Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare tabla acoperis

Trotineta Bolt cu reducere de 3 lei

Aragaz cu plita pe gaz si cuptor ...

Cablu FFC
 Poco F6/F6 Pro

Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?

Deducere TVA
 Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...

salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€
 ICC/ICM soft monitorizare si cont...

Recomandare ipad

Ce fel de disc pentru acest circu...

Windows 11 24H2 pe release?
 

Help - Troubleshooting -- Masina din ITALIA

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
Ray Bz

Ray Bz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 05.11.2005
Salutare tuturor! Desi am mai citit pe forumuri....inca am neclaritati. Sa va spun `povestea mea` :


Am un unchi in Italia ce detine de cativa ani o masina 1998 , Euro 2 (Puma). Omul vrea sa ma duc sa iau masina de acolo sa o aduc in Romania, sa i-o VAND aici. A fost cu ea la inspectii si tot ce trebuie, mai are asigurare valabila pana la 1 August 2008 si am inteles ca dupa aceasta data o perioada de gratie de 15 zile. Acum...cum trebuie sa procedam? Adica ce acte trebuie sa facem intre noi, ca sa i-o pot vinde? Ideal ar fi sa ajung cu ea in Romania cu asigurarea si numerele de Italia, sa nu mai plateasca numere provizorii si asigurari pe 5 zile...dar cum face el apoi radierea? E de ajuns sa-i trimit numerele? Sa-mi dea o procura? Sa facem act de vanzare-cumparare banuiesc ca nu merge; pt ca ar fi obligat sa o radieze si sa-i plateasca nr provizorii si asigurare. Apoi...ce imi trebuie mie aici sa-i scot numere provizorii dupa ce expira asigurarea lui? Deci e o situatie foarte aiurea la care sincer apreciez orice raspuns.

In principiu, vreau s-o aduc pe roti, cu asigurarea lui care o mai are si cu nr de Italia si apoi sa fac cumva sa-i trimit toate actele sa o radieze el acolo din circulatie. Ce ziceti si voi? Cum sa fac sa iasa bine si cu cheltuieli minime?
In speranta ca ma veti ajuta, mai am pana vreau sa ma duc dupa masina vreo 3 sapt, va multumesc anticipat!

#2
maverick78

maverick78

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 09.05.2008
pt Ray Bz   sa stii ca e cam complicata treaba cu adusul masinii din italia. In primul rand ca sa o poti aduce tu, trebuie sa iti faca o procura la notar in Italia care costa cam 100€. Acum ar trebui sa vezi in ce fel puteti face procura, in asa fel incat sa ai drepturi ( de inmatriculare) asupra masinii in Romania. Din cate am auzit, notarul italian poate sa treaca asa ceva in procura. In orice caz, pt a trece frontierele iti trebuie procura, pt ca e posibil sa gasesti vreun istet sa ti-o ceara, si atunci va spune ca ai furat-o. Cu asta am lamurit-o oarecum. Trebuie sa fiti atenti la felul politei de asigurare pe care o are acum masina, pt ca in anumite cazuri, pt a plati mai putin asigurare, unii declara ca vor conduce numai ei respectiva masina, caz in care nu vei fi acoperit in cazul unui accident (ceea ce nu-ti doresc). Iar faza cu alea 15 zile de acoperire e valabila numai pt societatea de asigurari. Orice carabinier, politai sau organ, daca te prinde cu asigurarea respectiv cartea verde expirata, iti va face amenda sau mai rau, iti poate confisca masina ( se practica in italia). In ceea ce priveste radierea, e simplu: trimiti numerele de inmatriculare cu toate actele masinii, unchiul tau ii face radierea (proceduara care poate dura de la 3 zile la cateva saptamani si costa vreo 80€) dupa care iti trimite actul de radiere. Atentie la perioada in care vreti sa faceti radierea, pt ca in august s-ar putea sa fie toti plecati in concediu. Bafta multa! (eu sunt rezident in Italia , la Roma si m-am interesat de chestiile astea pt ca si eu trebuie sa aduc o masina in tara, diferenta e ca vin eu personal, las masina in Romania imi iau numerele si o radiez de aici dupa care la urmatorul drum in tara o voi inscrie)

Am uitat!!!!! Numerele ale pt 5 zile sunt de fapt niste nr de carton pt care platesti 170€ cu tot cu radiere iar din acel moment, masina este radiata din italia. Problema e ca nu se face aceasta procedura decat in fff putine locuri, si chiar daca reusiti sa o faceti, va va fi imposibil sa gasiti o societate de asigurari care sa va faca asigurare pr 5 zile si oricum costa peste 200€, deci nu se merita. In momentul in care solicitati nr pt 5 zile, va trebui sa declarati itinerariul in amanunt pe care il va parcurge masina pana la destinatie, oras cu oras. Cel mai bine ar fi sa profitati de asigurarea inca valabila!!! Costurile drumului sunt aproximativ urmatoarele: 100 € procura, 42€ autostrada italia( Roma- Austria), 7€ autostrada austria, 9€ autostrada ungaria, benzina in functie de consum si de picior!!! Drum bun!!!!

#3
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
Intrebare blonda: daca vii cu ea pe roti cu numerele de italia, nu o poti inmatricula in romania si apoi s-o radiezi in tara de provenienta? Ti se cere la Politie dovada radierii?

#4
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Nu e mai normal sa ti-o vanda acolo si sa vii cu ea pe numele tau ??
Doar daca nu vrea sa o dea dupa aia furata si sa-si ia banii de asigurare  ;)

#5
banatica

banatica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 14.06.2008

 Ray Bz, on Jun 16 2008, 16:32, said:

Salutare tuturor! Desi am mai citit pe forumuri....inca am neclaritati. Sa va spun `povestea mea` :


Am un unchi in Italia ce detine de cativa ani o masina 1998 , Euro 2 (Puma). Omul vrea sa ma duc sa iau masina de acolo sa o aduc in Romania, sa i-o VAND aici. A fost cu ea la inspectii si tot ce trebuie, mai are asigurare valabila pana la 1 August 2008 si am inteles ca dupa aceasta data o perioada de gratie de 15 zile. Acum...cum trebuie sa procedam? Adica ce acte trebuie sa facem intre noi, ca sa i-o pot vinde? Ideal ar fi sa ajung cu ea in Romania cu asigurarea si numerele de Italia, sa nu mai plateasca numere provizorii si asigurari pe 5 zile...dar cum face el apoi radierea? E de ajuns sa-i trimit numerele? Sa-mi dea o procura? Sa facem act de vanzare-cumparare banuiesc ca nu merge; pt ca ar fi obligat sa o radieze si sa-i plateasca nr provizorii si asigurare. Apoi...ce imi trebuie mie aici sa-i scot numere provizorii dupa ce expira asigurarea lui? Deci e o situatie foarte aiurea la care sincer apreciez orice raspuns.

In principiu, vreau s-o aduc pe roti, cu asigurarea lui care o mai are si cu nr de Italia si apoi sa fac cumva sa-i trimit toate actele sa o radieze el acolo din circulatie. Ce ziceti si voi? Cum sa fac sa iasa bine si cu cheltuieli minime?
In speranta ca ma veti ajuta, mai am pana vreau sa ma duc dupa masina vreo 3 sapt, va multumesc anticipat!

Fa un contract de vanzare cumparare cu unchiul tau (gasesti formulare si pe net) ,adu-o pe roti asa cum e, cu asigurarea care o are, fara nicio procura, dar sa ai toate actele ei inclusiv certificatul de proprietate si o copie dupa actul de identitate al unchiului tau.Dupa ce o aduci, trimite-i actele originale inapoi impreuna cu un exemplar al contractului si placutele de inmatriculare ca s-o radieze.(actele iti vor fi returnate dupa radiere, o sa scrie pe ele ca-s anulate, placutele raman la ei ).
Pentru numere provizorii ...depinde de la judet la judet.ca sa fii in regula in orice judet si sa nu te intoarca de la ghiseu o sa ai nevoie de:
- o cerere tip pentru numere provizorii (de la un birou de copiat acte)
- o chitanta de 13 lei care o platesti la CEC
- asigurare pe o luna, care sa-si inceapa validitatea exact in ziua in care ai de gand sa-ti scoti nr. provizorii
- o chitanta de 7 lei care o platesti la primarie sau posta
- copie dupa traducerea legalizata a actului care dovedeste ca tu esti proprietarul - in cazul tau al contractului
- copie dupa contractul italian
- copie dupa traducerea legalizata a certificatului de proprietate
- copie a certificatului de proprietate
- copie dupa traducerea legalizata a certificatului de inmatriculare din italia
- copie dupa certificatul de inmatriculare
- copie dupa cartea de identitate.
- 40 de lei sa platesti placutele.

Sau ... poti apela la o firma de intermedieri :D

#6
Ray Bz

Ray Bz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 05.11.2005
@banatica

asa ma gandeam si eu dar nu stiam daca poate el sa o radieze apoi doar cu actele si placutele


@maverick78

nu stiam ca la frontiere se cer actele astea....de cand? asta n-am mai auzit-o! PS: am acelasi nume ca al unchiului :D poate scpa fara procura! de ex: merg la unchimiu in ITALIA si ii cer maisna sa merg la cineva in AUSTRIA ...n-am voie? decat cu procura? mi se pare ciudata treaba :D

#7
banatica

banatica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 14.06.2008

 Ray Bz, on Jul 1 2008, 00:33, said:

@banatica

asa ma gandeam si eu dar nu stiam daca poate el sa o radieze apoi doar cu actele si placutele


@maverick78

nu stiam ca la frontiere se cer actele astea....de cand? asta n-am mai auzit-o! PS: am acelasi nume ca al unchiului :D poate scpa fara procura! de ex: merg la unchimiu in ITALIA si ii cer maisna sa merg la cineva in AUSTRIA ...n-am voie? decat cu procura? mi se pare ciudata treaba :D

stai linistit ca nu-ti cere nimeni nicio procura.poti dovedi cu contractul ca esti noul prorpietar.
Acum o luna am intrat din Ungaria in Romania cu o masina inmatriculata in Slovenia si nimeni nu m-a intrebat nimic despre acte in afara de CI.Si n-aveam nici contract si nici carte verde.

#8
Ray Bz

Ray Bz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 05.11.2005
@banatica

toate bune si frumoase...am adus masina pe roti, fara nici o procura fara nimic...totul OK

ACUM problema e urmatoarea: eu vreau sa vand masina asta ca si cum ar vinde-o unchimiu....cum sa procedez sa fac actele cu cumparatorul in numele lui practic...ii trimit toate actele originale sa o radieze, si apoi cum sa fac cu contractul dintre el si cumparator? Ms de ajutor

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate