Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

sofer profesionist fara experienta

- - - - -
  • Please log in to reply
325 replies to this topic

#37
ciypriyan

ciypriyan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 373
  • Înscris: 22.02.2006
momentan edy nu mai face angajari.

#38
mihail1986

mihail1986

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 27.06.2008
asta stiam si eu....dar eu altceva intrebasem..

#39
tudora_ionut

tudora_ionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 26.01.2008
Edy face angajari pe Constanta...dar nu soferi pe tir.
Am vazut ca avea post de sofer distribuitor, manipulanti si ajutori sofer.

#40
mereroata

mereroata

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 25.12.2008

View Postcatalin gramada, on Feb 7 2009, 15:18, said:

Salut,

Sunt curios ce se invata in plus la cursurile organizate de firmele mari, ca "Edy" de exemplu. Sunt cursuri atestate ? ti se elibereaza vreun certificat de absolvire util in cariera ? Sau e doar un simplu trainning pe care orice angajator il face unui nou angajat ?
Cit costa cursul si care e perioada de scolarizare ? Ce presupune ca pregatire teoretica si practica ?
E cineva care a absolvit cursul la ei si s-a dus sa se angajeze in alta parte fara probleme ? Adica cursul e conditionat de incheierea unui contract sau se poate face si contra cost ? Sau esti obligat sa inchei si contractul si in plus sa platesti si cursul ... :huh: ?

Multumesc


    Salut,  tocmai am venit din cursa si stau 24 de ore acasa. Pe la Craiova nu am mai fost de la inceputul lui ianuarie, de atunci sunt plecat prin tara ( fac doar intern), asa ca nu stiu daca se mai face cursul .
    Dar va dau un numar de telefon de la Dumagas Profinstruct , si cei care sunteti interesati puteti suna sa vedeti daca se tine cursul pt calificare ca soferi de tir pt soferii fara experienta
    0372 512 098.

  Cand am facut eu cursul nu faceau decat pt angajare ulterioara la Dumagas.
    Cateva informatii despre cursul de la Dumagas,asa cum se facea pana acum cateva lun: In primul rand, Profinstructul e o firma sora (mai degraba fica) cu Dumagasul Transport. Altele mai sunt Dumatruks, Dumagas distributie butelii, Dumagas logistic,casa de expeditii...asta din ce stiu eu...
     Deci cursul de la dumagas:
- tine cam o luna, de la inceputul lunii pana aproape de sfarsit, deci cate o serie pe luna
- se fac cam 10 ore pregatire teoretica a cate 30 euro/ora, fara tva, lucruri specifice stransportului cu tir-ul (cap tractor + semiremorca): documente, legislatie, timpi de conducere si odihna, lucruri generale...
- camcam 10-14 ore de condus tirul pe strada(in jurul Craiovei) dar si in poligon : mersul cu spatele, parcari cu spatele  - simulare ca la bagat cu spatele la rampa . Pret: 60 euro/ora fara tva :)
- deci costul total al cursului ajunge la 1200-1350 euro cu tva inclus in fct de cate ore de conducere faci.
- in prima saptamana, cei care nu se descurca sunt trimisi acasa fara sa ramana sa plateasca nimic. De obicei multi au probleme cu butonul pt schimbat jumatatile.
- la sfarsitul cursului se da un examen teoretic-scris (mai mult formal) si unul practic (parcarea cu spatele pe partea stanga), in prezenta pilotului de la Dumagas, si asta hotaraste daca te angajeaza sau nu.
- Daca esti angajat, ai contract pe 2 ani cu Dumagasul, iti opreste lunar din salariu cam 150-200 ron astfel incat in 2 ani sa-ti achiti contravaloarea cursului
- daca vrei sa pleci mai repede poti achita suma care o mai ai de dat si esti liber. asta potrivit contractului, pt ca in realitate multi pleaca fara sa mai plateasaca nimic, pt ca dumagasul te beleste prin imputari la masina, la motorina , salariu de mizerie (0,125 ron/km + salariu de baza 499 ron in mana, fara diurna sau altceva) etc asa ca iti vine sa le dai foc la masina .
- pe timpul cursului iti asiguri singur cazarea si masa, dar dumagasul avea un acord cu un liceu din Craiova si poti sta in internat cu prox 120 ron toata luna, in conditii jegoase de internat nemodernizat.
- daca nu iei examenul de final, nu ai nici o obligatie de plata, dar nici o recunoastere a cursului.
- chiar daca iei examenul si te angajeaza Dumagasul (ca la mine), nu primesti nici un fel de atestat care sa-ti foloseasca la alt angajator. Deci e ceva strict intern, cel putin asa era in 2008.
    Parerea mea e ca cursul asta e o magarie, profita de tine ca nu ai experienta si vrei sa te apuci de meseria asta.
   Orele de circulatie  se fac cu doi "instructori" - fosti soferi la Dumagas, si tot cursul e un fel de "evaluare pe parcursul unei luni" ,pt ca au o atitudine foarte naspa, adica ''prostule'', ''tampitule'', palme dupa cap - cand gresesti, amenintari ca vei fi trimis acasa daca mai gresesti a doua oara, a si inca ceva
- daca  sa zicem ca nu esti o catastrofa sau rezisti psihic la insultele pe care le primesti la inevitabilele greseli , si deci nu esti respins la primele ore, daca vrei tu sa renunti la jumatatea cursului trebuie sa platesti orele de circulatie si legislatie pe care le-ai facut. Deci cumva te au la mana.

Despre conditiile la Dumagas.
  Spunea cineva ca i-a placu ce a vazut la Dumagas cand a fost pe acolo. Asta e prima impresie , dar soferii sunt foarte prost tratati. Incepand cu salariul.
Masinile sunt foarte proaste si in conditii nu prea bune pt ca soferii nu prea raman mult timp si deci se schimba multi soferi pe ele.
   Cand ajungi cu masina la atelierul lor tre sa-i atingi pe mecanici cu ceva ca sa-ti faca treaba buna
  Daca iesi in lipsa cu motorina , o platesti din salariul tau, si sunt foarte multe cazuri , chiar soferi batrani, cu 1 -2 -3 ani la Dumagas care au platit motorina.
   Am auzit si eu zvonuri din astea cand faceam cursul dar credeam ca nu sunt adevarate, stiam ca prin 2007 Dumagasul a fost pe locul 2 parca in nu stiu al cui top al celuor mai buni angajatori pt care sa lucrezi, dar nu e deloc asa. Acum nu mai dau  2 bani pe astfel de topuri :)
     Am de gand ca prin martie sa-mi caut de lucru in alta parte.

P.S. Poate va intereseaza cam cat ia pe luna un sofer la Dumagas pe intern: cam 1000 ron (zece milioane). Eu nu am ajuns la suma asta, pt ca respect diagrama , ca deocamdata nu mi-am luat statie si Dumagasul nu pune statii pe masini :).

#41
SirRaffy

SirRaffy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 19.05.2008
eu ziceam k mi-a placut ce am vazut acolo si am fost cu un prieten apropiat de familie care lucreaza de 3 ani la ei pe extern...a ajuns si la 40 mil in lunile de varf si din ce mi-a zis el lui ii place ca daca nu i-ar fi placut experienta are peste 5 ani si poate sa se duca unde vrea el... in principiu a zis k el o duce bine pe extern, dar pe intern a recunoscut k e dezastru si ca pe intern nici el nu scoate consumul de motorina...

#42
bulan60

bulan60

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,274
  • Înscris: 19.01.2009
Eu cred ca experienta se capata pe parcurs pentru ca nu exista vreun curs minune care sa predea cursantilor experienta.Mai cred ca scara(de orice fel) se urca incet treapta cu treapta si nu e musai sa se urce pana la ultima trepta.Asa ca cei care au obtinut permisul de conducere pot sa inceapa capatarea experientei cu o dacie papuc pe curse locale pentru o perioada.Se poate trece la un 7,5T pentru un timp daca sunt ambitii si se constata ca ambitiosul are si stofa de sofer.Apoi se poate trece la un autotren dupa cativa ani pe curse interne iar dupa ce experienta a venit deja se poate pleca si la extern.Cei fara experienta se plang ca edi,dumagaz si alti cativa sunt niste mizerabili care profita de pustimea fara experienta.Pai ei fac asta pentru ca stiu si profita de faptul ca soferii fara experienta ii trateaza ca pe niste trambuline de lansare.Lipsa experientei ii iminge pe multi sa munceasca din greu pe un salariu de nimic sa plateasca motorina sa faca orice compromis cu firma doar pentru a capata experienta si a pleca in alta parte unde se cere experienta dar se si plateste munca profesionista.Criza actuala a dus la concedieri masive si deja nici experienta nu te poate salva de la somaj in cel mai bun caz.

#43
SirRaffy

SirRaffy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 19.05.2008
@bulan06 adevar graiesti tu dar legat de papuc pe locale...nu iti ia nimeni in calcul k ai mers pe papuc cand te duci pe masina mare...toti ia in considerare de la 7.5 t in sus...

#44
tudora_ionut

tudora_ionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 26.01.2008
Asa e SirRaffy. Condusul pe papuc nu are legatura cu experienta de sofer profesionist.
@bulan06 probabil vroiai sa spui ca trebuie sa incepi cu autoutilitare de la 3,5 in sus.

Edited by tudoraMembruAnonimut, 13 February 2009 - 10:50.


#45
SirRaffy

SirRaffy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 19.05.2008
si poate nici in cazul asta nu te angajeaza ca zice ca roata din spate nu calca pe unde calca aia din fata si dak mergi cu masini scurte patronii se gandesc de 2 ori inainte sa te ia:-? cam totul e cu dus-intors

#46
catalin gramada

catalin gramada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 04.02.2007
...Fuck... sa faci asta ca sa inchei un contract de rahat..nu stiu man , mie mi se pare sminteala curata..da 'na poate mai sunt si cite unii care n-au de ales.
Cu 300.000 / ora faci cite ore vrei cu motorina inclusa, la ce scoala din tirg vrei tu daca se pune problema sa faci kilometri pe banii tai. Intr-o luna ajungi "tatic" in facut slalom printre jaloane cu remorca sau garari savante cu spatele - bani sa ai...ha ha ...Dar decit sa aduci bani de acasa sa te pui slujbas la un mirlan care plateste prost si te mai si conditioneaza in felul asta...in fine...

Edited by catalin gramada, 13 February 2009 - 15:09.


#47
bulan60

bulan60

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,274
  • Înscris: 19.01.2009

View PostSirRaffy, on Feb 12 2009, 23:46, said:

@bulan06 adevar graiesti tu dar legat de papuc pe locale...nu iti ia nimeni in calcul k ai mers pe papuc cand te duci pe masina mare...toti ia in considerare de la 7.5 t in sus...
SirRaffy chiar daca nu ia nimeni in consideratie macar o iarna sa treaca peste cerneala uda de pe permis la bordul unui ceva cat mai mic pentru exersarea celor invatate in putinele ore de scoala!Macar o iarna!!!

#48
SirRaffy

SirRaffy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 19.05.2008
eu nu sunt sofer incepator...am aproape 2 ani de permis si muuulte drumuri de germania dar nu am experienta pe camion, desi in cadrul unui test ma descurc fara probleme...din pacate toti cer locul de munca anterior si sa le demonstrezi negru pe alb ca ai lucrat...:(

#49
Award

Award

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 24.04.2005

View PostSirRaffy, on Feb 14 2009, 12:16, said:

eu nu sunt sofer incepator...am aproape 2 ani de permis si muuulte drumuri de germania dar nu am experienta pe camion, desi in cadrul unui test ma descurc fara probleme...din pacate toti cer locul de munca anterior si sa le demonstrezi negru pe alb ca ai lucrat...:(

Asa este ...toti cer DOVADA ca ai mai lucrat undeva . Eu am vrut sa raman in tara si am fost la Dunca m-am interesat de ce si cum ..si m-au intrebat unde am mai lucrat , le-am spus , mi-au cerut o dovada si am dat si proba de lucru , totul ok  dar a trebuit sa intorc in It .
Inteleg ORICARE patron sa ceara experienta sau sa te puna la proba pt ca o masina costa mult ...Asta mi-a spus-o si mie un patron care a plecat de la sofer de 3,5 Tone ...Cand o sa ai macar 6 luni -1 an de experienta si o sa vezi prin ce situatii ( GRELE SAU IMPOSIBILE si trebuie sa le rezolvi PE LOC )  trebuie sa treci cu camionul , ai sa intelegi de ce patronii cauta soferi cu experienta .
Si sincer ii inteleg mai ales de cand cu excedentul de soferi pe piata isi permit sa caute NUMAI cu experienta ..in urma cu ceva ani faceai chiar si 2 saptamani cu un sofer cu experienta si gata , la drum , ce atata vorbarie .
De fapt soferul de undeva trebuie sa inceapa iar firmele tocmai asta nu vor , sa faci scoala pe masinile lor . Din pacate .

#50
PRORAM

PRORAM

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 04.06.2008
Bun inteleg ca fara experienta nu se poate, dar unde naiba sa o faci daca nu te angajeaza nimeni? Eu sunt dispus sa invat 1-2 luni fara bani, dar apoi sa fiu platit omeneste. Inca nu am gasit locul asta. Cat priveste categoria B o am de vreo 10 ani nu pun problema la cati km am facut ca sa tot fie vreo 200 mii.

#51
SirRaffy

SirRaffy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 19.05.2008
ceva noutati pe la firmele mari?

#52
ionut_lch

ionut_lch

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 24.07.2007
salutare la toata lumea.
Am citit mai tot ce ati postat aici si am zis sa vin cu niste adaugari la ce ati scris.
Am inceput si eu acum 4 ani tot ca si voi cu permisul de conducere c c+e in buzunar si fara nici un gram de experienta.Singurul atu a fost ca am stiut de la varsta de 18 ani cu ce se mananca camioanele,transportoarele si transportul agabaritic(majoritatea barbatilor in familie sunt soferi profesionisti) dar sincer nu ar trebui sa va aruncati la prima oferta care va iese in cale,mai ales de la firmele de tepari precum Edy ,Dumagas sau Dunca,aici vb de soferi pe intern,cei pe extern o duc mai bine din cate stiu eu .
Sincer bani care ai dau Edy si Dumagas-ul ptr un sofer profesionist pe intern se poate castiga linistit pe o duba de 3.5to si asta fara bataie de cap, pe langa casa.
Singurul lucru care cred eu ca conteaza este putina experienta pe partea practica(nu din hartii si locuri de munca) putina cunostinta in cauza(manevre,jumatatii,mersul economic asta cred ca conteaza cel mai mult la un interviu)si rabdare.Nevoie de soferi este si tot o sa fie chiar daca se aude ca transporturile o duc rau(am prieteni care au adus masini din germania la inceputul luni februarie ptr ca nu mai face fata comenzilor ptr Spania, si nu cred ca sunt singuri).
Va salut si sper din tot sufletul sa gasiti ce cautati.

#53
ciypriyan

ciypriyan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 373
  • Înscris: 22.02.2006

View PostSirRaffy, on Feb 18 2009, 12:08, said:

ceva noutati pe la firmele mari?

nu stiu cum de tu nu lucrezi la edy ptr. ca eu vad  50 camioane/zi trecand prin oras, cate 2 :D

#54
SirRaffy

SirRaffy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 19.05.2008
@ciypriyan asa e dar nu mai fac angajari momentan...tin legatura cu un sofer de la edy si cu unul de la dumagas si cel de la edy a spus ca nici nu mai raspund la dispecerat...sincer nu stiu care e treaba ca si eu cele mai multe care le vad sunt de la edy

@ionut_lch poate imi faci o legatura cu prietenii tai...eu nu am probleme cu manevrele si comenzile masinii...poate sa zicem ca as avea cu mersul economic, dar il prind repede pentru ca la masina mica l-am prins...si cu orice masina ai avea nu poti scoate economie pana nu te inveti cu ea cum trebuie...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate