Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...
 Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...
 Care este cel mai bun mod de a pr...

Recomandare centrala termica apar...

samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Telefon de budget pentru filme 10...
 Recomandare serviciu / firma recu...

La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...
 

Accident groaznic pe Valea Oltului

- - - - -
  • Please log in to reply
402 replies to this topic

#37
dan.v

dan.v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 286
  • Înscris: 16.01.2006

View Postcrz, on Aug 7 2007, 15:53, said:

2. Erau 2 masini una dupa alta. Deci TIR-ul era cel care nu se incadra in "mersul" de pe acel drum, nu @RaduG / prietenul sau.
Am mers cel putin jumate din drumul ala in spatele unui camion cu lemne care avea maxim 25 la ora. Pentru ca pur si simplu nu se putea depasi. Deci n-o mai dati atata cotita ca era vina celorlalti ca mergeau prea incet. TIR-ul a depasit intr-o zona in care NU AI VOIE. INDIFERENT ce se intampla NU AI VOIE sa depasesti...

Poti sa conduci incet si fluent, dar poti sa conduci incet cu franari idioate in curbe.

#38
kretzu77

kretzu77

    Custom title

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,469
  • Înscris: 06.06.2006
eu nu prea vad linie continua in filmuletul ala  <_<
vinovat este tiristul

si mai este o chestie de conduita: care era distanta dintre pejou si masina din fata? cea regulamentara pt afara localitatii?
soferul merita 3 luni de mititica pt imprudenta
dar nu uitati ca aceste situatii se pot evita daca se respecta distanta intre autovehicule, mai ales acolo unde nu e linie continua; in cazuri din astea, sa aiba unde se baga ala care depaseste (nu ca tir-ul ar fi putut), daca vine ceva din fata.
meganul avea farurile aprinse?

pe mine cel mai tare ma enerveaza convoaiele de tir-uri, cand soferii lor nu lasa distanta intre ei  :madanimated: (sau cand se depasesc unii pe altii la 100/h cand te vad ca tu vii cu viteza mai mare)
dar am dat si de soferi de tir care isi dau seama ca nu poti sa vezi in fata asa bine cand vrei sa ii depasesti si iti dau semnal de dreapta cand e safe :)

Edited by kretzu77, 07 August 2007 - 17:28.


#39
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006
Nu incape discutie; soferul TIRului nu trebuia sa intre in depasire fara ca inainte sa se fi convins ca poate duce pana la capat manevra.

Insa cei care au mai circulat prin Europa pot confirma ca exista situatii cand in scopul fludizarii traficului politia indruma soferii sa circule peste limita de viteza afisata de indicatoarele rutiere din zona. Bine-nteles la noi nu se aplica, pentru ca politistii nostri nu stiu decat sa stea cu radarul si sa constate accidente. Fluidizarea circulatiei pe drumurile nationale este un termen necunoscut pe la noi. Cate fumigene (TV-uri, basculante, utilaje agricole, si alte rable) ce nu sunt capabile sa mearga cu o viteza decenta au fost vreodata trase pe dreapta in scopul fluidizarii traficului? ... Desi este evident ca soferii prinsi in spatele lor vor efectua manevre periculoase, politia nu misca un deget, dar ulterior da vina pe 'soferii indisciplinati'.  <_<

View Posttoxicristi, on Aug 7 2007, 15:06, said:

Un sofer care merge incet e mai periculos ca unul care merge repede. De ce?
Pentru ca ii obliga pe ceilalti participanti la trafic sa execute periculoasa manevra de depasire.
100% de acord.

Edited by NightShift, 07 August 2007 - 17:47.


#40
uledu

uledu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 657
  • Înscris: 11.05.2006
intalnesc zilnic inconstienti care nu respecta distanta fata de cel din fata lui, care merg prea incet pentru conditiile de trafic, care merg incet si aproape de axul drumului, care dupa o serie de curbe accelereaza pe singura portiune cu linie discontinua, care efectiv nu ii intereseaza de ceilalti participanti la trafic, care merg pe sosea ca si cum numai ei ar fi pe drum. Eu pe acesti soferi, daca ii ajung din urma, incerc sa ii depasesc cat mai repede, pentru ca eu consider ca ei reprezinta un pericol pt mine, fiind imprevizibili in manevrele ce urmeaza sa le faca.

in cazul de fata, se putea da semnal stanga in momentul in care primul vedea meganul, se putea trage maxim dreapta asa incat sa incapa toate 3 la limita, vad ca in dreapta mai exista cel putin 1 metru de acostament care se putea folosi. Eu zic ca acest accident se putea evita, daca microbusul si, in special 107  erau atenti la trafic.

oricum ar fi, tiristul este responsabil, fiind 100% vinovat.

PS Tirul din accident e Mercedes, nu Scania.

Edited by uledu, 07 August 2007 - 17:59.


#41
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Doamneee, da citi soferi profesionisti pe aici, si culmea ca toti sint cu legea-n dinti.
Stiti drumul de la aeroport ( Otopeni ) catre Buc ?
Acolo este 60 km/h, citi merg cu 60 km/h ?
Pt cei care nu stiu pe banda 1 se merge cu 80, pe banda 2 se merge cu aproape 100 km/h si culmea ca este politie tot timpul, dar nimeni nu zice nimic, sint km intregi de coloana de masini, daca iar obliga sa mearga cu 60 s-ar bloca circulatia.
Eu nu sint din Buc, dar in Buc merg dupa trafic, daca traficul merge cu 100, cu 100 merg si eu, nu ma fac eu justitiar.
Valea Oltului o cunosc ca pe buzunarele mele, chiar acum trei zile am trecut pe acolo, si culmea ca imi place foarte mult drumul, am facut drumul ala si cu Golful si cu Punto, si cu tot felul de masini.
Si pe Valea Oltului se merge dupa trafic, nu dupa semnele de circulatie, asta a vrut sa spuna Speedo, nu faci intre tine si masina din fata un km, ca esti tu justitiar, in acest caz cei din spatele tau sint obligati sa te depaseasca, si cum pe Valea Oltului nu prea ai cum ( foarte aglomerat + multe curbe ) riscul este fantastic.
Nu stiu cum s-a intimplat accidentul, nu vorbesc de el, vorbesc la general.
Daca cineva ma depaseste pe mine, si eu vad clar ca nu are loc, pun imediat frina, trag dreapta, fac ceva, nu stau ca o momie ca eu merg regulamentar.
Poti foarte bine sa mori cu legea-n mina, pe acele strazi, tronsoane de strazi foarte aglomerate, se merge conform cu traficul, daca coloana merge cu 50, mergi si tu cu 50, daca coloana sare la 100, mergi si tu cu 100.
Cine incearca sa depaseasca o coloana pe Valea Oltului, e nebun.
Am depasit si eu la greu pe Valea Oltului, toti adormitii care nu constientizeaza si nu realizeaza ca asta este traficul, si trebuie sa se supuna vitezei cu care merge coloana.

#42
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
man, pe mine nu prea are sanse sa ma depaseasca vreun tir...nici daca are emblema de BMW...  :rolleyes: mai ales daca sunt singur in masina...si mai ales pe valea oltului, unde imi place fiecare curba
dar, ala zice ca nu l-a vazut. pun pariu ca era obosit. ar trebui sa aiba politia si niste aparate de detectat oboseala. esti sub 50% din capacitate, pa. ramai fara permis. dar peste vreo 20 de ani, poate...
pe mine m-a bagat "la mantinela" un tir-ist...spre otopeni...s-a bagat atat de mult in banda mea ca m-am tot repliat pana mai aveam cativa centimetri pana in plasticele alea de pe mijlocul drumului si el tot venea. eram in paralel cu el...a trebuit sa franez ca boul nu avea nici o treaba...si a vazut si politistul, dar nu i-a facut nimic... :cursing:

Edited by uko, 07 August 2007 - 19:03.


#43
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005
@MAK,

Tot respectul, dar vii cu niste exemple care nu au nici o relevanta. Pe drumul catre Otopeni se circula asa cum se circula pentru ca acolo este o aberatie: drum mult prea mic pentru fluxul de masini existent. Si, normal, singura modalitate de a pastra deschis cea mai folosit drum de acces in Capitala este sa se mareasca viteza.


Si cate situatii de acest gen nu sunt prin tara, cu zone de "localitate" dar in care nu exista nici tipenie de om si unde normal ca n-o sa stai sa mergi cu 50 la ora...



Problema este alta: incidentul asta s-a intamplat pe Valea Oltului, TIR-ul a incercat sa depaseasca FARA sa se asigure. Si atat. Nu mai exista altceva.

Haideti sa presupunem ca ar fi fost doar masina lui @RaduG. Si sa presupunem si ca ar fi mers cu 40 la ora, fara sa stea aproape de acostament. Dupa regulile voastre, orice alta masina ar fi fost obligata, vezi Doamne, sa depaseasca pe o portiune periculoasa de drum. Dar de ce, Doamne iarta-ma, TREBUIE sa depasesti? Daca stii ca e periculos, daca stii ca poti pune in pericol viata ta si a altor crestini care pot veni pe contrasens, NU DEPASESTI. Formularea asta "te obliga sa il depasesti" este aberanta, cretina si bolnava. Nu va obliga nimeni, prieteni, aveti libertatea de a alege. Incerci sa depasesti si iti asumi riscurile sau stai cuminte pana se prinde ala din fata ta ca trebuie sa se dea la o parte sau pana se termina Valea...Asta e...



Cand ma uit la vreun documentar cu mari dezastre mereu este vorba despre un complex de factori care au determinat acea catastrofa. La un incendiu in tunel erau, de exemplu, sistemele de siguranta care nu au functionat, TIR-ul care nu avea voie pe acolo cu substante inflamabile, etc.. Toata lumea spune "vai tu, ce ghinion, sa se intample toate atunci", dar de fapt nimeni nu sta sa se gandeasca de cate ori au mai trecut substante de acel gen pe acolo, dar au scapat ca prin urechile acului de un dezastru.

Este aceeasi situatie si cu depasirile astea la care "esti obligat". La fel si cu toti jmecherasii care se dau cu masini de 100000 de cai putere. De fiecare data indeplinesc cel putin o conditie a dezastrului: viteza, alcool, inconstienta...Uneori se intampla sa se nimereasca toate la un loc. Si mor (si) oameni nevinovati.

Intre soferi cu experienta de 500.000Km care gandesc ca "pot depasi p'aici, am mai depasit de 100 de ori, ce conteaza linia continua?" sau "ce conteaza limita de 80, eu pot merge cu 120", si incepatori care merg cu 60, pentru ca asa se simt ei in siguranta, ii prefer intotdeauna pe cei din urma.

#44
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005

View Postuko, on Aug 7 2007, 20:02, said:

(...)ar trebui sa aiba politia si niste aparate de detectat oboseala. esti sub 50% din capacitate(...)
Asta e alta problema...Ca sefii ii pun sa faca ture mult mai lungi decat ai voie. Nu tine nimeni cont de limitele de timp pe care le poate petrece un sofer la volan...

Dar SI asta se reduce la aceeasi chestie: "Am facut traseul asta de 1000 de ori in ultimii 2 ani si obosit si nedormit 2 zile, doar nu mi s-o intampla ceva acum"....:(

#45
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postcrz, on Aug 7 2007, 20:17, said:

Problema este alta: incidentul asta s-a intamplat pe Valea Oltului, TIR-ul a incercat sa depaseasca FARA sa se asigure. Si atat. Nu mai exista altceva.

Haideti sa presupunem ca ar fi fost doar masina lui @RaduG. Si sa presupunem si ca ar fi mers cu 40 la ora, fara sa stea aproape de acostament. Dupa regulile voastre, orice alta masina ar fi fost obligata, vezi Doamne, sa depaseasca pe o portiune periculoasa de drum. Dar de ce, Doamne iarta-ma, TREBUIE sa depasesti? Daca stii ca e periculos, daca stii ca poti pune in pericol viata ta si a altor crestini care pot veni pe contrasens, NU DEPASESTI. Formularea asta "te obliga sa il depasesti" este aberanta, cretina si bolnava. Nu va obliga nimeni, prieteni, aveti libertatea de a alege. Incerci sa depasesti si iti asumi riscurile sau stai cuminte pana se prinde ala din fata ta ca trebuie sa se dea la o parte sau pana se termina Valea...Asta e...
Am spus ca nu cunosc adevaratele date ale accidentului si nici  nu vorbesc de accidentul respectiv.
Ai spus ceva de Discovery, da foarte corect, trebuie sa-ti pui in calcul multe cind pleci cu masina.
Hai sa te intreb ceva :
Unul care tine o coloana de doi Km in spatele lui doar ca vrea el sa mearga cu 30 km/h, cum se numeste ?
Da, restul care explodeaza pe nesimtirea unuia, sint cretini bolnavi, dar ala cum se numeste ?
Ala care face sa fiarba creierele a sute de soferi, cum se numeste ?
De ce oare el este nevinovat iar ceilalti sint nu stiu cum ?
Cum s-o numii un om care prin stilul lui enerveaza sute de insi ?
Trebuie sa plec, revin....

#46
Black Daniel

Black Daniel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 01.01.2007

View Posttoxicristi, on Aug 7 2007, 14:33, said:

ABSOLUT DELOC! Asta e chiar culmea! Nu trebuie sa mergi pe placul lui X sau Y, trebuie sa mergi legal!
Si daca mergi legal, sau putin peste limita legala, te trezesti ca faci coada de tiruri dupa tine. Si ala din spatele tau, iti da flash-uri si claxoane, pana gasesti un loc (rar !!!!!!!!!!!) in care in care poti sa tragi pe dreapta si sa ii lasi pe "kamikadze" sa se duca.

Am circulat des intre Rm. Valcea si Sibiu si asta am patit de fiecare data !!!

#47
toxicristi

toxicristi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 12.12.2006
uko, pai pe tine nu are nimeni cum sa te depaseasca :worthy: (conform filmuletului de 0-100)! :)


Pana acum si-au dat toti seama ca problema asta nu are rezolvare. Fiecare face cum crede de cuviinta si nu are rost sa convingem pe nimeni ca e bine sa circule mai repede, depasind limita de viteza, sau mai incet, blocand traficul.  

Cand e limita de 50, daca omul se simte in siguranta la 60, are tot dreptul din lume sa merga cu viteza respectiva! Si nu vad ce acuzatii i se pot aduce pe tema asta!

Ca cineva circula mai tare,ca vrea sa fliudizeze traficul sau sa nu faca 300 de km in 6 ore asta e altceva! Si se va adapta la situatia de pe drum ca sa faca acest lucru in deplina siguranta.

Edited by toxicristi, 07 August 2007 - 19:54.


#48
uledu

uledu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 657
  • Înscris: 11.05.2006
totul se rezuma la infrastructura. Cand stii ca trebuie sa traversezi toata tara si ai si termen, nu poti sa astepti in spate la toti incetinitii care merg cu 30. Daca ar fi o retea de autostrazi ar fi alta discutia. M-am intors din concediu de curand din Spania, foarte relaxata lumea, daca oprea autobusul in statie, si nu tragea prea mult dreapta, se adunau pana la 15-20 de masini in spatele lui dar nimeni nu claxona efectiv nimeni, nici macar romanii. si soferul dadea biletele deci puteai sa stai si cateva minute sa astepti.  Cand stii ca trebuie sa faci un drum de 5-10-20 Km iti permiti sa ai rabdare si sa astepti dupa toti melcii, dar cand trebuie sa faci 600km sau mai mult, sunt putini care isi pastreaza calmul.

parerea mea

#49
adriansss22

adriansss22

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 10.11.2006

View Postuko, on Aug 7 2007, 20:02, said:

ar trebui sa aiba politia si niste aparate de detectat oboseala.
@uko - la fiecare autovehicul peste 3,5 tone exista un tahometru.acesta inregistreza timpul si viteza pe o hartie.soferii de tir nu au voie sa conduca mai mult de 4 ore (sau 6,nu mai stiu sigur),fara sa faca o oprire de cel putin 1 ora.politistul are dreptul sa verifice tahometrul,dar cred ca le e lene sa umble la el..sau poate nu stiu sa-l citeasca :)
p.s:stiu asta de la tata ca a fost sofer de tir

on: in 107 erau 3 pasageri si un copil de 3 ani..mi se pare normal ca soferul sa sa circule cu viteza legala ! de el depinde siguranta celorlalti!daca mergea si el mai tare si la urmatoare curba se trezea cu unu pe contrasens?la viteza mai mare poate nu mai avea timp de nimic si poate copilul nici nu isi incepea bine viata,ca..Doamne fereste
nu mai comparati valea oltului cu DN 1 ca are rost,nu toti sunt soferi de curse sau piloti de raliu

#50
Black Daniel

Black Daniel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 01.01.2007

View Postuledu, on Aug 7 2007, 20:57, said:

Cand stii ca trebuie sa traversezi toata tara si ai si termen, nu poti sa astepti in spate la toti incetinitii care merg cu 30. Daca ar fi o retea de autostrazi ar fi alta discutia.
Mai, fugi tare,
cine iti da tie termen ?
Dumnezeu ?
Sau ti-ai cumparat tu sosea si iti permiti tu sa ii arunci in Olt sau pe stanci pe "incetinitii" aia care nu iti place tie cum circula ?

... si daca ar fi mai mult respect reciproc in trafic, asa cum e in alte tari, ...

#51
mccc

mccc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 25.05.2007

View PostSpeedo, on Aug 7 2007, 14:20, said:

Hai ca soferii cu km inteleg ce spun eu, degeaba sariti.

Ia ganditi-va, nu va enerveaza unul care merge inconstant in fata, ba merge tare, ba incet si-l depasesti si dupa aceea revine el tare, nu te lasa sa ai un condus fluent, nu are o logica inteligibila la volan.

Repet, nu inseamna ca ala cu tirul nu e ucigas, dar vedeti imaginea in ansamblu.

Legal nu inseamna safe, de multe ori, poate o sa invatati asta.

Nu sunt de acord cu tine, chiar daca te enerveaza ala din fata ca nu merge constant nu trebuie sa il depasesti daca nu esti 100% sigur ca o poti face in siguranta. Si chiar daca o poti face in siguranta nu ai nci o scuza daca prin depasirea ta incalci limita de viteza.
In vest (am vazut cu ochii mei) daca tu incetinesti incetinesc si cei din spatele tau, pt ca de obicei ai un motiv intemeiat pt a incetinii, nu face lumea depasiri de dragul depasirii.
Bineinteles ca legal nu inseamna safe. Dar iti faci iluzii daca tu crezi ca mergand dupa propriile tale reguli si nu dupa cele legale esti mai safe.
Legea iti da niste limite care daca ar fi respectate de toti, gradul de siguranta pe strazi ar fi mult mai mare decat acum cand fiecare circula cum il taie capul.
Centurile de siguranta sunt testate sa reziste si sa te protejeze la un impact la viteza de 60 de km (la un impact frontal asta ar fi viteza cumulata a celor 2 autovehicule). Daca nu crezi intreaba pe cineva din domeniu sa vezi ca asa e. Asa ca daca scapi dintr-un accident nevatamat la o viteza mai mare e pur noroc.

#52
eb2e2

eb2e2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,667
  • Înscris: 16.05.2003
Nasol accident....
TIR-istii se grabesc ....dar chiar dace se cred profesioniti majoritatea NU sunt   :)
Iar faptul ca trebuie sa circuli cu o viteza  in asa fel incat sa nu "enervezi" pe cel din spatele tau mi se pare total gresit  :).
Fiecare circula dupa cum crede ca e mai sigur pentru el !

Edited by eb2e2, 07 August 2007 - 20:23.


#53
T.rac3Er

T.rac3Er

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 08.12.2006
la un moment dat aici se zisese si un mic adevar din spatele problemei. soferii de tiruri pe zona asta nu merg de placere ci pt ca au de livrat marfa. si poate unele urgente, pentru ca traficul  pe alte segmente le-a incetinit ritmul la limita. si astfel regurg la fortarea notei. cei fara experianta de obicei sunt cei care o comit mai des, adica cei tineri. si daca nu omoara pe nimeni, au ocazia sase indrepte si invete din experienta.
in cazul de fata soferul de tir e vinovat, pentru ca trebuia sa efectueze depasirea in siguranta. daca a fost neatent si visa la cai verzi pe pereti si nu a vazut megane-ul e treaba lui. e posibil ca si Megane sa fi mers fara faruri aprinse (numere straine am inteles, deci sofer care nu e la curent cu regulamentul de la noi)
o poveste de pe valea oltului am si eu cu unu cu duba care era FOARTE periculos. a fortat mereu nota, si pe mine si pe ceilalti participanti la trafic. se mergea greoi (coloana mare, chiar daca viteza de rulare era bunicica), si aglomeratie din sens opus. tatona ca la cursele de nascar pe cei din fata (inclusiv pe mine). abia spre valcea a reusit sa treaca de mine, si pana pe dealul negru nu avea avans mai mare de 5 masini.
voia chiar sa depaseasca in curbe pe valea oltului.
cand vezi ca nu ai cum sa avansezi abia atunci se zice ca esti NENOROCIT si tu totusi fortezi nota cu orice pret.
tiruri care pierd spatele sunt multe. mai acum juma de an un aro de scoala a fost facut terci (a fost la tv) de remorca unui tir care a intrat prea tare in curba. au murit niste copii.
ar trebui ca la "profesionistii" astia  sa se faca cursuri si teste avansate de control al masinii. nu o parcare amarata si mers lejer. sa ii puna pe o pista si acolo sa ii testeze la acvaplanare si testul elanului, curbe umende, etc...abia dupa ce dovedesc ca au abilitati reale de a struni un monstru sa li se dea drumul pe strazi

#54
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
am depasit la tir-isti pe dealul negru o gramada...eram cu opelul..
a condus nevasta-mea la intrarea pe Dealul Negru...pana m-am saturat sa fim depasiti.  :lol:  si ne-am schimbat la prima lucrare pe traseu...dupa aia, e istorie...
dar cei care ne-au depasit ci tir-uri au facut-o in siguranta...
imi mentin parerea ca era obosit si ca e mare pacat ca TESTUL PSIHOLOGIC SE IA PE SPAGA... :rolleyes:  daca ar fi pe bune, i-ar depista pe nebuni din timp... :lol:

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate