Mazda CX-60 Homura - Machine Grey
#73
Posted 13 December 2023 - 18:29
Mazda iti zic 100% ca nu are asa ceva (functie care sa porneasca AC-ul "pe ascuns") si personal n-am avut nici o masina dotata cu asa ceva.
Dar am o intrebare: la un sistem de genul respectiv, cand interventia sistemului de AC s-ar termina geamurile nu se aburesc accelerat pentru ca acum exista o sursa semnificativa de umiditate direct in sistemul de ventilatie? Edited by closchkutza, 13 December 2023 - 18:37. |
#74
Posted 13 December 2023 - 18:32
La a mea nu porneste automat AC-ul si nici n-as vrea sa porneasca automat!
|
#75
Posted 13 December 2023 - 18:46
closchkutza, on 13 decembrie 2023 - 18:29, said:
la un sistem de genul respectiv, cand interventia sistemului de AC s-ar termina geamurile nu se aburesc accelerat pentru ca acum exista o sursa semnificativa de umiditate direct in sistemul de ventilatie? În condiții extreme, pe ploaie intensă și frig, posibil să meargă mai mult timp. Dar sunt cazuri izolate. Nu cunosc toate subtilitățile, eu oricum țin ACul mereu activ. Și aici câteva detalii succinte: https://www.hpalisad...ensor-1051.html tzalu, on 13 decembrie 2023 - 18:32, said:
La a mea nu porneste automat AC-ul |
#76
Posted 13 December 2023 - 18:48
Pentru cei cu climatronic, mentinerea AC pe on este cvasi obligatorie. In primul rand, daca el este ON nu inseamna ca si functioneaza. In al doilea rand, cand senzorul de temperatura detecteaza si umiditate mare, atunci il activeaza automat cat este nevoie. Ce se intampla cu apa rezultata? Fix acelasi lucru ca si vara! Iarna, acest lucru se intampla cand sunt mai multe persoane in masina sau la pornire. Acesta este motivul pentru care au aparut climele automate. Pe langa lenea soferului…
Intr-o alta ordine de idei, am avut dreptate. Climatronicul de pe Mazda mea nu stie sa comute automat fluxurile de aer - pe auto - la atingerea temperaturii setate si ramane tot jos. Dapdv este mult in urma altor marci. |
#77
Posted 13 December 2023 - 19:06
adip1962, on 13 decembrie 2023 - 18:48, said:
Climatronicul de pe Mazda mea nu stie sa comute automat fluxurile de aer - pe auto - la atingerea temperaturii setate si ramane tot jos. Dapdv este mult in urma altor marci. Ramane pe jos cat timp este nevoie de incalzire (jos care inseamna fantele de la picioare + fantele laterale ale bordului + fantele de dezaburire ale geamurilor + fanta centrala din dreptul airbag-ului pasager + fantele din dreptul genunchilor soferului, stanga si dreapta volanului). Cand a ajuns la temperatura tinta se muta pe picioare + fata (practic se activeaza si cele 2 fante centrale din partea superioara a bordului). Cand trebuie sa raceasca comuta pe fata. Se poate testa usor: ajustezi temperatura setata (in jos) si vezi ce modifica sistemul in ceea ce priveste distributia aerului. Atata timp cat distributia ramane pe jos inseamna ca sistemul considera ca este in continuare nevoie sa incalzeasca habitaclul si cea mai eficienta (si confortabila pentru om) cale de a face asta este prin partea inferioara. Nu mi-e clar cum ai dedus tu ca a ajuns la temperatura tinta, acest lucru se poate face doar avand access la ce masoara senzorul de temperatura interioara. adip1962, on 13 decembrie 2023 - 18:48, said:
Pentru cei cu climatronic, mentinerea AC pe on este cvasi obligatorie. Edited by closchkutza, 13 December 2023 - 19:15. |
#78
Posted 13 December 2023 - 19:08
@alexcrist
Se simte la motor cand porneste si la nas, pute a umezeala cand se opreste! Vara, cand vin catre casa, opresc aerul conditionat cu cateva sute de metri inainte de a ajunge acasa, incepe sa miroasa a maidanez ud in habitaclu si se face condens la baza parbrizului in zona in care sufla aerul conditionat! Daca nu pornesc/opresc eu aerul conditionat, nu se intampla fenomenele astea! Iarna, cum e acum, nu fac nimic deosebit la masina, cum am oprit-o ieri seara, asa am pornit-o acum dimineata, pe ventilatie baga initial aer rece, apoi cand incepe sa se incalzeasca motorul, baga aer cald! Pana atunci merge incalzirea in scaune si volan! M-ai facut curios, o sa caut in manualul masinii sa vad daca e vreo precizare referitoare la senzorul de care zici! |
#79
Posted 13 December 2023 - 19:28
Păi mai zic o dată: mirosul și umiditatea excesivă apar după ce ACul merge mult timp, de ordinul zecilor de minute, sau orelor. Dezaburirea automată funcționează pe perioade mult mai scurte, poate de ordinul secundelor.
În manual parcă nu scrie explicit de senzor, dar ar trebui să fie o secțiune pentru dezaburirea automată. În principiu există metodă de dezactivare, dar din fabrică vine activă. Ca să scapi de mirosuri, încearcă un tratament cu ozon. De 8 ani de când folosesc (fac cam 1-2/an, când îmi aduc aminte), și n-am mai avut mirosuri. Nici măcar nu m-am mai complicat să opresc ACul înainte de destinații, deși făceam și eu asta. Dar n-a mai fost nevoie. Dacă ai deja mirosuri, fă 2-3 tratamente să scapi, apoi 1-2/an de întreținere. Edited by alexcrist, 13 December 2023 - 19:29. |
#80
Posted 13 December 2023 - 19:32
Senzorii de temperatura interni masoara si umezeala. Doar in cazul existentei climatronicului cu AC pe on, acest semnal este transformat in comanda de pornire.
Closchkutza, la alte masini, pe auto, la atingerea temperaturii setate, se observa cum fluxurile de caldura sunt modificate si orientate si in sus, respectiv in “fata” si pe parbriz. Apoi periodic, probabil f. De niste algoritmi, se reiau incepand de jos. La drum lung chestiile astea se observa si… simt. Mirosul de caine ud se simte predominant la clima manuala si mai rar la climatronic. Ultimile mele 3 masini au avut parbrize incalzite si clime automate. Singurul avantaj al climei manuale este diferenta de presiune la viteze peste 60 km/h care permite iarna incalzirea fara ventilator. Edited by adip1962, 13 December 2023 - 19:33. |
#81
Posted 13 December 2023 - 20:51
Ca fapt divers cand cuplează ac-ul, umiditatea din habitaclu condeseaza pe radiatorul din interiorul masinii, aceasta se colectează într-un colector gen tăviță, si picura sub masina. Asa ca fara ac on e greu sa scoți umiditatea din mașină.
Problema apare cred cand ramane in tăviță, si cumva se întoarce in habitaclu. Eu merg aproape tot timpul cu ac-on/ auto. Nu am avut probleme de care pomeniți gen mirosuri și umezeală. Edited by wolfydRg, 13 December 2023 - 20:52. |
#82
Posted 13 December 2023 - 20:54
@alexcrist
Iaca ce zice manualul, asa functioneaza la mine, cum e in prima poza, in dreapta, partea cu sistem de control automat al climei! Ce zici tu, cred ca te referi la dezaburire logica, ultimele doua poze, probabil a mea nu-i echipata cu asa ceva, la a mea dezaburirea parbrizului functioneaza doar daca apas eu butonul de dezaburire, se porneste aerul conditionat si aia e tot! Repet, se simte cand pornesc aerul conditionat, s-ar simti si daca ar porni automat! Scuze colegului Tyby ca i-am stricat jurnalul! Attached FilesEdited by tzalu, 13 December 2023 - 21:00. |
|
#83
Posted 13 December 2023 - 21:22
wolfydRg said: 1702493469[/url]' post='30460118'] Ca fapt divers cand cuplează ac-ul, umiditatea din habitaclu condeseaza pe radiatorul din interiorul masinii, aceasta se colectează într-un colector gen tăviță, si picura sub masina. Asa ca fara ac on e greu sa scoți umiditatea din mașină. Complet de acord cu tine, imposibil de scos fara AC dupa ce acesta a functionat, evaporatorul devine sursa de umiditate. Un mic experiment facut in seara asta: am aburit intentionat masina mergand cu ventilatie oprita + recirculare activata. Cand am ajuns la nivelul la care devenea periculos am tras pe dreapta si am pornit ventilatia. Nici macar nu am setat-o sa bata in parbriz, am lasat-o sa bage pe unde stie ea. Rezultatul se poate vedea mai jos. https://youtu.be/BWW...UMisQCMLLfHPo7d https://youtube.com/...alTm1t_f-3oXraV Sunt doua filmulete filmate unul dupa altul, am apasat din greseala si am oprit inregistrarea (se poate vedea ca e aceeasi ora). Nu doar ca s-au dezaburit geamurile fata, s-a dezaburit si luneta. adip1962, on 13 decembrie 2023 - 19:32, said: Closchkutza, la alte masini, pe auto, la atingerea temperaturii setate, se observa cum fluxurile de caldura sunt modificate si orientate si in sus, respectiv in “fata” si pe parbriz. Apoi periodic, probabil f. De niste algoritmi, se reiau incepand de jos. La drum lung chestiile astea se observa si… simt. Pentru ca imi place sa si aduc dovezi practice care sa sustina ce debitez, mai jos doua capturi video de azi. In prima se observa cum se modifica modul de distributie al aerului functie de temperatura care se seteaza si temperatura curenta: https://youtu.be/45g...g85BoGMX7LS_mNE Pentru ca nu putem modifica usor temperatura ambianta ne jucam cu temperatura tinta (cealalta variabila) In al doilea putem vedea cum sistemul de climatizare a facut fix ce am “prezis” ca va face conform testului de mai sus: https://youtu.be/Lvd...PTcvSSJS4R13FtE Minune nu altceva . Edited by closchkutza, 13 December 2023 - 21:33. |
#84
Posted 13 December 2023 - 21:33
Tot citesc si recitesc textul din poza atasata si mie mi se pare o aburire logica
Nu inteleg ce dracu-i aia dezaburire logica si nici n-am gasit alte informatii in manual! Attached FilesEdited by tzalu, 13 December 2023 - 21:40. |
#85
Posted 13 December 2023 - 21:35
Ultimul replay pe tema asta, ca stricam topicul colegului, doar ventilația forțată fara ac din cand in cand nu ar face fata la eliminarea umezelii la drumuri scurte sau lungi.
Cel puțin cand e umezeală e afara e exclus. Sa am climă automată si sa o fac eu pe senzorul se on off la ac iarasi e exclus. Edited by wolfydRg, 13 December 2023 - 21:36. |
#86
Posted 13 December 2023 - 21:39
O sa am grija sa ii transmit masinii ca “asa ceva nu exista” si sa-si bage mintile in cap .
|
#87
Posted 13 December 2023 - 23:17
Când vorbim de aburire, vorbim de umiditate relativă, nu absolută.
Pentru a "usca" aerul, ori reduci cantitatea absolută de apă din el (ori prin dezumdificare cu AC, ori aducând aer din exterior, dacă e mai uscat decât în interior), ori crescând temperatura aerului (fără AC). De-aia butonul de dezaburire automată nu înseamnă altceva decât "căldură maximă + aer proaspăt + direcția parbriz". Deci da, evident că se poate dezaburi fără AC. Mai ales că ACul nu poate funcționa deloc la temperaturi negative, acolo sistemul se bazează doar pe încălzire. Însă eficiența maximă a dezaburirii se obține cu ambele. Sau dacă ai motorul rece, iar e mai greu fără AC. tzalu, dacă dorești, despre Kia continuăm pe PM, că deviem pe-aici. Edited by alexcrist, 13 December 2023 - 23:19. |
|
#88
Posted 14 December 2023 - 07:30
Tyby, vreau sa te intreb ceva:
1. Nu ai impresia ca temperaturile setate (Ford vs Mazda) sunt diferite? Adica, de ex. 24 grade par mai multe (cam 26-27) pe Mazda? 2. In trafic aglomerat, ai dezactivat 360 grade? Ex. Acum cateva zile, blocat prin Pipera, era sa bat un sri-lankez de la glovo. Stateam in trafic, asta se apropia de mine, alarma pe spate. Ma dau mai in fata, ma apropii prea mult de celalalt, alarma pe fata! Numai ca sri-lankezul sesizeaza locul liber si iar se apropie… alarma si pe spate! Si asa de vreo 6-7 ori. Cand ma hotarasem sa cobor la ala (saracul om nu avea pe unde depasi si de unde sa stie el de alarmele astea?), s-a eliberat drumul. Tarziu m-am gandit la deconectare… 3. Nu ai impresia ca Mazda e totusi mai puturoasa? 4. Nu ai scris nimic de consum. Cum ti se pare? |
#89
Posted 14 December 2023 - 07:45
La ce 360 grade te referi?
Senzorii de parcare fata ii poti dezactiva din butonul din stanga volanului (ca sa nu-ti mai piuie cand te apropii de masina din fata in coloana, desi sistemul face mute automat cand scoti cutia pe liber), senzorii de parcare spate se activeaza doar cand e cuplat marsalier. Daca stai pe loc avand cutia pe liber nu piuie nimic dinspre spatele masinii. |
#90
Posted 14 December 2023 - 08:04
alexcrist, on 13 decembrie 2023 - 23:17, said:
Când vorbim de aburire, vorbim de umiditate relativă, nu absolută. Pentru a "usca" aerul, ori reduci cantitatea absolută de apă din el (ori prin dezumdificare cu AC, ori aducând aer din exterior, dacă e mai uscat decât în interior), ori crescând temperatura aerului (fără AC). De-aia butonul de dezaburire automată nu înseamnă altceva decât "căldură maximă + aer proaspăt + direcția parbriz". Deci da, evident că se poate dezaburi fără AC. Mai ales că ACul nu poate funcționa deloc la temperaturi negative, acolo sistemul se bazează doar pe încălzire. Însă eficiența maximă a dezaburirii se obține cu ambele. Sau dacă ai motorul rece, iar e mai greu fără AC. tzalu, dacă dorești, despre Kia continuăm pe PM, că deviem pe-aici. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users