Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315
 Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 

Subaru Forester Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#163
Notorious

Notorious

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 900
  • Înscris: 11.11.2003
Marr felicitari. Ai ales cauciucuri de iarna excelente. Hai repede cu ea pe camp si apoi incepe rapid un jurnal de bord.

#164
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
Multumesc tuturor !

Am sa fac un jurnal de bord cat de curand posibil (in primul rand trebuie sa-i fac niste poze).


Richelieu - masina la care faci trimitere este modelul de baza, dar, si asa este mai ieftin cu cca. 3500 Euro DDP fata de Romania.
Din cate am citit acolo, masina are 3 ani garantie europeana - deci, in mod cert este un model destinat pietei europene (de altfel, in SUA nici nu este disponibila versiunea diesel).
Acest pret mic, poate avea (cel putin) doua explicatii:
1. Din cate stiu, in Germania apare un fenomen ciudat - dealer-ii isi iau comisionul in functie de masinile inmatriculate nu vandute efectiv. Din acest motiv, de multe ori, le inmatriculeaza ei fara a le vinde unui client. De altfel, dupa cum se si vede, masina apara ca si ”used vehicle”.
2. Se poate sa fie adusa din tarile scandinave - unde, taxele pentru masini noi sunt foooarte mari. Din acest motiv, pentru a se vinde, masinile noi intra cu preturi CIP mult mai mici decat in alte tari.
Fiind import intracomunitar, practic firma germana nu mai plateste taxele respective - de aici rezulta un pret CIP mai mic decat in cazul vehiculelor comercializate prin reteaua oficiala.

Notorious - cauciucurile de iarna le-am ales duoa doua criterii:
- informatii privind calitatea si comportamentul anvelopelor de iarna gasite in diferite teste (in special ADAC);
- disponibilitatea acestora in stoc la Sigemo (cel mai mare comerciant de anvelope si jante din Sibiu - cu ei lucrez de obicei).

Intrebare:
Vreau sa iau roti de iarna complete (jante + anvelope).
Dat fiind faptul ca diferenta de pret intre jantele de tabla si cele de aliaj este mica (150 - 200 lei/bucata), ma tenteaza sa iau jante de aliaj (Rial).
Poate cineva sa-mi dea motive tehnice pentru care sa aleg jante de tabla pentru iarna ?

#165
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003

 marr, on Nov 20 2008, 09:01, said:

...
Poate cineva sa-mi dea motive tehnice pentru care sa aleg jante de tabla pentru iarna ?

1. Te doare-n shpitz de alea de tabla, sunt usor de indreptat in caz ca.
2. Motiv mai tehnic decat ca vreau sa fac altceva cu aia 6-8 milioane mi-e greu sa gasesc (inteleg ca masina are jante aliaj din fabrica).

#166
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,641
  • Înscris: 07.10.2005

 marr, on Nov 20 2008, 09:01, said:

Vreau sa iau roti de iarna complete (jante + anvelope).
Dat fiind faptul ca diferenta de pret intre jantele de tabla si cele de aliaj este mica (150 - 200 lei/bucata), ma tenteaza sa iau jante de aliaj (Rial).
Poate cineva sa-mi dea motive tehnice pentru care sa aleg jante de tabla pentru iarna ?
Sa o stapanesti sanatos!

Pentru iarna nu sunt recomandate jantele de aliaj,cele de tabla sunt numai bune.

#167
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
Diferenta de pret nu este o problema majora. Oricum, le iau o data, nu in fiecare an.
Cat despre indreptat - am extindere CASCO ce acopera si anvelopele si jantele.

Eu voiam o explicatie tehnica - adica, de ce ar fi mai bune cele din tabla (nu aduna zapada, sunt mai usoare, mai patrate, etc)

Multumesc !

#168
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,641
  • Înscris: 07.10.2005
Ar fi asa:

-nu aduna zapada/gheata ca cele de aliaj
-nu sunt afectate de solutiile de topire a ghetii de pe sosele
-se indreapta mai usor daca sunt lovite
-nu te doare sufletul daca se zgarie
-sunt mai ieftine

#169
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,494
  • Înscris: 04.05.2006

 marr, on Nov 20 2008, 09:01, said:

Richelieu - masina la care faci trimitere este modelul de baza, dar, si asa este mai ieftin cu cca. 3500 Euro DDP fata de Romania.
Din cate am citit acolo, masina are 3 ani garantie europeana - deci, in mod cert este un model destinat pietei europene (de altfel, in SUA nici nu este disponibila versiunea diesel).
Acest pret mic, poate avea (cel putin) doua explicatii:
1. Din cate stiu, in Germania apare un fenomen ciudat - dealer-ii isi iau comisionul in functie de masinile inmatriculate nu vandute efectiv. Din acest motiv, de multe ori, le inmatriculeaza ei fara a le vinde unui client. De altfel, dupa cum se si vede, masina apara ca si ”used vehicle”.
2. Se poate sa fie adusa din tarile scandinave - unde, taxele pentru masini noi sunt foooarte mari. Din acest motiv, pentru a se vinde, masinile noi intra cu preturi CIP mult mai mici decat in alte tari.
Fiind import intracomunitar, practic firma germana nu mai plateste taxele respective - de aici rezulta un pret CIP mai mic decat in cazul vehiculelor comercializate prin reteaua oficiala.

Merci mult de precizari. Pana acum, nu am cumparat decat masini noi din Romania, de aceea probleme astea imi sunt complet straine. Oricum, faptul ca-i model de baza, nu ma intereseaza prea mult. Are totusi niste dotari decente, restul nu ma intereseaza prea mult. Importante pentru mine sunt: motorul, transmisia, tinuta de drum si...cam atat. Cred ca ma bag la una. Inca oscilez intre Forester si CR-V, primul avand un avantaj in tractiunea integrala superioara....

#170
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
Si eu am cumparat pana acum (inclusiv asta) doar masini noi.
Informatiile de mai sus le am fie din articolele aparute in presa fie, mai credibil, de pe la ”aducai” (adica cei ce se ocupa cu adusul de masini din Germania - in special cei din Zalau).

Cat despre alegere ... stiu cum e. Si la mine astea doua (CR-V si Forester) au fost in finala.
Dupa drive-test, am ales Forester.
Nu ma intreba de ce ... asa am simtit !

#171
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008

 marr, on Nov 19 2008, 17:53, said:

Primele (si sper singurele) minusuri observate:
1. A venit cu mult blamatele anvelope Yokohama.
2. Piele de pe volan este mult mai ... dura (nu gasesc alt termen) decat la fostul Kalos.

Mie mi-a venit cu Bridgestone.
Dar iti mai zic niste minusuri:
-scaunul din dreapta e mai incomod is nici nu se poate regla pe inaltime
-luneta nu-i heliomata si noaptea e nasol cand ai masina in spate
-fata de alte marci, la Subaru ambreijaul se patineaza usor si trebuie utilizat cat mai putin

La mine climatizarea cred ca are o problema, la 18-19 grade imi vine aer cald, trebuie sa dau pe 17 sa vina rece.

#172
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
Scaunul din dreapta nu l-am testat. Stiam ca nu se poate regla pe inaltime, dar mi se pare ciudat sa fie mai incomod - cel putin la prima vedere, scaunele din fata par identice.
Faza cu luneta heliomata ... nici la masinile de pana acum nu am avut asa ceva. Cand se intuneca, pur si simplu comut oglinda retrovizoare pe modul ”noapte”.

Referitor la ambreiaj ... nu am remarcat sa patineze. E drept ca sunt obisnut sa folosesc putin ambreiajul - numai la schimbarea vitezelor sau la plecarea de pe loc.

Nu am sesizat aspectele legate de climatizare - cum in aceste zile au fost 3-4 grade afara, normal ca, chiar setat la 18-19 grade, vine aer cald - cel putin pana la atingerea temperaturii setate. Cand am comutat de pe 20 de grade pe 17, am remarcat faptul ca s-a aprins becul de AC.

#173
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
Este si jurnal de bord aici: http://forum.softped...howtopic=467227

#174
subarufan

subarufan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,615
  • Înscris: 20.09.2006
Ma bag si eu cu o intrebare.
Pentru Forester 2.5 XT, MY07 - ce anvelope sa aleg - oscilez intre Dunlop Winter Sport M3 si Michelin Pilot Alpine PA3.
Iarna trecuta am mers cu celebrele Yokohama, AllSeasons - au fost OK dar departe de ceea ce imi doresc de la anvelope de iarna totusi.
Multam' anticipat pentru raspunsuri!

#175
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
La gasirea raspunsului te poate ajuta asta: http://forum.softped...a...t&id=485593
Dunlop WinterSport (fie M3 fie 3D - sunt aproximativ la fel) au iesit foarte bine in toate testele.
Nici Michelin-ul nu sta rau.

Eu am ales Dunlop atat din cauza rezultatelor excelente la diverste teste, cat si, mai pragmatic, pentru ca am gasit pe stoc acest model.

Eu am avut pe Kalos Firestone WinterHawk iar la Polo-ul sotiei Dunlop WinterSport.
Am fost foarte multumit de ambele.
Michelin nu am avut, nu ma pronunt.

Edited by marr, 25 November 2008 - 18:02.


#176
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008
Despre Yokohama de iarna se poate pronunta cineva?
Am vazut ca mai sunt unele Falken (made in Japan) destul de ieftine.
Sau se merita mai multi bani pe marcile consacrate?

#177
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
Despre Falken, nu am auzit nimic (nici de bine, nici de rau).
Despre Yokohama, nu stiu ce sa zic - unii jurnalisti de pe la revistele auto ziceu ca-s proaste.
In schimb, pe forumurile 4x4 din State sunt foarte apreciate.

Eu am ales sa iau niste anvelope de iarna mai scumpe datorita faptului ca, le folosesc ce putin 3 sezoane. Si eu, de regula, circul destul de mult (nu in oras).
In aceste conditii, am preferat sa iau ceva de calitate - cel putin asa apar in toate testele de specialitate.
Diferenta de pret, intre Dunlop WinterSport, Michelin Alpin, Continental sau Nokian si cele mai ieftine nu cred sa fie mai mare de 200 lei/buc (poate mai putin).

Daca nu circuli foarte mult in afara nu stiu daca merita diferenta. Daca insa, ai drumuri lungi si dese ...

#178
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008

 marr, on Dec 4 2008, 18:54, said:

Diferenta de pret, intre Dunlop WinterSport, Michelin Alpin, Continental sau Nokian si cele mai ieftine nu cred sa fie mai mare de 200 lei/buc (poate mai putin).

Toate is marci europene, asa ca daca ai citit review-uri europene poate au fost "avantajate".
800 lei per total e ceva totusi.
Mie un dealer mi-a zis ca Yokohama sunt chiar mai bune decat cele scumpe. Si doar interesul lui e sa vanda de cat mai multi bani.
Eu as avea parca mai multa incredere in cele japoneze decat astea "de firma" facute prin Slovacia, Romania.

#179
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,202
  • Înscris: 13.07.2005
Asa cum spuneam, Yokohama sunt foarte apreciate pe forumurile 4x4 de peste ocean.
Cat despre topuri, se poate sa ai dreptate - majoritatea sunt marci europene.
Cu exceptia Dunlop - care este de altfel bine cotat si dincolo de balta.

Daca obtii un pret bun pt. Yokohama, parerea mea este ca poti sa le cumperi fara teama.
Calitatea japoneza (Yokohama sunt fabricate chiar in Japonia) + AWD -ul Subaru nu pot da o combinatie necastigatoare !

#180
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006

 iceweasel, on Dec 4 2008, 19:36, said:

Toate is marci europene, asa ca daca ai citit review-uri europene poate au fost "avantajate".
800 lei per total e ceva totusi.
Mie un dealer mi-a zis ca Yokohama sunt chiar mai bune decat cele scumpe. Si doar interesul lui e sa vanda de cat mai multi bani.
Eu as avea parca mai multa incredere in cele japoneze decat astea "de firma" facute prin Slovacia, Romania.

daca aceleasi produse ies in frunte in diferitele topuri din europa poti sa stai linistit ca nu sunt nici pe departe proaste... doar faptul ca un cauciuc e produs in japonia nu ajunge pentru ca acela sa si fie de top...  dealerul acela ti-a spus ce ti-a spus pentru ca interesul lui e sa-si vanda toata marfa nu doar cea scumpa...

dupa mine 800 lei pentru 4 buc cauciucuri de iarna nu mi se pare o suma mare daca pui accent pe siguranta ta si a celor dragi...   nu inteleg de ce multa lume da o gramada de bani pe masini cu diferite sisteme de siguranta dar cand vine vorba de cel mai elementar lucru care asigura legatura dintre masina si suprafata de rulare incep sa se zgarceasca...

Edited by rexkroki, 05 December 2008 - 12:30.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate