Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai
 Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?
 Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...

Care este cel mai bun mod de a pr...

Recomandare centrala termica apar...
 samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Telefon de budget pentru filme 10...

Recomandare serviciu / firma recu...

La mulți ani @Piniuli!
 

O autostrada e la vale si alta la deal?

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
Soacra

Soacra

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 04.06.2004
Salut,
Voi cum explicati chestia asta: pe autostrada de la Pitesti la Bucuresti am consumat cu un litru % mai putin decat pe cea de la  Bucuresti-Constanta.

Conditii de rulare: identice, vreme buna, uscata, vant normal.
Viteza de rulare aceeasi: 95-100 km/h, respectata cu strictete.
Stilul de condus identic: mers pe banda 1, foarte rar depasit cate un tir si atunci depasire usoara, fara accelerari bruste.
Am resetat computerul la plecare din Pitesti si in Buc am avut 5.5 litri/100 km.
La fel resetat la intrarea pe cealalta autostrada si dupa 100 km aveam consum de 6.3 litri/suta km.

Concluzia: autostrada Buc-Pitesti e mai economicoasa.
Voi ce explicatie dati la asa ceva?

Masina e un Logan 1.6 16V benzina, cu 7000 km bord, doua persoane, 100 kg bagaje.

#2
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
Uite asa, la gramada: vant (da, am citit ce ai scris), curbe, benzina, rodaj, computer de bord care mai da si basini, 100 km nu e distanta de calculat consum mediu cu acuratete, suprafata mai aderenta pe A2 :P, etc ...

#3
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,018
  • Înscris: 06.04.2007
Daca mai faci o data testul, mai mult ca sigur ca-ti vor iesi alte rezultate.
La forma Loganului nu trebuie sa te miri ca ai valori diferite de consum chiar si pe acelasi traseu, in zile diferite.
Consuma cum vrea muschiu' lui, e suficient o idee sa se schimbe directia vantului (care tu nu o simti din masina, daca o simti e de rau) si se schimba consumul.

#4
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Si inclinatia longitudinala a drumului conteaza. O inclinatie pe care tu nu o vezi si nu o simti, motorul o simte.

#5
cutler

cutler

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,194
  • Înscris: 09.09.2003
plus ca nu ai cum sa mergi cu viteza constanta ca doar n-are Loganul pilot automat.
Multi factori , care i-au enumerat ceilalti mai sus.

#6
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
ai mers fara sa alimentezi?

#7
Soacra

Soacra

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 04.06.2004

 undercoverbrother, on Apr 9 2008, 08:53, said:

ai mers fara sa alimentezi?

am alimentat la plecarea din Pitesti, cu aceeasi benzina am ajuns pana in CT. Asadar pe portiunea Buc-CT eram si mai usor cu vreo 10 litri. Am si eu senzatia ca suprafata e mai aderenta pe A2. Si de vant nu am idee, e posibil sa sufle mai tare in Baragan, pitestiul e in zona de dealuri. m-am uitat si la altitudini: Pitesti ~ 300 m altitudine deci spre Buc se coboara, Buc e la ~90 m si Cernavoda urca iar la vreo 200 m. Am putea spune ca e un fel de vale, Buc e in caldare. De condus am condus cat de cat constant, am stat cu ochii pe GPS, 90-100. Multumesc pentru raspunsuri.

#8
Omul_Muntelui

Omul_Muntelui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 10.11.2007

 Soacra, on Apr 9 2008, 10:41, said:

Asadar pe portiunea Buc-CT eram si mai usor cu vreo 10 litri. Am si eu senzatia ca suprafata e mai aderenta pe A2. Si de vant nu am idee, e posibil sa sufle mai tare in Baragan, pitestiul e in zona de dealuri. m-am uitat si la altitudini: Pitesti ~ 300 m altitudine deci spre Buc se coboara, Buc e la ~90 m si Cernavoda urca iar la vreo 200 m. Am putea spune ca e un fel de vale, Buc e in caldare. De condus am condus cat de cat constant, am stat cu ochii pe GPS, 90-100. Multumesc pentru raspunsuri.

Explicatia tine aproape exlcusiv de relief, respectiv de declivitatea drumului.

Diferenta de nivel intre Pitesti(in jur de 320 m) si Bucuresti (aprox. 95 m) este de 225 m
Diferenta de nivel intre Bucuresti( aprox 95 m ) si Fetesti(aprox 20 m) este de doar aprox 75 de metri. Plus faptul ca dupa traversarea Insulei Mare a Brailei(Cernavoda) drumul este in rampa, intrand in regiune de podis.

Deci panta drumului este mai mare pe Pitesti-Bucuresti, decat pe tronsonul Bucuresti-Fetesti. De aici si diferenta de consum de 0.8 litri. Fara sa mai punem zona de rampa de dupa podul de la Cernavoda.
Se poate insa sa influenteze si tipul de asfalt, cel de pe A1 fiind poate mai bataorit :), si poate fara asa mare rezistenta la rulare. Plus ca nu sti cum iti joaca piciorul pe pedala. :)

#9
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,064
  • Înscris: 03.12.2005
Sa vezi cand o sa constati ca daca faci autostrada tur-retur nu seamana prea rau distantele. :)
E aceeasi simpla explicatie, sunt diferente mici care foarte greu pot fi percepute de un sofer care mai trebuie sa fie atent si la altceva, mai e si distras cate un pic, etc.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate