Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

Cum e cu garantia la anvelope in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Simbata am plecat la ai mei la tara. Pe drum am trecut pe la benzinarie. Acolo, baiatul de la pompa mi-a atras atentia ca am pana pe dreapta fata. M-am uitat si intr-adevat roata dreapta fata era pe janta. Am mers usor inainte sa nu blochez locul. Mentionez ca roata nu prezinta urme de mers pe janta, deci pana era foarte proaspata. Oricum cind am plecat de acasa eram pe toate 4 rotile.
Dupa ce am scos roata si am montat rezerva, am depistat si locul pe unde pierdeam aer: pe undeva pe interior pe flanc, am vazut o spartura.
Astazi am dat un mail la firma de unde le-am luat si in citeva minute am fost sunat chiar de persoana care s-a ocupat de mine in momentul in care am achizitionat cauciucurile. Cauciucurile sint noi, au fost montate pe masina in martie si au sub 10.000 de km.
Poze inainte sa plec la constatare:
[ http://img248.imageshack.us/img248/3495/1002731pl8.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://img249.imageshack.us/img249/4083/1002735lt0.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Poze cu anvelopa dupa ce a fost data jos de pe janta:
Vedere din interior:
[ http://img227.imageshack.us/img227/4079/1002737dk9.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si vedere cu anvelopa in pozitie verticala (vedere dinspre partea de la motor):
[ http://img337.imageshack.us/img337/5269/1002738ka2.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Garantia mi-a fost refuzata pe motiv ca anvelopa a fost intepata. Ca sa fiu descurajat probabil, mi s-a zis ca anvelopa va fi dusa la expertiza si taiata, daca nu accept concluzia lor.
Totusi, nimeni nu a fost in stare sa-mi explice:
- cum a fost posibil ca anvelopa sa fie intepata pe interiorul rotii
- de ce crapaturile de la interior si de la exterior sint aproape egale ca lungime
- de ce taietura e spre inainte (vezi ultima poza) si nu spre inapoi. Daca se intepa, taietura ar fi trebuit sa inceapa din stinga jos si sa continue in dreapta sus, ori la mine e invers
Statistic vorbind, e posibil ca intr-adevar eu sa fi taiat anvelopa, dar eu nu cred asta, mai ales ca stiu pe unde am mers intre momentul plecarii de acasa si momentul in care am vazut ca am pana.
Si pentru ca nu vreau sa creez prejudicii nemeritate nimanui, apelez la experienta voastra.
Daca parerea majoritatii va inclina catre "defect de fabricatie" voi spune si numele firmei.
Acum presupunind ca anvelopa a fost intr-adevar taiata si prducatorul nu are nici o vina, ce sanse are peticirea, in conditiile in care merg de multe ori incarcat si pe drumuri proaste?

#2
ecotech

ecotech

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,248
  • Înscris: 05.03.2006
Firma unde activez eu face import/vanzare de anvelope destinate camioanelor si semiremorcilor, asa ca e posibil sa nu fie totul valabil pentru gumele de turisme.

Am vazut destule anvelope care au venit inapoi asa in garantie, de obicei anvelope cu profil on/off sau de vara, cu sparturi pe ambele parti sau pe interior, intotdeauna l-am acceptat ca si defect de fabricatie. Cand il tai tu pe lateral, spartura are un profil specific, oarecum smuls, intr-un V mai alungit (par example, dai peste ceva tabla, bucata de fier, intra, si cum se intoarce roata, il smulge si il invarte).

In cazul tau, eu cred ca e vorba de defect de fabricatie, apare in momentul in care peretii anvelopei nu au armatura destul de deasa si mai ales NU e uniforma. Apar zone de stres, care la incarcare se accentueaza si la un moment dat, cedeaza, mai ales pe rotile de directie si tractiune.

PS: firma chiar nu conteaza. raportul defectiunilor de fabrica a fost doar cu 3% mai mica pentru produsele de marca (marci de renume, cum ar fi Bridgestone, Firestone, Good Year, Dunlop, Kumho, etc, fata de restul - import China de exemplu). Asta e statistica de anul trecut, dar cred ca e valabil si acum.

Parerea MEA!

Edited by ecotech, 01 October 2007 - 22:45.


#3
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
"Garantie. Ce garantie domle? Noi mergem aicea pe incredere."
Patit cu doua schimburi Debica, nu stiu unde mi-a fost capu de am luat asa ceva, in mai putin de 500 km, am facut un pic de spume si mi-au dat banii pana la urma. Am Goodyear acum. Concluzie mai bine umbli la buzunar decat sa umbli prin service, spital sau mai stiu eu unde. Din primul set roata fata dreapta nu a explodat dar in mai putin de 100 m s-a lasat. Se exfoliase de pe armatura laterala. M-am dus cu el la ei si cu "lacrimi in ochi" am reusit sa le schimb pe toate patru. Buun. Plec la drum, nu fac 150 km di 330 km pana la destinatia de concediu si drepta spate fleasca. Ma uit la el dupa exfolieri, patit fiind, nimic, zic e pana sigur, invart de el sa caut cuiul vinovat si surpriza , pe unul din santurile de evacuare a apei de pe banda de rulaj o crapatura lunga de vreo 3 cm. Cand apasam cauciucul din lataral se vedeau sarmele. In final ajung la ei si cu spume reusesc sa imi iau banii inapoi. Asta se intampla anul trecut in iulie.

P.S. Uitasem sa mentionez ca se uzasera cauciucurile astea, debica, in 100 km de ziceai ca is merse numai pe macadam. Nu conduc sportiv sau pe macadam.

#4
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Ok. Multumesc pentru informatii.
Cauciucurile sint Vredestein Hi-Trac, cu indice ce incarcare 88 (560 kg). In teorie 2 cauciucuri din astea duc foarte bine toata masina (960 de kg in talon).
Au fost pe rotile fata (directoare si motrice). Si nu am mers ca la raliu. Culmea culmilor e ca pe spate am Debica Navigator 2, care au cam un an jumate si nici o problema pina acum.

Later edit: din punctul meu de vedere numele firmei chiar conteaza, pentru ca daca nu se va rezolva problema nu voi mai cumpara de la ei si nu vor mai cumpara nici altii.

Edited by undesignus, 02 October 2007 - 08:06.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate