Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Modul alimentare rulou/jaluzea externa

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,748
  • Înscris: 13.11.2006
Este vorba despre un rulou extern montat peste o fereastra de mansarda.
Modulul care alimenteaza motorul de 12 volti, este defect.
Am vreo sansa sa gasesc ceva compatibil mai modern?
Modulul original este vechi de 40 ani si nu mai gasesc altul.

Poate ajuta poza cu piesa originala

Attached File  IMG_20230718_213422_926.jpg   125.14K   80 downloads


Alimentarea se face pe 2 fire, sensul deschis/inchis se face prin inversarea polaritatii.

Testat cu baterie auto, motorul functioneaza, dar de preferinta este sa se refaca la fel ca originalul, sa aibe protectie la deschidere/inchidere maxima, etc.
Orice informatie este buna, mersi anticipat.

#2
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 28.10.2006
Si nu ai gasit niciun electronist care sa-si bage nasul in acel alimentator?
Nu e o minune a tehnicii, mai ales din anii '85.
Cea mai scumpa piesa, consider eu, este transformatorul, restul sunt piese electronice comune, pe care un electronist ori le are deja in cutiute, ori le gaseste de cumparat la preturi decente.

#3
kesarion111

kesarion111

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,067
  • Înscris: 15.06.2009
cel mai probabil releele si sau electroliticii uscati

#4
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,748
  • Înscris: 13.11.2006
Cablajul este puscat in mai multe locuri, din cauza oblonului blocat.
Normal alimentarea se oprea automat când se ajungea în capăt de cursă dar ceva pe placa este defect.
Cablajul este refăcut unde a fost întrerupt, modulul funcționează în gol, dar la sarcina iar da in scurt și arde cablajul.

Am primit oferta de a se schimba cu un invertor de 12 volti la care se poate pune un întrerupător wifi și cică ar face același lucru că modulul original și este și ieftin.
Sa aleg varianta propusa de meseriaș?

Edited by DY2, 28 March 2024 - 09:35.


#5
Rubin1977

Rubin1977

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 15.07.2017

Vizualizare mesajDY2, pe 28 martie 2024 - 09:33, a scris:

dar la sarcina iar da in scurt și arde cablajul.
Asta înseamnă că scurtcircuitul este spre motor=cablu sau motorul sau microcontactul de capăt montat greșit sau...
Încearcă cu o baterie 12V/7,4 Ah și înseriezi cu motorul un bec de far cu filamentele legate în paralel. Dacă becul se aprinde puternic => Scurtcircuit spre motor.

Edited by Rubin1977, 28 March 2024 - 10:26.


#6
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 28.10.2006
@Rubin
Nu ai citit ca a testat cu o baterie auto si motorul este OK?
@initiator
Motorul poate sa para OK la testarea cu o baterie auto, dar cat consuma?
Pentru ca alimentatorul debiteaza pana intr-un amper, conform inscrisului din poza si traseele sunt dimensionate corespunzator.
Daca motorul "trage mai mult, cred eu cel putin dublu, atunci se prajesc traseele ce alimenteaza motorul.
Posibil motor cu lagare/rulmenti uzati/blocati, posibil probleme in reductor. Pentru ca motorul ala nu actioneaza direct ruloul.
Cabluri in scurt sau contacte de comanda defecte nu intra in discutie, ca la alimentarea cu acumulator auto aveai nevoie de extinctor!
Concluzia mea, posibil sa ma insel, din ce ai expus, exte un defect mecanic 90%, 10% probleme bobinaj motor.
Te ajuta un test cu motorul decuplat de reductor si alimentat in serie cu un ampermetru, sa vezi exact consumul in gol si apoi cuplat la reductor, citesti consumul in sarcina.
Cred ca este destul de greu sa faci teste la pozitie, dar altfel nu ai cum sa faci un diagnostic corect.

#7
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,748
  • Înscris: 13.11.2006
Clar motorul merge mai greoi, pe unele porțiuni trebuie ajutat chiar.
Oblonul a stat închis peste 20 de ani, din acest motiv.
I sa fac poze mai detaliate la tot montajul, pentru că mai are o componentă ce comanda cu programare.
Mersi de info deocamdată.

Casa este cu etaj iar poziția este dificila pentru o schela, deci nu se poate ajunge la motor decât demontat acoperișul pe lângă, fostul proprietar a preferat să renunțe la oblon din acest motiv.

#8
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 28.10.2006
In conditiile date solutia este demontarea de pe pozitie si repararea "la sol".
Dar vad ca este foarte greu sa faci asta si solutia radicala este INLOCUIRE TOTALA.
Asa ai doar costurile cu oblonul nou si montaj. Banuiesc ca demontatul celui vechi intra in costurile de montajPosted Image
Mai simplu este cu o nacela decat cu schela. Articulata sau telescopica, dupa configuratia locului. Dar nici aia nu e gratis.

#9
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,748
  • Înscris: 13.11.2006
A fost firma la fata locului, oblonul este 500 euro și cu manopera totala ajunge la 4000 euro.

Mai simplu E sa iau un modul invertor de sens cu 20 euro de pe ebay, daca nu reușesc cu originalul.

#10
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 28.10.2006
SI esti sigur ca rezolvi problema?
Parerea mea ca un simplu alimentator de 12 V 2A sau 3A face acelasi lucru. Daca se depaseste curentul maxim debitat, intra in protectie, deci va face aproximativ acelasi lucru ca si cel original, adica oprire la cap de cursa.
Cam ASTEA sunt preturile in Romania.
Sau poti incerca si de 5A, dar posibil sa arzi in timp motorul sau alimentatorul, daca se blocheaza reductorul.
Obligatoriu revizie si ungere a sistemului mecanic motor+reductor, altfel problemele vor persista/agrava.
Conditiile de mediu in care functioneaza ansamblul nu sunt din cele mai "blande" si fara mentenanta periodica se intampla ca la tine!
Inclusiv sinele ruloului trebuiesc curatate si gresate.

#11
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,748
  • Înscris: 13.11.2006
Ruloul merge cu transformator de 12 volti, merge si cu o baterie auto, doar ca la viteza mai mica.
Am gasit si inversor de sens wifi la 12 volti.

Cat priveste electronica originala care comanda obonul, o sa incerc sa o repar mai mult de curiozitate.
Transformatorul este ok, puntea redresoare este ok, pe iesire scoate 44 volti, desi transformatorul scoate 2 x 12 volti.
defectul este probabil la tranzistoare sau la diode, condensatorii sunt buni.
Cand o sa am timp o sa dau jos piesele si sa le masor.
Releele nu au tensiune cand comut pe deschidere sau inchidere, dar pe contactele mediane au tensiune, daca inchid contactele manual, am tensiune pe iesirea spre motor.
placa este dublu cablata.
Inca nu am gasit producatorul montajului, eventual sa gasesc o schema ceva...

Attached File  oblon2.jpg   410.93K   6 downloadsAttached File  oblon1.jpg   383.35K   6 downloads

#12
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 28.10.2006
Daca ai gasit 44 V dupa redresare si filtrare, atunci cele 2 infasurari de 12 V ale transformatorului sunt in serie si tensiunea in sarcina ar trebui sa fie de circa 34 V cc. In gol poate sa fie mai mare.
Dupa marcajele de pe relee, ai nevoie de alimentare de 24 V cc.
Daca esti minitehnicus, cu un alimentator si un buton rezolvi problema ietin si sigur.
Mai ai nevoie in plus de cativa metri de cablu multifilar rosu si negru de 2,5 mmp, 6 papuci auto, letcon si fludor pentru lipit cablu la papuci si tub termocontractabil pentru izolarea papuci.
Daca nu ai idee despre cum realizezi montajul, gasesti pe net o multitudine de scheme. Care schema este extrem de simpla. EXEMPLU
O sa trebuiasca atentie la inchidere/deschidere, sa nu tii apasat butonul mai mult decat este necesar, limitarea de curent nu stiu cum va functiona in cazul propus si este posibil sa arzi motorul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate