Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

Buggy home-made

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,676
  • Înscris: 29.03.2006
Termenul de buggy se refera in general la masinutze de teren, uneori chiar pt. teren extrem, ...relativ compacte, cu sasiu si chiar cadru integral - tubular super-rezistent, cu roti marite, suspensie si amortizoare custom extrem, cu o cursa cat mai mare - exista chiar unele care au cursa de 1m !!!, cu motoare modificate, filtre custom, tractiune custom , etc.; majoritatea dar nu chiar toate, sunt broscutze WW, FOARTE puternic tunate/modificate.

Pt. al tau Mercedes Cobra D240, prima recomandare ar fi schimbarea culorii.
Este o masina renumita, si daca ai de gand sa mai ramana ceva din ea si din motor, schimbarea culorii ar putea fi o rezolvare f. rezonabila.

Poti incerca ceva mai extravagant dar totusi nu de gust indoielnic.
Albastrul inchis si sobru scoate in evidenta anacronismul modelului, subliniaza discordanta, contrastul, dintre statutul sugerat de culoare, si anacronismul real si prezent al automobilului.
- Paradoxal la prima vedere, nonculoarea negru ar putea sa fie mai potrivita, prin simplul fapt ca este atemporala pt. masini, asociata lor in serii enorme inca de pe vremea lui Ford model T, dar asociata de asemenea si masinilor luxoase din toate timpurile, fie ele Mercedes, BMW, Jaguar, sau altceva...atat negru lucios clasic, cat si un negru mat si texturat f. modern si "suparat".
- Argintiul - iar o nonculoare, ca si negrul - dar mai extravagant - la fel subliniaza valoarea istorica a masinii, si o plaseaza intr-un plan atemporal, ca bijuterie tehnica mereu actuala (sigur, nu o sa arate totusi ca un SL din anii 60 :) )
Nu trebuie sarit calul nici cu extravagantza, de ex. un argintiu de tip pure silver este total exagerat, kitschos si nepotrivit pt un Mecedes cobra, care nu a fost niciodata o masina de mare lux/fitze/sport - cele din urma suportand asa ceva.
- Probabil ca si albul lucios - tot nonculoare - ar merge mai bine decat albastru inchis.
Legat chiar de culori in sine, se pot observa iar diferente:
- rosul ar fi mai vesel si mai tolerabil, dar ar pastra totusi o nota anacronica mai putin fericita, avand in vedere ca nu este vorba - asa cum am mai amintit - de o masina sport de lux - care ar suporta perfect respectiva culoare.
- galbenul este destul de vesel, si ar putea fi vazut ca un accent de fusion contemporan, pt. un automobil vechi, motiv pt. care poate sa fie OK, ba chiar poate duce cu gandul - mai pe departe - si la acel buggi...:)
- chiar si albastrul saturat, ar fi mai potrivit decat cel inchis de acum.
- ceva mai extravagant si vesel, ar putea fi un albastru ceruleum/turcoaz - albastru deschis cu mult alb si nuantat putin spre verde/galben, sau chiar un verde deschis si usor strident.
- mai nepotrivite ar fi rozul, si nuantele lui spre lila, ca de altfel si vopselurile de tip glazurit, care iar sunt exagerate si nepotrivite cu o masina care nu este foarte exclusivista si la design.
- alta varianta ar fi un beige militar, sau un oliv daca preferi altceva. (nu am scris kaki, deoarece in RO se utilizeaza pe dos, pt a denumi incorect olivul, chiar daca atat la origine cat si in prezent, este utilizat pt a denumi nuante apropiate de beige, atat in Somalia cat si in lumea civilizata care a preluat cuvantul din somaleza - limba in care inseamna culoarea desertului - apoi culoarea primelor arme pasive - primele uniformele de camunflaj oficiale ale armatei britanice aparute in timpul campaniei din Somalia din 1890...)
In orice caz, indiferent de culoarea aleasa, este necesara pastrarea unui look de ansamblu, a unui nivel de finisaje, ornamente, lustru, etc., f. bine pus la punct si de f. buna calitate si gust, pt. a reintegra cu succes masina in contemporaneitate.
Spor!

Edited by loock, 01 July 2009 - 19:45.


#20
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Ce-ar mai fi de adãugat... motorul de 2,4 diesel nu se potrivește pentru buggy, este mare și greu!
Fã-o decapotabilã.

#21
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,791
  • Înscris: 15.06.2007

View Postsilviu_n, on 1st July 2009, 21:06, said:

Ce-ar mai fi de adãugat... motorul de 2,4 diesel nu se potrivește pentru buggy, este mare și greu!
Fã-o decapotabilã.
Fa din ea RAT ROD. O dai cu deruginol , (grund) cu pensula. O sa te intrebe lumea mereu, ce culoare va fi la final. Este o emisiunde la Discovery cu un indian, care carpeste masini la greu, imi scapa numele , ba il cheama LEPU, de la CHOP SHOP.

Oricum talia cobrei, e mare pentru ce vrei tu.

#22
active95

active95

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,920
  • Înscris: 29.03.2005
Decapotabil

#23
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
un buggy facut dintr-o Dacia 1100:

[ http://img62.imageshack.us/img62/6473/picture893efrefegegfefejo5.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by H725, 15 August 2009 - 10:48.


#24
ayl

ayl

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 169
  • Înscris: 26.08.2007
parerea mea e sa pui la punct mecanica si apoi un pic de "spit & polish". decapotabil nu o sa arate prea bine ptr ca e in 4 portiere. plus ca nu prea se merita sa strici o asemenea masina, are 30 de ani si daca e ingrijita bine mai tine inca 50 fara probleme. am condus si eu asa ceva si e mai buna decat multe masini moderne.de ce nu incerci sa o vinzi, sigur iei un pret bunicel.
daca vrei un buggy incearca cu un motor de beetle sau de oltcit, dar trebuie sa fii destul de determinat sa si termini proiectul. cred ca vre-o 75% din cei care se inhama la asa ceva renunta ori din cauza ca nu mai au bani, ori ca nu mai au timp ori pur si simplu nu mai au rabdare.

Edited by ayl, 17 August 2009 - 09:20.


#25
kenay

kenay

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 29.09.2009
salut . Am si eu o intrebare? vreu sami construesc un buggy car. am o dacie pe acasa care nuprea am ce face cu ia si as vrea sai iau cateva pise de la ia inclusiv motorul.si as vrea sal pun pe spate cum as putea sal montez ??? dar vreu sal pun invers adica cutia sami vina sub scaun. trebuie sa fac ceva modificari cutiei de viteze ?? ca normal daca e pus invers si bag intra-n taia merg cu saptele. astept parerile voastre.

#26
xxl_an2003

xxl_an2003

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 05.03.2007
Salutare,

M-a trasnit de curand o idee..
Dupa ce am vazut un "home made buggy" facut dintr-o Dacia 1100, ma gandesc serios sa imi fac unul din
ceva mai puternic.
Problema cea mare e ca nu stiu care ar fi masina potrivita pt asta.
Cu alte cuvinte, ce masina are motor pe spate, macar vreo 70-80 de cai, si sa fie si cat de cat ieftina (ceva vechitura)?
Orice sfat e binevenit..
Am auzit ca unele Ford-uri au motor pe spate, dar nu am gasit nimic pe mobile.
Exista modele mai vechi de BMW cu motor in spate?

#27
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
fiat 126... pret incepind cu 300 de euro... motor slab dar masina e usoara, dupa ce tai din ea o sa fie fulg...

#28
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,201
  • Înscris: 13.07.2005
Fiat 850 - motor pe spate, masina usora, mecanica simpla.
Mai poti gasi inca in stare de functionare la 3-400 euro.

Am avut una de-asta in urma cu ceva anisori si cred ca se preteaza excelent pentru asa ceva.

VW Broscuta ar fi iarasi o masina ideala pentru asa ceva

Mai era un model de Talbot, nu retin modelul - genul sport, motor spate, 3 locuri (toate in fata !!), faruri escamontabile, faina masinuta.
Daca o gasesti, o iei ieftin - dar nu preau au fost vandute multe , cel putin nu in Romania..

PS: Acum l-am depistat - Talbot Mantra Murena (sunt cu motoare de la 1.6 la 2.2), dar sunt ceva mai scumpute decat credeam !

#29
Berti

Berti

    233SP09

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,068
  • Înscris: 02.03.2006
Nu-s nici pe departe expert in mecanica, da-s interesat de fenomenul auto, in special de cel offroad.

E neaparat necesar sa fie motoru pe spate? Daca nu, atunci as putea recomanda un Suzuki Samuarai pentru modificari de acest gen, are punti riginde fata, spate si arcuri cu foi, fapt care duce la o constructie mult mai usoara a noului sasiu. Asta in cazul in care faci un sasiu nou, de la 0.

Edited by Berti, 09 November 2009 - 10:19.


#30
Neohori

Neohori

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 3,977
  • Înscris: 19.08.2007
vw broscuta 1300 motor Porsche - cele cu motor original nu cele fabricate in  Argentina, cursa lunga la piston suporta transformare , caroseria se da rapid jos fiind prinsa cu suruburi , sasiu solid , usor de transformat fiind construita pe idea "totul pe spate" mai putin rezervorul care este in fata . Motorul avind volanta mare se porneste foarte usor cu manivela , poti renunta la baterii voluminoase si grele pentru a usura masina , consum mic - la motorul de 1,3 avea parca 5,4 extern ( am luat in calcul anul fabricatiei si tehnologia folosita deaceea am spus mic , sa nu sariti ca 1,3 consuma 4, ceva azi  :P ) , curentul la cele originale era debitat de dinam nu de alternator - usureza viata cu releele si mataraiele . Racirea e pe turbina de aer , nu iti mai bati capul cu radiatorul , antigelul si furtunele de legatura . Sunetul inconfundabil al broscutei care daca ii pui tobe facute din tevi de aspirator lumea de la 300 de metri va intoarce capul  :lol:

#31
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
daca solutia cea mai buna este broscuta esti si pt ca primul dune buggy a fost facut dintr-o broscuta...

[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/1stMeyersManxWithBruceMeyers.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4f/Greekbuggy2.JPG/800px-Greekbuggy2.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by H725, 10 November 2009 - 00:58.


#32
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
broscuta,fiatul 850 , 126 sau chiar skoda s100 sau 1000mb au o singura problema in timp devin scumpe datorita pieselor de schimb  rare
vrei nu vrei ajungi la Dacia 1100 (daca o mai gasesti) pe cutia ei potrivesc motoare din gama Renault anii 80-90 deci se poate vorbi si de motoare de 2L benzinare cu cai multi si injectie
insa te asigur ca un motor de 1,6 cu carb dublu la caii lui si raportul lor pe kg e mai mult decat de ajuns
daca cumva te-a inspirat  ''dacia 1100 buggy'' de pe youtube sa stii ca e de vanzare la pret modic  
id-ul lui de youtube e acelasi cu cel de msg
spor la treaba

#33
mafiott92

mafiott92

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 26.08.2007
Salutari !

Ca si o mare parte dintre voi, mi-am dorit dintotdeauna propria masina, sau de ce nu un buggy. Am pe acasa un motor de oltcit care merge perfect si nu necesita nici un fel de reparatii.
M-am gandit sa ma apuc impreuna cu un prieten de se pricepe mai bine la mecanica si sa facem din el un buggy, insa bugetul pe care il putem acorda acestui proiect este destul de restrans.

Am citit pe internet si unii spun ca cel mai usor ar fi sa il faci dintr-o masina veche, altii ca ar fi mai usor de la zero, din bare de otel , dar pe mine in primul rand nu ma intereseaza sa fie mai usor de facut ci sa fie mai ieftin. Adica nu am chef sa dau zeci de milioane pe amortizoare , roti , plus o masina varza cand pot face un sasiu si caroseria din bare metalice si restul sa le cumpar.

Prententiile proiectului ar fi:
- sa poata fi folosit acest motor de oltcit ca sa nu fim nevoiti sa cumparam altul
- in cazul in care il vom face din bare metalice sa avem cateva scheme si modele detaliate , cuu dimensiuni, unghiuri, etc
- cabina sa poata fi inschisa, eventual vara il lasam descoperit si iarna ii facem o cabina acoperita
- sa traga bine pe noroi si daca se poate si pe zapada, deci in cazul acesta ar avea nevoie de niste cauciucuri cu striatii

Va rog sa imi prezentati aici toate indoielile si sfaturile dvs. Nu e graba, proiectul vrem sa il incepem cand vine caldura pentru ca nu avem un garaj incalzit, insa, deocamdata vrem sa avem planurile si sa stim cam ce suma ar trebui investita.

Multumesc anticipat!

#34
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
masina veche + flex = buggy ieftin, 100-500 euro...

de preferat o masina cu motor si tractiune spate spate...

a, se mai discuta in citeva locuri: aici, aici sau aici

Edited by H725, 15 December 2009 - 19:48.


#35
alexutzzz

alexutzzz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 12.10.2006
Punte de daewoo damas si motor de motocicleta.
un motor de Suzuki gs500 are aroximativ 50cp si pentru greutatea la cat o sa aiba jucaria o sa fie suficient.
In caz ca vreti mai multa putere gasiti motoare de motocileta la preturi foarte bune.Pe un alt forum auto(nu scriu sa nu fac reclama) gasiti cum a transformat un tico.Tractiune spate,motor de gsxr.

#36
naylui

naylui

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 18.02.2007
eu zic sa te gandesti la un oltcit

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate