Ce pare aveti de greva de la Dacia?
Last Updated: May 08 2008 08:32, Started by
Basarab
, Mar 24 2008 17:56
·
0
#289
Posted 05 May 2008 - 18:07
Basarab, on May 5 2008, 17:05, said: CAT are un profesor cu 4 ani carte? Dar un doctor stagiar?.... Sa faci niste cabluri nu e mare chestie! Chinezii fac mult mai mute pe ora! Ca cer mult pe niste kkaturi de munci! exista un venit minim pt trai decent, profesorii au salariul prea mic, nu cablistii salariul prea mare... Edited by H725, 05 May 2008 - 18:08. |
#290
Posted 07 May 2008 - 19:30
Normal, daca va creste salariul cablistilor, automat va creste si cel al profesorilor, doctorilor stagiari.
|
#291
Posted 08 May 2008 - 07:38
Sunt mulți alții care își doresc să muncească, nu se rup în rășini și care nici nu fac atât de multe fițe.
Iată, Mercedes a belit ochii și a decis să mai caute și pe la alții. Muncitorul român e mândru și necruțător. După ce, la finele lunii ianuarie, oficiali ai Daimler au anunțat că grupul intenționează să construiască o nouă fabrică pentru producția de automobile Mercedes Benz în România sau în Polonia, ministrul sârb al Economiei, Mladan Dinkic, s-a întâlnit miercuri cu o delegație a companiei Mercedes. Discuțiile s-au axat pe o posibilă investiție greenfield, a producătorului auto german, în Serbia și construcția unei noi fabrici. În aprilie, surse din grupul german au declarat publicației Handelsblatt că și-au extins căutările și în alte țări din Europa de Est. În cadrul întâlnirii dintre oficialii Mercedes și ministrul sârb, s-a discutat și despre posibilitatea unei cooperări strategice între Mercedes și fabrica de camioane FAP din Proboj, conform unui comunicat al ministerului sârb. Mercedes și FAP au cooperat și în trecut, și, având în vedere acest lucru, ministrul sârb a sugerat crearea unui parteneriat strategic, după modelul investițiilor mixte adoptate de companiile Zastava și Fiat. Dinkic susține că Serbia poate oferi condiții mai atractive investitorilor în sectorul auto, decât cele din România, Ungaria, Cehia sau Polonia. Ministrul sârb speră că, în viitorul apropiat, țara sa va deveni un centru major al industriei de profil din sud-estul Europei. Terenurile libere, cu acces la serviciile de utilități și scutite de impozite, sunt principalele avantaje pe care le oferă Serbia investitorilor care doresc să construiască fabrici auto. Mai mult, investitorii vor fi exceptați de la impozitul pe câștigurile de capital, precum și de plata taxelor locale, pe o perioadă de zece ani. În același timp, pentru investițiile de peste 200 milioane euro, care creează mai mult de 1000 de locuri de muncă, investitorii ar putea beneficia de ajutoare de stat. http://antena3.ro/Me..._48969_ext.html În opinia mea, la ora actuală, sârbii sunt cei mai atractivi, din orice punct de vedere. Au o altă cultură a muncii, sunt mai calificați, mai buni meseriași și sunt incomparabil mai disciplinați. Edited by tomaso, 08 May 2008 - 07:42. |
#292
Posted 08 May 2008 - 07:54
tomaso, on May 8 2008, 07:38, said: În opinia mea, la ora actuală, sârbii sunt cei mai atractivi, din orice punct de vedere. Au o altă cultură a muncii, sunt mai calificați, mai buni meseriași și sunt incomparabil mai disciplinați. in plus se gaseste mai usor forta de munca, la noi tot mai multe zone sunt saturate (rata somajului->0). |
#293
Posted 08 May 2008 - 08:10
sarbii beneficiaza de faptul ca nu sunt in ue deci ajutoarele alea le pot da dupa bunul lor plac. insa is curios daca zona aia poate fi instabila pe termen lung. Si mai e ceva... taxele la masini. nefind facuta in ue, nu va avea orice masina facuta in serbia 10% taxe vamale? Cred ca pana al urma vor alege o tara ue sau care are acorduri cu ue in privinta taxelor vamale
|
#294
Posted 08 May 2008 - 08:12
radumiki, on May 8 2008, 08:54, said: in plus se gaseste mai usor forta de munca, la noi tot mai multe zone sunt saturate (rata somajului->0). Foarte mulți sârbi au lucrat în occident, înainte de inceperea războaielor. Au adus de acolo o altă cultură a muncii și și-au educat copiii în spiritul respectului pentru angajator. La noi, ideea de a te duce cu plăcere la servici, este de domeniul SF. Am o echipă de muncitori sârbi la lucru, aagajați ai unei companii de construcții. Îmi construiesc o clădire, pe un teren al fostei mele soacre, undeva lângă granița cu Serbia. Nu am cuvinte să spun cât de mulțumit sunt de felul cum muncesc. Oameni cu vârste între 30 și 50 de ani. Vin dimineața la ora 06:30, beau o cafă, își pregătesc sculele, materialele și la ora 7 punkt încep lucrul. Nimeni nu stă la fundul lor, pentru că ei sunt meșteri ( maistor ) și au mândria lucrului făcut cu mâna lor. Am urmărit de la distanță pe unul dintre ei. Se dădea în spate, privea coșul, mai încărcă puțin, mai privea o dată apoi dădea cu degetul printre cărămizi, iar se mai benocla, iar mai dădea cu degetul. De curiozitate m-am dus să îl întreb ce face. Au un mic radio la care ascultă muzică populară cântată în limba română ( vlașca ) emisă de la postul local din partea cealaltă a Dunării. Nu behăie, nu fluieră după femei, nu trag chiulul și lucrează de îți este drag să îi privești. Seara, la ora 19:00, încetează lucrul, ÎȘI SPALA SCULELE, le șterg cu cârpa uscată, le pun în cutii, apoi se spală ei și pleacă acasă ( fac aproximativ 45 minute până în Serbia ). Pe mine m-au impresionat. |
#295
Posted 08 May 2008 - 08:32
romaximusro, on May 8 2008, 08:10, said: sarbii beneficiaza de faptul ca nu sunt in ue deci ajutoarele alea le pot da dupa bunul lor plac. insa is curios daca zona aia poate fi instabila pe termen lung. Si mai e ceva... taxele la masini. nefind facuta in ue, nu va avea orice masina facuta in serbia 10% taxe vamale? Cred ca pana al urma vor alege o tara ue sau care are acorduri cu ue in privinta taxelor vamale Serbia va intra si ea in curand in UE. taxele vamale vor fi compensate de forta de munca calificata mai ieftina+facilitatile fiscale date acum. la noi degeana mai deschid o fabrica ptr. ca nu are cine sa munceasca in ea. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users