Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Trotineta Bolt cu reducere de 3 lei

Aragaz cu plita pe gaz si cuptor ...

Cablu FFC

Poco F6/F6 Pro
 Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?

Deducere TVA

Intalnire cu un tip de pe tinder ...
 Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...

salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€
 ICC/ICM soft monitorizare si cont...

Recomandare ipad

Ce fel de disc pentru acest circu...

Windows 11 24H2 pe release?
 

De ce in avioane se impart veste de inot, in loc de parasute?

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
KALOO

KALOO

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 08.12.2006
Pe fun se zicea ca raspuns ca ei spera sa se prabuseasca in apa intotdeauna.
De ce ? Sa zicem ca sunt costisitoare parasutele, ok. Atunci de ce nu sunt in avioanele de la clasa intai ?
Unul pitic paranoic mi-ar spune ca nu pun parasute ca oamenii sa moara sigur cand vrea cineva mare si cu bani. Putin probabil ca e asa.
Astept variante.Sunt foarte curios. Poate chiar de la un expert, pilot, stewardesa etc...(daca au timp sa stea pe softpedia :) )

#2
Graveland

Graveland

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,236
  • Înscris: 07.08.2006
Sari tu din avion fara sa se depresurizeze.

PS: Poti incerca sa tragi cu gura aeru' afara, poate faci vid.

#3
KALOO

KALOO

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 08.12.2006

 Graveland, on Sep 10 2007, 02:45, said:

Sari tu din avion fara sa se depresurizeze.

PS: Poti incerca sa tragi cu gura aeru' afara, poate faci vid.
Pai dupa depreseurizare, in caz de doamne feri, nu ar fi bine sa ai parasuta daca nu esti peste o apa, in loc de vesta de salvare?
Alt argument care sa fie si valabil are cineva?

#4
ammon06

ammon06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 28.04.2006
Parasutele ar fi inutile.. De ce? Imi imaginez ca tu iti pui problema unei prabusiri, asa ca e greu de crezut ca lumea va avea timp sa reactioneze. Cum ar fi ca in timpul unui gol de aer sa inceapa toti sa sara de pe scaune si sa fuga catre usa cu parasuta in brate?
In plus.. e bine ca atunci cand avionul are probleme sa stai pe locul tau, cu centura pusa.. ai sanse mult mai mari sa supravietuiesti fata de sansele pe care le ai daca stai in picioare. Asta ca sa nu mai vorbim de utilitatea parasutelor.. Pe langa faptul ca omul de rand nu stie cum sa sara cu parasuta si probabil ar muri cu ea in spate, pe unde ar sari toti oamenii aia din avion? Prin usa aia prin care intra cate unul la imbarcare?

Daca nu ma insel, un avion poate ateriza fortat in conditii mult mai ok pe apa fata de uscat. De aceea spera unii sa aterizeze fortat pe apa, ca sa evite impactul cu solul si explozia iminenta. Dupa ce avionul cade in apa, in mod evident el incepe sa se scufunde.. Eh.. asta e semnalul pt cei de acolo ca trebuie sa get the hell out of there.. Si cum nu au unde decat in apa, vestele de salvare sunt binevenite (cu toate ca din pacate ele nu te apara impotriva rechinilor).

Daca te prabusesti pe pamant si avionul ia foc.. Din cate imi amintesc statisticile spun ca ai in jur de 1:30 minute sa iesi de acolo, daca nu arzi..

Deci.. eu cred ca parasutele ar fi inutile intr-un avion (bineinteles, asta daca nu cumva esti Stevel Segal, un fost militar angajat acum ca si bucatar, care a ucis toti teroristii din avionul ce urmeaza sa se prabuseasca).

#5
carman

carman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,583
  • Înscris: 06.02.2006
in caz de functionare anormala, toti se vor pisa pe ei de frica. vesta nu te va lasa sa te ineci in urina pasagerilor...

#6
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
daca in timpul zborului 10 pasageri (nu mai multi) se ridica si o iau la fuga pe culoarul dintre scaune, avionul ala e in cel mai grav pericol. Centrul de greutate este extrem de fin la un avion. Daca l-ai miscat, avionul devine de necontrolat, fie el si Boeing 747. Cele mai mari sanse le are un pasager atunci cand sta nemiscat pe scaun, lasand pilotul sa incerce sa manevreze avionul catre cea mai buna locatie pentru aterizare fortata.


Saritul cu parasuta se face la o viteza foarte mica, la o altitudine la care se poate respira si in mod obligatoriu sub 4000 de metri. Ori ca sa intrunesti conditiile date, avionul trebuie sa fie perfect functional si manevrabil. Iar daca avionul e functional si manevrabil ce rost are sa sari cu parasuta?

Nu ati vazut filme de raboi in care parasutistii se ridicau toti odata de pe banci, prindeau carligele de cablu si se miscau incet spre iesire? Daca s-ar fi ridicat de pe banci desincronizat, ar fi dezechilibrat avionul.

Zilele trecute mergeam cu masina pe autostrada si aveam un copil de 10 ani si vreo 30 de kilograme pe bancheta din spate. Vreau sa zic ca daca copilul ala se ridica in picioare si se aseza la loc masina se misca.


Revenind la conditiile de parasutare. Daca altitudinea este peste 4000 de metri, viteza de cadere este pur si simplu prea mare. Daca parasuta se deschide ea se face franjuri instant.

Daca presiunea atmosferica e prea mica, oamenii in varsta pot face comotie cerebrala. Copii nu pot echilibra o parasuta, iar femeile si-ar da cu stangul in dreptul si sigur s-ar gasi vreun/vreo panicata care sa blocheze iesirea din avion intr-un acces de groaza.

Oricum o dai, sansele sa supravietuiesti sunt infinit mai mari daca nu ti se ofera optiunea de a sari cu parasuta. Chestia asta s-a mai discutat pe forum si sigur ea a fost disecata de multe minti stralucite din industria aeronautica.

Apropo, stiati ca Airbus A380 a fost dotat cu putz de sarituri in cabina pilotilor? Pilotii + observatorii + ingineri erau 7 la numar. In podea era o gaura ca aceea pe care sar pompierii de la etajul cazarmei la interventii, toti purtau parasute si costume de zbor, dotate cu masti de oxigen. In caz de pericol ei se puteau salva cu ajutorul parasutei. Bineinteles ca si ei erau restrictionati de altitudine. Bineinteles ca gaura respectiva exista numai la avioanele de incercare.

#7
nile

nile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 999
  • Înscris: 03.10.2006

 Dragon Warrior, on Sep 10 2007, 08:29, said:

daca in timpul zborului 10 pasageri (nu mai multi) se ridica si o iau la fuga pe culoarul dintre scaune, avionul ala e in cel mai grav pericol. Centrul de greutate este extrem de fin la un avion. Daca l-ai miscat, avionul devine de necontrolat, fie el si Boeing 747. Cele mai mari sanse le are un pasager atunci cand sta nemiscat pe scaun, lasand pilotul sa incerce sa manevreze avionul catre cea mai buna locatie pentru aterizare fortata.
Saritul cu parasuta se face la o viteza foarte mica, la o altitudine la care se poate respira si in mod obligatoriu sub 4000 de metri. Ori ca sa intrunesti conditiile date, avionul trebuie sa fie perfect functional si manevrabil. Iar daca avionul e functional si manevrabil ce rost are sa sari cu parasuta?

Nu ati vazut filme de raboi in care parasutistii se ridicau toti odata de pe banci, prindeau carligele de cablu si se miscau incet spre iesire? Daca s-ar fi ridicat de pe banci desincronizat, ar fi dezechilibrat avionul.
Tu faci misto de noi???????? Cum, doamne iarta-ma, sa devina ditamai avionul cu 4 motoare de necontrolat de la 10 pasageri zabauci???
Tu dai reper filmele de razbooooi?? Eu am fost de cateva ori in AN 26 cand se sarea, si motivul pentru care se miscau incet spre iesire era sa nu il imbranceasca pe omul care era in pragul limitatorului de trapa ;) .
A, da, se sare pana la 5000 m.

Edited by nile, 10 September 2007 - 09:55.


#8
cutler

cutler

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,194
  • Înscris: 09.09.2003
e mai utila vesta decat parasuta

#9
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004
E adevarat ce spune Dragon, dar probabil ca psihologic oamenii ar fi mai linistiti daca ar sti ca au si parasute-adica ca mai au o sansa ! Echipajul le-ar explica oamenilor cand e necesar sa le foloseasca - un gol de aer nu ar panica pe nimeni !
Din ce am vazut la dezastre in aer probleme sunt numai la aterizare, in aer in general avionul nu este total incontrolabil deci s-ar putea gasi conditii de parasutare. Un posibil scenariu : aterizare fortata cu grad mare de risc : fara tren de aterizare, motoarele duse  flaspsurile de necontrolat, etc.. Pilotii stiu ca in cazul unei aterizari 'reusite' tot vor fi victime.
E drept ca cel mai dificil ar fi organizarea parasutarii pasagerilor : panica minima si eficienta maxima, aici e buba ! Ar trebui ca toti pasagerii sa faca un training inainte  :D. Oare cine ar zbura cu o comapnie care ar avea ca slogan 'la noi securitatea dv. conteaza, aveti parasute pentru o a doua sansa :rolleyes: - curs obligatoriu pentru caz de urgenta'
Pana la urma numarul accidentelor aviatice este foarte mic raportat la numarul de zboruri-prioritatea este fost ca avionul sa ramana cat mai intact si nu sa scape izolat fiecare pasager.

#10
The_Napster

The_Napster

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,839
  • Înscris: 01.04.2005

 ammon06, on Sep 10 2007, 03:20, said:

Parasutele ar fi inutile.. De ce? Imi imaginez ca tu iti pui problema unei prabusiri, asa ca e greu de crezut ca lumea va avea timp sa reactioneze. Cum ar fi ca in timpul unui gol de aer sa inceapa toti sa sara de pe scaune si sa fuga catre usa cu parasuta in brate?
In plus.. e bine ca atunci cand avionul are probleme sa stai pe locul tau, cu centura pusa.. ai sanse mult mai mari sa supravietuiesti fata de sansele pe care le ai daca stai in picioare. Asta ca sa nu mai vorbim de utilitatea parasutelor.. Pe langa faptul ca omul de rand nu stie cum sa sara cu parasuta si probabil ar muri cu ea in spate, pe unde ar sari toti oamenii aia din avion? Prin usa aia prin care intra cate unul la imbarcare?

Daca nu ma insel, un avion poate ateriza fortat in conditii mult mai ok pe apa fata de uscat. De aceea spera unii sa aterizeze fortat pe apa, ca sa evite impactul cu solul si explozia iminenta. Dupa ce avionul cade in apa, in mod evident el incepe sa se scufunde.. Eh.. asta e semnalul pt cei de acolo ca trebuie sa get the hell out of there.. Si cum nu au unde decat in apa, vestele de salvare sunt binevenite (cu toate ca din pacate ele nu te apara impotriva rechinilor).

Daca te prabusesti pe pamant si avionul ia foc.. Din cate imi amintesc statisticile spun ca ai in jur de 1:30 minute sa iesi de acolo, daca nu arzi..

Deci.. eu cred ca parasutele ar fi inutile intr-un avion (bineinteles, asta daca nu cumva esti Stevel Segal, un fost militar angajat acum ca si bucatar, care a ucis toti teroristii din avionul ce urmeaza sa se prabuseasca).
Marfa de aia care raman inauntru cand nivelul apei creste prea mult si nu mai pot sa iasa din cauza vestei. Atunci parca mai mergea o parasuta :)

#11
infinitul8

infinitul8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 952
  • Înscris: 04.05.2006
Mai e o mica chestie. Multe avioane de linie au usi in fata turbocompresoarelor. La viteza de deplasare cumulată cu forța de absorție și curenții turbionari mulți ar nimeri direct în compresoare. Avioanele de lansare parașutiști au trape specială plasate în coadă. De multe ori acestea sunt special concepute sau multirol gen cargo și pasageri permițând atât lansarea parațutiștilor cât și a încărcăturilor desant.

Edited by infinitul8, 10 September 2007 - 10:49.


#12
bogdy68

bogdy68

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 09.02.2007
Mai bine ar avea avionul cateva parasute care sa micsoreze mult viteza de impact... :lol:

#13
infinitul8

infinitul8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 952
  • Înscris: 04.05.2006

 bogdy68, on Sep 10 2007, 12:01, said:

Mai bine ar avea avionul cateva parasute care sa micsoreze mult viteza de impact... :lol:
Ar fi prea mari. :D
Supersonicele au pentru frînare la aterizare. Și capsulele spațiale.

#14
Yehppael

Yehppael

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 29.03.2007
pai moartea prin innec e mai grea decat incinerarea/dezmembrarea intr-o bila uriasa de foc, deci si costurile de despagubire mai mari ... poate vi se pare ca rad de voi, dar daca va ganditi la cat de lacomi sunt oamenii ... nu o sa vi se para chiar asa ...

#15
fraidycat

fraidycat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 262
  • Înscris: 28.07.2007

 Yehppael, on Sep 10 2007, 12:49, said:

pai moartea prin innec e mai grea decat incinerarea/dezmembrarea intr-o bila uriasa de foc, deci si costurile de despagubire mai mari ... poate vi se pare ca rad de voi, dar daca va ganditi la cat de lacomi sunt oamenii ... nu o sa vi se para chiar asa ...

Da`,dar se spune ca atunci cand iti intra apa in plamani chiar inainte de inec,ai o stare de euforie similara cu cea pe care o au cei care se drogheaza.Deci mori fericit  ;)

#16
ozrind

ozrind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 02.12.2006
Moartea prin ardere cred ca e mai naspa decat prin inec, nu am incercat nici una pana acum :)
Daca se continua tot asa topicul o sa ajunga de unde a plecat, la FUN

#17
carman

carman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,583
  • Înscris: 06.02.2006
sa presupunem ca avionul se prabuseste in Ciurel. nu credeti ca veti gasi un chinez care sa aibe nevoie de o vesta???

#18
angel

angel

    Softpedia Viewer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,933
  • Înscris: 16.05.2005
http://answers.yahoo...d=1006032308447

exact ce ati zis si voi pana acum :D

faza e ca majoritar avioanele se prabusesc in apa, e normal sa ai o vesta de salvare in loc de o parasuta, vorbim aici de foarte multe ore, probabil zile de cautari, e imposibil sa innoti atata timp. si oricum cu o parasuta, dupa cum s-a zis, risti sa ajungi in motor, si imaginati-va 100-200 de parasutisti fara experienta in acelasi loc :D ploaie de oameni incalciti in sforile de la parasute :D

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate