Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Sfat infintare firma student

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
redbloodedw

redbloodedw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 06.02.2007
Maestre, in primul rand nu vorbesti cu un "el".
In al doilea rand nu sunt la vanatoare de posturi, nu ma incalzeste cu nimic.
In al treilea rand nu ma lua cu codul fiscal si alte cele . Sunt eu incepatoare, dar nu paralela. Ce am eu in cap e doar o idee si inca nu am luat toata legislatia la cercetat cap-coada. Era o simpla intrebare. Daca aveai chef sa raspunzi, bine, nu aveai iar bine. Nu ma apucam sa arunc si eu o piatra p-aici, doar asa ca sa ma aflu in treaba. Sincer, din cate am observat eu, de obicei esti offtopic si te iei de altii aiurea. Daca vrei raspunzi, daca nu, nu; nu te obliga nimeni... sau poate vrei neaparat sa ai o suma formata din vreo 5-6 cifre sub avatar. Asa ca las-o balta!

#20
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005

 redbloodedw, on Sep 17 2007, 13:04, said:

Maestre, in primul rand nu vorbesti cu un "el".
In al doilea rand nu sunt la vanatoare de posturi, nu ma incalzeste cu nimic.
In al treilea rand nu ma lua cu codul fiscal si alte cele . Sunt eu incepatoare, dar nu paralela. Ce am eu in cap e doar o idee si inca nu am luat toata legislatia la cercetat cap-coada. Era o simpla intrebare. Daca aveai chef sa raspunzi, bine, nu aveai iar bine. Nu ma apucam sa arunc si eu o piatra p-aici, doar asa ca sa ma aflu in treaba. Sincer, din cate am observat eu, de obicei esti offtopic si te iei de altii aiurea. Daca vrei raspunzi, daca nu, nu; nu te obliga nimeni... sau poate vrei neaparat sa ai o suma formata din vreo 5-6 cifre sub avatar. Asa ca las-o balta!
cat de penibil...
maestro ! in primul rand, CHIAR CU UN EL VORBEAM !
adica nici macar nu vorbeam cu tine !
casca ochii aia mai bine ! si tu vrei firma si nici nu stii sa citesti ?
nu stiam eu ce-ai cautat pe profilul meu mai devreme
nu te mai baga in seama cu mine daca nu ma adresez tie mai ales cu niste afirmatii care nu iti erau destinate
hai pa

Edited by spare-me, 17 September 2007 - 12:40.


#21
Iuliutz

Iuliutz

    Hairmaster

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,405
  • Înscris: 27.01.2005
spare-me please spare me whit your comments.

#22
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005

 Iuliutz, on Sep 17 2007, 17:56, said:

spare-me please spare me whit your comments.
daca vrei sa te dai smecher macar invata engleza, ca e with
sau invata romana, sau invata sa pui mana sa faci ceva concret
sau invata ceva...
ca de altfel toti vreti sa fiti patroni...:death:

#23
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,874
  • Înscris: 27.06.2006

 Iuliutz, on Aug 30 2007, 10:01, said:

Buna! As dori si eu un sfat. Sunt student in anul II - trec in anul III si as dori sa imi infintez o firma. M-am inscris la un curs de coafor-frizerie si vreau sa imi deschid o frizerie. Intrebarea mea este- ce tip de firma imi recomandati sa fac pentru a fi scutit de unele taxe. Momentan firma vreau sa o deschid dar nu o sa am activitate un an sau doi. Nu as vrea sa fiu nevoit sa platesc niste taxe iar eu sa am profit zero. As vrea sa demarez deschiderea firmei pana sunt student pentru ca am inteles ca e avantajos si ca un student este scutit de unele taxe la infintare. Sediul firmei nu exista si deocamdata cred ca o sa il fac la apartamentul unde locuiesc.
Ce taxe implica ulterior firma sau ce obligatii? tre sa imi angajez contabil? pot sa imi bag masina pe firma pentru a deduce unele cheltuieli? Ce e mai avantajos P.F.A, SRL, AF, SA?

Salut,

Varianta P.F.A. cu norma de venit ar fi optima d.p.v. taxe si cheltuieli (un ex.: contabil firma - nu trebuie) dar:
- autorizarea PFA se face de catre primaria unde locuiesti...printre diverse acte iti trebuie si unul care sa dovedeasca ca ai
calificarea necesara...in cazul tau o diploma care sa ateste ca ai ABSOLVIT cursul de coafor-frizerie. Primaria se ocupa de obtinerea tuturor actelor contra unei taxe...in jur de 100 lei.
- sediul activitati: daca vrei sa ai un sediu...iti trebuie mai multe acte...cel mai bine este sa definesti "Locul principal de desfasurare a activitati: sediul clientului"...  :rolleyes:
- P.F.A. nu poate sa aiba angajati;
- despre taxe (de fapt impozit trimestrial): norma de venit si impozitul aferent (16%) pentru o activitate PFA se stabileste anual de primarie. Fiecare primarie de oras sau primarie de sector (caz Bucuresti) stabileste norma de venit impozabila.

Dupa ce primaria iti obtine si iti inmineaza toate actele pentru desfasurarea activitatii de PFA (adica cel putin: Autorizatie semnata de primar, Certificat de Inregistrare la oficiul national al registrului comertului, Certificat de inregistrare fiscala de la ANAF), in termen de x zile (nu mai stiu - 14 cred) trebuie sa te prezinti cu un dosar cu acte la administratia financiara de care aparti cu locuinta din autorizatie. In acel moment o sa devi platitor de impozit pe  norma de venit. Norma de venit o afli tot de la administratia financiara. Daca nu te prezinti in termen de x zile poti sa platesti amenda si majorari.

Daca ai nedumeriri iti stau la dispozite...

Iti inmineaza si o h

#24
Iuliutz

Iuliutz

    Hairmaster

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,405
  • Înscris: 27.01.2005
multumesc

#25
67Me67

67Me67

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 516
  • Înscris: 09.09.2006
Salut , vin si eu cu o intrebare ( spun eu ajutatoare  pt. cine doreste sa infiinteze un PFA ) , la PFA e obligatorie achizitionarea unei case de marcat fiscale ? si care sunt pasii si formalitatile necesare pt. punerea in functiune a acesteia ? Multumesc anticipat . Mult noroc .

#26
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005

Quote

otrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila, si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie.

Contabilitatea in partida simpla nu presupune utilizarea planului de conturi general folosit de persoanele juridice care au obligatia sa conduca contabilitatea in partida dubla si sa intocmeasca situatii financiare anuale.

Ordinul nr. 1040/2004, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004 aproba Normele metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Potrivit acestora, contribuabilii pot utiliza toate formularele prevazute in aceste norme metodologice sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice activitatii desfasurate.

In functie de necesitati, contribuabilii pot utiliza si alte formulare, stabilite prin norme metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila.

In conditiile utilizarii sistemelor informatice financiar-contabile este necesar sa fie respectate criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar-contabil, prevazute de normele legale. Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza, in momentul efectuarii ei, intr-un document care sta la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale, prevazute in structura formularelor aprobate: denumirea documentului, numele si prenumele contribuabilului, precum si adresa completa, numarul documentului si data intocmirii acestuia, mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul), continutul operatiunii economico-financiare, iar atunci cand este necesar, si temeiul legal al efectuarii ei, datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii, alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor in documente justificative.

Documentele provenite din relatiile de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice pot fi inregistrate in evidenta contabila in partida simpla numai in cazurile in care se face dovada intrarii in patrimoniu a bunurilor respective, prin intocmirea Borderoului de achizitie (cod 14-4-13) sau a Notei de receptie si constatare de diferente (cod 14-3-1/A), dupa caz, si a platii acestora pe baza de Dispozitii de plata-incasare catre casierie (cod 14-4-4).

In cazul in care documentele respective se refera la cheltuieli pentru prestari de servicii efectuate de persoane fizice impuse pe baza de norma de venit, pentru a fi inregistrate in evidenta contabila, acestea trebuie sa aiba la baza contracte sau conventii, intocmite in acest scop in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, si dispozitie de plata-incasare catre casierie.

Evidenta contabila in partida simpla a veniturilor se tine pe feluri de venituri, dupa natura lor, astfel: venituri din activitati care constituie fapte de comert, venituri din profesii libere, alte venituri.

Pentru inregistrarea veniturilor din activitati independente, contribuabilii vor utiliza, in functie de specificul activitatii si de necesitatile proprii, formularele cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare, prevazute in prezentele norme metodologice, dupa caz:
- Chitanta (cod 14-4-1);
- Factura (cod 14-4-10/aA) si Factura fiscala (cod 14-4-10/A);
- Bon de comanda-chitanta (cod 14-4-11/a si cod 14-4-11);
- Fisa de magazie a formularelor cu regim special (cod 14-3-8/b);
- Monetar (cod 14-50-61);
- Extras din borderoul de plati din data de............. (cod 14-4-20).

Pentru fiecare tip de activitate desfasurata, se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22/b) in care se vor inregistra toate documentele in ordine cronologica.

Contribuabilii care desfasoara activitati de comert angro vor intocmi, pentru livrarile efectuate, formularele Factura, respectiv Factura fiscala; cei care desfasoara activitate de comert cu amanuntul vor intocmi zilnic formularul Monetar, in conditiile in care nu se utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale, iar cei care desfasoara activitate de productie vor intocmi pentru livrarea productiei formularele Factura, respectiv Factura fiscala si/sau Chitanta, dupa caz.

Contribuabilii care desfasoara urmatoarele activitati: organizarea de spectacole (culturale, sportive, distractive etc.), activitati al caror scop este facilitarea incheierii de tranzactii comerciale printr-un intermediar (contract de comision, contract de agent, consignatie sau mandat comercial), activitati de editare, imprimerie, multiplicare, indiferent de tehnica folosita, si altele asemenea, transport de bunuri si de persoane, alte activitati cuprinse in Codul comercial, precum si pentru veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala pot intocmi, in functie de natura activitatii, de frecventa incasarii sau de felul serviciilor prestate, precum si de alte elemente specifice activitatii desfasurate, formularele Factura, respectiv Factura fiscala, Chitanta sau alte formulare cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare, aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.

In relatiile cu persoanele juridice, contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca factura pentru sumele incasate atat pe baza de chitanta, bon fiscal etc., cat si prin banca. In relatiile cu persoanele fizice, contribuabilii sunt obligati ca, pentru sumele incasate prin banca, sa intocmeasca factura. Platitorii de taxa pe valoarea adaugata vor intocmi factura fiscala in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Totalurile lunare din Fisa pentru operatiuni diverse se vor inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse (cod 14-6-17/c), grupate pe feluri de activitati. Totalul veniturilor din Jurnalul privind operatiuni diverse reprezinta venitul contribuabilului.

In cazul contribuabililor care realizeaza venituri dintr-o singura activitate, totalul veniturilor se regaseste in Fisa pentru operatiuni diverse, pe randul “Total”, nemaifiind necesara deschiderea Jurnalului privind operatiuni diverse.

Contribuabilii care incaseaza in numerar toate veniturile realizate pot sa evidentieze aceste venituri numai in Registrul-jurnal de incasari si plati, nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse.

In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau pentru determinarea impozitului din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari (cod 14-6-12/a), nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse, si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse pentru veniturile realizate.

Pentru fiecare fel de cheltuieli se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli. Contribuabilii care nu efectueaza cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot sa evidentieze aceste cheltuieli numai in Registrul-jurnal de incasari si plati, nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse.

In Registrul-inventar (cod 14-1-2/a) se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii (imobilizari, obiecte de inventar, stocuri etc. - valori materiale aflate in gestiune). Registrul-inventar se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar si serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.

Inregistrarea in evidenta contabila in partida simpla a bunurilor mobile si imobile se face la valoarea de achizitie, de productie sau la pretul pietei, dupa caz. Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere. Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui. Orice suma platita, respectiv incasata, in numerar sau prin banca se va inregistra in mod obligatoriu, cronologic, in Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b).

Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar au regim de inregistrare la organele fiscale. Acestea se numeroteaza, se snuruiesc si se parafeaza inainte de depunerea lor la organele fiscale pentru inregistrare.

In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, evidenta taxei pe valoarea adaugata colectate se tine cu ajutorul Jurnalului pentru vanzari (cod 14-6-12/a). In acest jurnal, se inregistreaza pe baza de documente (facturi fiscale, bonuri de comanda-chitanta etc.) valoarea bunurilor livrate si/sau a serviciilor prestate si taxa pe valoarea adaugata aferenta.

Evidenta taxei pe valoarea adaugata deductibile se tine cu ajutorul Jurnalului pentru cumparari (cod 14-6-17/b). In acest jurnal se inregistreaza pe baza de documente (facturi fiscale, bonuri de comanda-chitanta, monetare etc.) valoarea cumpararilor de bunuri si/sau a serviciilor prestate de terti si taxa pe valoarea adaugata aferenta.

Conform Ordonantei de urgenta nr. 28/ 1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale, precum si activitatile economice desfasurate in mod independent de persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane, nu necesita utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
Articol de Lia Secareanu, sef departament consultanta financiara si audit, Contexpert Consulting

#27
redbloodedw

redbloodedw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 06.02.2007

 spare-me, on Sep 17 2007, 13:39, said:

cat de penibil...
maestro ! in primul rand, CHIAR CU UN EL VORBEAM !
adica nici macar nu vorbeam cu tine !
casca ochii aia mai bine ! si tu vrei firma si nici nu stii sa citesti ?
nu stiam eu ce-ai cautat pe profilul meu mai devreme
nu te mai baga in seama cu mine daca nu ma adresez tie mai ales cu niste afirmatii care nu iti erau destinate
hai pa

Scuzele mele, pls!!!
Nici tie nu ti se adreseaza postul acela, pt ca a fost greseala mea; am vazut cam tarziu si nu am mai putut sa editez. Nu m-am uitat pe cine ai citat si pt ca lucrurile pe care le-ai postat tu se aplicau foarte bine si la ceea ce intrebasem eu, am interpretat gresit. Cam tarziu, dar oricum, sorry!
Profilul ti l-am vazut pur si simplu, nu are legatura cu topicul.

Edited by redbloodedw, 28 September 2007 - 20:23.


#28
sarmala

sarmala

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 04.08.2006

 gmasterleo2000, on Sep 13 2007, 14:19, said:

MARE atentie cu norma aia de venit: daca o sa vrei un credit ceva, mai marisor, ai sa te dai cu capu de pereti.. ca norma ai ainseamna cam aprox 1000 lei pe luna venit net.. ceea ce e putin.. analizeaza dupa calculele TALE si vezi de-ti convine sistem real / norma de venit. :rolleyes:
s-ar putea sa ai dreptate, insa in ultima vreme bancile au devenit foarte flexibile - in special cu PFA-urile, daca le areti facturile si venitul mediu pe anul precedent; nu vad de ce n-ar accepta

#29
cristian_tudorache

cristian_tudorache

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 09.12.2007

 Iuliutz, on Sep 12 2007, 18:11, said:

Iti multumesc Sarmala. Acesta este tipul de raspuns la care ma asteptam. Acum ca stiu pe ce sa ma profilez (adica P.F.A.) o sa studiez si o sa incep demersurile necesare infintarii firmei. Multumesc si celorlalti care mi-au raspuns prieteneste si care au incercat sa ma ajute in loc sa ma ia peste picior cu atitudini de superioritate. (Ce sa faci....nu toti s-au nascut cu Businessul in sange)


iti poate fi de ajutor:

o unealta de organizare a afacerii tale (produse/clienti/venituri/documente) Gestiune Comerciala | Facturi Stocuri Productie

o documentare iti va lua minute.

succes

#30
IVAN__V

IVAN__V

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 07.09.2005
Rog un admin sa-l sanctioneze pe acest spare-me. Am vrut si eu sa citesc topicul asta in liniste, sa vad ce informatii a primit omu' si in schimb incepe asta spare-me sa faca scor la topicuri. E clar ca e doar unu care ia lumea la misto. Din start cu intrebari retorice, si multe reprosuri si posturi si multa vorbaraie si in final nu a aflat nimeni nimic de la el. In plus se contrazice singur, si presupune ca cineva l-a fortat sa posteze.    
Ba spare-me , poti sa tii toate aberatiile pentru tine, ca nu va deveni nimeni mai destept dupa ce te aude. Din contra , am devenit toti "putin" mai prosti dupa ce am vazut postarile tale.  Daca ajungi sa-l intrebi pe initiatorul topicului , ca de ce se baga in seama, atunci ai probleme mintale. El a pus intrebarea. El discuta cu cei care ii dau raspunsuri. Tu esti cel care s-a bagat in seama/topic/forum degeaba. Si nu-mi posta nimic adresat ca argument, ca nu ma intereseaza!!!

Edited by IVAN__V, 10 December 2007 - 19:16.


#31
andreeajora

andreeajora

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 08.11.2007
Stie cineva la cat se ridica cheltuielile cu infiintarea unei firme? Si de ce suma te scuteste statul daca esti student?>

#32
andreicta

andreicta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.12.2007
Am si eu o intrebare,la vara vreau sa imi deschid o taraba din aceea in mamaia cu suveniruri,etc(cred ca stiti despre ce fel de taraba vorbesc) si as dori sa stiu si eu cam ce mi-ar trebuii Pfa,srl?aveti idee?
Va multumesc anticipat!

#33
dreamtime

dreamtime

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 373
  • Înscris: 03.01.2005
i-ati dat raspunsuri de tip "gherla", era ceva daca il sfatuiati si-i explicati ca pe PFA nu avea drept sa angajeze alti frizeri in frizerie.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate