Tot mai multi investitori pariaza pe 200 $ barilul de petrol in decembrie 2008
Last Updated: Dec 30 2009 11:29, Started by
Courage
, Jan 08 2008 11:43
·
0
#1
Posted 08 January 2008 - 11:43
Tot mai multi investitori pariaza pe 200 $ barilul de petrol in decembrie 2008
Quote Investitorii au pariat puternic, in ultimele zile, pe faptul ca pretul barilului de petrol ar putea ajunge la 200 de dolari pana la sfarsitul acestui an. Numarul optiunilor de a cumpara petrol la 200 $ pe baril a urcat, pe Bursa de Marfuri din New York, de zece ori in ultimele doua luni, pana la 5.533 de contracte, o crestere record pentru orice perioada similara, scrie Bloomberg.. Contractele futures, cea mai usoara cale de a specula pe piata energetica, au inregistrat o crestere de 36% de la inceputul lunii decembrie in conditiile in care pretul barilului a atins 100,09 dolari pe 3 ianuarie. In timp ce analistii de la bancile Merrill Lynch si UBS estimeaza ca incetinirea ritmului de crestere a economiei americane va determina cel mai important declin al pretului petrolului din 2001 pana acum, piata de optiuni arata ca traderii se asteapta la al saptelea an consecutiv de crestere semnificativa. Cererea de petrol va urca cu 2,5% in 2008, estimeaza Agentia Internationala pentru Energie (IEA), in timp ce stocurile Statelor Unite au ajuns la cel mai scazut nivel din ultimii trei ani. Mai mult, Mexicul si-a redus capacitatea de productie, iar Arabia Saudita inregistreaza intarzieri la termenele pentru deschiderea noilor campuri petrolifere. "O suta de dolari pe baril inseamna de fapt 14,9 centi pentru o cana de petrol ("a cup of oil" - 240 ml, n. red.), asadar acesta este inca foarte ieftin", a declarat Matthew Simmons, presedintele Simmons& Co. International, o banca de investitii care se axeaza pe piata energetica. Stocurile de petrol sunt insa la un nivel precar "si nu vad nicio cale de scapare din aceasta situatie", a mentionat el, adaugand ca "cererea nu da nici un semn de scadere". Consumul mondial de titei va urca anul acesta pana la 87,8 milioane de barili pe zi, cu 2,1 milioane de barili mai mult decat in 2007, arata un raport al IEA. Numai cererea venita din partea Chinei va urca cu 5,7%, pana la 8 milioane de barili pe zi, din moment ce importurile din aceasta tara au "explodat" pentru a sustine o economie al carei ritm de crestere ar putea ajunge in 2008 la 11%. Furnizorii de petrol vor fi nevoiti sa-si mareasca capacitatea de productie, Arabia Saudita, cel mai mare exportator mondial, anuntand saptamana trecuta amanarea termenului de demarare a productiei in campul petrolifer Khursaniah, cu o capacitate de 500.000 de barili pe zi. De asemenea, campul petrolifer brazilian Tupi, unul dintre cele mai mari descoperite in ultimii 20 de ani, se afla la o adancime de 8.000 de metri sub suprafata oceanului, dezvoltarea acestui proiect necesitand cel putin cinci ani. Mai mult, Petroleos Mexicanos, compania de stat mexicana care detine monopolul asupra zacamintelor de petrol ale tarii, a inregistrat in ultimii trei ani un declin de 40% a productiei din campul petrolifer Cantarell, cel de-al treilea ca marime din lume. In acelasi timp, violentele din Nigeria au redus capacitatea de productie a tarii cu 11%, pana la 2,18 milioane de barili pe zi, incepand cu decembrie 2005. "Nu am ajuns la 100 de dolari pe baril dintr-un simplu moft", considera Paul Horsnell, director de cercetare la Barclays Capital in Londra. "Originile acestei cresterii ar trebui cautate in temerile conform carora capacitatea de productie are nevoie de preturi mai ridicate pentru a putea face fata ritmului de crestere a cererii", a adaugat el. Majoritatea analistilor considera ca este foarte putin probabil sa se atinga pragul de 200 de dolari pe baril, avand in vedere incetinirea ritmului de crestere a economiei Statelor Unite, care consuma un sfert din petrolul mondial. Sursa: ZF Ok, deci cred ca imi voi lua un 1.9 TDI |
#2
Posted 08 January 2008 - 12:45
daca nu ar exista bursa, totul ar fi mai ieftin...
sa vad cum aceasta stire va afecta vinzarea masinilor americane cu motoare de +4000cmc... |
#4
Posted 08 January 2008 - 13:34
Daca il dubleaza se tripleaza pretul la pompa. Trecem pe hibride?
|
#5
Posted 08 January 2008 - 13:42
Neah, inseamna doar ca americanii cauta o noua tara plina de petrol sa o invadeze. Dealtfel ceva absolut normal...e legea junglei, instinctul de supravietuire. Daca se dubleaza pretul petrolului economia americana o sa fie in cadere libera. Nici in europa n-o sa fie miere si lapte, dar oricum mai bine...
|
#6
Posted 08 January 2008 - 13:52
Poate nu va dati sema, dar 6 RON/l de combustibil e imens.
Avantajul este ca poate mai scade aglomeratia, dar nu ff. repede, mai ales ca alternativa (transportul in comun) nu straluceste. Cred ca jumatate din masinile care circula in Bucuresti si marile orase sunt masini de serviciu problema este cresterea accelerata a preturilor, a salariilor si a inflatiei. Un hibrid nu este cu mult peste un diesel mic (ex: Astra, Polo etc), iar la noi se pune mult prb fiabilitatii si a service-ului |
#7
Posted 08 January 2008 - 14:12
#8
Posted 08 January 2008 - 15:38
daca tot o sa creasca atunci o sa iau un diesel si in loc de motorina o sa ii pun ulei de floarea soarelui si tot inainte
|
#9
Posted 08 January 2008 - 15:45
parca am vazut pe la tv mai demult, in america exista un fel de "banci" pentru benzina.
cumperi acum sa zicem 1000l si ii consumi treptat, atit cit iti trebuie. in felul asta, cind benzina ajunge 100.000/litrul, tu consumi tot din aia luata cu 35000. cred ca ar fi o idee super si la noi, cine ar pune-o in practica s-ar scoate. |
#10
Posted 08 January 2008 - 16:16
Courage, on Jan 8 2008, 11:43, said: Tot mai multi investitori pariaza pe 200 $ barilul de petrol in decembrie 2008 Sursa: ZF Ok, deci cred ca imi voi lua un 1.9 TDI |
|
#11
Posted 08 January 2008 - 17:45
Eu cred ca e specula pura, cel putin asa citesc printre rinduri. O dublare a pretului petrolului intr-un an de ziel nu poate avea decit consecinte catastrofice pentru toata lumea, inclusiv pentru tarile care exporta asa ceva.
|
#12
Posted 08 January 2008 - 18:11
O sa ajungem o natiune de taximetristi. GPL scrie pe multi, daca nu cumva hotii din fruntea tarii nu l-or acciza mai serios si pe-ala.
|
#13
Posted 10 January 2008 - 16:41
courage hai sa facem un pariu pe un bax de whisky...daca ajunge 6 ron/litru benzina eu zic ca nu va fi o vizibila reducere a traficului in Bucuresti.
Edited by toxicvibes, 10 January 2008 - 16:54. |
#14
Posted 10 January 2008 - 17:41
#15
Posted 10 January 2008 - 18:04
Daca barilul va ajunge la 200.. litrul la noi va fi undeva la 90-100.000 lei vechi !!!!!! (in nici un caz 60k) Deci... RAHAT mers cu masina ca va costa sfidator de mult Also, toate rahatelele de acum gen hybrid sau TDI NU au cum sa ajute PREA mult.
Oricum o iei TOT se va consuma destul de mult incat sa nu-si mai ia nimeni masina. Iar Taxi-ul va sari de 100k/KM deci nu va f o alternativa. Pur si simplu va fi HAOS MONDIAL. Un 1,5 TDI suge un 7-8-10 in Bucuresti orice faci. La un 50-75 Km/zi... nu e funny deloc. Ar trebui sa consume probabil 1-2-3 litri/100km o masina ca sa merite sa mai mergi cu ea Si ADIO autostrada.. adio 3-400km facuti in 3 ore... si ce te faci iarna... blah. Oricum o luam e inceputul dezastrului un baril mai mare de 100-120 USD |
|
#16
Posted 11 January 2008 - 10:39
sebulbus, on Jan 8 2008, 05:11, said: O sa ajungem o natiune de taximetristi. GPL scrie pe multi, daca nu cumva hotii din fruntea tarii nu l-or acciza mai serios si pe-ala. Trebuie incurajata montarea instalatiilor gpl si de catre stat, prin reducerea impozitului de exemplu, ca in Olanda.Plus ca se reduce emisia de gaze nocive. |
#17
Posted 11 January 2008 - 13:29
kos_funny, on Jan 11 2008, 10:39, said: Sa stii ca GPL-ul nu e util doar taximetristilor.E bun pt oricine face mai mult de 4-5000 km lunar.Si sa stiti ca mitul cu uzarea mai rapida a motorului a fost spart demult.Singurul inconvenient e ca trebuie shimbat uleiul si filtrul de aer mai des. Trebuie incurajata montarea instalatiilor gpl si de catre stat, prin reducerea impozitului de exemplu, ca in Olanda.Plus ca se reduce emisia de gaze nocive. daca nu stiai tin sa te informez ca si gpl-ul e facut tot din petrol. singurul motiv pt care gpl-ul e mai ieftin e ca nu e accizat fiind combustibil casnic! intelegi! statul nu poate incuraja ca tu sa-ti pui gpl pe masina fiindca pierde niste accize. benzina si motorina ar fi mai ieftine decat gpl-ul daca nu ar fi accizate! pe de alta parte nu echivala 1 l de gpl cu 1 l de benzina sau motorina. 1 l gpl are 0.6 kg, 1 l benzina are cam 0.72 kg pe cand 1 l motorina are 0.85 kg. cantitatea de energie pe care o da un motor e data de masa de combustibil arsa nu de volum. |
#18
Posted 11 January 2008 - 13:40
speculantii domina piata. nici o legatura cu cererea si oferta.
au gasit panaceul unei marfi "sigure" : petrolul. inainte era aurul. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users