Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Jurnal de bord Ford C-Max 1.6 TDCi

- - - - -
  • Please log in to reply
504 replies to this topic

#1
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Acu' vreo doua luni m-am hotarat sa-mi schimb masina, cea dinainte a fost un Megane break 1.6 16V pe benzina de care am fost foarte multumit. Dar implinise venerabila varsta de 7 ani, si m-am gandit la o "prospatura".

Bugetul era de aprox. 10.000 EUR Vroiam o masina de familie, un MPV pentru mine, sotie si cei doi baieti de 9 respectiv 5 ani.
Sincer, cel mai reusit MPV mi se pare Touran dar insemna 2-3.000 EUR in plus. Zafira este OK, dar cam prea mare, iar Scenic este superb pe interior dar pe exterior nu-mi place, designul aduce spre breloc nu spre masina. Parere personala, desigur.

Am auzit lucruri foarte bune despre Focus, si cum C-Max este construit pe aceiasi platforma cu Focus 2, am zis sa caut acest model.

Am gasit la un dealer din Satu Mare un C-Max 1.6 TDCi Trend, fabricatie dec. 2004. A doua zi am plecat la Satu Mare si am adus-o.  B)
M-a costat 8.800 EUR plus 1.200 EUR taxa de prima inmatriculare:

Attached File  DSC00127.JPG   810.16K   910 downloads

Dupa doua luni si 3.000 de km, primele impresii:

Plusuri:

- tinuta de drum excelenta, suspensia independenta spate face toti banii;
- motorul diesel de 109 cp si 240 nM este foarte vioi, si neasteptat de silentios;
- consumul este foarte convenabil, deh, diesel;
- confortul interior este peste asteptari;
- sonorizarea Sony radioCD este super-OK pentru o dotare standard;
- pozitia la volan este comoda, schimbatorul la seminaltime exact unde iti este la indemana cand tii mana pe cotiera;
- carkit bluetooth care este foarte comod de utilizat;
- consumabile rezonabile ca pret, in mod neasteptat filtrele diesel mai ieftine decat cele Renault pentru benzina.


Minusuri:

- suspensia tare, specifica unui MPV poate fi neplacuta daca mergi mult pe drumuri proaste;
- calculatorul de bord nu are consum mediu instantaneu, nu ca ar fi strict necesar dar ar fi fost bine sa fie acolo;
- singurul service autorizat Ford din Brasov este renumit pentru jecmaneala si lipsa de profesionalism (Casa Auto). Remediabil insa, din fericire traim in economia de piata;
- garda la sol nu este pe atat de inalta pe cat ma asteptat, dar este OK.


Pana acum am schimbat doar filtrele si curelele, urmeaza la primavara un set de roti si amortizoarele pe spate.

Am dus-o si la AutoTest, a iesit OK la toate probele mai putin amortizorul dreapta spate care e pe duca.

Astept si alti forumisti posesori de C-Max sa se alature discutiei.  :inlove:

#2
kskwal

kskwal

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 25.10.2007
Ooo...ai luat-o la un pret bun, chiar foarte bun, si tinand cont ca e Diesel, nu prea ai de ce sa-ti faci griji ca nu o sa te tina motorul.
Unchiul meu, are C-max benzina tot 1.6, ~100 cai, si pot sa-ti spun ca a fost surpriza familiei in materie de masini. Nimeni nu se astepta sa fie atat de stabila, atat de vioaie, atat de manevrabila pt o masina destul de mare si inalta.
S-o stapanesti sanatos, si far' probleme de nici un fel, inclusiv cele din partea Politiei.
Ps: Daca as avea varsta de vreo 30-40 ani si as avea familie, aceasta ar fi masina care mi-as lua-o...
Ps 2:Nu te mira de faza cu preturile de la filtre si de la consumabila, se stie ca masinile fraceze sunt extrem de ieftine la cumparare(si toti se agita sa le cumpere) si apoi extrem de scumpe la piese, pai un simplu exemplu: oglinda Golf 4 2003(care este incalzita si heliomata si are reglaj electric) 2 milioane, iar oglinda Logan aproape 4 milioane  :lol:
Toate cele bune ... :)

#3
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
sa o stapanesti sanatos. frumoasa masina btw

#4
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Va multumesc de urari.

@kskwal: pretul este bun, ce am uitat sa mentionez este kilometrajul: 140.000 km.
La un motor diesel nu este un rulaj exagerat de mare, dar justifica intr-un fel pretul mai mic.

Am fost uimit sa vad ca motorul este ... frantuzesc. Este un motor dezvoltat de grupul PSA, utilizat pe Ford, Volvo, PSA, Mazda si ... BMW.  :rolleyes:

Din 2003 echipeaza Ford Focus C-MAX, Peugeot 206, Peugeot 307, Peugeot 407 si Mazda 3.
Din 2004 : Volvo S40, Volvo V50, Citroën Xsara Picasso, Citroën C5, Citroën C4 si alte modele Citroën.
Din 2007: MINI Cooper.

Sa nu ne mai miram daca modelele de top nu mai sunt asa fiabile ca pe vremuri. Internationalizarea lucreaza, totul se rezuma la costuri.

#5
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostYoda, on Nov 18 2007, 17:16, said:

Din 2007: MINI Cooper.
De fapt e Mini One D! ;)

Sa o stapanesti santos, sa te poarte pe tot felul de drumuri fara nici o problema! Imi place ca e alba, e mai eleganta asa!

#6
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Brrrrrrrr..... da' frig a mai fost saptamana asta frate!
Record de temperatura pana acum cu C-Max: pornire la -9 grade, fara probleme.

Consumul a crescut la 8.2 in oras, sper sa se opreasca acolo, sa nu urce mai sus ca doar nu-i benzinar.  B)
Sta foarte bine pe drum chiar in conditii grele de aderenta nu fuge, nu trage.


Acu' o saptamana am rezolvat hiba la carkit (becul de airbag aprins + releul de semnalizare mort cand vorbeam): instalatia Nokia din bord taia sonorul in boxe la modul brutal, impulsul se propaga prin can bus la bordul masinii (prin functia de adaptare a volumului la viteza).  :confuzzled:

Mi-a spus omul de la service (multumiri domnu Radu! stiu ca citesti p-acilea) ca ma costa 100 EUR un adaptor care sa treaca automat pe 'mute' cand primesc apeluri. Am preferat varianta manuala, sa apas butonul de mute cand vorbesc la telefon . :-)

#7
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
2 poze cu masina:

Attached File  Copy_of_DSC00149.JPG   376.71K   625 downloads Attached File  Copy_of_DSC00150.JPG   298.54K   597 downloads

#8
eliade77

eliade77

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 20.09.2007
Ceva noutati despre comportamentul masinii ? Mi se pare foarte buna pentru o familie cu doi copii. Cum se prezinta spatiul interior, e suficient loc pentru bagaje, pasageri, are spatii de depozitare in habitaclu pentru diverse maruntisuri ? Sunt curios daca te simti confortabil la drumuri lungi.  :rolleyes:  :rolleyes:

#9
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002

View Posteliade77, on Jan 22 2008, 17:30, said:

Ceva noutati despre comportamentul masinii ? Mi se pare foarte buna pentru o familie cu doi copii. Cum se prezinta spatiul interior, e suficient loc pentru bagaje, pasageri, are spatii de depozitare in habitaclu pentru diverse maruntisuri ? Sunt curios daca te simti confortabil la drumuri lungi.  :rolleyes:  :rolleyes:

Scuze de intarzierea raspunsului, n-am prea fost pe-aici pe forum in ultima vreme.

Ma apropii de primii 10k facuti cu masina, fara probleme. De revelion am "dat o fuga" pana la Gyula & Budapesta, s-a comportat excelent.

Plusuri la drum lung:
+ pozitia la volan: excelenta, oboseala zero. La Megane imi amortea genunchiul stang la drum lung, destul de rau. Cu C-Max, nu mi-a amortit deloc.
+ spatiu pentru pasageri, berechet, pozitii confortabile. Masutele de pe spatele scaunelor sunt utile pentru copii.
+ asezarea pe drum. Suspensia independenta spate, latimea masinii conduc la o buna asezare a masinii pe sosea.
+ consumul. O medie de 5,2 / 100 cu 4 pasageri adulti, bagaje, farurile pornite permanent, incalzire, dezaburire, etc. Masina goala are 1.450 kg, deci nu e chiar la categoria pana.

Minusuri la drum lung:
- portbagajul nu este atat de incapator pe cat pare. Masina este lata dar scurta, prin urmare nu incap la fel de multe bagaje cum reuseam sa bag in Megane-ul Break. Da' nu-i bai.


In concluzie, nu regret alegerea facuta, este exact genul de masina de care aveam nevoie.
Cand m-am intors din Ungaria, arata cam in halul asta:

Attached File  DSC00332.JPG   731.42K   752 downloads

#10
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Incaltari noi de vara: 4 anvelope de 205/55/16 = 1015 RON (Matador MP42).
Echilibrat si montaj gratuit. Jentile sunt cam strambe, trebuie sa le duc la roluit.

#11
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,640
  • Înscris: 07.10.2005
Cum iti mai merge masina?

#12
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Merge excelent. Am resoftat EGR-ul, schimbat placute de frana, ma pregatesc de schimbul de ulei. Am facut cu ea vreo 12.000 km, fara niciun fel de probleme.

Ma pregatesc in august de un traseu Turcia, 3-4000 km. Voi reveni cu impresii.  B)

#13
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostYoda, on Jul 25 2008, 21:38, said:

Merge excelent. Am resoftat EGR-ul
Egr-ul e o valva mecanica. Nu prea e nimic de resoftat la ea. Ai facut chip-tuning ?

#14
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002

View PostMarius3k, on Jul 25 2008, 21:53, said:

Egr-ul e o valva mecanica. Nu prea e nimic de resoftat la ea. Ai facut chip-tuning ?
Ai dreptate, denumirea corecta e recalibrarea cursei la EGR (plus curatarea ei).
Resoftarea a fost facuta pe partea de PCM.

Rezultatul a fost o accelerare mai "curata", uniforma. Nu am facut chip-tuning, e destul de batrana pentru asta si ca putere & cuplu sunt multumit.
Nu vreau sa-mi fortez norocul.  :notangel:

Edited by Yoda, 26 July 2008 - 09:05.


#15
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Am facut Turcia (aproximativ 4000 km in total) fara probleme. Consumul mediu 5.4 litri/100, incarcata si cu aerul conditionat aproape permanent.
Ce-i drept, si pe strazi in care iti permiti luxul sa mergi la turatie constanta muuulti kilometri.

Ca parere generala, este extraordinar de confortabila la drum lung, atat pentru sofer, cat si pentru pasageri. Aerul conditionat isi face bine datoria la 35-40 de grade. Portbagajul si-a aratat limitele, dar nu la modul deranjant.

Dupa ce m-am intors a inceput sa se aprinda la pornire becul martor de bujii. O fi vreun contact slabit, bujiile par sa functioneze ok. O sa fac o vizita la service sa vad despre ce este vorba.

#16
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
N-am mai scris de ceva vreme. Intre timp am facut cu masina un drum pana la Sunny Beach (Revelion) si diverse drumuri interne. Schimbat consumabile, montat sistem de alarma cu pornire motor din telecomanda.

Merge foarte bine, nu am eu drumuri de facut cate as vrea sa fac cu ea ...  B)

#17
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
E frumusica, s-o stapaniti sanatosi! :D

Cum a fost cu martorul bujiilor? :)

#18
BoGDaN9004

BoGDaN9004

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 14.02.2009
Fumoasa masina ai sa o stapanesti sanatos si fara probleme!
Imi place  foarte mult masina,dar cred ca culoarea alb e cam greu de intretinut in sensul ca se murdareste cam repede,si inca un lucru care nu imi place in general la C-Max este pozitia schimbatorului de viteze,dar poate e pus in acel loc pentru confortul soferului... :closedeyes:
Bafta si sa te bucuri de ea alaturi de familie ,cat mai multi km fara probleme!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate