Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
WTF !Comunicare cu animale mo...

Convertit sistem de navigați...

Nu am sunet pe hdmi

Întrebare alunita
 Schimbare tabla acoperis

Trotineta Bolt cu reducere de 3 lei

Aragaz cu plita pe gaz si cuptor ...

Cablu FFC
 Poco F6/F6 Pro

Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?

Deducere TVA
 Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...

salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€
 

Discutii despre Olcit

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#37
valmar67

valmar67

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 14.05.2005
Scuze ,intrasera doua topicuri si l-am editat pe ultimul da nu apara doua identice.  :confuzzled:

Edited by valmar67, 08 June 2005 - 10:20.


#38
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,110
  • Înscris: 12.06.2004
Tradatorilor!  :P

#39
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Eu nu-s tradator. Raman fidel marcii....

#40
vox bono

vox bono

    New Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.03.2005
Salut!
Si eu am avut Oltcit din '89 luat din stand in 1991 proprietatea mea din '98 pana in 2003. A mers bine pana a luat foc.

Autoturism construit in Ro. nu-mi mai i-au in viata mea. Acum conduc un Audi 80 din 1985 Automatic. Comparatie? Hai sa fim seriosi! -Defecte si modificari la Audi?-Eu am legea mea: N.T.R.S.=Never Touch a Running System. 20 de ani and still going and going and going...

#41
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,110
  • Înscris: 12.06.2004
Let me guess: instalatia electrica sau filtru de benzina in compartimentul motor?

#42
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pai cat costa audi-ul ala ?

Ai ingrijit cum trebuie Oltcitul ala ? Nu ia foc daca nu are ce sa ia. Daca ai furtune coapte prin care mai tzashneste benzina, combinate cu niste fire cu contacte imperfecte de unde mai sare cate o scanteie....nu e normal sa ia foc ? E vina producatorului aici ?

#43
vox bono

vox bono

    New Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.03.2005
Sunt de fel extrem de meticulos , motorul il si spalasem de cateva ori cu solutie degresanta, instalatia electrica era perfecta, fara cabluri taiate si bandaje banda de izolat etc. (fara modificari si adaugari gen :ia sa mai pun eu un bec aici ca arata mai bine), furtunurile de alimentare le schimbasem cu o saptamana inainte (aici am singura rezerva- erau noi si parca totusi intrasera prea usor- oricum am fost la cineva autorizat care mi le-a schimbat si m-a asigurat ca este OK) .
Era august 21 2003 ,caldura afara la 36-40 grade C, plecam la o cabana sa petrec week-end-ul ,mai eram cu un prieten in urma mea cu masina lui (Mazda 626 din Austria-precizez asta deoarece tot timpul ei au instinctor la ei dar atunci il lasasera acasa din cauza bagajelor). Am urcat un baraj -Poina Marului -unde motorul a fost extrem de solicitat ,sus am oprit putin, am ridicat capota si am stat 10 minute. Am plecat si la nici 300 de metri am simtit un miros puternic de benzina intrand pe la aerisire. La  scurt timp a murit motorul pur si simplu (probabil se desprinse furtunul si benzina se imprastia pe blocul motor fierbinte-asta mi-am dat seama mai tarziu dupa ceva timp) si fara sa opresc am lasat contactul pus si am schimbat a doua sa plece din mers dand drumul incet la ambreiaj moment in care s-a auzit flama sub capota motorului (ca atunci cand arunci un chibrit aprins pe o gramada de lemne stropite din greu cu benzina) si am si vazut flama iesind prin stanga de sub capota cam 30 cm in afara). Am tras dreapta rapid si am iesit afara amandoi (eram cu cainele meu ciobanesc care a iesit la inghesuiala cu mine :D -nici acum nu-mi dau seama care a fost primul afara) si am stiut de la altii ca daca deschizi capota motor nu faci decat sa o ajuti sa arda mai repede deoarece intra aer-- la mine aveam o sticla de 2 litri de apa minerala pe care am turnat-o pe capota si care va dati seama ca n-a avut efect. Apa -ironic- cu toate ca eram langa un baraj plin cu apa --nu puteam ajunge la ea- si nici in jur nu era vre-un paraias.
20 de minute mai tarziu a ramas doar metalul din ea. Cand inca ardea partea din spate prietenul meu care plecase cu masina dupa instinctor a adus un instinctor mare cu gheata si cineva care stia cum sa-l foloseasca si a incercat sa stinga focul. In zadar. A ars complet. Cum dadeai cu jetul pe flacara - se stingea. Opreai jetul ardea lejer mai departe. Plasticurile acelea cu care sunt pline toate masinile - inclusiv astia de noua generatie voi stiti cum ard? Parca-s facute special ptr. asta. Am si poze facute poate le postez pe aici.
Ooops! M-am c-am intins, scuze.
Atat mai vreau sa spun ca am vazut (si aud mai mereu la radio la nemti-) si Mercedes nou nout arzand pe autostrada... Cat despre Oltcituri care au ars eu zic ca parca sunt un pic prea multe, nu credeti? Eu tind sa cred ca este si o greseala (sau imperfectiune la proiectare pe care francezii au "citit-o") da' ni le-au vandut noua ca bune.
Niciodata sa nu fiti prea increzatori si sa spuneti :"Ce ma! Eu am masina de masina a mea nu poate pati asa ceva."

Audi-ul a fost 1900 €.
Salutare!

#44
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,110
  • Înscris: 12.06.2004
Deci benzina care a ajuns pe galeriile de evacuare. Furtunele erau speciale (pt benzina adica)? Erau asigurate cu coliere?
Imho, a fost o problema de intretinere.

#45
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Si eu am auzit de multe Oltcit-uri care au luat foc. Din motive de proiectare, riscurile ca sa ia foc sunt mai mari probabil ca la alte masini, dar asta doar in conditiile in care exista ceva care sa se aprinda, in spetza benzina.

La a mea am pus peste tot furtune goodyear, cu perete dublu si cu plasa, prinse cu coliere la orice imbinare. Le verific destul de des, ca nu cumva sa aiba fisuri sau sa se coaca. Le am de 1 an si arata ca noi. Trebuie avut grija ca benzina sa stea in circuitul ei si sa nu sara furtunele. Normal ca daca-ti sare un furtun de benzina si se imprastie prin tot motorul iti ia foc (si aici e greseala de proiectare ca sunt zone fierbinti care pot aprinde benzina daca ajunge acolo in caz ca sare un furtun).

Aveti grija la furtunele coapte cu fisuri, pt ca acestea pot pulveriza benzina f. fin si e un amestec deadly, mai inflamabil decat o pata de benzina intinsa pe ce stiu eu ce piesa.

Instalatia electrica trebuie sa fie fara improvizatii si lipituri cu scotch, pentru a evita astfel de evenimente.

#46
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,110
  • Înscris: 12.06.2004
Adipelcz, poti sa dai mai multe detalii despre furtunele alea? Eventual cam cat au costat.
Colierele sunt un must (nu d-ala de struguri :P ), se pare ca furtunele romanesti nu prea tin. Iar la magazin trebuie sa ceri explicit furtune pentru benzina (dupa cum am mai spus). Filtrul de benzina pus in compartimentul motor iarasi e un factor de risc.
Mama lor de galerii... cum ajunge benzina pe ele - puff!... o picatura de ulei si pute toata masina... dar nici fara ele nu-i bine, am mai sta iarna la caldurica?

Vox bono: "condoleantele" mele. Sper macar ca, atat cat a mers, masina te-a servit cum se cuvine - si ca ti-a facut placere sa o conduci.

#47
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pai sunt furtune speciale de benzina. Nu trebuie sa fie neaparat goodyear. M-au costat parca la 100.000 metrul. Am luat 2 metri si mi-au si ramas. Ideea e sa fie panzate si cu 2 straturi. Trebuie sa fie rezistente la temperaturi ridicate. Am colindat ceva pana magazine le-am gasit (eu stau in Brasov).

Odata am avut un furtun crapat si am imprumutat de la taica-meu o bucatica de 10 cm. Dupa o luna era copt tot, de-l rupeai cu mana si era plin de fisuri. Dupa ce-am vazut treaba asta, le-am schimbat pe toate si de atunci n-am mai avut nici o problema.

#48
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Si inca ceva: JIGNIRE !!!

Numele threadului e "Discutii despre OLCIT". Corect se scrie OLTCIT. Corectati va rog.

#49
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,110
  • Înscris: 12.06.2004
WHAAAAAT??? Acum am observat si eu! :cursing:
Glumesc, e o greseala minora. Pe care va rog sa o corectati, altfel  :bandit:  :ciocan:  :bicycle:  :boxing:  :raygun: ;)

Ref. la furtunele crapate: d-aia am insistat asupra acestui aspect. Eu folosesc furtune ieftine, dar corespunzatoare - si asigurate cu coliere. Desi cred ca n-ar strica unele mai bune.

Edited by Kunzite, 10 June 2005 - 15:55.


#50
vox bono

vox bono

    New Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.03.2005
Furtunurile erau cumparate noi de la un magazin auto specializat. Coliere la Oltcit? Cati  au asa ceva, ma refer la cei care au Oltcit dar nu-s toata ziua cu nasul in ele. Cei care folosesc masina ptr. deplasare de la punctul A la pct. B. Daca meseriasul a decis ca nu-i nevoie de asa ceva eu de unde draq sa stiu?La Audi am vazut si eu ca sunt peste tot coliere ca sa numai spun de calitatea lor.

adipelcz are dreptate, verificati bine furtunirile la Oltcit daca nu vreti sa patiti ca mine. Cu problema aprinderii benzinei se intampla si la case mult mai mari, la F1 acum un an parca la Schumacher i-au scapat mecanicii benzina pe masina si s-a aprins imediat. A pornit insa si dupa cateva secunde s-a stins.

In general la Oltcit am avut mai multe probleme mici care-ti creaza necazuri mari gen bucsa de la volan care se dilata vara la caldura si trageai de volan ca de roata de la fantana lu' bunica-mea, instalatia de incalzire care iti crea doar in imaginatie senzatia de cald, (in) stabilitatea la viraje stranse (testul Elanului il cadea sigur asa cum l-a cazut si A Klasse de la Mercedes) turatia variata-cand aproape iti murea motorul si apoi te opreai la stopul urmator si se tura de-o lua dracii de trebuia incontinuu sa te joci cu avansu' sau cum draq ii zice... socu! Si mai pot continua.
Stiu si am vazut ,sunt Oltcit-uri care merg bine- deobicei tinute de tinerei entuziasti care zi de zi le dichiseau, dar eu n-am timp si nici cunostinte ptr. asa ceva, in general Oltcitu' este o masina la care trebuie sa ai un mecanic bun  tot timpul la care sa apelezi (sau sa fi tu unul) si ce m-a distrat era ca mereu dadeam de mecanici care cand vedeau ca este Oltcit o dadeau la intors ca car ca mar ca nu se pricep, mecanicii aia meseriasi de Dacii care sufla cu pompa in jigloare...

Aloha!

#51
addicted

addicted

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,723
  • Înscris: 18.07.2003
la mine nu bag decat benzina si lovesc crengi* de foarte multa vreme.

cand o lua foc cobor si imi iau alta. si-asa astept ocazia


* o sa va arat poze later

#52
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,110
  • Înscris: 12.06.2004
Mai, eu nu incerc sa dau vina pe tine! Cred insa ca mecanicul ala ar fi trebuit sa stie; dar nici asta nu prea mai conteaza acum, dupa ce ti s-a intamplat nenorocirea.

Perfect de acord cu mecanicul... daca iti spune unul "aaa... stiu cum sta treaba, e ca la Dacie" - fugi cat poti ;) Din fericire exista inca mecanici specializati pe Oltcit; nici eu nu ma bag.
Oltcit-ul e masina care trebuie intretinuta, nu merge sa o legi cu sarma. Asadar consumabile de calitate, carburator reglat ca lumea samd.

Impresia mea a fost ca instalatia de incalzire chiar functioneaza... am I wrong?

#53
vox bono

vox bono

    New Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.03.2005

Kunzite, on Jun 10 2005, 16:18, said:

Mai, eu nu incerc sa dau vina pe tine! Cred insa ca mecanicul ala ar fi trebuit sa stie; dar nici asta nu prea mai conteaza acum, dupa ce ti s-a intamplat nenorocirea.

Perfect de acord cu mecanicul... daca iti spune unul "aaa... stiu cum sta treaba, e ca la Dacie" - fugi cat poti ;) Din fericire exista inca mecanici specializati pe Oltcit; nici eu nu ma bag.
Oltcit-ul e masina care trebuie intretinuta, nu merge sa o legi cu sarma. Asadar consumabile de calitate, carburator reglat ca lumea samd.

Impresia mea a fost ca instalatia de incalzire chiar functioneaza... am I wrong?

<{POST_SNAPBACK}>

Corect. Mai haios este ca-l vad cam zilnic in Oltcit-ul lui (pe mecanicu'  acela) si masina lui merge si merge bine.

Asa spuneam si eu de Oltcit-ul meu cand l-am luat in octombrie si ploua afara: "Oooau ! Pai asta da caldura!"  Pana a venit iarna cu -10 si caldura ioc. Am incercat toate trucurile (prelungirea tablitei din fata radiatorului--- cineva mi-a zis ca sub galerie lipseste nu stiu ce scut mic de 5/10cm, am schimbat si ala, dupa 20 km deabea simteai ca vine ceva caldura (sau era doar imaginatia? nu am aflat nici acum). Pai la Audi pornesc si (am cronometrat fiind stresat de la Oltcit cu frigul, in cinci minute ai 17 grade si poti sta in camasa) Si culmea Audi are racirea si incalzirea totodata pe apa deci teoretic ar trebui sa fie mult mai greu...

Bine, ca si prima iubire si prima masina a mea a fost Oltcit-ul si as minti sa spun ca nu am avut si satisfactii, ce naiba. Oricum putini si-au vazut masina arzand sub ochii tai si sa nu poti face nimik, si nu va pot descrie starea aia si nu doresc la nimeni sa treaca prin ce am trecut eu.

Have a nice day!

#54
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,110
  • Înscris: 12.06.2004
Cica ar fi (fost?) furtune care intr-adevar nu (prea) au nevoie de coliere. Asta mi-a spus-o mecanicul meu, cica intrau mult mai fest decat furtunele de pe masina mea. Eh... cine stie; iar paza buna...

Sunt "proaspat" posesor de Oltcit, asa ca n-am apucat un ger ca lumea. Nu te pot asadar contrazice... inca ;)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate