Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...
 Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...

Care este cel mai bun mod de a pr...
 Recomandare centrala termica apar...

samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Telefon de budget pentru filme 10...

Recomandare serviciu / firma recu...
 La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...

La mulți ani @Ion_Bumbu!
 

Sistemul de admisie de aer. Adica?

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
eugenghiulea

eugenghiulea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 21.06.2004
Multe modele de masini au intre priza de aer si cutia filtrului de aer inca o "cutie neagra". Poate cineva sa-mi spuna la ce foloseste? (Linisteste turbulentele, colecteaza apa, preincalzeste aerul pe timp de iarna, sau ce?)

#2
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015
da ex. de cutii negre... la ce masini ai vazut?
la nova de ex, cand se incalzeste parca, trage aer de afara... cand e rece, din galeria.. sau ceva de genul
la ce turbulente te-ai referit? nu ajung masinile la 1000 m altitudine.. :drac:

#3
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,330
  • Înscris: 05.06.2002
la cele cu injectie acolo e debitmetrul, care masoara cantitatea de aer aspirata de motor si trimite datele la calculatorul de bord, n-are nici o treaba cu turbulentele.

#4
eugenghiulea

eugenghiulea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 21.06.2004
Nu am vazut nici un fir care sa plece de la cutia respectiva, banuiesc ca are un efect pur mecanic. Ca pozitie, cutia este plasata intre radiator si filtrul de aer. Prin pozitie protejeaza oarecum filtrul de aer de aerul cald care poate veni de la radiator. Am fost curios si am demontat tubulatura dintre filtrul de aer si galeria de admisie sa vad cum ar merge masina cu admisie directa de aer. Am mers vreo 5 Km si nu s-a suparat. Daca era vreun senzor in cutia aia, sigur mi se aprindea beculetul 'check engine' in bord.
Ca experienta, pot sa spun ca se simte un plus mic de putere la turatie (efectul placebo:) ), pentru ca masina trage aer mai usor. Nu incercati sa mergeti fara filtru prea mult, ca ramaneti fara motor.

Care turbulenta ? ... aerul patrunde de-a valma in priza de aer, si cu cat turbulenta este mai mica in tubulatura, cu atat patrunde aerul mai usor si mai mult, iar motorul merge cu randament mai bun (mai ales la turatie). Credeam ca acea cutie are si rolul de a linisti aerul care patrunde prin priza de aer.

#5
eugenghiulea

eugenghiulea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 21.06.2004
Am uitat sa spun ca masina este noua, euro3.

#6
cielo

cielo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,523
  • Înscris: 09.02.2004
E destul de greu sa te impotrivesti "curgerii cu turbulente" la fluide, este un fenomen normal pentru fluidul mentionat de tine (aerul).
Cat despre o mica crestere de performanta a motorului fara filtru de aer...nu e efect placebo ci este chiar real efectul, numai ca exista sanse mari sa strici motorul, mai ales in zone in care impuritatile din aer sunt f mari (vezi orase aglomerate, drumuri de tara, etc)

#7
Necronomikon

Necronomikon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,554
  • Înscris: 15.04.2004

Quote

Originally posted by i0nutzb
la ce turbulente te-ai referit? nu ajung masinile la 1000 m altitudine.. :drac:


Zau? Ce chestie..... Si doar Predealul e la 800 m altitudine. Ca sa nu mai zic de Transfagarasan...

#8
cielo

cielo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,523
  • Înscris: 09.02.2004
Omul vorbeste de turbulentele ce apar in momentul curgerii unui fluid si nu de efecte la o asa scara cum va ganditi voi

#9
eugenghiulea

eugenghiulea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 21.06.2004
Stiu ca fara filtru se duce motorul imediat. Am mers doar cativa Km, de proba, pe vreme umeda si atmosfera curata, ca sa testez daca merita investitia intr-un kit de admisie directa de aer. In strainatate costa peste 100 USD. La noi cred ca trece de 100 euro.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate