Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Se ieftinesc stațiile DC

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
1. Ai nevoie de bransament de minim 22 kW (32A). De aia in UE standardul oficial acum este 11 kW trifazat, pt ca 22kW nu e fezabil la prea multe bransamente.
2. Majoritatea masinilor din ultimul timp merg pe 11 kW. Doar cele facute in afara UE merg doar monofazat pe 7 kw (32A).
3. Costa 1100 lei vs 2600 lei

#20
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postbenis, on 31 decembrie 2023 - 20:00, said:

eu sunt un privilegiat cu 100A trifazat.
Pai cu asta trebuia sa incepi.
De asta nu prea intelegea nimeni de pe acest topic ce vrei tu sa faci cu statia DC.
Da, in cazul tau ar merge. Tu ai o masina care incarca max 11 kW AC (3 ph) sau 7.4 kW AC (1 ph). Cu o statie DC, ai putea incarca mult mai rapid.
Dar depinde foarte mult de scenariul de utilizare daca merita.

Sunt foarte rare bransamente rezidentiale peste 22 kVA (3 x 32A) la noi.

Edited by kolfleading, 01 January 2024 - 14:26.


#21
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005

View Postbenis, on 31 decembrie 2023 - 20:00, said:

Tot aia e eficiența, că încarcă chargerul mașinii, că pui tu un charger, tot aia e, cam 5% pierderi probabil.
Din câte știu eu mufa CCS2 oferă acces direct la bateria mașinii (prin releu desigur) prin perechea de pini de jos care suportă 350A și 1000V, deci poți încărca puteri mari fără să mai treci prin chargerul mașinii sau poți încărca paralel cu el. Sistemul are mai multe nivele de protecție și comunicarea cu chargerul este mai complicată decât un simplu semnal PWM. Adică pe DC responsabil pt. curentul de încărcare este chargerul extern, de aici rezerva mea privind aceste sisteme ieftine chinezești, care dacă nu sunt conforme cu regulile de siguranță pot provoca daune majore. Una e să ia foc în priză o pocnitoare USB-C de 65W și alta e un redresor trifazic de 20kW.

Edited by mihaicozac, 01 January 2024 - 15:13.


#22
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,278
  • Înscris: 05.04.2011

View PostAdm, on 01 ianuarie 2024 - 09:39, said:

... Doar cele facute in afara UE merg doar monofazat pe 7 kw (32A).
Americanii (de nord) au si/doar  bifazat, 240V între faze, maxim la ei pentru încarcare

#23
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Au și ei trifazic dar este o raritate.

Edited by benis, 02 January 2024 - 10:25.


#24
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Americanii nu au trifazic, au bifazic :)
Trifazicul nu insemna doar 3 faze de 230V, insemna si faptul cs fircare faza e decalata, chestie importanta la motoare (nu la EV).

#25
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Ba și la EV e important, pt. că un redresor trifazic generează un curent continuu cu pulsație foarte redusă față de unul monofazic unde e nevoie de inductanțe și condensatoare mari pt. a mai netezi din pulsație.

#26
johnny bravo

johnny bravo

    Membru erect

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,419
  • Înscris: 05.08.2003

View Postbenis, on 31 decembrie 2023 - 20:00, said:

Pe de altă la stațiile publice unde încarci DC și plătești efectiv curentul care intră în baterie, 1 KW înseamnă mai mult ca încărcare ca la un charger AC unde tu mai plătești și pierderile din stația internă a mașinii.

Sti tu sigur asta? Poti sa dai si detalii?
Mi-e greu sa cred ca se contorizeaza doar ce intra in baterie.
Nu exista si aici ceva pierderi?

#27
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Pierderile mașinii sunt mici pe DC, doar căderile de tensiune pe fire, releu și circuitele de măsură și protecție. Probabil pe la 99% din energie rămâne în baterie.
Pe de altă parte chargerul DC extern are pierderi mai mari, că sunt minim 2 etaje de conversie, redresorul sincron trifazic și convertorul DC/DC, deci randamentul poate fi oriunde între 90-98%. Iar la peste 100A și ăia câțiva metri de cablu DC pierd energie.
Pe undeva am văzut un articol cu un scandal la stațiile de încărcare DC că arătau mereu mai mulți kWh băgați decât ce raporta mașina și atunci unul din administratorii rețelei a recunoscut că se plătește tot curentul consumat de stație în timpul încărcării, nu doar cel injectat. Au fost și probleme cu obligativitatea calibrării periodice a contoarelor, de aceea mulți au optat pt. contorizarea timpului și nu a energiei, însă asta tinde să se schimbe cu timpul, pt. că la stațiile multiple energia disponibilă este împărțită între posturi și dacă sunt mai mulți conectați viteza de încărcare scade și timpul de încărcare crește la fel și costul.

Edited by mihaicozac, 05 January 2024 - 21:56.


#28
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
ideea folosirii statie DC casnica este utopie...

Ca sa fie eficienta ca si viteza de incarcare, trebuie sa aiba minim 30-40kw. Pentru o statie sa scoata 40Kw DC, consuma cam 50 kw AC, si cine are bransament de 50Kw+  acasa ?

#29
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Se poate și cu branșament de 22kW dacă ai o instalație mare PV, de minim 20kWp, când bate soarele bine iei din panouri și baterie toată producția iar diferența din rețea. Însă nu e eficient economic...

Edited by mihaicozac, 05 January 2024 - 22:40.


#30
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postandrei_221, on 05 ianuarie 2024 - 22:24, said:

ideea folosirii statie DC casnica este utopie...

Ca sa fie eficienta ca si viteza de incarcare, trebuie sa aiba minim 30-40kw.
Masina colegului se incarca pe AC cu max. 11 kW si pe DC cu max. 130 kW.
De aceea, in functie de scenariul de utilizare, s-ar putea sa fie "eficienta" si cu 25 kW.

View Postandrei_221, on 05 ianuarie 2024 - 22:24, said:

cine are bransament de 50Kw+  acasa ?
Colegul care a deschis topicul a spus ca are bransament de 70 kVA.
Alta intrebare?!?!?!

#31
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
ce te agiti ?
discutia era pentru toata lumea, nu doar pt colegul care are bransament industrial

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate