Product Placement în jocuri
Last Updated: Sep 24 2004 18:36, Started by
Codename
, May 12 2004 20:26
·
0
#1
Posted 12 May 2004 - 20:26
Am decis să deschid acest thread pentru că în ultima vreme grafica jocurilor video s-a dezvoltat atât de tare încât jocul devine de foarte multe ori un film interactiv. Acest lucru a adus cu el oportunități noi pentru firmele care doresc să își facă publicitate prin acest mijloc media. Astfel, am observat că din ce în ce mai multe jocuri fac publicitate unor produse din ce în ce mai diverse, de la băuturi până la telefoane mobile. Dacă până nu demult, product placement-ul era folosit în mod exclusiv doar în filme, product placement-ul în jocuri a devenit deja realitate.
Azi am cumpărat noul număr XtremPC (numărul 54) și am găsit acolo un review la Splinter Cell Pandora Tomorrow. Printre altele am aflat că UbiSoft a încheiat un contract cu Sony Ericsson pentru a face publicitate unor terminale produse de renumita firmă. Telefoanele cu pricina sunt Sony Ericsson T630 și Sony Ericsson P900. După cum spunea redactorul care a scris articolul respectiv, "mai urmează să îl vedem pe Sam Fisher recomandând o marcă de cereale, care, servite în fiecare zi copiilor, îi pregătesc pentru meseria de agent secret atunci când cresc mari." Părerea mea personală este că product placement-ul în jocuri este foarte bine venit. La urma urmei jocul este mai realist, pentru că oricât de Sam Fisher ar fi el, nu cred că nu a băut niciodată în viața lui un Pepsi, că nu a auzit de Playboy și așa mai departe. Ănțeleg că reclamă gratuită nu face nimeni, dar să născocești tot felul de nume de produse mi se pare mult mai grav (din punct de vedere al realismului). Mai ales la jocurile "grele", producătorii ar putea lejer încheia niște contracte cu firme cunoscute pentru a ieși toți în câștig. Spre exemplu, Rock* putea profita de momentele din Max Payne 2 în care sunt prezentate la televizor reclame (amuzante, e drept dar) total inutile și scoteau un ban în plus, iar jocul se apropia cu această ocazie și mai mult de realism. Ăn final v-aș ruga să votați, să vă scrieți părerea și nu în ultimul rând să dați și voi exemple de jocuri în care ați mai găsit reclame la produse reale. Dacă aveți și poze, cu atât mai bine. Momentan îmi mai vine în minte Worms 3D cu reclama sa la Red Bull (armă din joc). Ăn încheiere am atașat mai jos o poză din primul Splinter Cell, în care unul dintre personaje are asupra sa un Nokia 3310. Enjoy! :D Attached Files |
#2
Posted 12 May 2004 - 21:48
Faptul ca vezi o reclama la un produs real intr-un joc nu ii mareste de loc realismul, e doar un revenue source suplimentar. Sunt cazuri in care jocul este chiar free si traieste din advertising- vezi faimosul caz Moorhuhn/Prepelix.
Senzatia mea cand am vazut McD in The Sims Online era ca e o idee funny si as fi crezut ca e o parodie or something daca nu as fi stiut ca ei si cu Intel au cumparat advertising inca din perioada beta. |
#3
Posted 13 May 2004 - 09:48
Sunt de acord. Daca producatorii de jocuri castiga bani si de la cei carora le fac reclama, poate ca vor ieftini jocurile - avantaj pentru jucatori
|
#4
Posted 13 May 2004 - 10:11
E benefica, atat pentru producator cat si pentru mine ca gamer care vreau realism. Una e sa ma duc sa mananc la McDuda si alta e McDonald's.
|
#5
Posted 24 September 2004 - 12:41
Personal prefer sa vad produse reale in jocuri decat reclame la tv si pe strada. Cel putin in joc nu ma deranjeaza cu absolut nimic. Iar in felul asta producatorii de jocuri castiga ceva chiar in ciuda pirateriei :)
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users