Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sunt bune apometrele radio?

SUA intenționeaza sa interzi...

Piscina + pompa + diferential = c...

Micro sd pentru modulator fm
 Izolare fonica, camera cu autoade...

Cum scot peretele alb

Mariri de taxe si tva

Intrebari legate de AC si functia...
 Whole Lotta Rosie vs Whole Lotta ...

Dezavantaje calorifere aluminiu

Baterie moarta !?

Cadou nedorit. Cum scap de el?
 Theo Rose x Domino x Alessandra -...

R.I.P. Donald Sutherland

Problema de soft ...

PPC suprataxeaza voit fara nici o...
 

Tot mai multi investitori pariaza pe 200 $ barilul de petrol in decembrie 2008

- - - - -
  • Please log in to reply
287 replies to this topic

#181
proto

proto

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 243
  • Înscris: 24.02.2008
Cine a pariat pe 200$ a pierdut! Prețul tinde spre 30$ barilul, iar pe strada au crescut blocajele facute de masini, deoarece tot mai multi posesori de autovehicule merg la serviciu cu ele.

#182
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
E chestie de cateva luni, maxim 1-2 ani, stai relax ;)

Asculta la ce se mai spune pe aici, ca suntem multi care suntem cu ochii pe fenomenul asta de ani buni. Deocamdata petrolul isi "ia avant" da si cand o sa sara, atunci sa te tii... :)

E vorba de masina ta aia banala din parcare si buldozerul ala care face soseaua aia din asfalt obtinut din petrol. E vorba de tractorul ala care ara campul si arunca ingrasaminte chimice din petrol pe el. E camionul ala de 20t care-ti aduce papa la supermarket, vaporul ala care-ti aduce electronice din China si avionul ala cu care pleci in vacanta la Paris. Ia inchipuie-ti acuma ca scade productia de petrol la jumate si in 10 ani jumate din astea trebuie sa stea pe tusa.

Sa zicem ca acuma e criza si aproape un sfert din ele incep deja sa stea pe tusa, asa ca momentan nu ne dam seama. Dar ce se va intampla apoi, cand ar trebui sa se termine criza si sa incepem cu avant reconstructia si consumul sa creasca si sa bagam productie la greu ca sa punem pe picioare toata infrastructura aia bazata pe transporturi electrice. Cu ce oare ? Cu petrol la preturi de sute de dolari barilul cum erau in vara ?

O sa zici ca nu poate sa scada productia la jumatate in zece ani probabil. Dar chestia asta e deja dovedita de rapoarte neoficiale de ani buni si chiar si de cele oficiale de cateva luni incoace. In plus investitiile in noi exploatari de petrol au scazut drastic in aceasta perioada cand petrolul este incredibil de ieftin. Si cum nici petrolul nu se mai gaseste asa usor ca pe vremuri, e tot mai scump sa-l extragi de pe fundul oceanelor sau pompand apa pentru a crea presiune in campuri vechi si obosite, evident asadar ca investitiile si exploatarile nu se mai fac nici ele peste noapte.

Edited by flaviand, 23 December 2008 - 10:07.


#183
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
Te uiti prea mult la filme de propaganda, Flaviand.

Cum adica e tot mai putin petrol dar e prea ieftin ca sa mai faca cineva investitii in noi cimpuri petroliere??

Chiar crezi ca doar tu si inca vreo doi de pe net v-ati prins ca si petrolul se va termina intr-o buna zi? Adica marii actionari ai companiilor energetice habar n-aveau de chestia asta si intr-o buna zi o sa se trezeasca bujbe ca nu mai iese petrol de nicaeri?

Deja toti marii contructori de masini au anuntat masini hibride sau electrice. Suedia are deja infrastructura pentru alimentarea masinilor care merg cu bioetanol. In California poti sa faci plinul cu H la Honde. Sunt deja o gramada de solutii pentru shiftarea spre altfel de combustibili da' tu o tot tii gaia cu apocalipsa. Ridicol...

#184
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

View PostIoanides001, on Dec 23 2008, 15:42, said:

Te uiti prea mult la filme de propaganda, Flaviand.

Cum adica e tot mai putin petrol dar e prea ieftin ca sa mai faca cineva investitii in noi cimpuri petroliere??

Chiar crezi ca doar tu si inca vreo doi de pe net v-ati prins ca si petrolul se va termina intr-o buna zi? Adica marii actionari ai companiilor energetice habar n-aveau de chestia asta si intr-o buna zi o sa se trezeasca bujbe ca nu mai iese petrol de nicaeri?

Deja toti marii contructori de masini au anuntat masini hibride sau electrice. Suedia are deja infrastructura pentru alimentarea masinilor care merg cu bioetanol. In California poti sa faci plinul cu H la Honde. Sunt deja o gramada de solutii pentru shiftarea spre altfel de combustibili da' tu o tot tii gaia cu apocalipsa. Ridicol...

Wow ce descoperire epocala ai facut tu ! Daca imi spui si din ce obti hidrogenul (curent-stiu deja asta!),si apoi din ce produci acel curent ca sa scoti hidrogenul din apa cu o eficienta de 90%,ca apoi sa-l arzi cu o eficienta de doar 25%,nu mai bine foloseai direct curent in masina de prima data?!Plus...ca hidrogenul are o rata de evapoare de 3% pe zi.Cum il transporti,cum il depozitezi?Ce rezervoare trebuie sa ai?O singura fisura..si buuum!

Suedia si bioetanolul.Da...ei sunt doar vreo 5 milioane,noi in Romania vreo 20 de milioane.Tara lor ca suprafata e dubla fata de a noastra.Oare cate kg de porumb iti trebuie sa scoti un litru de etanol??Te-ai gandit vreodata?Oare cate tone de porumb scoti la hectar?Si mai ales intr-un climat sub-polar?Ptr o tara de 5 milioane de locuitori si suprafata dubla cat Romania,poate tine figura,insa in rest iti zic eu ca nu functioneaza.Mai ales la scara globala.

Chiar a zis cineva ca in Franta,daca ar fi vb sa alimenteze toata flota de A380 timp de un an cu etanol,ar fi nevoie de toata suprafata agricola a Frantei,tot timp de un an! Voi nu va dati seama despre ce e vb.

Sunteti exact ca guvernanti nostri.Facem 1200 de Km de autostrazi,facem scoli,facem spitale,marim salariile...Yeeee!Dar nimeni nu zice CUM o sa faca asta CU CE si de UNDE.

Edited by M4V3RiCk_, 23 December 2008 - 17:15.


#185
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003

View PostIoanides001, on Dec 23 2008, 15:42, said:

Cum adica e tot mai putin petrol dar e prea ieftin ca sa mai faca cineva investitii in noi cimpuri petroliere??

daca dintr-un rezervor pot sa scoata 100 de milioane de barili, la 30$ barilul, asta inseamna ca scot din rezervorul ala 3miliarde $. daca-i costa peste 3 miliarde de dolari sa extraga petrolul, n-o sa-l mai scoata, o sa-l lase acolo. cand creste pretul o sa devina interesati sa-l scoata, pana atunci mai e de asteptat.

#186
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
Va grabiti sa postati ca fata mare la maritis... V-am dat niste exemple de bun simt care arata cum se pot misca lucrurile si altfel decit arzind derivate din petrol, exemple care functioneaza ACUM la scara relevanta - Suedia e o TARA, nu o comuna in Ilfov. Si nu pricepeti ca odata ce incepe horodinca cu combustibilii alternativi va creste la fel de exponential ca si consumul de petrol in ultimii 30 de ani.
Tipi ca voi argumentau pina in pinzele albe ca nimic nu poata sa mearga mai repede decit 100 km/h ca o sa se dezintegreze...

View Posthad3z, on Dec 23 2008, 18:25, said:

...daca-i costa peste 3 miliarde de dolari sa extraga petrolul, n-o sa-l mai scoata, o sa-l lase acolo...

Spanac. Cifra propusa de tine e ridicola. Una e sa-l scoti si alta e sa-l cauti...

#187
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Ioane tata, fara suparare, cred ca mai ai de citit pana te lamuresti. Am impresia ca n-ai vazut mai nimic din ce s-a scris pe aici, iar acum vii sa arunci niste pareri superficiale si sa ne iei la misto. Frumos ar fi sa avem un dialog constructiv, cu argumente concrete, nu doar pareri, ca de pareri se pricepe toata lumea.

Uite de exemplu la cei care posteaza serios pe aici cum vin cu link-uri, cu citate, cu rapoarte, grafice si alte materiale. Daca poti argumenta concret contra teoriei Peak Oil te rog sa procedezi la fel si iti garantez ca te vom asculta cu atentie. Crezi ca unii din noi chiar nu au ce face si stau pe forum sa sperie lumea de pomana ? Care ar fi rostul unei asemenea actiuni ?

La ora actuala nu exista alternative viabile la petrol pe piata. Biocombustibilii sunt prea putini, nu acopera nici consumul autoturismelor. Nu mai vorbim de tractoare, buldozere, camioane, autobuze, vapoare, avioane si alti "grei" de care ziceam si in lista de mai sus. Pur si simplu suprafata planetei nu permite cultivarea atator campuri. Pe langa asta, mai trebuie sa si mancam. Apoi campurile alea folosesc ingrasaminte facute din petrol, tractoare si combine care merg cu petrol, asa ca daca tragi linie la finalul zilei iesi in general pe minus. Serios acum, stai un pic si rumega povestea asta si o sa te convingi de adevar.

La fel, crezi ca se face "primavara" cu 2-3 hibride sau electrice pentru care nici macar rezerve suficiente de litiu pentru baterii nu avem ? Am mai pus de cateva ori pe topicul cu masini electrice faptul ca productia de litiu nu ajunge nici pentru 10% din autoturismele electrice necesare si daca ne-am apuca de asa ceva, prin 2015 am ramane fara litiu. La fel si aici povestea cu tir-urile, vapoarele, avioanele: cu ele cum ramane ? Ce imensitati de baterii si ce energie necesara pentru incarcarea lor ar fi necesare pentru transportul de mare tonaj ?

Hidrogenul ramane o alternativa viabila, dar pana la implementarea in masa a solutiilor de acest tip mai e mult de lucru. Transport, distributie, rezervoare, energia necesara fabricarii tuturor acesora impica un efort imens. Si timpul se scurge si nu se iau masuri, iar cei de la putere vedem cat de preocupati sunt de lupta la ciolan la noi. Si vedem si pe cei din afara cat de bine au prevazut si prevenit actuala criza financiara in timp ce-si numarau profiturile la burse.

De fapt asta incercam noi sa facem aici: sa atentionam lumea sa ia masuri pana nu e prea tarziu. Sa tragem un semnal de alarma, nu sa ne culcam pe o ureche ca petrolul mai ajunge cativa ani si ca o sa aiba grija politicienii sau bancherii de noi. Ei au grija de ei, de profitul lor, ba chiar s-ar bucura sa vanda ultimele resurse de petrol la licitatie cu preturi astronomice ca in vara, care sa le asigure un castig cat mai mare. Ai vazut in vara deja cat de smecheri devenisera brusc si rusii sau arabii cand a urcat pretul la petrol si toata lumea era la mana lor.

Edited by flaviand, 23 December 2008 - 23:38.


#188
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005

Quote

Tipi ca voi argumentau pina in pinzele albe ca nimic nu poata sa mearga mai repede decit 100 km/h ca o sa se dezintegreze...
Aici e un pic pe dos: noi eram de fapt aia care ziceam ca pamantul e rotund, ca un obiect mai greu ca aerul poate sa zboare si ca un motor pe benzina poate functiona doar cu apa si electricitate. Intotdeauna astia ca noi au fost cei putini care au avut de luptat contra parerilor generale pana au convins si restul lumii de multe adevaruri evidente... ;)

#189
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,844
  • Înscris: 30.01.2006

View Postflaviand, on Dec 23 2008, 23:33, said:

[...] vapoare[...]

La vapoare cel putin, viitorul nu sta nici in ulei de rapita nici in etanol, singurele chestii de viitor sunt motoarele cu aburi alimentate de metan, gaz natural pastrat la -160 grade celsius in stare lichida si numai bun pentru asa ceva, la ora actuala sunt multe nave (LNG) care merg pe aburi, alimentat de heavy fuel oil (ceva de genul pacurei) alternativ cu aburi de marfa adica metan. Sau propulsia cu motoare electrice alimentate de o mini centrala nucleara, cazul navelor moderne de lupta si a submrinelor moderne de se plimba pe sub calota polara nestingherite.
S-ar putea construii multe centrale atomice pentru producerea hidrogenului, si nu ar mai fi asa de poluant, dar personal nu-mi place ideea de asa multe centrale nucleare.
Alta idee nu-mi mai vine in cap, idee care sa fie si aplicabila cu tehnologia zilelor noastre. Poate in viitor va aparea si motorul cu apa, cica ar fi fost inventat, dar inventatorul a murit asasinat, de cine oare??

#190
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007

View Postndc74, on Dec 9 2008, 07:52, said:

Daca nu ai suficienta imaginatie sa intelegi cat de dependenti suntem de aceasta resurse la ora actuala, da-mi te rog exemplu de un articol pe care il folosesti tu si care nu are nimic de-a face cu petrolul! :P
Dă-mi tu exemplu de un articol care nu are de a face cu curentul electric :blink: Inteligentă replică!


View Postflaviand, on Dec 10 2008, 03:01, said:

November OPEC Oil Output Fell to 31.38 Mil. Barrels Per Day
OPEC e mort din toamnă deja. Dacă și arabii au ieșit.. Forget OPEC!

View PostM4V3RiCk_, on Dec 23 2008, 17:04, said:

Wow ce descoperire epocala ai facut tu ! Daca imi spui si din ce obti hidrogenul (curent-stiu deja asta!),si apoi din ce produci acel curent ca sa scoti hidrogenul din apa cu o eficienta de 90%,ca apoi sa-l arzi cu o eficienta de doar 25%,nu mai bine foloseai direct curent in masina de prima data?!Plus...ca hidrogenul are o rata de evapoare de 3% pe zi.Cum il transporti,cum il depozitezi?Ce rezervoare trebuie sa ai?O singura fisura..si buuum!
Bine băi piți, Hidrogenul nu se arde cum arzi tu gazul la aragaz, ci este convertit în electricitate cu pile de combustie cu o eficiență de aproape 100%. Apoi alimentează un motor electric, avem frânare recuperatorie, etc.

#191
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

View Postjafpefata, on Dec 25 2008, 14:58, said:

Bine băi pi?i, Hidrogenul nu se arde cum arzi tu gazul la aragaz, ci este convertit în electricitate cu pile de combustie cu o eficien?ă de aproape 100%. Apoi alimentează un motor electric, avem frânare recuperatorie, etc.

Alta descoperire epocala!Ce sa zic...pile de combustie.Ba se poate arde si direct in motor,cu ceva modificari la timpii de aprindere,la rapoartele de compresie,etc.
Sunt curios pitzi,cat costa pilele alea de combustie si cam ce metale folosesti la ele.

Edited by M4V3RiCk_, 25 December 2008 - 17:01.


#192
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007
Păi de ce să folosești motoare clasice, care au un randament redus? Ca metal se folosea platina dar pe viitor, pentru reducerea costurilor se va folosi PEDOT.
Sigur, soluția pe hidrogen e o completare a soluției pur electrice, o butelie de Hidrogen cu pereții de oțel e goală într-un an de zile.
Totuși, se prea pare că nu oțelul va fi baza în construcție rezervoarelor, ci materialele compozite.

Oricum, odată ce au luat chinejii problema în mână și s-au apucat să facă mașini electrice, nici nu îmi mai fac griji. Orice produs fabricat în china e cunoscut o popularizare fantastică. Păi dacă Huawei a reușit în doar 1 AN DE ZILE să pună la respect Alcatelul la echipamente DSL, înseamnă că la ei totul e posibil. BYD s-a lansat în producție, firma fiind lider la fabricarea de acumulatori. Tipii vor pune mari probleme fabricanților autohtoni de autoturisme.

Edited by jafpefata, 25 December 2008 - 23:23.


#193
had3z

had3z

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,031
  • Înscris: 21.11.2003
@japfefata. one can only hope..  problema este de energie, nu neaparat de petrol. si economia e taaare sensibila la problema cu energia si pretul


ce memorie scurta au americanii :)

With gas falling, trucks come back
http://money.cnn.com..._back/index.htm

Quote

NEW YORK (CNNMoney.com) -- After nearly a year of flagging sales, low gas prices and fat incentives are reigniting America's taste for big vehicles.
Trucks and SUVs will outsell cars in December, according to researchers at the automotive Website Edmunds.com, something that hasn't happened since February.

uite asa o creste consumul. si productia sta, ca cine se baga la investitii la 30 $ barilul.

#194
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
M-am uitat la BYD si am vazut ca au copiat Aygo, Lacetti Hatch, Epica si CLK ?! Astia sunt viitorul auto electric?

[ http://www.gasgoo.com/resource/editor/BYD%20F1(3).jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://www.dnevnik.bg/shimg/zx500_470725.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://www.chinacartimes.com/wp-content/f6drawing.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://es.motorfull.com/wp-content/uploads/2008/03/byd-f6-interior.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://graphics.boston.com/bonzai-fba/Third_Party_Photo/2008/01/23/1201124491_2956.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2007/11/Joest_Jonathan_Ouaknine/f8_show1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sincer, nu inteleg de ce nu sunt eliminati acesti producatori de "30 miliarde de USD pe an", cum se lauda in prezentarea de pe site-ul lor.

#195
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005

Quote

Păi de ce să folose?ti motoare clasice, care au un randament redus?

Pentru ca sunt DEJA instalate pe 99% din flota auto ... si merg bine mersi pe hidrogen la un randament nu chiar asa de prost cum ar crede unii ;)

Si pe langa motoarele clasice mai exista si motoare rotary gen quasiturbine sau cele mai tari jucarii, motoarele stirling daca vrem sa vorbim de randamente ridicate:

http://www.psa.es/we...nes/discos.html

Da, stim de solutiile astea, dar mai stim si ca nu sunt suficiente 2 hibride chinezesti, 3 panouri solare sau 5 moristi de vant ca sa schimbam ceva. Nu in conditiile in care 99% din transporturi sunt bazate pe derivate din petrol si peste 70% din energia electrica se obtine din arderea hidrocarburilor. Hidrogenul in motoare clasice este tabu momentan din alte motive, care au mai putin legatura cu imbutelierea, dar sa nu deviem.

Asa cum atragea atentia un nene ale carui prezentari au mai fost recomandate pe aici, e vorba de 3 chestii esentiale: TIME, SCALE, and COST.

Tipul respectiv era Chris Martenson si cine nu a citit inca Crash Course ar fi bine sa o faca, iar ceea ce incerca domnul respectiv sa sublinieze este ca nu poti privi independent acesti 3 factori majori cand vorbesti de o criza energetica. Cine vrea sa-si puna capul la contributie, pricepe ca trebuie sa discutam simultan de aceste 3 piedici. E vorba de TIMPUL limitat necesar schimbarii de tehnologie si infrastructura pentru cresterea productiei de petrol si/sau scadere a consumului. E apoi scara la care vor trebui implementate aceste masuri, intelegand ca nu se face primavara la nivel planetar cu 2 sonde modernizate, 3 hibride sau 5 panouri solare. Si nu in ultimul rand costul necesar realizarii lor, atat daca privim costul ca si bani mai ales cadrul crize actuale, dar mai ales daca vorbim de cost ca si resurse energetice sau materiale. Avem aici in vedere si ca de multe ori exploatarea resurselor materiale inseamna simultan costuri energetice si financiare extrem de mari.

Edited by flaviand, 29 December 2008 - 15:24.


#196
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007

View Postflaviand, on Dec 29 2008, 15:19, said:

Da, stim de solutiile astea, dar mai stim si ca nu sunt suficiente 2 hibride chinezesti, 3 panouri solare sau 5 moristi de vant ca sa schimbam ceva.
...

DEOCAMDATA. Sunt tot mai multe, nu trece o luna sa n-auzi de inca un hibrid. Tu ai facut in casa un generator de HHO de randament superior! USAF isi trece toate avioanele pe combustibili mixti 50% benzina, 50% etanol. Solutia nu e switchul pe alt fel de combustibil ANUL ASTA ci diminuarea nevoii de petrol in mod constant pina la inlocuirea lui totala intr-un viitor indepartat.

Martenson ala e un manipulator - pentru cite lucruri zice bine (ca de pilda peak oil) sunt de doua ori mai multe lucruri pe care le face varza doar ca sa-i iasa demonstratia. Manipulator...
1. Dolarul nu e sustinut doar de americani, e sustinut de tot mapamondul si nu doar din cauza petrodolarului ci din cauza ca inca au cea mai puternica piata din lume. Teoria lui cu banii care nu se bazeaza pe nimic de la razboi incoace e o abureala - de cind sunt banii bani au avut o valoare circumstantiala, nu absoluta. Si intotdeauna s-a gasit un cezar care sa bata moneda. Atita doar ca dezvoltarea GLOBALA din ultima perioada a fost incomensurabil mai rapida si mai dramatica decit tot ce s-a vazut timp de secole in istoria omenirii.
2. Inflatia nu e ceva nasol decit atunci cind scapa de sub control din cauza crizelor de proportii. Inflatia e consecinta imbogatirii globale, a cresterii standardelor si a dezvoltarii.
3. Boomerii n-o sa vrea sa elibereze bogatia din bunurile lor in acelasi moment si cu aceeasi disperare; e o alta exagerare alarmista, stravezie si tendentioasa.
4. capitolul cu trilionul e penibil...

Si inca ceva ce tot apare pe aici - conspiratia capitalistilor rai ca sa ne ia toti banii si sa ne faca sclavi. E de prost gust! :)
Orice teorie, fie ea a unei apocalipse sau a unei conspiratii trebuie verificata cu bricul lui Occam si cu criteriul falsificabilitatii a lui Popper. Fiindca nici una macar nu rezista - sunt false teorii, vore de claca la o bere pe terasa. 'Cererea si oferta' e mecanismul cel mai simplu si elegant care explica dinamica economiei si in virtutea acestui principiu simplu si de bun simt oricine poate extrapola ca marile companii energetice si marii industriasi in general cauta solutii ca sa-si dezvolte afacerile si in lipsa petrolului. Si considerind forta pe care o au cind vor sa faca ceva o sa reuseasca. E pur si simplu atit de simplu...

#197
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Uite mai nea Ioane, eu incerc sa-ti explic frumos cu vorba buna si matale vii si dai iar cu batu in balta :(  Ziceam sa vedem si noi niste argumente, linkuri, prezentari ceva. Eu iti explicam ca datele oficiale zic ca productia de petrol scade la jumatate in 10 ani si tu cum argumentezi ? Ca mai e inca timp de pierdut invartindu-ne in jurul unor tehnologii neperformante ?

Si ce ti-a facut matale nea Marterson ala sa te legi asa de viata lui, doar pentru ca nu esti de acord cu ce zice ? Sau poate n-ai urmarit destul de atent si n-ai inteles prezentarea lui ?

Uite, legat de aur treaba e asa: nea Cezar si altii care au batut moneda au facut-o din AUR sau alte metale pretioase. Cat aur aveau, atata moneda bateau, era simplu. Americanii au scos si ei niste foicele de hartie, mai comode de bagat in buzunar si au zis ca oricine vine cu hartia la banca primeste aurul depozitat acolo corespunzator cu valoarea banilor de hartie. Toate bune si frumoase, pana la un moment cand baietii s-au sucit si au zis: noi pastram aurul si voi ramaneti doar cu.. hartiile. Si asa au pacalit oamenii. Ba mai mult, cum hartia nu e nici valoroasa nici limitata, au zis ei mai na de acilea neste harti verzi, cate vreti, milioane, miliarde ? Ca astea le tiparim usor, nu trebe sa dam socoteala la ele, nici in aur nici in nimic.. doar in vorbe si credinta oamenilor ca hartia aia chiar are valoare...si tiparind in draci s-a ajuns si la inflatie si la alte magarii.

Nah, pricepusi acuma ce vrea sa zica nea Martenson ala ?

Cat priveste povestea cu boomerii, e destul de groasa si acolo, daca n-ai aflat. Pensionarii din US incep deja sa-si puna tot mai multe probleme daca generatia noua va mai fi in stare sa le plateasca pensiile. E ca un fel de caritas, in stil Madoff, jucat la nivel national: tot mai multi contribuie la fondul de pensii, iar cei care au bagat printre primii incep sa retraga banii. La un moment dat, numarul de contribuitori se subtiaza, in timp ce aia care asteapta sa-si primeasca pensiile sunt tot mai multi. De aici, colapsul. Mai citeste stirile, ca in US problema devine tot mai alarmanta pe partea asta. Din primavara chestia va deveni evidenta pentru tot mai multi... :(

In rest, optimismul si increderea ta in "becalistii" si "madofistii" planetei este emotionanta, din pacate nu toti impartasesc acest optimism si la cum se prezinta situatia economica actuala, mai poti sincer sa-i invinovatesti ?

Edited by flaviand, 30 December 2008 - 08:59.


#198
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Solutia pentru rezolvarea problemei supra-aglomerarii este un sistem de transport in comun dezvoltat si "verde" care sa funtioneze integral cu energie electrica.Masinile sa fie un lucru de care nu ai nevoie in fiecare zi, eventual folosite ocazional si cu o autonimie rezonabila de 300 km.

Sincer, daca te uiti pe geam si vezi cata lume se buluceste cu masinile prin oras, nu vad sensul.Inteleg pe cei care calatoresc dintr-un oras in altul, insa in interiorul unui oras deplasarea cu masina personala mi se pare o gresala enorma.Decat sa asfaltam in prostie si sa facem parcari din parcuri, mai bine s-ar investii in transport in comun de calitate care sa acopere integral orasul.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate