Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pornire dificila

Diferential wifi

Model gard

Termosistem cu spuma sau adeziv?
 VoWiFi sau WiFi Calling

Problema temperatura ACM centrala...

La Sinesti pe magistrala

,,Razbunarea tocilarilor: la ce s...
 Bardonecchia, stațiunea de s...

Cum il poate incerca Zeul biblic ...

Avocat imobiliar pentru vicii asc...

Achizitie miniPC.
 In ce an este bine sa cumperi tel...

Cablu electric pentru exterior

La multi ani indragostilor! D...

Germania a legalizat consumul de ...
 

Lufthansa- schimbare orar - "your response is requested by..."

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 13.09.2022
Am niste zboruri cu Lufthansa unde orele de zbor s-au modificat deja de 3 ori.
In mail-ul primit scrie ca : raspunsul dvs (adica accept/rebook/refund) este asteptat pana in data de x Martie, pentru a evita o posibila anulare a zborului.

Ideea e, zborul e in iulie si evident ca mi-ar conveni sa-l tin asa, si sa aleg mai incolo, in caz ca apare ceva si nu mai pot pleca dau atunci refund(chiar am o problema cu viza ptr tara respectiva, astept de 2 luni)  . Ati putea spune ca nu ar fi corect fata de ei, dar, fara suparare, e deja a treia schimbare, la celelalte am dat accept.

Ce nu inteleg...am mai avut si alte astfel de situatii cu alte companii aeriene dar la niciuna nu mi se impunea un termen scurt.. Puteam sa aleg optiunea pana cu o zi inainte de zbor sau chiar cu 3 ore inainte.
E legal acest termen de o luna (si ceva) in care sunt obligat sa raspund, altfel imi anuleaza ei automat? Sau e doar o smecherie de a lor ca sa nu stai tu mult timp, si sa-i incurci cumva la urma, daca ceri atunci refund?

Edited by danigoleman, 10 February 2024 - 18:38.


#2
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,262
  • Înscris: 24.05.2010
La orice modificare contractuala ai 30 de zile sa accepti sau sa denunti unilateral. De ce sa nu fie legala? Zi mersi, legal ei pot sa considere accept tacit daca nu alegi tu, dar ai cumparat biletul in marja ieftina si au posibilitatea sa il revanda mais cump.

Vanzarea e un contract practic.

Apoi la achizitii a fost o treaba cu care ai fost de acord fara citesti.

Edited by MooF2010, 10 February 2024 - 18:40.


#3
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 13.09.2022

View PostMooF2010, on 10 februarie 2024 - 18:38, said:

La orice modificare contractuala ai 30 de zile sa accepti sau sa denunti unilateral.

Pai chiar la Wizz am tinut vreo 4 luni rezervarea fara a selecta optiunea. Am da accept cu vreo 3 zile inainte de zbor. Dar aia iti spuneau extrem de clar: poti alege accept/rebook/refund  pana cel mai tarziu cu 3 ore inainte de zbor. Daca nu, atunci se face refund automat ca optiune implicita.

Si la Turkish am de peste o luna si inca e la fel, pot alege de acolo, nu s-a schimbat nimic.
Ce treaba are marja ieftina, nu eu i-am pus sa schimbe orele /zilele deja de 3 ori.
De ce ii suspectez ca umbla cu "cioara vopsita" ptr ca nu zic clar, spun "to avoid a  POSSIBLE cancellation of your booking". Cum adica "possible"??
Si perioada nu e 30 de zile, e cam 45 zile.

Edited by danigoleman, 10 February 2024 - 18:47.


#4
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,817
  • Înscris: 07.11.2006
Fii sigur ca actioneaza fix la limita legii.Nu ai ce sa le faci pentru ca stiu ca ai nevoie de ei (daca n-ai avea nu te-ai stresa).
Daca nu-ti convin figurile lor, renunta la biletul respectiv (daca este posibil) si cauta alt transportator.

ps.
Ce vei face daca nu-ti vine viza, te rogi de Lufthansa sa te mai amane?

#5
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 13.09.2022

View Postadisz, on 10 februarie 2024 - 18:55, said:

Fii sigur ca actioneaza fix la limita legii.

Multumesc, dar  ma intereseaza daca cineva stie sigur, nu asa, presupuneri sau dat cu pararea.

Edited by danigoleman, 10 February 2024 - 18:58.


#6
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 13.09.2022
I-am intrebat si pe "chat", nu vor sa raspunda...oare de ce? :))

#7
MareleIntelept

MareleIntelept

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,360
  • Înscris: 26.07.2023
Fie-mea vrea sa ma plimbe prin Europa. Normal, a rezervat la WizzAir. Desi zborurile sunt in mai si iunie, Wiz a schimbat deja de doua ori datele. Pe mine ma doare la banana, ca-s pensionar, da' ginere-meu a intrat in fibrilatii. Nu stiu ce se intampla (doar banuiesc), dar am impresia ca practica s-a extins si la LH si nu numai.
PS Am prins vremurile cand toti erau la cravata in avion, am prins si timpurile cand fumatul era permis in timpul zborului... Acum, aeroplanul a devenit un autobuz cu aripi...

#8
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 13.09.2022

View PostMareleIntelept, on 10 februarie 2024 - 20:08, said:


PS Am prins vremurile cand toti erau la cravata in avion, am prins si timpurile cand fumatul era permis in timpul zborului... Acum, aeroplanul a devenit un autobuz cu aripi...

Pai chiar asta si e, un mijloc de transport in comun, "cu aripi".
Pana si in autobuz ai mult mai mult loc :))
Toate companiile au modificari de orar mai ales cand iei biletul cu mult timp inainte (eu l-am luat pe asta cu vreo 10 luni).
In cazul asta , Wizz cei injurati sunt mult mai transparenti, au scris acolo in mail "poti sa astepti pana la 3 ore inainte de zbor". Astia de la lufthansa umbla cu fente cu "e posibil sa iti anulam noi".
Nu mai zic ca tot Lufthansa, cand ti trimit mailul ala cu schimbarea de orar, iti baga acolo sus un buton mare si lat cu galben cu ACCEPT doar doar te grabesti si dai accept si gata, au scapat ei.
Umbla cu mici smecherii adica.

#9
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,353
  • Înscris: 19.04.2009
Rezervati prea mult in avans, de asta se fac atatea modificari; unele companii nici nu te lasa sa rezervi atat de devreme ca nu publica orarele de acum pentru 4 quartere in viitor.. Eu rezerv cu maxim 3 luni inainte, exceptand cazurile cand ii vreo promotie gen 250 EUR dus intors pana in state.

Cat despre accept, da, 30 de zile e legal. Si pot considera lipsa raspunsului ca refuz si atunci anulare + ramburs.

Also, recomand sa rezervati flexi, sau deloc, atunci cand vizele sunt sub semnul intrebarii.

#10
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 13.09.2022

View PostLex404, on 11 februarie 2024 - 10:35, said:

Rezervati prea mult in avans, de asta se fac atatea modificari; unele companii nici nu te lasa sa rezervi atat de devreme ca nu publica orarele de acum pentru 4 quartere in viitor.. Eu rezerv cu maxim 3 luni inainte, exceptand cazurile cand ii vreo promotie gen 250 EUR dus intors pana in state.



Pai am gasit pret f bun. Am luat cu 10 luni inainte Posted Image Acum preturile sunt duble.
Tocmai, eu chiar imi doresc sa apara modificari ptr ca practic in momentul ala biletul devine flexibil, pot sa mai fac modificari la perioada sau chiar sa ma razgandesc si sa cer refund:) Avantaj eu.
Cu astia e dubios, i-am si intrebat direct dar evita sa dea un raspuns.

Nu cred ca este lege cu 30 de zile...altfel de ce alte companii, pana si astia de la Wizz te-a lasa mult mai mult? De fraieri? Stim bine ca nu sunt...

Edited by danigoleman, 11 February 2024 - 11:49.


#11
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,353
  • Înscris: 19.04.2009
Wizz si LH au un model de business diferit.

LH vrea sa stie exact cine e commited pentru long haul si cine nu pentru ca poate revinde locul tau. Wizz nu are long haul si pe short haul se vand usor. \plus ca wizz are overbooking peste LH si restul legacy.

Mai e si o problema de revenue si nu poti tine veniturile in limbo pentru ca pax nu se hotarasc.

Also, am vazut recent pe reddit ca cineva a ramas fara bilet si la wizz pentru ca fine printul din email spunea ca daca nu e confirmata schimbarea se anuleaza, dar intradevar timpul era mult mai lung.

Ai avut asigurare stabilita la momentul cumpararii biletelor? ca aia te-ar putea salva in caz ca ai nevoie de anulare.

#12
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 13.09.2022

View PostLex404, on 11 februarie 2024 - 12:02, said:

Also, am vazut recent pe reddit ca cineva a ramas fara bilet si la wizz pentru ca fine printul din email spunea ca daca nu e confirmata schimbarea se anuleaza, dar intradevar timpul era mult mai lung.


E pana cu 3 ore inaintea zborului chiar.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate