Fenomenul Logan în comunicații
Last Updated: Jul 18 2008 11:37, Started by
telecomro
, Jul 16 2008 19:34
·
0
#1
Posted 16 July 2008 - 19:34
"O tendință tot mai evidentă în lumea de astăzi este fenomenul Logan. Loganul s-a consacrat prin ideea de a ataca o piață ieftină. Jumătate din glob se trezește. Țări de miliarde de oameni revin în lumea dezvoltată și au nevoie de echipamente echivalente cu cele din țările foarte dezvoltate, de tehnologii similare, calități similare. Nu vor putea să treacă direct la acest nivel. Sunt nenumărați operatori cu ARPU de 5 dolari. Să dezvolți o rețea în care încasarea pe abonat este 5 dolari nu este simplu. Aceasta presupune o altă strategie, alte tehnologii pentru a reuși să asiguri această tendință spre prețuri foarte scăzute.
În rândul consumatorilor, tendința este să ai rețele cu prețuri foarte scăzute, să ai preț fix și voce și SMS nelimitate. Fiecare vrea să plătească 1 dolar și să poată vorbi oricât, să aibă acces video, să aibă orice fel de acces. Aceasta creează cerințe extrem de complicate - schimbarea mentalității furnizorilor, a operatorilor și a celor care dezvoltă content. Noi construim autostrăzi, nimeni nu mai știe cine le-a construit după ce trec în utilizare, nimeni nu mai știe de podurile superbe care au fost create, tunelurile de 20 de km, de legarea sub apă a Angliei de Europa prin tunel, dar văd ce mașini superbe circulă pe șosele și știu care sunt furnizorii de mașini - nu de șosele. Aceasta este soarta furnizorilor, a noastră, care construim partea invizibilă a acestui magnific domeniu și care, de fapt, până la urmă, va fi taxat, ca și în domeniul auto: va fi o taxă fixă cu care să poți să te duci în orice rețea și oriunde vrei. Problema este că, la nivelul prețului - ca și în industria aeronautică low-cost - există o limită până la care poți să asiguri calitatea. Trăim o generalizare a broadbandului și a mobilului, iar echipamentele trebuie să răspundă acestei cereri, le trebuie acces în bandă largă și interfețe care să permită conexiuni multiple. Convergența fix-mobil cere acoperire crescută și roaming. Pentru cei care circulă este ușor de zis, dar practic este destul de complicat, pentru că roamingul nu e automat. Volumul de trafic crește enorm, banda e necesar să crească, iar întârzierile să se reducă. Piața cere acces la informații de toate naturile - comunitățile vor să vorbească, toată lumea stă pe site-uri, și dezvoltăm, de fapt, o lume virtuală - doi colegi, unul lângă altul nu vorbesc unul cu altul, își scriu mesajele pe computer. Cât despre mobil, despre Blackberry - îl ai oriunde cu tine. În aceste condiții, nivelul de integrare crește foarte mult: ai nevoie de interfețe, ai nevoie de bandă, ai nevoie de conținut. Conținutul trebuie să existe peste tot. În viața socială, rețeaua a devenit un Big Brother mondial: mobilul permite acces la orice informație, de navigare, de supraveghere, creând un spațiu virtual bazat pe baze de date. Apare YouTube și conținutul pe care îl vom crea noi înșine și îl vom transfera, unind astfel diferite comunități. Toate aceste tendințe - presiunea asupra prețurilor, acoperire și roaming universal și explozia conținutului - vor reconfigura sursele de venit ale industriei. Dacă astăzi 75% din veniturile industriei telecom vin din voce și mesagerie, cu încă 10% din broadband și 10% din imagine, televiziune și alte canale media, peste 5 ani poderea conținutului și ale media va crește, ca și a broadbandului, iar peste 10 ani proporțiile vor fi complet schimbate față de prezent. Sigur, evoluțiile nu sunt la fel de rapide peste tot. Transferul depinde de țări, de civilizație, de cultură. Noi avem încă mult în ceea ce privește acoperirea comunităților cu broadband. Aici programul european de reducere a „digital divide" - prin care până în 2012 fiecare sat ar trebui să aibă acces Internet - va permite acces la baza de date și de informații existentă în lumea dezvoltată și la egalizarea nivelului de cultură. Cum vor evolua modelele de business ca răspuns la aceste cerințe noi ale pieței?Astăzi piața se împarte între 4 sectoare, bazate pe tehnologiile de acces folosite: mobil, cablu, fix și ISP. Acum suntem în faza de multiplicare a operatorilor, cu operatori de cartier care asigură broadband, pentru zona respectivă, la 100 MB. Ca în toate domeniile liberalizate, însă, va urma concentrarea, ca să asiguri calitatea. Dar piața se va fragmenta la alt nivel, al modelului de business, unde se profilează de pe acum trei direcții: * zona de carrier - cei care transmit broadband și care doar conectează comunitățile între ele, în rest, informațiile și conținutul și le trimit utilizatorii între ei; * zona de sharing - în care furnizorii telecom folosesc platforme deschise pentru a colabora cu terți în a furniza conținut, servicii și terminale sponsorizate, servicii etajate și pentru companii; * zona de convergență - operatori care vor să fie globali, să ofere acces fix, conținut mobil, tot, rațiunea fiind una de protecție, astfel încât clientul să nu se ducă la alt operator, să rămână o viață cu el pentru că îi oferă toate serviciile de care are nevoie. Alcatel-Lucent are proiecte imense, fiind, de exemplu, operatori pentru care trebuie să elibereze, în anumite țări, sute de clădiri și să le grupeze toate rețelele complet IP - mobil și fix pe o singură platformă în două clădiri. De exemplu, Ucraina Telecom are o valoare de vânzare de 10 mld. euro și o valoare imobiliară de 25 mld. euro. Odată cu extinderea IP și posibilitatea de a reduce dimensiunile, de a reduce costurile, comunicațiile vor rămâne o anexă, drept care toți operatorii se vor transfera în domeniul media. Conținutul va domina viața viitoare a operatorilor, iar noi nu vom face decât să asigurăm suportul ca acesta să circule. Vedeți deja cum a crescut necesarul de broadband la utilizator, muncim azi la cablurile submarine care sunt deja prea mici." [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oVUmsrwcCwo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2
Posted 16 July 2008 - 19:56
concluzia 1:
vocea si mesjele vor avea o pondere infima pe masura ce trece timpul, iar broadbandul o pondere tot mai mare [ http://img299.imageshack.us/img299/4337/84643965fn7.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] concluzia 2: operatorii 4play vor detine suprematia in furnizarea de servicii complete de telecomunicatii concluzia 3: concentrarea echipamentelor si eliberarea a sute de cladiri ocupate in prezent de acestea => trecerea totala si clara catre comunicatii ( digitale ) bazate pe IP mitul suprematiei analogului de cupru vs digital, a fost doborat. Attached FilesEdited by Nanotech, 16 July 2008 - 20:01. |
#4
Posted 17 July 2008 - 10:02
Cu atitudinea asta plangacioasa (probabil cu mare trecere in Franta), o sa-i depaseasca chinezii. Bedros, stop whining!
|
#5
Posted 17 July 2008 - 10:34
Probabil domnul Bedros isi aduce des aminte de vremurile bune, daca nu erau chinezii......
Oricum eu cel putin nu vad romanul sa plateasca content ....aici se uita si la 10 euro(abonamentul de acces la internet). Edited by telecomro, 17 July 2008 - 10:38. |
#6
Posted 17 July 2008 - 10:49
Așa zisul "content" e mort în fașă, lumea vrea acces liber la net pentru flatrate. Pe internet el poate să vorbească cu oricine cât vrea, să trimită mesaje, să socializeze, să stea pe forum, să facă bloguri, etc. Un manager de companie e cam idiot să creadă că oamenii vor accepta la nesfârșit să plătească pentru fiecare activitate în parte când le poate avea pe toate pe internet. Dar din fricire managerii nu sunt idioți și toate rețelele mobile caută soluții pentru date broadband care să satisfacă nevoile clienților în următorii ani.
|
#7
Posted 17 July 2008 - 11:16
Domnul Bedos vorbea in general si nu a facut referire la Romania. Se stie foarte bine ce merge in Romania.
Intr-o zi poate inteleg si romanii de voie sau de nevoie ca un film se produce cu bani iar daca vrei sa-l vezi trebuie sa platesti. Spera si companiile .....oricum nu se bazeaza ei pe Romania. Acum in Romania sunt la moda chinezariile nu lucrurile de calitate. |
#8
Posted 17 July 2008 - 11:20
Nu era vorba de filme, ci de taxarea fiecărui serviciu în parte. Oamenii cer o soluție integrată care se numește internet.
|
#9
Posted 17 July 2008 - 11:22
Pai internet se ofera si acum. Nu am inteles ideea cu internetul. Mai detaliat daca se poate.
|
#10
Posted 17 July 2008 - 11:40
Ideea e că pe viitor lumea va accesa servicii pe internet și nu va mai dori a le plăti separat (voce, webcam, text, blogging, conținut interactiv, forum, mail, etc.).
|
|
#11
Posted 17 July 2008 - 14:27
jafpefata, on Jul 17 2008, 11:49, said: Așa zisul "content" e mort în fașă, lumea vrea acces liber la net pentru flatrate. In general structura costurilor in telecom este flat rate; iar componenta cu adevarat dependenta de consum se poate rezolva prin fair use policy (si acum suntem cam pe aici in mare masura). Mai mult, pragul de 'fairness' se poate rezolva prin cercetare (daca mai tineti minte limitele in bytes la netul pe sarma cand a inceput flat rate-ul au tot crescut pana a disparut de tot, odata cu dezvoltarea tehnologica). Cu siguranta va fi la fel si in mobil, doar ca aici concurenta fiind introdusa 'kicking and screaming' de catre UE in loc sa fie ceva 'default', va dura probabil ceva mai mult. Iar atata vreme cat ai concurenta si posibilitatea de flat rate exista, cu siguranta ca vom avea mai devreme sau mai tarziu flat rate si pe voce/MMS etc. (fara sa trebuiasca sa-ti vinzi casa daca ai depasit un numar x de mesaje/apeluri etc.) Sigur, Loganul de 5000 euro costa cam 8000; probabil va fi similar si in telecom. Raman insa la parerea mea: chinezii asteapta dupa colt; nu mai avem vreme de nostalgii. |
#12
Posted 17 July 2008 - 20:09
mtest cum facem cu flatrate cand avem 10 milioane de clienti ? teoria si practica ...nu prea se inteleg.
|
#13
Posted 17 July 2008 - 20:46
#15
Posted 17 July 2008 - 21:13
Păi debitul unei transmisiuni de voce e infim.. 13 kbit/s Păi nici posturi radio nu găsești sub 24kbit/s. Mai erau unele de 16-20 dar au dispărut. Deja la unii operatori, traficul de date l-a depăști pe cel de voce aproape.
|
|
#16
Posted 18 July 2008 - 11:37
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users