Discutii despre statiile de incarcare publice din Romania
#73
Posted 08 February 2024 - 14:41
Adm, on 08 februarie 2024 - 14:32, said:
Eldrive din ce stiu eu, nu monteaza Type2 Attached FilesEdited by 2cata, 08 February 2024 - 14:44. |
#74
Posted 09 February 2024 - 18:10
#75
Posted 10 February 2024 - 11:37
deci din cauza unor masini care nu trag mult sa montam doar staii de putere mica si cei ale caror masini pot trage mult sa stea un timp mare la incarcat ? Asta da gandire.
|
#76
Posted 10 February 2024 - 17:24
Cand tu ai un spatiu intr-o parcare de centru comercial si ti se da aviz pe 200kw putere instalata, tu ca firma ce preferi sa pui astfel incat sa maximizezi profiturile, 4x50kw, 2x100 sau 1x200 ?
Ia in considerare toti factorii, masini care incarca lent, masini ICE care parcheaza la statie, masini lasate cu orele la incarcat chiar daca sunt full, statie defecta, etc.. Statiile de 50kw in orase si centre comerciale sunt foarte bune, pe drumuri europene,autostrazi si altele nu mai sunt asa bune. Edited by jmek4you, 10 February 2024 - 17:26. |
#77
Posted 10 February 2024 - 18:04
#79
Posted 13 February 2024 - 12:57
Operatorul de stații de încărcare pentru mașini electrice Eldrive a realizat un raport din care rezultă că durata medie a unei sesiuni a fost în 2023 de 56 de minute, costul fiind de circa 50 de lei.
Conform oficialilor Eldrive România, în 2024 compania va acoperi integral teritoriul țării cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Astfel, inclusiv județele neacoperite încă pe harta cu stații Eldrive România vor avea parte de infrastructură pentru mașini electrice. În plus, județele în care deja există stații vor beneficia de o rețea mai densă decât în prezent. În acest context, planurile companiei Eldrive implică o creștere a numărului de stații de la cele 350 existente la finalul lui 2023 în România până la 1.000 de puncte de încărcare pe întreg teritoriul țării. Principalele noi parteneriate pe care le vizează compania în 2024, pentru noi locații de amplasare a stațiilor de încărcare, sunt cu dealeri auto și importatori, centre comerciale, hoteluri și ansambluri rezidențiale. „Ne vom concentra, în 2024, pe expansiunea rețelei Eldrive România, pe asigurarea fiabilității stațiilor de încărcare, pe suport tehnic și asistență pentru clienți 24/7, precum și pe creșterea gradului de notorietate al rețelei noastre – toate acestea pentru a avea clienți individuali și companii mulțumiți de serviciile noastre”, a declarat Camelia Popescu, Country Manager Eldrive în România. Printre cele mai importante date din raportul Eldrive pentru 2023 sunt cele care arată că rețeaua companiei a a avut un „uptime” de 95%, durata medie a unei sesiuni de încărcare a fost de 56 de minute, iar cantitatea de energie medie alimentată de clienții rețelei pe durata unei sesiuni a fost de 20,5 kWh, echivalentul unui cost mediu de circa 50 de lei. „Fără a lua în calcul promoțiile și prețurile preferențiale”, notează oficialii operatorului de stații de încărcare pentru mașini electrice și hibride plug-in. |
#80
Posted 13 February 2024 - 13:59
Au uitat sa mentioneze un parametru important pentru a avea o imagine mai completa, rata medie de utilizare a punctului de incarcare. In rest bravo lor ca ofera informatii relevante pentru cine urmareste subiectul.
|
#81
Posted 13 February 2024 - 16:57
2cata, on 13 februarie 2024 - 12:57, said:
Operatorul de stații de încărcare pentru mașini electrice Eldrive a realizat un raport din care rezultă că durata medie a unei sesiuni a fost în 2023 de 56 de minute, costul fiind de circa 50 de lei. Conform oficialilor Eldrive România, în 2024 compania va acoperi integral teritoriul țării cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Astfel, inclusiv județele neacoperite încă pe harta cu stații Eldrive România vor avea parte de infrastructură pentru mașini electrice. În plus, județele în care deja există stații vor beneficia de o rețea mai densă decât în prezent. În acest context, planurile companiei Eldrive implică o creștere a numărului de stații de la cele 350 existente la finalul lui 2023 în România până la 1.000 de puncte de încărcare pe întreg teritoriul țării. Principalele noi parteneriate pe care le vizează compania în 2024, pentru noi locații de amplasare a stațiilor de încărcare, sunt cu dealeri auto și importatori, centre comerciale, hoteluri și ansambluri rezidențiale. „Ne vom concentra, în 2024, pe expansiunea rețelei Eldrive România, pe asigurarea fiabilității stațiilor de încărcare, pe suport tehnic și asistență pentru clienți 24/7, precum și pe creșterea gradului de notorietate al rețelei noastre – toate acestea pentru a avea clienți individuali și companii mulțumiți de serviciile noastre”, a declarat Camelia Popescu, Country Manager Eldrive în România. Printre cele mai importante date din raportul Eldrive pentru 2023 sunt cele care arată că rețeaua companiei a a avut un „uptime” de 95%, durata medie a unei sesiuni de încărcare a fost de 56 de minute, iar cantitatea de energie medie alimentată de clienții rețelei pe durata unei sesiuni a fost de 20,5 kWh, echivalentul unui cost mediu de circa 50 de lei. „Fără a lua în calcul promoțiile și prețurile preferențiale”, notează oficialii operatorului de stații de încărcare pentru mașini electrice și hibride plug-in. |
#82
Posted 13 February 2024 - 17:24
relu11051, pe 13 februarie 2024 - 16:57, a scris:
E trist rau daca in medie utilizarea este de o statie de 20kw... doar Spring le foloseste? Edited by andreyvsjoker, 13 February 2024 - 17:26. |
|
#83
Posted 13 February 2024 - 18:29
Problema e la procesorul celui care citeste. Cantitatea medie de incarcare este de 20,5 kWh, nu viteza. Daca consideri si durata medie de incarcare care e de 56 deminute rezulta ca si viteza medie de incarcare este pe la 25kW dar este o retea cu multe statii AC iar majoritatea autoturismelor electrice incarca maxim 11kW AC. Pe DC sunt convins ca viteza medie de incarcare e mult mai mare dar statiile lor sunt majoritatea de 50KW din cate vad cu cateva exceptii (surprinzator si in jos). Deci probabil ca majoritatea incarca la viteza maxima a statiei.
Ca posesor (si) de SPRING gasesc nepotrivita aroganta unora in ceea ce priveste acest autoturism. Faptul ca incarca cu doar 35KW la o statie de 50KW nu este ceva care sa va afecteze asa de mult. De la 20 la 80% inseamna undeva la 15 kw pe care ii trage in 25 minute. Daca ar treage cu viteza maxima a statiei (50kw) ar dura cam 20 de minute. Mare branza. 5 minute le pierzi pana pornesti incarcarea si cat strangi ca sa pleci. Din punctul meu de vedere ar trebui sa fiti recunoscatori faptului ca acest model de autoturism (cel mai bine vandut autoturism electric in Romania) contribuie la dezvoltarea infrastructurii de incarcare. Distribuitorilor de electricitate nu le place sa-si dimensioneze reteaua astfel incat sa poata trage un EV cu 250kW timp de 15 minute si sa stea nefolosita in 90% din timp. Prefera sa dea doar 50KW si sa fie urilizata 60% din timp. Incaseaza la fel de mult dar cheltuie mai putin pe infrastructura. |
#84
Posted 13 February 2024 - 19:09
relu11051, on 13 februarie 2024 - 16:57, said:
E trist rau daca in medie utilizarea este de o statie de 20kw... doar Spring le foloseste? deloc. sunt masini care incarca pe AC, fara probleme. nebunia asta cu puteri in DC de te doar capul nu e prea ok, in practica masina "mai mult sta". de pret nu mia zic, se lauda singuri cu ce scumpi is. 2cata, on 10 februarie 2024 - 18:15, said:
Ai făcut ZOE plug in? da da:) am si powerbank pentru Zoe, cand nu e soarea si retea. |
#85
Posted 13 February 2024 - 20:31
pin_73, pe 13 februarie 2024 - 18:29, a scris:
Problema e la procesorul celui care citeste. Cantitatea medie de incarcare este de 20,5 kWh, nu viteza. Daca consideri si durata medie de incarcare care e de 56 deminute rezulta ca si viteza medie de incarcare este pe la 25kW dar este o retea cu multe statii AC iar majoritatea autoturismelor electrice incarca maxim 11kW AC. Pe DC sunt convins ca viteza medie de incarcare e mult mai mare dar statiile lor sunt majoritatea de 50KW din cate vad cu cateva exceptii (surprinzator si in jos). Deci probabil ca majoritatea incarca la viteza maxima a statiei. Ca posesor (si) de SPRING gasesc nepotrivita aroganta unora in ceea ce priveste acest autoturism. Faptul ca incarca cu doar 35KW la o statie de 50KW nu este ceva care sa va afecteze asa de mult. De la 20 la 80% inseamna undeva la 15 kw pe care ii trage in 25 minute. Daca ar treage cu viteza maxima a statiei (50kw) ar dura cam 20 de minute. Mare branza. 5 minute le pierzi pana pornesti incarcarea si cat strangi ca sa pleci. Din punctul meu de vedere ar trebui sa fiti recunoscatori faptului ca acest model de autoturism (cel mai bine vandut autoturism electric in Romania) contribuie la dezvoltarea infrastructurii de incarcare. Distribuitorilor de electricitate nu le place sa-si dimensioneze reteaua astfel incat sa poata trage un EV cu 250kW timp de 15 minute si sa stea nefolosita in 90% din timp. Prefera sa dea doar 50KW si sa fie urilizata 60% din timp. Incaseaza la fel de mult dar cheltuie mai putin pe infrastructura. Doar pare aroganta, problema cu springurile e ca multe sunt conduse de oameni cu 0 intelegere a tehnologiei si ocupa un fast charger mai mult de o ora sau chiar 2 ca sa incarce la 100%. E si normal sa fie nervosi cei ce stau si asteapta dupa ei. 1. Spring incarca cu 34kW maxim, undeva pe hartie, in realitate nu atinge viteza aia niciodata, din spusele multora nici macar 30 nu atinge. 2. Nici vorba sa incarce 20-80% in 25 minute, asta e o prostie, timpul e mai degraba undeva peste 40-45 minute in cel mai bun caz. Edited by andreyvsjoker, 13 February 2024 - 20:35. |
#86
Posted 13 February 2024 - 20:39
Ramane cum am stabilit media este in jur de 20kw, trist. Ca stiu sau nu stiu posesorii sa incarce este doar o mica parte a problemei, sa fim seriosi si sa nu mai acuzam ca-s oamenii de vina, pe bani omul se uita clar la timp, nu sta nimeni pana la 100%.
LE Daca media este in jur de 20kw (22kw sa fim mai precisi) asta inseamna ca exista care incarca cu 40kw cat si cu 10kw (Spring oare?) si tot iese 25kw pe medie... Edited by relu11051, 13 February 2024 - 20:41. |
#87
Posted 13 February 2024 - 21:00
andreyvsjoker, on 13 februarie 2024 - 20:31, said:
Procesorul meu n-a dar gres ca stiu sa fac un calcul elementars, si rezulta o viteza medie de incarcare de 22kW nu de 25, vezi ca ti-a dat gres calculatorul. 1. Spring incarca cu 34kW maxim, undeva pe hartie, in realitate nu atinge viteza aia niciodata, din spusele multora nici macar 30 nu atinge. 2. Nici vorba sa incarce 20-80% in 25 minute, asta e o prostie, timpul e mai degraba undeva peste 40-45 minute in cel mai bun caz. Ma simt ca in strainatate. Toate natiile sunt amabile cu semenii lor, doar noi romanii intoarcem capul cand auzim ca vorbeste cineva romaneste. Asa si cu conducatorii de EV. Nu ii deranjeaza ca n-au loc pe strada de harburi. Ii deranjeaza ca ii ocupa lacul de incarcare un posesor de SPRING. Ca astea nu se califica la EV. Ne scade blazonul. In afara statiilor de la Kaufland din vremea cupoanelor "gratis" nu am vazut sa fie coada undeva si sa nu ai loc sa incarci. Dar nu aveti voi loc de SPRING-uri. M-am uitat acum in aplicatie si am in apropiere 2 CCS2 de 50KW si 2 de 300kW. Toate libere. Nu se inghesuie nici un SPRING sa-ti ocupe locul de incarcare. Si ca o constatare, in weekend e plina parcarea la AFI si are cateva sute de locuri. Sunt doar 2 locuri libere permanent: cele la care poti sa-ti incarci masina electrica. (probabil e la fel si la celelalte, nu m-am uitat). Pe alea nu le-am vazut niciodata ocupate. Ce pot sa spun? Suntem civilizati. Parcheaza oamenii unde nu sunt locuri de parcare dar nu ocupa locurile de incarcare. Si la faza cu mocangeala de la Kaufland de anul trecut m-am distrat grozav sa vad cum stateau la coada sa incarce gratis oameni care-si permit sa plateasca 50 de lei ca doar au dat zeci de mii de euroi pe masini. O idee nu tocmai stralucita din partea lor dar asta e. Daca lasau 30 de minute gratuit incarcarea nu mai era nimeni suparat. La fiecare dupa posibilitati si toata lumea era fericita. |
|
#88
Posted 13 February 2024 - 21:14
@pin_73 cu parere de rau te ataci degeaba. Eu personal nu am nimic cu posesorii de Spring, cu Spring... era vorba doar de faptul ca e trist ca o retea de statii care variaza de la 22kw la 180kw (mai puternica nu am vazut, posibil sa existe) media sa fie la MINIM de putere.
Hai spune drept, cat timp merge incarcarea cu 34kw? 5 min? 10 min? Edited by relu11051, 13 February 2024 - 21:17. |
#89
Posted 13 February 2024 - 21:45
Nu stiu ca nu incarc DC. Proabil ca merge pana pe la 9x% daca sunt conditii optime de incarcare ca la SPRING nu incalzeste bateria si la ce temperaturi sunt acum probabil ca incarca mai incet. Cand se apropie de 100% insa plangi langa ea. Dar nu are rost s-o incarci 100% decat daca e gratis (vezi ce am scris mai sus de kaufland ca de acolo provine frustrarea unora pe SPRING). In AC insa incarca constant. E adevarat ca nu o incarc cu viteza maxima decat rar ca nu am de ce si nici nu-i face bine. Nici in Tesla nu bag de obicei mai mult de 10A (diferenta e ca aici e trifazic) dar fiind bateria mai mare (si consumul) dureaza cam la fel de mult incarcarea. Nu ma grabesc insa. Masina mai mult sta decat merge.
Nu stiu cat e de corecta analogia dar tie iti place sa mananci la fast food in 15 minute sau la restaurant a la carte in 2 ore? Am un feeling ca e cam acelasi lucru cu incarcatul la supercharger ca tot din zona aia vine. |
#90
Posted 13 February 2024 - 21:46
pin_73, pe 13 februarie 2024 - 21:00, a scris:
Ia uimeste-ma cu calculele tale din auzite. 34kw x 40-45 minute cat fac? In conditii ideale ai la Spring ai 34 kW pe la 20% iar viteza scade pe masura ce se incarca. la 42% ai undeva in jur de 27kW, la 61% ai 23kW iar pe la 80% coboara sub 20kW. Asta e in conditii ideale dar daca bateria e mai rece sau mai calda decat idealul nu mai atingi vitezele alea si asta se intampla in 90% din cazuri. toata iarna incarci la vitexe mult mai mici si vara la fel. ai sanse sa atingi vitexele alea in zile cu clima perfecta. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
cip78