Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Formule de calcul utile conducatorului auto - viteza de deceleratie, distante de frinare,
Last Updated: Feb 09 2009 16:48, Started by
speed.rider
, Oct 02 2007 14:13
·
0
#1
Posted 02 October 2007 - 14:13
Salut !
Nu stiu daca mai e deschis un astfel de topic cu astfel de date, formule si sfaturi pentru conducatorii auto si de ce nu si pentru cei moto. Eu personal am rugamintea daca stie cineva astfel de formule de calcul (sau are linkuri cu astfel de informatii utile) a vitezei de deceleratie si a distantelor de franare in cazul unei franari a unei masini, a unei motociclete sau un alt vehicul ce ruleaza pe o sosea. Incep o mica lista cu astfel de formule de calcul utile si ii rog si pe altii sa o completeze si cu alte formule utile in acest caz. 1. Formula de calcul a vitezei de decelaratie (adica in cate secunde si cati metri opreste un vehicul ce ruleaza cu o anume viteza) 2. Formula de calcul a distantei de franare (adica in cati metri opreste un vehicul ce ruleaza cu o anume viteza) 3. Formula de calcul a vitezei de decizie (adica in cate secunde un conducator de vechicul decide sa ia o anume decizie vis a vis de un anume eveniment pe care il observa pe parcursul rularii pe sosea) 4. Formula de calcul a vitezei de reactie (adica in cate secunde un conducator de vechicul decide sa execute o anume manevra pe care a considerat-o ca ar fi utila pentru a evita un anume eveniment pe care il observa pe parcursul rularii pe sosea si asupra caruia a luat decizia de a o executa - vezi si ptc. 3, adica ce face conducatorul dupa ce decide ce sa faca) 5.. 6... Continuati si voi daca mai exista astfel de calcule si de indici utili care sa ne ajute in a aprecia mai bine modul in care circulam pentru a evita anumite evenimente rutiere neplacute, sau in cazul in care am circulat si am avut parte de un astfel de eveniment rutier mai putin placut. Va multumesc pentru ajutor si colaborare ! Edited by speed.rider, 02 October 2007 - 14:25. |
#2
Posted 02 October 2007 - 14:27
Pentru 1 si 2 nu exista formule matematice din cauza multitudinilor de factori si variabile: de la greutatea masinii pana la rugozitatea suprafetei de rulare.
Pentru 3 si 4 depinde de gradul de uzura al sistemului nervos central: de la gradul de perceptie al stimulilor externi pana la viteza de reactie a individului. |
#3
Posted 02 October 2007 - 14:41
valeriu.b, on Oct 2 2007, 15:27, said: Pentru 1 si 2 nu exista formule matematice din cauza multitudinilor de factori si variabile: de la greutatea masinii pana la rugozitatea suprafetei de rulare. Pentru 3 si 4 depinde de gradul de uzura al sistemului nervos central: de la gradul de perceptie al stimulilor externi pana la viteza de reactie a individului. Merci pentru raspuns si pentru interesul acordat acestui subiect (topic). Edited by speed.rider, 02 October 2007 - 15:09. |
#4
Posted 11 October 2007 - 12:11
Asta e din ciclul intai lovesc masina si dupa aia pun frana sau mai bine pun frana.
De regula simti masina sub tine, perceptia e legata de cat de repede te apropii de obiect si viteza lui si eventual de traficul din sens opus. La 100 km/h o caruta care merge cu vreo 5-6 e obstacol aproape static, dar la 60 km\h autobuzul care merge cu vreo 40 e un obstacol, depinde de distanta pana la vehiculul din fata, conditiile meteo si reactia ta (nu se stie vede omu o groapa, are o musca in cabina si pune masina in genunchi si tu ca pionierul faci din berlina break, asta nu o sa le placa celor de la politie si nici celor de la asigurari). Singura formula care poti sa o consideri este ratiunea + experienta la volan + cunoasterea masinii + conducere preventiva - ceasu' rau pisica neagra=sansele tale de supravietuire Edited by dennis12225, 11 October 2007 - 12:11. |
#5
Posted 09 February 2009 - 13:50
Pentru 1. este af= v1 / 3,6(tf-to) [m/s2] ; v1 - viteza de la care s-a inceput franarea; tf - timpul in care s-a terminat franarea; to - timpul cand s-a inceput franarea. O deceleratie minim admisa pentru automobile este de 5,8 m/s2.
P.S.: o deceleratie de 10 m/s2 = 1g |
#6
Posted 09 February 2009 - 16:48
speed.rider, on Oct 2 2007, 14:13, said: Salut ! Nu stiu daca mai e deschis un astfel de topic cu astfel de date, formule si sfaturi pentru conducatorii auto si de ce nu si pentru cei moto. Eu personal am rugamintea daca stie cineva astfel de formule de calcul (sau are linkuri cu astfel de informatii utile) a vitezei de deceleratie si a distantelor de franare in cazul unei franari a unei masini, a unei motociclete sau un alt vehicul ce ruleaza pe o sosea. Incep o mica lista cu astfel de formule de calcul utile si ii rog si pe altii sa o completeze si cu alte formule utile in acest caz. 1. Formula de calcul a vitezei de decelaratie (adica in cate secunde si cati metri opreste un vehicul ce ruleaza cu o anume viteza) 2. Formula de calcul a distantei de franare (adica in cati metri opreste un vehicul ce ruleaza cu o anume viteza) 3. Formula de calcul a vitezei de decizie (adica in cate secunde un conducator de vechicul decide sa ia o anume decizie vis a vis de un anume eveniment pe care il observa pe parcursul rularii pe sosea) 4. Formula de calcul a vitezei de reactie (adica in cate secunde un conducator de vechicul decide sa execute o anume manevra pe care a considerat-o ca ar fi utila pentru a evita un anume eveniment pe care il observa pe parcursul rularii pe sosea si asupra caruia a luat decizia de a o executa - vezi si ptc. 3, adica ce face conducatorul dupa ce decide ce sa faca) 5.. 6... Continuati si voi daca mai exista astfel de calcule si de indici utili care sa ne ajute in a aprecia mai bine modul in care circulam pentru a evita anumite evenimente rutiere neplacute, sau in cazul in care am circulat si am avut parte de un astfel de eveniment rutier mai putin placut. Va multumesc pentru ajutor si colaborare ! Pentru calculul distantei de franare se fac incercari cu motorul cuplat si decuplat,trebuiesc respectate unele conditii de incercare(drum orizontal,aderenta buna,viteza vantului de maxim 3 m/s) La automobile,incercarea de franare se face de la viteza de 80 km/h,distanta de franare admisibila se calculeaza cu formula: 0,1*v+(v la patrat/150)pentru motor cuplat si 0,1v+(v la patrat/130)pentru motor decuplat Incercarea se face apasand pedala cu o forta de 500N Pentru deceleratia medie de franare exista formula:a=vi/(3,6*tf) [m/s2] vi=viteza initiala de la care se incepe franarea tf=timpul de franare(de cand se incepe franarea pana cand autovehiculul s-a oprit) SE FAC INCERCARI SI PENTRU FRANA DE SIGURANTA SI PENTRU FRANA DE STATIONARE SPER CA TE-AM LAMURIT UN PIC |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users