Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Legea ce permite conducerea motocilcletelor de 125 cc cu cat b atacata la CC

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
Consider asta o masura pomiperistica rezulata din mediatizarea catorva accidente.
Posibilitatea de a cunduce motociclete e buna pentru mediu si pentru a reduce aglomeratia din orase, accidentele de genul celor mediatizate sunt rare si presupun de regula abateri de la regulament de ambele parti, daca scrie pe tabla aia 50 pai cu 50 sa se circule, dar nici cei care circula pe carosabil cu capul in traista n-au nici o scuza.

Initiativa da in cei saraci si fara relatii, pentru cei cu relatii e floare la ureche sa mai obtina un cat a in plus, daca sunt mai catolici decat Papa sa acorde cat a pentru cei care deja conduc motociclete.

In paranteaza fie spus 125 cc nu mai e ce era odata, acum 125 cc de strada se apropie de 125 cc de curse, dar scooterele si alte vehicule utilitare de genul acesta nu sunt  motocilclete de curse.

#2
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,535
  • Înscris: 30.10.2003

 stdalionutpwr, on 04 ianuarie 2024 - 08:54, said:

Consider asta o masura pomiperistica rezulata din mediatizarea catorva accidente.
Nu se ataca legi la CCR din fata televizorului.

Sigur sunt motive pe care administratia prezidentiala le considera ... neconstitutionale?!?!?! Careva sa le bage aici sa vedem care sunt ele.

#3
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008
Eu consider mult mai periculoase bicicletele si trotinetele conduse fara cunostinte de legislatie decat scooter-ele conduse cu categoria B.

Iar 125cc e chiar OK ca limita superioara intrucat ofera 10 pana 12 cai putere la o sarcina de 200 Kg. Poate singura restrictie necesara conducerii cu categoria B ar fi transmisia automata.

#4
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,112
  • Înscris: 30.04.2007

 stdalionutpwr, on 04 ianuarie 2024 - 08:54, said:

Consider asta o masura pomiperistica rezulata din mediatizarea catorva accidente.

citeva accidentele alea nu prea sunt facute de scuteristi Posted Image alea-s mai domoale (nu bagam exceptiile in discutie Posted Image ) mai pentru tataici Posted Image

Edited by r_murphy, 04 January 2024 - 09:19.


#5
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,798
  • Înscris: 17.12.2019

 Bursul, on 04 ianuarie 2024 - 09:11, said:

Careva sa le bage aici sa vedem care sunt ele.
https://www.g4media....de-125-cmc.html

#6
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,535
  • Înscris: 30.10.2003
Deci prima data:

Președintele Iohannis trimisese legea la reexaminare pentru a se preciza clar cum se va face dovada absolvirii cursurilor pentru condusul motocicletelor.

Acum:

Președintele Iohannis arată în sesizarea la CCR că parlamentarii au adoptat legea cu modificări care depășesc limitele cererii de reexaminare formulată de el în vara acestui an.


Aia din parlament dorm, iar pe Iohannis l-a apucat harnicia pentru lucruri marunte. Acum drept sa zic are dreptate, dar in fine, legea nu se poate aplica din cauza unor chestii marunte.

#7
corleone2023

corleone2023

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 519
  • Înscris: 01.10.2023
Trebuia facut un proiect similar sau identic cu cel din Franta unde se poate conduce 125cc cu categoria B, astfel nu cred ca mai erau probleme.

#8
mangla

mangla

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 30.12.2023
nu mi se pare normal sa se circule cu motoare cu categoria b

#9
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008

 exqusit_drunk, on 04 ianuarie 2024 - 09:25, said:

Aham... deci vorbim de analfabetism functional in Senatul Romaniei:


În procedura de reexaminare, Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adus o serie de amendamente, printre care înlocuirea sintagmei „Deținătorii permiselor trebuie să aibă (…), permisul pentru categoria B obținut de minimum 3 ani (…)” cu sintagma „deținătorii permiselor să aibă (…) o experiență de cel puțin 3 ani de conducere pentru categoria de vehicule B”.


Frumoasa tara, pacat ca e populata!

#10
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020

 exqusit_drunk, on 04 ianuarie 2024 - 09:25, said:


am citit, m-am lamurit

#11
corleone2023

corleone2023

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 519
  • Înscris: 01.10.2023
Mda, o sa mai dureze... foarte multi asteapta legea asta care are sanse reale sa duca la un trend de reducere a numarului de masini in trafic.

#12
PietreNeispirescu

PietreNeispirescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 386
  • Înscris: 11.12.2023
4 insi pe motociclete de 125 cmc poluează cât 4 insi într-o mașină cu motor de 1500, daca despre poluare este vorba. Pare o lege fara niciun scop anume.

#13
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
Cea mai proastă lege... Bine ar fi să nu se pună vreodată în aplicare...
Motoarele (2 roţi) trebuie conduse cu permis de motor, nu de maşină (4 roţi)...
Eu aş restricţiona cu totul permisiunile alea cu AM conduse cu B... ori alte ghiduşii...

Lăsaţi-mă cu poluarea... e vrăjeală. Vrei să mergi pe 2 roţi? Foarte bine... nimeni nu te opreşte să faci şcoală, examen şi să obţii categoria...

#14
whiteproud

whiteproud

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 22.06.2022

 stdalionutpwr, on 04 ianuarie 2024 - 08:54, said:

Consider asta o masura pomiperistica rezulata din mediatizarea catorva accidente.
Posibilitatea de a cunduce motociclete e buna pentru mediu si pentru a reduce aglomeratia din orase, accidentele de genul celor mediatizate sunt rare si presupun de regula abateri de la regulament de ambele parti, daca scrie pe tabla aia 50 pai cu 50 sa se circule, dar nici cei care circula pe carosabil cu capul in traista n-au nici o scuza.

Initiativa da in cei saraci si fara relatii, pentru cei cu relatii e floare la ureche sa mai obtina un cat a in plus, daca sunt mai catolici decat Papa sa acorde cat a pentru cei care deja conduc motociclete.

In paranteaza fie spus 125 cc nu mai e ce era odata, acum 125 cc de strada se apropie de 125 cc de curse, dar scooterele si alte vehicule utilitare de genul acesta nu sunt  motocilclete de curse.
nu am inteles de ce nu a trimis legea la re-examinare

#15
MrLion

MrLion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 528
  • Înscris: 13.08.2020

 bonygy, on 04 ianuarie 2024 - 11:15, said:

Cea mai proastă lege... Bine ar fi să nu se pună vreodată în aplicare...
Motoarele (2 roţi) trebuie conduse cu permis de motor, nu de maşină (4 roţi)...
Eu aş restricţiona cu totul permisiunile alea cu AM conduse cu B... ori alte ghiduşii...

Lăsaţi-mă cu poluarea... e vrăjeală. Vrei să mergi pe 2 roţi? Foarte bine... nimeni nu te opreşte să faci şcoală, examen şi să obţii categoria...

Adevărat ce zice domnu ăsta aici...ce e drept unii abia știu să conducă pe 4 roți să nu mai vorbim de 2roți ...altii sunt făcuți pentru 4 roți dar nu și pentru 2. Legea asta nu e despre fluidizarea traficului, vrem fluidizare, construiți domnule autostrăzi și drumuri express. 125cm3 este mult pentru o persoană care a făcut categoria B și își ia o "motocicletă pentru trafic". Vechea lege cu categoria AM era ok, oricum iți luai un scuter care nu prindea cine știe ce viteză...dar A1 125cm3 primit odată cu permisul de categoria B este total altceva. Imaginațivă o persoană care începătoare cu categoria B, își ia și o motocicletă, se aproapie de intersecție, are cedează trecerea dar vede semafor intermitent și accelerează din timp știind că motocicleta lui de 125 pentru a prinde viteză demarează mai greu. În același timp intră în intersecție altă mașină, chiar și la 50km pe oră are șanse să îl pună în scaun pe viață. La 125cc, vorbim de viteze de aproape 100km/h chiar dacă prinde mai greu. La școala de moto nu te învață ăia degeaba manevre de echilibru precum mersul printre jaloane sau în opturi la proba de traseu.
Sunt de acord cu cele spuse mai sus; vrei moto, faci școală separat..excepție AM ca și până acum, cu un moped dinăsta merg pensionarii la pescuit duminica. Până și eu mă duceam la cafea în oraș cu el ca nu-mi era rușine:)

#16
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
Cele electrice nu sut asa poluante nici fonic nici chimic.
Cat priveste condusul nu e mare diferenta intre motor in scop utilitar si auto, e mai mare diferenta intre termic si EV oricare ar fi ele cu 2 sau 4 roti.
E mai dificil in calitate de sofer de conserva, motocilistii sunt greu de observat pe timp de zi mai ales cand e soare in plus circula cu viteza mare, dar pentru vehicule utilitare gen scootere e foarte util.

Pertru cine vrea sport pe motor merge pe pista.

#17
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020

 MrLion, on 04 ianuarie 2024 - 12:44, said:

Adevărat ce zice domnu ăsta aici...ce e drept unii abia știu să conducă pe 4 roți să nu mai vorbim de 2roți ...altii sunt făcuți pentru 4 roți dar nu și pentru 2. Legea asta nu e despre fluidizarea traficului, vrem fluidizare, construiți domnule autostrăzi și drumuri express. 125cm3 este mult pentru o persoană care a făcut categoria B și își ia o "motocicletă pentru trafic". Vechea lege cu categoria AM era ok, oricum iți luai un scuter care nu prindea cine știe ce viteză...dar A1 125cm3 primit odată cu permisul de categoria B este total altceva. Imaginațivă o persoană care începătoare cu categoria B, își ia și o motocicletă, se aproapie de intersecție, are cedează trecerea dar vede semafor intermitent și accelerează din timp știind că motocicleta lui de 125 pentru a prinde viteză demarează mai greu. În același timp intră în intersecție altă mașină, chiar și la 50km pe oră are șanse să îl pună în scaun pe viață. La 125cc, vorbim de viteze de aproape 100km/h chiar dacă prinde mai greu. La școala de moto nu te învață ăia degeaba manevre de echilibru precum mersul printre jaloane sau în opturi la proba de traseu.
Sunt de acord cu cele spuse mai sus; vrei moto, faci școală separat..excepție AM ca și până acum, cu un moped dinăsta merg pensionarii la pescuit duminica. Până și eu mă duceam la cafea în oraș cu el ca nu-mi era rușine:)

Cine crede ca mersul se invata in cateva ore la scoala se insala, depinde mult de cauciucurile care le porti, dar si de vehiculul in sine.

Acum e plina piata de chinezarii cu gume chinezesti tari ca piatra, pe de alta parte manevrele xtreme depinde de cat guts are fiecare, nu toti au curaju sa culce si  nici nu-i poti obliga sa faca asta la un curs pentru condus in trafic.

La condusul in trafic trebuie respectate regulile, nu trebuie nu stiu ce aptituni speciale, mersul cu 100 sau chiar 200 pe un sector cu limitare la 50 este abatere si trebuie sanctionata la fel.

Daca tot sunt unii mai catolici decat Papa sa le dea test cu motorul pe care deja umbla.

Edited by stdalionutpwr, 04 January 2024 - 13:09.


#18
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,798
  • Înscris: 17.12.2019

 Patefon, on 04 ianuarie 2024 - 09:36, said:

Aham... deci vorbim de analfabetism functional in Senatul Romaniei:


În procedura de reexaminare, Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adus o serie de amendamente, printre care înlocuirea sintagmei „Deținătorii permiselor trebuie să aibă (…), permisul pentru categoria B obținut de minimum 3 ani (…)” cu sintagma „deținătorii permiselor să aibă (…) o experiență de cel puțin 3 ani de conducere pentru categoria de vehicule B”.

Frumoasa tara, pacat ca e populata!
Ești gentil.
„Experiența” nu se poate dovedi. Perioada minimă de deținere a permisului era varianta mult mai corectă, cel puțin din punctul meu de vedere.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate