Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
1012 replies to this topic

#991
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Ref la elementul de 8Ah de la chinez; este foarte bun si il folosesc cu succes. Singura dificutate a fost la lipire: are contactele din tabla de aluminiu si au fost dificil de lipit cu cositor (aluminiul in mod normal nu poate fi lipit deoarece oxideaza.)

Tehnologia de lipire a aluminiului cu cositor este astfel: se incalzeste zona si se acopera cu sacaz topit; se curata cu ceva dur (de exemplu o lama de cutter sau o surubelnita; merge si prin frecare cu letconul, dar mai greu) sub pelicula de sacaz topit pentru a curata oxidul; se cositoreste; totul sub sacaz topit.

Edited by addysoftware, 18 February 2017 - 00:58.


#992
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015
Lucrez de ceva timp la adaptarea bicicletei mele pentru tractiune asistata electric si ma apropii de finalul glorios... ori de un esec rusinos... Posted Image Tractiune electrica pe roata din fata si pedalat pe cea din spate. Am mutat roata din spate pe fata, 26 inch / 1,95, butuc cu schimbator incorporat cu 3 viteze cu lant, pinion 36 dinti adaptat, roata din spate noua, simpla, cu un singur pinion si frana torpedou, motor c.c. cu perii, primit de pomana din sursa necunoscuta - deci nu stiu de la ce a fost luat - de 24 V si 4 - 6 A la oprire fortata, pinion 9 dinti pentru motor, manufacturat de un prieten priceput, cam 1700 rotatii / minut aproximate ochiometric (9 dinti / 36 dinti mi-ar da cam 400 rotatii pe minut la roata, echivalent la cca. 40 km./ h viteza maxima), multimetru PZEM-021 (volti, amperi, putere si energie consumata), 2 baterii ultracell 12 V / 20 Ah, un PWM simplu de 10 - 40 V max 10 A, investitie totala cam 500 ron.

Pana la finalizarea mecanica a montajului, am o problema... radiatoarele din PWM se incalzesc destul de puternic dupa cca. 10 min de functionare la 2 - 3 A... intrebarea mea este daca pot sa le maresc, sa le atasez la o cutie metalica pentru racire suplimentara sau radiatoarele trebuie sa ramana izolate electric (sunt conectate la colectoarele tranzistoarelor sau cumva...?)... nu ma pricep la electronica si nu vrea sa fac vreo prostie. Multumesc...

Edited by Scorpionul_Lenes, 19 May 2017 - 21:12.


#993
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
"Destul de puternic" nu inseamna neaparat catastrofic. Mai ales daca e de-abia dupa 5-10 minute. Cum totusi nu poti merge cu modulul in aer liber ci trebuie sa-l bagi intr-o cutie, te sfatuiesc sa folosesti o cutie de aluminiu din doua corpuri de forma U+U la care sa ai mare grija de inchideri, sa aiba garnituri de cauciuc sau mai bine silicon; scoti tranzistoarele de pe placa si le montezi direct pe cutie, pe interior, cu izolatori de mica, vaselina siliconica, saibe izolante. Frele sa fie cat mai scurte posibil.
O alta varianta ar fi sa ne spui in detaliu ce tranzistori sunt folositi si ce integrat ii comanda, ca sa vedem daca se poate face inlocuirea acestora cu unii care sa nu se incalzeasca semnificativ.

#994
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

View Postaddysoftware, on 19 mai 2017 - 23:08, said:

"Destul de puternic" nu inseamna neaparat catastrofic.
...

Multumesc pentru raspuns, Addy... asadar radiatoarele trebuie izolate electric. Nu m-am gandit sa le scot de pe placa de baza si sa le montez separat pe alte radiatoare mai mari, multumesc pentru idee, am cateva radiatoare mari de la TV vechi si procesoare vechi... o sa incerc ce mi-ai sugerat. O sa folosesc o cutie din plastic etansa, ca sa nu intre ploaia, care sa gazduiasca in interior PWM-ul si care pe trei fete separate prin decupaje o sa aibe cele trei radiatoare mari, separate, fara contact electric intre ele, dar care sa asigure o buna aerisire exterioara. Sper ca saptamana viitoare sa postez video cu E-Bike-ul meu in functiune si cu parametrii de functionare... Multumesc.

#995
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015
By the way, acum vad ca integratul e un 555 (NE 555 P), "chestiile" cu radiatoare mai mici pereche sunt L7812CV si NF032 Posted Image nu par a fi tranzistori - astea doua se incalzesc cel mai tare, iar chestia cu radiator mai mare unic e CZ01U... dar nu o sa le schimb, doar le dezlipesc de pe placa de baza si le atasez cu fire de alte trei radiatoare mai mari, solutia ta e cea mai buna... acum, stii cum e, am dat 35 ron pe chinezaria asta... Posted Image Frecventa de lucru 13 KHz, throttle intre 10% si 100% (nu porneste de la 0), amperaj continuu maxim suportat de 8 A, varfuri de 10 A. Cu motorul meu blocat am vazut max. 4 - 5 A, deci e ok pentru ce am eu nevoie...

Edited by Scorpionul_Lenes, 20 May 2017 - 05:57.


#996
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
555-ul face toata treaba de semnal: el genereaza PWM-ul.
L7812CV e o sursa de alimentare auxiliara de 12V liniara, face 12V stabilizat din cat ii bagi tu (24-28v) si restul de tensiune/curent se transforma in caldura.
NF032 si CZ01U nu le-am gasit datasheet-urile deci codurile sunt incomplete sau incorecte - si nu le recunosc, dar asta nu inseamna mare lucru, ca nu sunt atoatestiutor.
Una din aceste doua piese ar trebui sa fie un MOSFET iar cealalta o dioda Shottky sau o dubla dioda, de putere. Daca e dioda sau dubla dioda ar putea sa aiba simbolul pe ea.

Ca fapt divers, motorasul este foarte mic pentru o bicicleta, daca ai doar 5A cu rotorul blocat inseamna ca la sarcina nominala consuma doar 1A, adica are 24W; chiar si pentru asistenta doar, puterea lui este infima, ti-ar trebui in mod normal 80-150W.

#997
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
am o bicicleta electrica (e-twow, gentle electric sau cam asa ceva ) si am o iesire pentru far fata care se aprinde din controlerul ala de pe bord
bateria are 36v
am masurat iesirea de la cablul pt far si are 40v
ce vreau sa fac e sa anulez farul din fata si sa mut firul in spate unde sa pun un stop care sa blinck-uie si sa il pornesc din acel controler dar am doua probleme
1- nu gasesc un stop care sa clipoceasca si sa mearga la 40 v
2- as lua un stop mai luminos care sa mearga la 2 baterii de 1,5v si sa leg firul de la far dar mai trebuie sa pun ceva pe fir ca sa nu se arda -----de unde as putea lua un transformator sa duca  din 40v la 3 v ?
multumesc

#998
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Iti trebuie un convertor dc-dc, deci nu simplu traf. Cum tensiunea ta limita este mare (peste 37V) nu poti folosi ceea ce se gaseste usor si ieftin peste tot, convertoare cu maxim 37V, ci trebuie sa cumperi unul care accepta pana la 45 sau 60V. Costul va fi probabil 10-15 lei.
Cauta pe aliexpress convertoare dc-dc cu tensiunea Vin de 45 sau 55 sau 60V si tensiunea si curentul de iesire care iti trebuie.
Daca nu gasesti sau dureaza prea mult pana ajung si iti trebuie mai repede, scrie-mi pe privat si iti fac unul custom.

#999
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

View Postaddysoftware, on 20 mai 2017 - 11:28, said:

...
L7812CV e o sursa de alimentare auxiliara de 12V liniara, face 12V stabilizat din cat ii bagi tu (24-28v) si restul de tensiune/curent se transforma in caldura.
...
Ca fapt divers, motorasul este foarte mic pentru o bicicleta, daca ai doar 5A cu rotorul blocat inseamna ca la sarcina nominala consuma doar 1A, adica are 24W; chiar si pentru asistenta doar, puterea lui este infima, ti-ar trebui in mod normal 80-150W.

1. Asta cu L7812CV e o informatie importanta pentru mine, cred ca ma voi limita la folosirea unei singure baterii de 12 V / 20Ah, pentru a reduce generarea de caldura. Stiu ca asa injumatatesc puterea motorului, dar si aici e o discutie cu criterii... acum inteleg de ce, desi initial am facut teste cu 12 v, la trecerea pe 24 v nu am vazut o modificare semnificativa a turatiei sau cuplului, dar a crescut mult incalzirea radiatoarelor...
Am citit ca un minim e de 250 W, pentru o bicicleta electrica serioasa, pana si la 1000 W sau 1500 W am vazut, pentru pasionatii care exagereaza si vor sa prinda 80 Km./h fara pedalare...

2. Eu chiar cred ca la 50 Km./h, si intr-o masina ai de suferit in urma unei coliziuni sau in caz de accident, iar pe bicicleta... ce sa mai vorbim, esti mort already... Posted Image si acum, cand vad ca depasesc la coborare libera 25 - 30 Km./h, eu "strang" frana, din motive de siguranta, la viteza asta deja o cazatura e un pericol serios. Si se poate oricand intampla orice, o piatra la roata, o intepatura de viespe, un atac canin din tufisuri... am patit multe pe bicicleta. Bicicleta e un "fier" care in opinia mea, nu e sigur la peste 20 Km./h, plus ca se adauga exponential frecarea, vantul, etc. ceea ce duce la scaderea randamentului propulsiei. Cu cat prinzi viteza mai mare, cu atat e mai "costisitor" energetic....

3. Acum, puterea motorului e una, cuplul motor difera, cred eu. Motorul meu nu poate fi oprit la strangerea axului cu degetele, pare a avea o forta la ax considerabila. Pe asta ma bazez eu, si pe demultiplicarea suplimentara oferita de schimbatorul cu 3 viteze in butuc. Poate ma insel si vreau (iar) sa fac din r***t, bici, dar daca prind pe plan orizontal cu pedalare usoara 15 - 20 km./h, eu sunt supermultumit. Vom trai si vom vedea... Posted Image

Edited by Scorpionul_Lenes, 20 May 2017 - 17:14.


#1000
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015
Si, pentru ca aveam dubii, m-am distrat cu un calculator pentru biciclisti...

http://bikecalculator.com/

... la o putere de doar 25W si o greutate a biciclistului de 100Kg. cu vant din fata de 5Km./h se atinge o viteza de 9 Km./h... Posted Image la 50W avem deja 14Km./h, iar fara vant din fata, 16 Km./h, fara pedalare deloc... Posted Image Avantajul puterilor mici e ca te tine bateria cateva ore...

Problema apare la urcarea in panta... la 5 grade viteza e de 3 Km./h, iar la 10 grade devine zero virgula ceva...

Edited by Scorpionul_Lenes, 21 May 2017 - 16:38.


#1001
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
7812 nu alimenteaza blocul de putere ci alimenteaza doar partea de comanda!

25km/h e o viteza rezonabila, dar nu o poti obtine fara vreo 150-200W. La 50W poti merge asistat, dar oricum 50W e o nimica toata.
Intr-adevar, viteze mari de peste 35/h sunt cam periculoase, dar depinde si pe ce drum esti. Cand esti pe un drum bun si lung, sa te tarasti ca melcul cu 20/h e chiar aiurea. Am mers cu 38/h pe Bucuresti-Ploiesti si a fost foarte okay, desi am ajuns destul de obosit la destinatie, dincolo de Buc... fara pedale, cca 100km; varsta isi spune cuvantul.

#1002
marcobun

marcobun

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 08.01.2007
Am cumparat o bicicleta electrica PROPHETE NAVIGATOR 3 care porneste normal dar afiseaza dupa cca 10 secunde dă error 30. Motorul functioneaza pana dupa ce dispare mesajul de eroare. Imediat dupa pornire dacă este folosita nu afiseaza viteza. Sa fie senzorul sau ceva cablu intrerupt? A mai avut cineva problema aceasata. Bicicleta este pe 36 v cu litiu ion de 10a si motor de 250w.

Edited by marcobun, 28 May 2017 - 11:34.


#1003
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Cred ca trebuie sa te duci cu ea la garantie. E foarte putin probabil sa mai aiba cineva pe-aici fix acelasi model cu acelasi defect si sa si-o fi reparat-o singur. Poate fi ceea ce ai sugerat si tu, dar pot fi si defecte mai "adanci".

#1004
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

View Postaddysoftware, on 22 mai 2017 - 00:45, said:

...
25km/h e o viteza rezonabila, dar nu o poti obtine fara vreo 150-200W. La 50W poti merge asistat, dar oricum 50W e o nimica toata.
...

Ca intotdeauna :) ai avut dreptate, cunostintele si pragmatismul tau mi-au invins optimismul nejustificat si entuziasmul infantil.

In seara asta, tarziu, am facut primele probe, in gol, cu roata fata ridicata... la 12 V nu pornea deloc, iar dupa ce o ajutam sa se puna in miscare, incet-incet, isi reducea viteza pana la oprire. La 24 V (tensiunea nominala a motorasului, stantata pe carcasa), roata fata libera pornea singura si in 10 - 20 secunde atingea o viteza ametitoare cred ca 400 - 600 de rotatii pe minut, ca se scutura toata bicicleta (sigur ca roata nu este perfect centrata pentru turatia asta)... amperaj de 3 A in functionare continua si 6 A la oprire (cand asezam roata jos)... sunt sigur ca forta de tractiune este foarte mica, poate, pe viitor, voi folosi un motor de putere mai mare...

Am vrut un sistem ridicol de simplu / taranesc :), m-a apucat ameteala cand m-am uitat la preturi de 3000 - 6000 lei pentru o bicicleta electrica noua... a mea m-a costat 500 lei cu tot cu baterii, incarcator, pinioane, roata spate simpla asezata pe fata, PWM, etc.

Maine sper sa fac primele probe de mers pe drum... va tin la curent, poate reusesc sa fac si un filmulet, daca o sa am CE arata, se poate sa nu am forta de tractiune necesara... tineti-mi pumnii... :)

#1005
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015
Am montat si vitezometrul, cu roata fata ridicata atinge 55 Km./h in 20 de secunde... la drum, insa, nu prea am ce sa va arat. Eu nu simt nimic, sigur forta de tractiune e prea mica, PZEM-ul imi indica 24 V si 3 A la viteza constanta de 15 km./h (obtinuta din pedalat... Posted Image ), asadar cam 70 W puterea motorasului. Ce-i drept, si bicicleta e cam veche, nu "aluneca" singura pe drum, mai freaca usor sabotii dupa cate o frana... am si 100 Kg. plus cam 10 Kg. adaugate cu acumulatorii, dar nici nu am avut bagaje (inca vreo 10 Kg.).

Din esecuri invata omu'... am mai multe variante:

1. Inlocuiesc motorul cu unul de putere mai mare.

2. Montez motorul la 90 de grade pe pinionul de roata cu 36T si pe ax ii incropesc un melc (angrenaj roata dintata - melc cu raport de 1:30 / 1:40) ceea ce-mi va micsora drastic viteza dar va mari forta de antrenare...

3. Dau o carca de bani si-mi iau una noua, din magazin, dar care se poate sa nu fie prea stralucita nici aia la 2.200 - 2.500 lei...

Edited by Scorpionul_Lenes, 05 June 2017 - 18:03.


#1006
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Cred ca motorasul tau are un randament foarte slab. La 70W trebuia sa simti un ajutor bunicel la pedalare. La bicicleta mea (MTB vechi si neintretinut, frecari cam mari) consum 2A la 48V adica cca 100W cand merge cu 12-15km/h. Fara pedalare (a mea nu e asistata)

Te sfatuiesc sa iei de la chineji kit motor (hub sau cu reductor) pentru marimea rotii tale, controller, acceleratie. De preferat 350W, la 36 - 48V. Sunt pe AliExpress dar exista si site-uri dedicate, si se gasesc chiar si in Europa, vezi eskutr.cz si ev-power.eu.
Pentru ca e o investitie initiala considerabila, poti recurge la baterii pe Pb prima data, sunt mult mai ieftine. Apoi iti cumperi LiFePo4 dupa ce Pb se "consuma".

View PostScorpionul_Lenes, on 05 iunie 2017 - 17:54, said:

....2. Montez motorul la 90 de grade pe pinionul de roata cu 36T si pe ax ii incropesc un melc (angrenaj roata dintata - melc cu raport de 1:30 / 1:40) ceea ce-mi va micsora drastic viteza dar va mari forta de antrenare...

Se va uza foarte repede, in cateva ore sau poate zeci de ore.

E posibil ca acum sa nu ai o folosire eficienta a motorasului, pe curba caracteristica a acestuia. Daca spui ca ai obtinut 55km/h in gol, as sugera o demultiplicare de 1:3 fata de situatia actuala pentru a te duce in zona optima de lucru a motorului. Dar NU cu melc. Melcul freaca tot timpul.

Edited by addysoftware, 05 June 2017 - 22:45.


#1007
VictorCo

VictorCo

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 06.06.2017
Salutare tuturor. Ma poate ajuta cineva cu reparare unei biciclete electrice (Ztech) in Sibiu? Banuiesc ca e vb de dispozitivul de pornire/oprire, deoarece nu mai merge de cand am smucit ceva mai tare de ghidon.

#1008
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

View Postaddysoftware, on 05 iunie 2017 - 22:41, said:

...
E posibil ca acum sa nu ai o folosire eficienta a motorasului, pe curba caracteristica a acestuia. Daca spui ca ai obtinut 55km/h in gol, as sugera o demultiplicare de 1:3 fata de situatia actuala pentru a te duce in zona optima de lucru a motorului. Dar NU cu melc. Melcul freaca tot timpul.

Multumesc pentru sfaturi, am inteles... de data asta am sa le urmez intocmai... :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate