Sistemul de admisie de aer. Adica?
Last Updated: Jun 23 2004 10:57, Started by
eugenghiulea
, Jun 22 2004 13:16
·
0
#1
Posted 22 June 2004 - 13:16
Multe modele de masini au intre priza de aer si cutia filtrului de aer inca o "cutie neagra". Poate cineva sa-mi spuna la ce foloseste? (Linisteste turbulentele, colecteaza apa, preincalzeste aerul pe timp de iarna, sau ce?)
|
#2
Posted 22 June 2004 - 23:13
da ex. de cutii negre... la ce masini ai vazut?
la nova de ex, cand se incalzeste parca, trage aer de afara... cand e rece, din galeria.. sau ceva de genul la ce turbulente te-ai referit? nu ajung masinile la 1000 m altitudine.. |
#3
Posted 23 June 2004 - 05:15
la cele cu injectie acolo e debitmetrul, care masoara cantitatea de aer aspirata de motor si trimite datele la calculatorul de bord, n-are nici o treaba cu turbulentele.
|
#4
Posted 23 June 2004 - 08:05
Nu am vazut nici un fir care sa plece de la cutia respectiva, banuiesc ca are un efect pur mecanic. Ca pozitie, cutia este plasata intre radiator si filtrul de aer. Prin pozitie protejeaza oarecum filtrul de aer de aerul cald care poate veni de la radiator. Am fost curios si am demontat tubulatura dintre filtrul de aer si galeria de admisie sa vad cum ar merge masina cu admisie directa de aer. Am mers vreo 5 Km si nu s-a suparat. Daca era vreun senzor in cutia aia, sigur mi se aprindea beculetul 'check engine' in bord.
Ca experienta, pot sa spun ca se simte un plus mic de putere la turatie (efectul placebo:) ), pentru ca masina trage aer mai usor. Nu incercati sa mergeti fara filtru prea mult, ca ramaneti fara motor. Care turbulenta ? ... aerul patrunde de-a valma in priza de aer, si cu cat turbulenta este mai mica in tubulatura, cu atat patrunde aerul mai usor si mai mult, iar motorul merge cu randament mai bun (mai ales la turatie). Credeam ca acea cutie are si rolul de a linisti aerul care patrunde prin priza de aer. |
#6
Posted 23 June 2004 - 08:47
E destul de greu sa te impotrivesti "curgerii cu turbulente" la fluide, este un fenomen normal pentru fluidul mentionat de tine (aerul).
Cat despre o mica crestere de performanta a motorului fara filtru de aer...nu e efect placebo ci este chiar real efectul, numai ca exista sanse mari sa strici motorul, mai ales in zone in care impuritatile din aer sunt f mari (vezi orase aglomerate, drumuri de tara, etc) |
#7
Posted 23 June 2004 - 09:06
Quote Originally posted by i0nutzb la ce turbulente te-ai referit? nu ajung masinile la 1000 m altitudine.. Zau? Ce chestie..... Si doar Predealul e la 800 m altitudine. Ca sa nu mai zic de Transfagarasan... |
#8
Posted 23 June 2004 - 09:20
Omul vorbeste de turbulentele ce apar in momentul curgerii unui fluid si nu de efecte la o asa scara cum va ganditi voi
|
#9
Posted 23 June 2004 - 10:57
Stiu ca fara filtru se duce motorul imediat. Am mers doar cativa Km, de proba, pe vreme umeda si atmosfera curata, ca sa testez daca merita investitia intr-un kit de admisie directa de aer. In strainatate costa peste 100 USD. La noi cred ca trece de 100 euro.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users