Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger

Autorizatie Birou Acte Auto
 Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...

Facultate din Bucuresti posibil o...
 Eroare steering

Recomandare service pentru repara...

Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...
 Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 

Product Placement în jocuri

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
4 replies to this topic

Poll: Product Placement în jocuri (8 member(s) have cast votes)

Product Placement în jocuri

  1. Da. Jocul e mai realist. (13 votes [68.42%])

    Percentage of vote: 68.42%

  2. Nu. Urasc asa ceva. (3 votes [15.79%])

    Percentage of vote: 15.79%

  3. Nu ma intereseaza. (3 votes [15.79%])

    Percentage of vote: 15.79%

Vote Guests cannot vote

#1
Codename

Codename

    Regele și Regina Cașcavalului

  • Grup: Members
  • Posts: 3,776
  • Înscris: 03.01.2004
Am decis să deschid acest thread pentru că în ultima vreme grafica jocurilor video s-a dezvoltat atât de tare încât jocul devine de foarte multe ori un film interactiv. Acest lucru a adus cu el oportunități noi pentru firmele care doresc să își facă publicitate prin acest mijloc media. Astfel, am observat că din ce în ce mai multe jocuri fac publicitate unor produse din ce în ce mai diverse, de la băuturi până la telefoane mobile. Dacă până nu demult, product placement-ul era folosit în mod exclusiv doar în filme, product placement-ul în jocuri a devenit deja realitate.

Azi am cumpărat noul număr XtremPC (numărul 54) și am găsit acolo un review la Splinter Cell Pandora Tomorrow. Printre altele am aflat că UbiSoft a încheiat un contract cu Sony Ericsson pentru a face publicitate unor terminale produse de renumita firmă. Telefoanele cu pricina sunt Sony Ericsson T630 și Sony Ericsson P900. După cum spunea redactorul care a scris articolul respectiv, "mai urmează să îl vedem pe Sam Fisher recomandând o marcă de cereale, care, servite în fiecare zi copiilor, îi pregătesc pentru meseria de agent secret atunci când cresc mari."

Părerea mea personală este că product placement-ul în jocuri este foarte bine venit. La urma urmei jocul este mai realist, pentru că oricât de Sam Fisher ar fi el, nu cred că nu a băut niciodată în viața lui un Pepsi, că nu a auzit de Playboy și așa mai departe. Înțeleg că reclamă gratuită nu face nimeni, dar să născocești tot felul de nume de produse mi se pare mult mai grav (din punct de vedere al realismului). Mai ales la jocurile "grele", producătorii ar putea lejer încheia niște contracte cu firme cunoscute pentru a ieși toți în câștig. Spre exemplu, Rock* putea profita de momentele din Max Payne 2 în care sunt prezentate la televizor reclame (amuzante, e drept dar) total inutile și scoteau un ban în plus, iar jocul se apropia cu această ocazie și mai mult de realism.

În final v-aș ruga să votați, să vă scrieți părerea și nu în ultimul rând să dați și voi exemple de jocuri în care ați mai găsit reclame la produse reale. Dacă aveți și poze, cu atât mai bine. Momentan îmi mai vine în minte Worms 3D cu reclama sa la Red Bull (armă din joc).

În încheiere am atașat mai jos o poză din primul Splinter Cell, în care unul dintre personaje are asupra sa un Nokia 3310. Enjoy! :D

Attached Files



#2
stilnox

stilnox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 26.02.2004
Faptul ca vezi o reclama la un produs real intr-un joc nu ii mareste de loc realismul, e doar un revenue source suplimentar. Sunt cazuri in care jocul este chiar free si traieste din advertising- vezi faimosul caz Moorhuhn/Prepelix.

Senzatia mea cand am vazut McD in The Sims Online era ca e o idee funny si as fi crezut ca e o parodie or something daca nu as fi stiut ca ei si cu Intel au cumparat advertising inca din perioada beta.

#3
DxN

DxN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 26.04.2004
Sunt de acord. Daca producatorii de jocuri castiga bani si de la cei carora le fac reclama, poate ca vor ieftini jocurile - avantaj pentru jucatori

#4
2Fst4U

2Fst4U

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,732
  • Înscris: 03.11.2003
E benefica, atat pentru producator cat si pentru mine ca gamer care vreau realism. Una e sa ma duc sa mananc la McDuda si alta e McDonald's.

#5
Necronomikon

Necronomikon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,554
  • Înscris: 15.04.2004
Personal prefer sa vad produse reale in jocuri decat reclame la tv si pe strada. Cel putin in joc nu ma deranjeaza cu absolut nimic. Iar in felul asta producatorii de jocuri castiga ceva chiar in ciuda pirateriei :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate