA-ul la orice masina noua acopera pe deplin costul deplasarii in alta tara.... PS: Daca nu cumparai din UE nu plateai TVA la vanzator (sau ti-l puteai recupera intr-un fel sau altul) dar la Vama te puneau sa platesti TVA la valoarea masinii ca sa poti sa o scoti din Vama. Nu ti-au cerut dovada platii TVA la inmatriculare deoarece TVA-ul masinii putea fi compensat sau alterat de alte activitati ale firmei si ar fi trebuit sa-ti faca control fiscal pentru a se lamurii. Datorita acestei inginerii implementate si de tine si multi altii mai nou se va complica inmatricularea masinilor aduse din UE in sensul ca trebuie demonstrata varianta si plata TVA pt a o putea inmatricula. Edited by anicoara, 24 May 2009 - 16:13. |
#12
Posted 24 May 2009 - 17:40
anicoara, on May 23 2009, 21:30, said: Exact cum spuneam. Ai facut o evaziune fiscala de 1200 euro. Daca nu platesti TVA in Germania trebuie sa declari achizitia in Ro si sa platesti tva aici. Din ce spui rezulta ca esti doar aiurit si ghinionist de un contabil ce te-a bagat in penal. Pe schema ta altii aduc zeci de masini apoi abandoneaza firma si baga in buzunar tva-ul. Mai bine vinde-o si lichideaza firma pana nu te prind. tu glumesti asa-i? omu' si-a cumparat masina din spatiul comunitar, deci n-a platit tva, plateste tva pt acea masina doar in momentul in care el o vinde. din ce ai spus tu eu am inteles ca el trebuie sa platesca tva la stat pt ca a cumparat masina din ue, ceea ce e o aberatie. |
#13
Posted 24 May 2009 - 23:36
pliciul, on May 24 2009, 18:40, said: tu glumesti asa-i? omu' si-a cumparat masina din spatiul comunitar, deci n-a platit tva, plateste tva pt acea masina doar in momentul in care el o vinde. din ce ai spus tu eu am inteles ca el trebuie sa platesca tva la stat pt ca a cumparat masina din ue, ceea ce e o aberatie. Nu glumesc. Glume de patroni sunt aia care-si deschid firma si n-au pic de pregatire sau macar de bun simt economic. Nu pot sa inteleg ca cineva se poate crede atat de destept incat sa zica: ce tare sunt eu, nu dau 2000 euro TVA la o masina noua, dau o fuga pana la Ruse, o iau de acolo, ma agit putin cu inmatricularea, da nu prea mult ca e simplu ca e noua, si am facut 2000 de euro. Garantia e internationala - ce prosti sunt aia de o iau de la dealer ! Eu pot sa inteleg ca iti iei un contabil de CAP pe care-l platesti la negru si raspunzi pentru toate tampeniile lui si ca ajungi sa o furi rau cu ajutorul guvernului ce ii ameteste legislativ chiar si pe cei buni , dar sa sustii ca daca aduci din UE nu platesti TVA si daca iei din Ro platesti pentru acelasi produs este absurd. Chiar credeti ca principala sursa de venit (TVA) la bugetul de stat este optionala sau o platesc doar cei lenesi ... ? |
#14
Posted 25 May 2009 - 09:41
Pai in situatia asta sunt mii de oameni.
Edited by oanabruneta21, 25 May 2009 - 09:42. |
#15
Posted 25 May 2009 - 09:44
Nu stiu daca sa inteles, firma pe care am cumparat masina este infiintata in anul 2003 de atunci si pana in luna februarie 2009 firma a functionat pe profit, in ianuarie 2009 eu si asociatul meu am decis sa inchidem sediul din bucuresti (datorita crizei incasarile erau tot mai slabe)fiecare din noi continund sa avem aceiasi activitate dar fiecare cu firma lui.
In luna Mai (acum o saptamana) am platit toate datoriile catre stat, T.VA, impozit pe profit, C.A.S,(pentru a sti cat avem de plata exact am fost la administratia financiara de unde am cerut o fisa fiscala sau cum se numeste si am platit absolut totul catre stat, inclusiv majorarile aferenta fiecarui impozit) etc tocmai pentru ca nu vrem sa avem datorii si/sau probleme cu statul. Ideea e ca atunci cand am cumparat masina nu stiam ca in mai putin de un an de zile vom fi loviti de criza si voi fi nevoit sa inchid firma. (Desi nu conteaza ma bucur ca nu am nici un fel de credit sau datorie catre nimeni in astfele de "momente economice" tot ce mi-am cumparat de cand ma stiu a fost cu bani jos chiar daca a trebuit sa mai astept un timp pana sa-mi permit acel ceva). |
|
#16
Posted 25 May 2009 - 11:59
daniel21, on May 25 2009, 10:44, said: In luna Mai (acum o saptamana) am platit toate datoriile catre stat, T.VA, impozit pe profit, C.A.S,(pentru a sti cat avem de plata exact am fost la administratia financiara de unde am cerut o fisa fiscala sau cum se numeste si am platit absolut totul catre stat, inclusiv majorarile aferenta fiecarui impozit) etc tocmai pentru ca nu vrem sa avem datorii si/sau probleme cu statul. Ideea e ca atunci cand am cumparat masina nu stiam ca in mai putin de un an de zile vom fi loviti de criza si voi fi nevoit sa inchid firma. Fisa fiscala de la Adm Fin este calculata pe baza declaratiilor firmei. Daca nu ai declarat TVA in decl 300 nu are cum sa apara la Adm Fin. Aceasta este diferenta, daca declari o suma si nu o platesti vei plati penalizari si vei fi in final executat silit, daca nu declari o suma ea nu apare niciunde dar cand esti prins de un control este caz penal. Pentru cei ce sunt atrasi de contabilitate iata aici o discutie despre taxarea inversa si TVA-ul intracomunitar. Ca sa nu para ca s-a gasit unul sa vorbeasca aiurea iata ce spune o sursa de incredere: Quote Românii care și-au cumpărat mașini noi, dintr-o țară membră a Uniunii Europene, le-au achiziționat, de-alungul timpului, cu 19% la sută mai ieftin, prin nedeclararea TVA-ului. Acest lucru se vede și în raportul dintre vânzările și înmatriculările de mașini noi. În 2008, au fost vândute 270.000 de autoturisme noi în România, însă înmatriculările au fost de 285.000 de unități. Pentru diferența de 15.000 de mașini noi, la un preț mediu de 10.000 de euro, statul a pierdut cel puțin 3 milioane de euro numai din TVA. Si pentru ca subiectul este atat oftopic cat si enervant pentru mine nu pot sa spun decat atat: prostii care ne coduc nu aveau decat sa incruciseze baza de date de inmatriculari cu cea de deconturi tva si obtineau cateva mii de firme ce au aplicat aceasta schema. Apoi ii chemau cu actele la GF si lamureau fiecare caz in 2 ore iar publicitatea aferenta ii speria pe rauvoitori si ii atentiona pe incompetenti. In loc de asta a fost mai usor sa bage impozitul forfetar si nedeductibilitatea auto . La alegeri ! |
#17
Posted 25 May 2009 - 13:36
anicoara, on May 25 2009, 12:59, said: daca nu declari o suma ea nu apare niciunde dar cand esti prins de un control este caz penal. Nu-mi imaginam ca schema cu neplata TVA-ului s-a aplicat si la firme, trebuie sa fii kamikaze sa faci asa ceva. In cel mai rau caz organul fiscal face sesizare si se intra la penal, in cel mai bun se plateste TVA-ul cu penalitatile aferente si o amenda drept garnitura. Edited by Astor, 25 May 2009 - 13:41. |
#18
Posted 25 May 2009 - 16:41
anicoara, on May 25 2009, 00:36, said: Nu glumesc. Glume de patroni sunt aia care-si deschid firma si n-au pic de pregatire sau macar de bun simt economic. Nu pot sa inteleg ca cineva se poate crede atat de destept incat sa zica: ce tare sunt eu, nu dau 2000 euro TVA la o masina noua, dau o fuga pana la Ruse, o iau de acolo, ma agit putin cu inmatricularea, da nu prea mult ca e simplu ca e noua, si am facut 2000 de euro. Garantia e internationala - ce prosti sunt aia de o iau de la dealer ! Eu pot sa inteleg ca iti iei un contabil de CAP pe care-l platesti la negru si raspunzi pentru toate tampeniile lui si ca ajungi sa o furi rau cu ajutorul guvernului ce ii ameteste legislativ chiar si pe cei buni , dar sa sustii ca daca aduci din UE nu platesti TVA si daca iei din Ro platesti pentru acelasi produs este absurd. Chiar credeti ca principala sursa de venit (TVA) la bugetul de stat este optionala sau o platesc doar cei lenesi ... ? Si spune-ne cum se procedeaza. Vorbim de o masina deja cumparata si inmatriculata in RO. Am vazut cateva articole ca n-o sa se mai poata inmatricula masini pana nu se face dovada platii TVA, dar asta nu stiu daca se aplica inca. Eu stiu ca nu se plateste TVA pt un bun cumparat din EU doar in momentul vanzarii lui. Am inteles de la tine ca nu e asa, stiu zeci de cazuri cand firmele au cumparat masini si n-au platit nici un TVA la achizitie, doar la vanzarea masinilor, sa inteleg ca toti sunt evazionisti? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users