Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Garajele, ceva de domeniul trecutului.
Last Updated: Mar 07 2024 10:41, Started by
Neaceasca85
, Mar 06 2024 16:49
·
9
#1
Posted 06 March 2024 - 16:49
Copilarind in anii 90 (an de nastere 1985) versus ce se intampla dupa anul 2000, constat ca garajele construite in orase sunt de domeniul trecutului si chiar sunt in curs de demolare, in functie de necesitatile locale.
Consider garajele alea aliniate unul langa altul (cele din blocuri sau de la case, daca exista, vor exista in continuare) drept ceva de domeniul trecutului. De altfel, desi stau la curte din 2000, tata nu a mai construit garaj, in 2013 proiectul sau de garaj s-a transformat intr-o bucatarie de vara cu magazie depozitare. In 2005 a scapat de batrana Dacie folosita 20 de ani de zile. A avut garaj in spatele Trezoreriei Slatina, pe Titulescu (desi locuiam pe AI Cuza la Union). In cursul saptamanii folosea masina de serviciu si Dacia lui o tinea in garaj. In 2000 a vandut garajul, laolalta cu apartamentul de la Union. De ce sunt garajele de domeniul trecutului: - ele erau pentru vremurile in care masinile erau (foarte) putine si nu oricine isi permitea masina; in ziua de azi e nevoie de parcari - in locul garajelor se fac parcari, de locuri de parcare va fi mereu mare nevoie, deja se apeleaza la parcari etajate si chiar puzzle modulare - garajul era necesar la Dacia si alte masini vechi care iarna aveau probleme cu pornirea la rece, azi masinile pornesc la orice temperatura, iar, momentan, nici iernile nu mai sunt asa de reci - garajul era spatiu de depozitat prostii (hoardingul e frecvent la noi si din lipsurile comunismului) dar exista si alte variante la bloc pentru asta, podul sub acoperis pentru cei de la ultimul etaj sau boxa de la subsol pentru parteristi In anumite locuri din Slatina mai exista aceste garaje, in spatele blocurilor unde nu deranjeaza sau nu se intentioneaza sa se faca parcari. Dar garajele unde a avut tatal meu garaj sunt folosite pentru orice altceva (magazin apicol) sau nefolosite. Unele garaje de la parter de bloc sunt transformate in birouri de expert contabil. Pe Manastirii poti vedea 2 astfel de garaje office. Edited by Neaceasca85, 06 March 2024 - 16:54. |
#2
Posted 06 March 2024 - 17:01
Deci s-au dus vremurile cand te duceai sa te piși "intre garaje"...
[ https://i.postimg.cc/VNKxzhWt/Sad-emoticon-2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#3
Posted 06 March 2024 - 17:06
La mine în Onești, prin 2005 a venit de la Primărie somație să se dărâme toate garajele, iar cei care nu s-au conformat le-au fost dărâmate de Primărie.
Mai există un singur garaj în tot orașul, nu știu care e faza cu el. https://www.google.c...i8192?entry=ttu Edited by Valy_User, 06 March 2024 - 17:11. |
#4
Posted 06 March 2024 - 17:13
Nu-i chiar așa, în țările occidentale avansate mai toate casele au garaje (de multe ori duble, ca al meu) în care lumea își ține mașini, motociclete, șalupe etc
|
#5
Posted 06 March 2024 - 17:16
La mine in cartier, Drumul Taberei/Bucuresti, au disparut garajele din prefabricate.
Dar mai exista garaje la parterul unor blocuri de 4 etaje. La cele din urma, am observat de multa vreme ca destule nu mai sunt garaje. Au devenit magazine, frizerii, etc. Iar cei care le-au cumparat, isi tin masinile in strada iar pentru garaje incaseaza chirie. Presupun ca as avea un asemenea garaj si l-as inchiria pentru a fi folosit ca magazin. Daca as inchiria o parcare de resedinta (la noi e in functie de zona, 500-680 lei/an), deja ma pot numi om de afaceri. Platesc 50 lei/luna pt parcare dar iau considerabil mai mult din inchirierea garajului. Buna afacere, nu? |
#6
Posted 06 March 2024 - 17:20
garajele alea erau facute pe domeniul public si a fost nevoie sa fie daramate sa faca parcari. ptr ca pe locul unui garaj intra 2 locuri de parcare
pun pariu ca daca cineva a avut garaj pe terenul lui proprietate privata nu i l-a demolat nici naiba |
#7
Posted 06 March 2024 - 17:24
altuser09, pe 06 martie 2024 - 17:16, a scris:
La mine in cartier, Drumul Taberei/Bucuresti, au disparut garajele din prefabricate. Dar mai exista garaje la parterul unor blocuri de 4 etaje. La cele din urma, am observat de multa vreme ca destule nu mai sunt garaje. Au devenit magazine, frizerii, etc. Iar cei care le-au cumparat, isi tin masinile in strada iar pentru garaje incaseaza chirie. Presupun ca as avea un asemenea garaj si l-as inchiria pentru a fi folosit ca magazin. Daca as inchiria o parcare de resedinta (la noi e in functie de zona, 500-680 lei/an), deja ma pot numi om de afaceri. Platesc 50 lei/luna pt parcare dar iau considerabil mai mult din inchirierea garajului. Buna afacere, nu? In Bucuresti probabil ca inca exista cele 2 magazine de balcon de la care cumparam cand eram student pe strada Samoila Dumitru. |
#8
Posted 06 March 2024 - 17:29
a dracu e ma slatina asta. Slatina e o comuna mai mare, in care acum s-a facut MC si KFC.
cum s a spus mai sus, daca sunt pe privat nu le-a demolat nimeni. majoritatea au fost facute ilegal pe teren public. Edited by gogosaru100, 06 March 2024 - 17:29. |
#9
Posted 06 March 2024 - 17:32
rexx, pe 06 martie 2024 - 17:20, a scris:
garajele alea erau facute pe domeniul public si a fost nevoie sa fie daramate sa faca parcari. ptr ca pe locul unui garaj intra 2 locuri de parcare pun pariu ca daca cineva a avut garaj pe terenul lui proprietate privata nu i l-a demolat nici naiba Eu pot parca pana la 5 masini in curte, avem 3 in familie (eu 1 masina, fratele 2, una de serviciu, una de excursii-duba) si e OK. Dar la blocuri parcarile sunt sufocate de cei care au cate 2-3 masini per apartament si chiar garsoniera. Aici la birou, un instructor auto parcheaza 2 masini, una de SCOALA, alta personala. In ziua de azi garajul ar fi si nepractic, sa stai sa il descui-incui, sa scoti-bagi masina in si din el. Masina trebuie sa fie gata de plecare in 2 minute la orice ora. Si dimineata vrei sa dormi cat mai mult posibil, aici poate ca garajul te ajuta sa nu ai zapada de curatat de pe masina, dar calea de acces tot trebuie deszapezita. La case, mai bine cu porti automatizate decat cu garaj, asta e clar. gogosaru100, pe 06 martie 2024 - 17:29, a scris:
a dracu e ma slatina asta. Slatina e o comuna mai mare, in care acum s-a facut MC si KFC. cum s a spus mai sus, daca sunt pe privat nu le-a demolat nimeni. majoritatea au fost facute ilegal pe teren public. Acum esti doar 1 dintr-o parcare aglomerata. Un avantaj de a sta la casa vs bloc e si asta, ca ai oricand la orice ora loc de parcare asigurat. Reducand la absurd, garajul ar fi util pentru situatia putin probabila a unei furtuni cu grindina ce poate aduce daune serioase masinii. In rest nu prea e util, ca imbatraneste mai putin caroseria sau vopseaua, irelevant. Ori ca nu ti-o zgarie altii in parcare. |
#10
Posted 06 March 2024 - 17:40
Majoritatea caselor au garaj si cine nu isi permite face un carport. In orase garajele erau puse acolo pentru ca nu exista infrastructura pentru a crea parcari subterane si multe dintre ele nici nu aveau autorizatii. Erau puse de stat pe teren liber. Imi aduc aminte cand a venit Basescu la capitala a inceput sa darame multe dintre ele, la fel si cu magazinele ambulante fara autorizatie.
|
|
#11
Posted 06 March 2024 - 17:41
Garajele ilegale da, sunt de domeniu trecului. Cu cele legale nu au ce sa faca, le accepta.
|
#12
Posted 06 March 2024 - 17:41
Neaceasca85, on 06 martie 2024 - 17:32, said:
Pe domeniul public ca si chioscurile. Eu pot parca pana la 5 masini in curte, avem 3 in familie (eu 1 masina, fratele 2, una de serviciu, una de excursii-duba) si e OK. Dar la blocuri parcarile sunt sufocate de cei care au cate 2-3 masini per apartament si chiar garsoniera. Aici la birou, un instructor auto parcheaza 2 masini, una de SCOALA, alta personala. In ziua de azi garajul ar fi si nepractic, sa stai sa il descui-incui, sa scoti-bagi masina in si din el. Masina trebuie sa fie gata de plecare in 2 minute la orice ora. Si dimineata vrei sa dormi cat mai mult posibil, aici poate ca garajul te ajuta sa nu ai zapada de curatat de pe masina, dar calea de acces tot trebuie deszapezita. La case, mai bine cu porti automatizate decat cu garaj, asta e clar. OK, ilegal, dar faza e ca masinile erau atat de putine in trecut, incat existenta garajului cumva sublinia (emfaza) faptul ca ai masina. Acum esti doar 1 dintr-o parcare aglomerata. Un avantaj de a sta la casa vs bloc e si asta, ca ai oricand la orice ora loc de parcare asigurat. Reducand la absurd, garajul ar fi util pentru situatia putin probabila a unei furtuni cu grindina ce poate aduce daune serioase masinii. In rest nu prea e util, ca imbatraneste mai putin caroseria sau vopseaua, irelevant. Ori ca nu ti-o zgarie altii in parcare. eu nu iau anumite masini in orasele aglomerate tocmai de asta. si da, odata a fost o furtuna cu grindina a spart geamurile la masini ...casa ..a fost prapad. prin 2013-14 cred pe langa Slatina . |
#13
Posted 06 March 2024 - 17:46
Garajul e o idee buna, daca ai suficient spatiu sa il faci. Poate arata mai bine decat o masina parcata in mijloc, protejeaza masina de intemperii. Depozitezi cauciucurile de iarna si ce scule mai folosesti la masina.
Daca m-as muta la casa, m-ar bate gandul sa fac un garaj suficient de mare sa incapa si un elevator. Poate ma apuca cheful de mesterit la masini. |
#14
Posted 06 March 2024 - 17:47
Neaceasca85, pe 06 martie 2024 - 17:32, a scris:
Pe domeniul public ca si chioscurile. Eu pot parca pana la 5 masini in curte, avem 3 in familie (eu 1 masina, fratele 2, una de serviciu, una de excursii-duba) si e OK. Dar la blocuri parcarile sunt sufocate de cei care au cate 2-3 masini per apartament si chiar garsoniera. Aici la birou, un instructor auto parcheaza 2 masini, una de SCOALA, alta personala. In ziua de azi garajul ar fi si nepractic, sa stai sa il descui-incui, sa scoti-bagi masina in si din el. Masina trebuie sa fie gata de plecare in 2 minute la orice ora. Si dimineata vrei sa dormi cat mai mult posibil, aici poate ca garajul te ajuta sa nu ai zapada de curatat de pe masina, dar calea de acces tot trebuie deszapezita. La case, mai bine cu porti automatizate decat cu garaj, asta e clar. OK, ilegal, dar faza e ca masinile erau atat de putine in trecut, incat existenta garajului cumva sublinia (emfaza) faptul ca ai masina. Acum esti doar 1 dintr-o parcare aglomerata. Un avantaj de a sta la casa vs bloc e si asta, ca ai oricand la orice ora loc de parcare asigurat. Reducand la absurd, garajul ar fi util pentru situatia putin probabila a unei furtuni cu grindina ce poate aduce daune serioase masinii. In rest nu prea e util, ca imbatraneste mai putin caroseria sau vopseaua, irelevant. Ori ca nu ti-o zgarie altii in parcare. Vorbim de o proprietate ce ar trebui sa fie privata. De ce vorbim de utilitate? Daca proprietarul vrea sa isi parcheze masina intre 2 piscine, cat timp e terenul lui privat are tot dreptul. Garanjele vechi erau doar putin ilegale. Acuma nu stiu la tine in comuna cum erau folosite, insa prin orase numai masini nu erau in ele, in rest orice altceva. Si erau ilegale. Edited by MooF2010, 06 March 2024 - 17:47. |
#15
Posted 06 March 2024 - 17:47
Karhu, pe 06 martie 2024 - 17:13, a scris:
Nu-i chiar așa, în țările occidentale avansate mai toate casele au garaje (de multe ori duble, ca al meu) în care lumea își ține mașini, motociclete, șalupe etc In orasul meu, le-au demolat de mai bine de 15 ani, ocupau mai bine de jumatate din suprafata spatiului de parcare. Au nivelat tot, pavat, marcaje locuri parcare si acum e loc destul. Se plateste o taxa de 150 lei/an pt locul de parcare dar arata mult mai civilizat |
|
#16
Posted 06 March 2024 - 18:03
Majoritatea erau construite aiurea pe domeniu public. Însă în Floreasca, vis-a-vis de Parcul Garibaldi (cel cu fostul cinema), gard în gard cu autobaza erau făcute unele pe vremea conunismului, când nu cred că se putea construi după voie pe domeniul public. Pe jumătate (de fapt cred că mai mult) le-au demolat şi nu ştiu de ce: https://www.google.r...i8192?entry=ttu
Se pot face copertine în loc de garaje. Cu iarbă ce să crească peste. Dar primăriile de la noi duc lipsă de imaginaţie. |
#17
Posted 06 March 2024 - 18:09
gogosaru100, pe 06 martie 2024 - 17:41, a scris:
e util cand ai masina scumpa sa nu ti o zgarie in parcare... mie personal mi-a fost zgariata masina prin parcare de multe ori si nu as vrea sa am una peste 100k euro(nu veniti sa mi spuneti ca daca ai bani pt masina aia iti permiti sa ti o vopsesti, e vorba de gest doar) eu nu iau anumite masini in orasele aglomerate tocmai de asta. si da, odata a fost o furtuna cu grindina a spart geamurile la masini ...casa ..a fost prapad. prin 2013-14 cred pe langa Slatina . Capcaunul, pe 06 martie 2024 - 17:46, a scris:
Garajul e o idee buna, daca ai suficient spatiu sa il faci. Poate arata mai bine decat o masina parcata in mijloc, protejeaza masina de intemperii. Depozitezi cauciucurile de iarna si ce scule mai folosesti la masina. Daca m-as muta la casa, m-ar bate gandul sa fac un garaj suficient de mare sa incapa si un elevator. Poate ma apuca cheful de mesterit la masini. De ploile astea slabe cu praf la greu care imi fac harcea parcea geamurile masinii ar fi util sa protejeze garajul. |
#18
Posted 06 March 2024 - 18:40
In mini orasel ul in care am copilarit, au fost rase toate garajele acum doi trei ani, nu mai erau locuri de parcare... un garaj ocupa doua locuri de parcare, iar partea amuzanta, e ca nimeni nu isi tinea masina parcata in garaj.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users