Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Jurnal de bord Ford C-Max 1.6 TDCi
Last Updated: Apr 25 2019 08:37, Started by
Yoda
, Nov 17 2007 14:20
·
0
#1
Posted 17 November 2007 - 14:20
Acu' vreo doua luni m-am hotarat sa-mi schimb masina, cea dinainte a fost un Megane break 1.6 16V pe benzina de care am fost foarte multumit. Dar implinise venerabila varsta de 7 ani, si m-am gandit la o "prospatura".
Bugetul era de aprox. 10.000 EUR Vroiam o masina de familie, un MPV pentru mine, sotie si cei doi baieti de 9 respectiv 5 ani. Sincer, cel mai reusit MPV mi se pare Touran dar insemna 2-3.000 EUR in plus. Zafira este OK, dar cam prea mare, iar Scenic este superb pe interior dar pe exterior nu-mi place, designul aduce spre breloc nu spre masina. Parere personala, desigur. Am auzit lucruri foarte bune despre Focus, si cum C-Max este construit pe aceiasi platforma cu Focus 2, am zis sa caut acest model. Am gasit la un dealer din Satu Mare un C-Max 1.6 TDCi Trend, fabricatie dec. 2004. A doua zi am plecat la Satu Mare si am adus-o. M-a costat 8.800 EUR plus 1.200 EUR taxa de prima inmatriculare: DSC00127.JPG 810.16K 910 downloads Dupa doua luni si 3.000 de km, primele impresii: Plusuri: - tinuta de drum excelenta, suspensia independenta spate face toti banii; - motorul diesel de 109 cp si 240 nM este foarte vioi, si neasteptat de silentios; - consumul este foarte convenabil, deh, diesel; - confortul interior este peste asteptari; - sonorizarea Sony radioCD este super-OK pentru o dotare standard; - pozitia la volan este comoda, schimbatorul la seminaltime exact unde iti este la indemana cand tii mana pe cotiera; - carkit bluetooth care este foarte comod de utilizat; - consumabile rezonabile ca pret, in mod neasteptat filtrele diesel mai ieftine decat cele Renault pentru benzina. Minusuri: - suspensia tare, specifica unui MPV poate fi neplacuta daca mergi mult pe drumuri proaste; - calculatorul de bord nu are consum mediu instantaneu, nu ca ar fi strict necesar dar ar fi fost bine sa fie acolo; - singurul service autorizat Ford din Brasov este renumit pentru jecmaneala si lipsa de profesionalism (Casa Auto). Remediabil insa, din fericire traim in economia de piata; - garda la sol nu este pe atat de inalta pe cat ma asteptat, dar este OK. Pana acum am schimbat doar filtrele si curelele, urmeaza la primavara un set de roti si amortizoarele pe spate. Am dus-o si la AutoTest, a iesit OK la toate probele mai putin amortizorul dreapta spate care e pe duca. Astept si alti forumisti posesori de C-Max sa se alature discutiei. |
#2
Posted 18 November 2007 - 12:32
Ooo...ai luat-o la un pret bun, chiar foarte bun, si tinand cont ca e Diesel, nu prea ai de ce sa-ti faci griji ca nu o sa te tina motorul.
Unchiul meu, are C-max benzina tot 1.6, ~100 cai, si pot sa-ti spun ca a fost surpriza familiei in materie de masini. Nimeni nu se astepta sa fie atat de stabila, atat de vioaie, atat de manevrabila pt o masina destul de mare si inalta. S-o stapanesti sanatos, si far' probleme de nici un fel, inclusiv cele din partea Politiei. Ps: Daca as avea varsta de vreo 30-40 ani si as avea familie, aceasta ar fi masina care mi-as lua-o... Ps 2:Nu te mira de faza cu preturile de la filtre si de la consumabila, se stie ca masinile fraceze sunt extrem de ieftine la cumparare(si toti se agita sa le cumpere) si apoi extrem de scumpe la piese, pai un simplu exemplu: oglinda Golf 4 2003(care este incalzita si heliomata si are reglaj electric) 2 milioane, iar oglinda Logan aproape 4 milioane Toate cele bune ... |
#4
Posted 18 November 2007 - 17:16
Va multumesc de urari.
@kskwal: pretul este bun, ce am uitat sa mentionez este kilometrajul: 140.000 km. La un motor diesel nu este un rulaj exagerat de mare, dar justifica intr-un fel pretul mai mic. Am fost uimit sa vad ca motorul este ... frantuzesc. Este un motor dezvoltat de grupul PSA, utilizat pe Ford, Volvo, PSA, Mazda si ... BMW. Din 2003 echipeaza Ford Focus C-MAX, Peugeot 206, Peugeot 307, Peugeot 407 si Mazda 3. Din 2004 : Volvo S40, Volvo V50, Citroën Xsara Picasso, Citroën C5, Citroën C4 si alte modele Citroën. Din 2007: MINI Cooper. Sa nu ne mai miram daca modelele de top nu mai sunt asa fiabile ca pe vremuri. Internationalizarea lucreaza, totul se rezuma la costuri. |
#5
Posted 18 November 2007 - 17:54
#6
Posted 30 November 2007 - 21:58
Brrrrrrrr..... da' frig a mai fost saptamana asta frate!
Record de temperatura pana acum cu C-Max: pornire la -9 grade, fara probleme. Consumul a crescut la 8.2 in oras, sper sa se opreasca acolo, sa nu urce mai sus ca doar nu-i benzinar. Sta foarte bine pe drum chiar in conditii grele de aderenta nu fuge, nu trage. Acu' o saptamana am rezolvat hiba la carkit (becul de airbag aprins + releul de semnalizare mort cand vorbeam): instalatia Nokia din bord taia sonorul in boxe la modul brutal, impulsul se propaga prin can bus la bordul masinii (prin functia de adaptare a volumului la viteza). Mi-a spus omul de la service (multumiri domnu Radu! stiu ca citesti p-acilea) ca ma costa 100 EUR un adaptor care sa treaca automat pe 'mute' cand primesc apeluri. Am preferat varianta manuala, sa apas butonul de mute cand vorbesc la telefon . :-) |
#7
Posted 07 December 2007 - 22:56
2 poze cu masina:
Copy_of_DSC00149.JPG 376.71K 625 downloads Copy_of_DSC00150.JPG 298.54K 597 downloads |
#8
Posted 22 January 2008 - 17:30
Ceva noutati despre comportamentul masinii ? Mi se pare foarte buna pentru o familie cu doi copii. Cum se prezinta spatiul interior, e suficient loc pentru bagaje, pasageri, are spatii de depozitare in habitaclu pentru diverse maruntisuri ? Sunt curios daca te simti confortabil la drumuri lungi.
|
#9
Posted 09 April 2008 - 21:17
eliade77, on Jan 22 2008, 17:30, said: Ceva noutati despre comportamentul masinii ? Mi se pare foarte buna pentru o familie cu doi copii. Cum se prezinta spatiul interior, e suficient loc pentru bagaje, pasageri, are spatii de depozitare in habitaclu pentru diverse maruntisuri ? Sunt curios daca te simti confortabil la drumuri lungi. Scuze de intarzierea raspunsului, n-am prea fost pe-aici pe forum in ultima vreme. Ma apropii de primii 10k facuti cu masina, fara probleme. De revelion am "dat o fuga" pana la Gyula & Budapesta, s-a comportat excelent. Plusuri la drum lung: + pozitia la volan: excelenta, oboseala zero. La Megane imi amortea genunchiul stang la drum lung, destul de rau. Cu C-Max, nu mi-a amortit deloc. + spatiu pentru pasageri, berechet, pozitii confortabile. Masutele de pe spatele scaunelor sunt utile pentru copii. + asezarea pe drum. Suspensia independenta spate, latimea masinii conduc la o buna asezare a masinii pe sosea. + consumul. O medie de 5,2 / 100 cu 4 pasageri adulti, bagaje, farurile pornite permanent, incalzire, dezaburire, etc. Masina goala are 1.450 kg, deci nu e chiar la categoria pana. Minusuri la drum lung: - portbagajul nu este atat de incapator pe cat pare. Masina este lata dar scurta, prin urmare nu incap la fel de multe bagaje cum reuseam sa bag in Megane-ul Break. Da' nu-i bai. In concluzie, nu regret alegerea facuta, este exact genul de masina de care aveam nevoie. Cand m-am intors din Ungaria, arata cam in halul asta: DSC00332.JPG 731.42K 752 downloads |
#10
Posted 12 April 2008 - 20:39
Incaltari noi de vara: 4 anvelope de 205/55/16 = 1015 RON (Matador MP42).
Echilibrat si montaj gratuit. Jentile sunt cam strambe, trebuie sa le duc la roluit. |
|
#12
Posted 25 July 2008 - 20:38
Merge excelent. Am resoftat EGR-ul, schimbat placute de frana, ma pregatesc de schimbul de ulei. Am facut cu ea vreo 12.000 km, fara niciun fel de probleme.
Ma pregatesc in august de un traseu Turcia, 3-4000 km. Voi reveni cu impresii. |
#13
Posted 25 July 2008 - 20:53
#14
Posted 26 July 2008 - 09:04
Marius3k, on Jul 25 2008, 21:53, said: Egr-ul e o valva mecanica. Nu prea e nimic de resoftat la ea. Ai facut chip-tuning ? Resoftarea a fost facuta pe partea de PCM. Rezultatul a fost o accelerare mai "curata", uniforma. Nu am facut chip-tuning, e destul de batrana pentru asta si ca putere & cuplu sunt multumit. Nu vreau sa-mi fortez norocul. Edited by Yoda, 26 July 2008 - 09:05. |
#15
Posted 09 September 2008 - 11:22
Am facut Turcia (aproximativ 4000 km in total) fara probleme. Consumul mediu 5.4 litri/100, incarcata si cu aerul conditionat aproape permanent.
Ce-i drept, si pe strazi in care iti permiti luxul sa mergi la turatie constanta muuulti kilometri. Ca parere generala, este extraordinar de confortabila la drum lung, atat pentru sofer, cat si pentru pasageri. Aerul conditionat isi face bine datoria la 35-40 de grade. Portbagajul si-a aratat limitele, dar nu la modul deranjant. Dupa ce m-am intors a inceput sa se aprinda la pornire becul martor de bujii. O fi vreun contact slabit, bujiile par sa functioneze ok. O sa fac o vizita la service sa vad despre ce este vorba. |
|
#16
Posted 12 February 2009 - 19:04
N-am mai scris de ceva vreme. Intre timp am facut cu masina un drum pana la Sunny Beach (Revelion) si diverse drumuri interne. Schimbat consumabile, montat sistem de alarma cu pornire motor din telecomanda.
Merge foarte bine, nu am eu drumuri de facut cate as vrea sa fac cu ea ... |
#17
Posted 14 February 2009 - 13:26
E frumusica, s-o stapaniti sanatosi!
Cum a fost cu martorul bujiilor? |
#18
Posted 14 February 2009 - 15:02
Fumoasa masina ai sa o stapanesti sanatos si fara probleme!
Imi place foarte mult masina,dar cred ca culoarea alb e cam greu de intretinut in sensul ca se murdareste cam repede,si inca un lucru care nu imi place in general la C-Max este pozitia schimbatorului de viteze,dar poate e pus in acel loc pentru confortul soferului... Bafta si sa te bucuri de ea alaturi de familie ,cat mai multi km fara probleme! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users