Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
O autostrada e la vale si alta la deal?
Last Updated: Apr 09 2008 23:02, Started by
Soacra
, Apr 09 2008 01:13
·
0
#1
Posted 09 April 2008 - 01:13
Salut,
Voi cum explicati chestia asta: pe autostrada de la Pitesti la Bucuresti am consumat cu un litru % mai putin decat pe cea de la Bucuresti-Constanta. Conditii de rulare: identice, vreme buna, uscata, vant normal. Viteza de rulare aceeasi: 95-100 km/h, respectata cu strictete. Stilul de condus identic: mers pe banda 1, foarte rar depasit cate un tir si atunci depasire usoara, fara accelerari bruste. Am resetat computerul la plecare din Pitesti si in Buc am avut 5.5 litri/100 km. La fel resetat la intrarea pe cealalta autostrada si dupa 100 km aveam consum de 6.3 litri/suta km. Concluzia: autostrada Buc-Pitesti e mai economicoasa. Voi ce explicatie dati la asa ceva? Masina e un Logan 1.6 16V benzina, cu 7000 km bord, doua persoane, 100 kg bagaje. |
#2
Posted 09 April 2008 - 02:02
Uite asa, la gramada: vant (da, am citit ce ai scris), curbe, benzina, rodaj, computer de bord care mai da si basini, 100 km nu e distanta de calculat consum mediu cu acuratete, suprafata mai aderenta pe A2 , etc ...
|
#3
Posted 09 April 2008 - 07:29
Daca mai faci o data testul, mai mult ca sigur ca-ti vor iesi alte rezultate.
La forma Loganului nu trebuie sa te miri ca ai valori diferite de consum chiar si pe acelasi traseu, in zile diferite. Consuma cum vrea muschiu' lui, e suficient o idee sa se schimbe directia vantului (care tu nu o simti din masina, daca o simti e de rau) si se schimba consumul. |
#4
Posted 09 April 2008 - 07:39
Si inclinatia longitudinala a drumului conteaza. O inclinatie pe care tu nu o vezi si nu o simti, motorul o simte.
|
#5
Posted 09 April 2008 - 08:20
plus ca nu ai cum sa mergi cu viteza constanta ca doar n-are Loganul pilot automat.
Multi factori , care i-au enumerat ceilalti mai sus. |
#7
Posted 09 April 2008 - 09:41
undercoverbrother, on Apr 9 2008, 08:53, said: ai mers fara sa alimentezi? am alimentat la plecarea din Pitesti, cu aceeasi benzina am ajuns pana in CT. Asadar pe portiunea Buc-CT eram si mai usor cu vreo 10 litri. Am si eu senzatia ca suprafata e mai aderenta pe A2. Si de vant nu am idee, e posibil sa sufle mai tare in Baragan, pitestiul e in zona de dealuri. m-am uitat si la altitudini: Pitesti ~ 300 m altitudine deci spre Buc se coboara, Buc e la ~90 m si Cernavoda urca iar la vreo 200 m. Am putea spune ca e un fel de vale, Buc e in caldare. De condus am condus cat de cat constant, am stat cu ochii pe GPS, 90-100. Multumesc pentru raspunsuri. |
#8
Posted 09 April 2008 - 12:19
Soacra, on Apr 9 2008, 10:41, said: Asadar pe portiunea Buc-CT eram si mai usor cu vreo 10 litri. Am si eu senzatia ca suprafata e mai aderenta pe A2. Si de vant nu am idee, e posibil sa sufle mai tare in Baragan, pitestiul e in zona de dealuri. m-am uitat si la altitudini: Pitesti ~ 300 m altitudine deci spre Buc se coboara, Buc e la ~90 m si Cernavoda urca iar la vreo 200 m. Am putea spune ca e un fel de vale, Buc e in caldare. De condus am condus cat de cat constant, am stat cu ochii pe GPS, 90-100. Multumesc pentru raspunsuri. Explicatia tine aproape exlcusiv de relief, respectiv de declivitatea drumului. Diferenta de nivel intre Pitesti(in jur de 320 m) si Bucuresti (aprox. 95 m) este de 225 m Diferenta de nivel intre Bucuresti( aprox 95 m ) si Fetesti(aprox 20 m) este de doar aprox 75 de metri. Plus faptul ca dupa traversarea Insulei Mare a Brailei(Cernavoda) drumul este in rampa, intrand in regiune de podis. Deci panta drumului este mai mare pe Pitesti-Bucuresti, decat pe tronsonul Bucuresti-Fetesti. De aici si diferenta de consum de 0.8 litri. Fara sa mai punem zona de rampa de dupa podul de la Cernavoda. Se poate insa sa influenteze si tipul de asfalt, cel de pe A1 fiind poate mai bataorit , si poate fara asa mare rezistenta la rulare. Plus ca nu sti cum iti joaca piciorul pe pedala. |
#9
Posted 09 April 2008 - 23:02
Sa vezi cand o sa constati ca daca faci autostrada tur-retur nu seamana prea rau distantele.
E aceeasi simpla explicatie, sunt diferente mici care foarte greu pot fi percepute de un sofer care mai trebuie sa fie atent si la altceva, mai e si distras cate un pic, etc. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users