Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 

Probleme masian cumparata de la dibas

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
AcidMan

AcidMan

    Acid Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,650
  • Înscris: 08.09.2003
mama si-a cumparat prin mai un corsa din 2004, sh, de la dibas.
i-au dat 6 luni garantie, au garantat ca e in stare tehnica buna.
acum o luna a inceput sa se auda un zgomot de la rotile din spate. a fost sa schimbe rulmentii si i-au spus de la service ca de fapt.... p[untea spate e stramba si incercat de reparat la cald dar e tot stramba iar un rulment e stramb si nu sta bine. Au mai spus ca e din cauza unui accident si ca e mai veche...
problema e ca am vorbit cu ei si cu greu au vrut sa imi schimbe puntea spate... nu prea v or sa schimbe amortizorul desi eu vreau sa le schimbe pe ambele pt ca asa se schimba...
ce pot face sa ii pot convinge sa imi schimbe si amortizzoarele?
cui ma pot adresa? Opel romania se ocupa si de sh ? pt ca e un dealer opel in fond..
sau opc?

am sunat la opel romania. astept sa ma sune cineva de la opel sa il intreb cum pot rezolva.
dibas a spus ca imi schimba puntea spate dupa ce la inceput au afirmat ca ar fi lovit-o mama ( ceea ce nu e deloc asa) si, daca ei cred ca e stramb ( nici macar nu mai poate fi prins in toate suruburile de stramb ce e...) anmortizorul.
problema e ca eu trebuie sa il schimb pe cealalalt, asta daca ei il schimba pe ala, pt ca amortizoarele e bine sa le schimbi pereche si asta inseamna cheltuieli neprevazute pt mine, si neanuntate.... si n-a=s vrea sa dau eu bani pt neglizenta si lipsa lor de respect. practic au ascuns defectul asta.
Nu vreau scandal, am sunat la opel ro sa intreb daca ma pot ajuta in situatia in care nu rezolv nimic cu divbas. mai ale s ca tipul de aciolo mi-a spus ca pot sa sun cat vreau la opel ro pt ca nu au treaba cu ei ca masina e sh ....

sfaturi va rog...

#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006
cred ca e cazul sa renunti la chestia cu "amortizoarele e bine sa le schimbi pereche" si "eu vreau sa le schimbe pe ambele pt ca asa se schimba"
amortizoarele trebuie schimbate in functie de uzura lor. daca dadeai cu masina noua intr-o groapa si curgea uleiul dintr-un amortizor, tot asa vroiai sa le schimbe pe amandoua?

din ce stiu eu, in cazuri de genul asta se verifica ambele amortizoare si se schimba in functie de gradul de uzura. daca unul e la 95% si celalalt la 60%, nu-i nevoie sa-l schimbi decat pe cel la 60%. din ce am auzit eu, un amortizor de peste 90% se considera nou, deci nu ai motive sa-l schimbi.

#3
AcidMan

AcidMan

    Acid Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,650
  • Înscris: 08.09.2003
aha. dar masina e din 2004. sunt convins ca nu e la 90 la suta.

#4
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Amortizoarele se schimba pereche intotdeauna. Numai bucsile, capetele de bara, pivotii, si in general articulatiile nu se schimba pereche daca nu sunt defecte ambele. Si e logic sa se schimbe pereche. Chiar daca la momentul testarii unui amortizor de 3 ani vechime care rezulta ca ar fi OK, peste inca un an acesta oboseste si se intampla ca la o franare mai violenta una din roti sa aiba aderenta mai mare (cea cu amortizor nou) si una mai mica (cea cu amortizor vechi). Asta duce la rasucirea masinii pe sosea. Deci e recomandat sa se schimbe ambele amortizoare.

Edited by Dragon Warrior, 31 August 2007 - 14:36.


#5
AcidMan

AcidMan

    Acid Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,650
  • Înscris: 08.09.2003
asa stiam si eu

#6
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006

View PostDragon Warrior, on Aug 31 2007, 15:35, said:

Amortizoarele se schimba pereche intotdeauna. Numai bucsile, capetele de bara, pivotii, si in general articulatiile nu se schimba pereche daca nu sunt defecte ambele. Si e logic sa se schimbe pereche. Chiar daca la momentul testarii unui amortizor de 3 ani vechime care rezulta ca ar fi OK, peste inca un an acesta oboseste si se intampla ca la o franare mai violenta una din roti sa aiba aderenta mai mare (cea cu amortizor nou) si una mai mica (cea cu amortizor vechi). Asta duce la rasucirea masinii pe sosea. Deci e recomandat sa se schimbe ambele amortizoare.

amortizoarele se schimba "pereche" daca este nevoie.
dupa "sfatul batranilor", daca tu iti schimbi amortizoarele(ambele de pe fata) si a 2-a zi descoperi ca unul dintre ele nu era bun, ce faci? cumperi inca unul, sau il schimbi si pe celalalt, pentru ca "se schimba pereche"?


la amortizoare se poate masura gradul de uzura, aproape orice service iti poate face asta. si de schimbat se schimba in functie de rezultate. am mai spus mai sus, daca un amortizor este la 90% poate fi considerat nou si nu e nevoie sa fie inlocuit.

#7
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Numai faptul ca imi spui ca un amortizor este la 90% demonstreaza faptul ca vorbesti dupa ureche.

Eu am facut liceu de trenuri si am facut practica in Grivita rosie. Si am vazut cum se testeaza amortizoarele de tren. Se cupleaza la o masina hidraulica si incepe sa le comprime-destinda. Forta aplicata este trecuta de aparat pe o diagrama. Diagrama aia trebuie sa se incadreze in anumite limite ca si traiectorie. In unele locuri se poate incadra, in unele locuri nu se incadreaza. Daca valoarea a depasit traiectoria diagramei cu nustiucate unitati amortizorul este respins. Dar de la a da valoarea 100 unei asemenea diagrame si a exprima deviatia in procente e cale lunga. Nu de alta, dar deviatia poate fi si in exteriorul si in interiorul diagramei care arata aproximativ ca un 8. Chestia cu procentele e inventata de mecanici.

Si da, eu mi-as schimba amortizoarele numai pereche si numai originale sau de la firme de renume. Astfel scad sansele ca ele sa se defecteze brusc. Pentru ca in rest e excelent sa ai amortizoarea cu uzura normala cat de cat apropiata. Se poate demonstra cu creionul pe hartie ce se intampla in cazul unei franari de urgenta cu amortizoare care lucreaza inegal sau daca masina intra in rezonanta pe un drum valurit (de la caldura) si dupa aia vrei sa pui frana. S-ar putea sa plutesti peste sosea cateva zeci de metri inainte sa inceapa masina sa franeze. Nu ati vazut niciodata harburi de masini care atunci cand trec peste o groapa roata mai danseaza de 3-4 ori dupa ce a trecut de groapa? Ala se cheama un amortizor muci cu un sofer inconstient deasupra lui.

La o masina fara amortizoare ar sari rotile ca niste mingi pe sosea. Amortizorul le tine lipite de asfalt. Si da, nu mai reconditionati fratilor amortizoare daca tineti la soriciul vostru. Si nici nu cumparati second hand sau din alea cu capac care te lasa sa umbli la supape ca sa "le reglezi".

Edited by Dragon Warrior, 01 September 2007 - 06:58.


#8
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
De la un RAR am aflat ca amortizoarele se schimba pereche daca diferenta dintre ele e mai mare de 20%. Sau daca scad sub 40% parca

#9
AcidMan

AcidMan

    Acid Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,650
  • Înscris: 08.09.2003
multumesc de sfaturi. o sa tin cont de ele.  o sa cumpar eu unul daca nu vor sa le schimbe pe ambele.
trebuie facute si reglaje?

#10
AcidMan

AcidMan

    Acid Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,650
  • Înscris: 08.09.2003
au schimbat puntea spate si un amortizor. pe cealalalt l-am cumparat eu si le-am schimbat acolo dupa care am facut reglajele la roti.
bine ca am scapat...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate