Wallbox Witty Start by Hager 22KW
Last Updated: Oct 08 2023 11:06, Started by
DY2
, Sep 23 2023 21:22
·
1

#1
Posted 23 September 2023 - 21:22

Statia de incarcare masini electrice si hybride Witty Start XEV1K11T2 trifazata, are minimum de configurare necesara pentru incarcare cu pana la 22KW/32 A.
Sunt doua versiuni, una cu reglaj fizic de putere si una prin USB cu ajutorul unui stick, eu am ales a doua versiune. Foloseste cablu XEV42253231 Type2 cu o lungime maxima de 7m, dar am ales sa iau in considerare sfatul lui @Adm si am luat alt cablu cu aceleasi specificatii dar mult mai ieftin. - Este echipata cu detectie de curent rezidual DC integrat pentru protectie la incarcare. - Are prevazuta si protectie cu cheie pentru on/off. - Statia este modulara, se pot adauga diverse module, de la Wifi pana la controler de gestionare a energiei. - Protectie IP55, rezistenta la socuri IK10. - Montare la interior sau la exterior, pe un perete sau pe un picior dedicat. - Protejarea suplimentara in tabloul de sigurante se face cu FI/LS ADX490D – C-40 sau cu FI CDA440D + LS MCN340 – C-40 A. Eu am ales a doua varianta. In manual Hager recomanda tot pentru protectie, montarea unui descarcator combinat de trasnet SPA701Z, precum si un SLS 50A pe care le-am si montat. Am optat sa montez su un contor ECC377M pentru a monitoriza in timp exact cati KW se duc spre statie; pe marti sper sa ajunga jucaria sa o pun in tablou. Avantajul statiei este ca se pot adauga module in functie de necesitati, iar pretul de pornire este relativ mic pentru versiunea de baza. Dezavantajul este ca are nevoie de componente suplimentare pentru a stoarce tot ce se poate din statie. Am testat statia pe un XC40 Hybrid, se incarca in 2,10h, iar prin statia masinii la priza normala se incarca in 4.20h. Pornirea incarcarii se face imediat ce se conecteaza cablul la masina, pentru oprire trebuie doar scos cablul de la masina. Se poate programa sa inceapa incarcarea la o anumita ora, sau in functie de tariful energiei (noapte/zi), se poate conecta direct la contor si incarcarea se va face cand tariful este cel mai ieftin, de exemplu. Inca testez statia, sunt o gramada de setari. O sa las ceva poze cu statia, protectiile si manualul statiei, poate va fi de folos cuiva. Per total toata distractia a costat ceva dar am ales Hager pentru linistea mea, mai ales ca nemtii astia sunt nebuni cu masurile de siguranta... Manual: XEV1K11T2 Protectii: SPA701Z SLS HTS350C CDA440D+MCN340 – C-40 A Witty Start:
Edited by Adm, 07 October 2023 - 10:37.
|
#2
Posted 25 September 2023 - 15:53

Sa o stapanesti sanatos.
E clar ca ai un fetish pt Hager, dar e ceva bening. In rest, prea putini inteleg ca toate aceste statii/cabluri sunt facute sa respecte un standard! Asa ajungem sa cumparam cabluri Type 2 de sute de EUR, cand ele sunt 400-500 lei pe OLX sau 150 EUR pe Aliexpress (Ali tine preturile sus la cabluri). Pe de alta parte, poti cumpara statie cu cablu inclus, de 6.5m, la 250 EUR! |
#3
Posted 25 September 2023 - 18:53

Am mers pe tablou Hager pentru ca astea sunt omologate la mine in land, altceva nu au acceptat cei de la E.on.
Ceva de genul, doar electricianul autorizat a putut cumpara si monta doar acest tip de tablou cu protectiile aferente, pe baza autorizatiei lui. Asa ca am zis sa merg mai departe tot pe Hager, pe parte de electricitate, inplicit statia de incarcare. Sunt constient ca se gasesc statii mult mai ieftine, probabil si mult mai bune, dar daca a fost buget pentru ceva acceptat de furnizorul de electricitate, de ce nu. In alta ordine de idei, astazi a venit si contorul EC377M, nu stiu daca e complicat de montat, ori astept sa vina electricianul, ori ma apuc sa il pun eu... [ https://scontent-fra5-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/381006716_10160860381157375_5445768006461069315_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=49d041&_nc_ohc=dD1eXBuGh-MAX_QjbPp&_nc_ht=scontent-fra5-2.xx&oh=00_AfCQmIvPzZSQ8dAL4RNKlF17xhEAvlgLZWE6pHDscH2ijA&oe=65174E7D - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#4
Posted 25 September 2023 - 21:41

Auzi tu ai luat si transformatoarele pentru el?
Ca acest contor nu masoara direct, ci semidirect. https://www.hager.de...0818A_DE-IT.PDF Am dubii ca ai luat ce trebuie. https://hager.com/de...nen/witty-start Ei recomanda hager ECR380D Si totusi, ce urmaresti cu acest contor? Daca e independent, poti folosi chiar ORICE contor. |
#5
Posted 25 September 2023 - 22:04

Contorul va fi pus doar pentru statia de incarcare, sa vad cat consum pentru incarcarea masinii...
O sa vada electricianul ce mai trebuie luat. ECR380D este produsul nou, EC377M este model mai vechi si scos din fabricatie, dar inca pe stoc in diverse locuri. Deocamdata este suficient EC377M, doar pentru masurare, cel putin asa zice electricianul, o sa vad cand va fi pus in functiune. Initial am vrut 3 contoare independente, pentru fiecare faza, se montau simplu si aratau exact cat se consuma pe faza respectiva, dar electricianul a ales solutia asta ca fiind ok pe viitor cand voi pune panouri solare si alte chestii... Statia mea este diferita de cea din linkul tau, am alta placa de baza, fara control rotativ pentru reglare putere, o fac direct din fisier salvat pe stick USB. ![]() Mai da-mi o data primul link te rog, nu functioneaza, sa vad la ce faci referire acolo. Eu am luat doar contorul, restul a spus electricianul ca aduce el, nu stiu daca se refera la transformatoare sau altceva. |
#6
Posted 25 September 2023 - 22:24

Am luat legatura cu electricianul, se pare ca acest contor nu are nevoie de transformatoare sau bobine, sunt incluse in el.
![]() |
#7
Posted 26 September 2023 - 08:44

Cercurile din captura de ecran din mesajul #6 sunt tocmai transformatoarele de curent pentru masurarea indirecta a curentului.
Se vad si pe hartia din fundal in poza cu contorul din mesajul #3. Se vad si in manualul de instalare EC377M din linkul pus de Adm. Attached FilesEdited by kolfleading, 26 September 2023 - 08:45. |
#8
Posted 26 September 2023 - 13:16

Între timp a aflat și electricianul trimis de E.on că a greșit comanda.
Am plătit diferența și aștept să vina alt electrician cu ECR380D, așa cum a scris de la început @Adm. Se pare că Germania nu mai are standarde de calitate că altădată, nici meseriași nu mai sunt ce erau, acum E.on apelează la firme terțe pentru munca de teren... |
#9
Posted 06 October 2023 - 22:47

A sosit si contorul nou, este deja montat, functioneaza perfect, dimineata verific cat a tras Phev-ul.
Cam asa arata toata protectia aferenta statiei de incarcare: Attached Files |
#10
Posted 07 October 2023 - 06:55

In manualul mașinii scrie că bateria este de 10,7 kWh, in bord arăta că este consumata toată bateria iar încărcarea a fost de 8.13 kWh.
Probabil 2Kwh sunt păstrați pentru altceva. ![]() |
|
#11
Posted 07 October 2023 - 10:38

Nu mai pune poze de pe FB, pt ca in timp nu mai merg.
Asa s-a intamplat cu pozele din prima postare. Ataseaza aici. Ai probabil 1-2kW buffer. |
#12
Posted 07 October 2023 - 12:48

Ups, mă miram de ce nu se mai vad.
Ideea este că de multe ori încărcarea pozelor dau eroare ca și atașament, din cauza asta pun de pe fb. O sa repun primele poze eventual direct aici dacă merg. |
#13
Posted 08 October 2023 - 11:06

Repun pozele din prima postare, poate le muta @Adm direct la inceput de topic
![]() Protectii: ![]() ![]() SPA701Z ![]() MB197 B10 ![]() SLS HTS350C ![]() CDA440D ![]() MCN340 – C-40 A ![]() Contor statie ECR 380D: ![]() ![]() Frecventa: ![]() Echilibrare faze: ![]() Witty Start: ![]() ![]() ![]() Attached FilesEdited by DY2, 08 October 2023 - 11:05. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users