Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
EV - incarcare Slow AC vs Fast DC
Last Updated: Sep 26 2023 20:19, Started by
Adm
, Sep 04 2023 15:37
·
2
#1
Posted 04 September 2023 - 15:37
Quote It has long been believed in the industry that frequent DC fast charging for your Tesla or any EV is terrible for battery longevity. However, a new report from Recurrent, which analyzed data from over 12,500 Tesla vehicles in the US, clearly shows little to no difference in battery degradation between frequent and rare fast charging. Lumea EV e noua si exista de multa vreme recomandarea sa incarcati cat mai des incet (cateodata unii doar la 2.3 kW), pentru a pastra capacitatea bateriei pentru nepoti. Iata un studiu care spune doua lucruri: 1. Viteza de incarcare influenteaza foarte putin durata de viata a bateriei, adica nu conteaza cum incarci bateria. 2. E de dorit ca in cazul Fast Charge, bateria sa fie preconditionata. Temperaturile extreme, nu fac bine bateriei; Atentie, afirmatile de mai sus sunt valabile pentru masinile electrice care au un sistem de management termic al bateriei (adica nu e valabil pentru Nissan Leaf, Renault ZOE, Smart etc) Acest sistem protejeaza celulele bateriei impotriva temperaturilor extreme sau a supraincalzirii la incarcarea pe viteza mare. [ https://www.notateslaapp.com/images/news/2023/battery-longevity-fast-charging.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2
Posted 04 September 2023 - 15:54
Atunci sa ne bucuram ca Apple si Samsung nu au scos masini electrice.
|
#3
Posted 04 September 2023 - 17:03
asta e ceva de genul nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile ... deci ce producator de care statii de incarcare a platit studiul ?
|
#5
Posted 04 September 2023 - 20:42
chiar si bateriile fara management termic , se incadreaza tot cam pe acolo, deci e adevarat ce spune studiul, conteaza mai mult chimia bateriei decat cum se incarca. BMS stie sa o protejeze chiar si la incarcare rapida (reduce curentul de incarcare)
exemplu Spring care are 1 an , iar bateria este la 97% SOH, deci in graficul prezentat mai sus |
#6
Posted 04 September 2023 - 21:14
97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula.
Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice. Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani. |
#7
Posted 04 September 2023 - 21:17
Adm, on 04 septembrie 2023 - 15:37, said:
... O masina utilizata (indiferent cum e incarcata) cu un SOC (State Of Charge) mediu pe la 60-70% si cun DOD (Depth Of Discharge) de 20-30% are o degradare muuuult mai lenta deat una tinuta in zona de sus (90-100%) si descarcata mult inainte de a fi incarcata. Sunt multi cu degradare de 4-5% dupa 5 ani. |
#8
Posted 04 September 2023 - 21:26
dtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:
97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula. Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice. Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani. Le confunzi cu telefoanele motorola |
#9
Posted 04 September 2023 - 21:33
dtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:
Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani. Procentul de mai sus este calculat prin masurarea capacitatatii bateriei noua si dupa 2 ani (masurata cu incarcare/descarcare si masurata energia). 79.1Kwh la inceput, 76.5Kwh dupa 2 ani si 54000 Km. Eu zic sa mai studiezi inainte de a-ti da cu parerea, OK? Edited by ro_explorer, 04 September 2023 - 21:45. |
#10
Posted 04 September 2023 - 21:43
dtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:
97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula. Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice. Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani. si tu vrei sa fii hater, anti electrice? ce ti-au facut electricele, ti-au luat locu de parcare la usa blocului? noi ne-am asumat cand ne-am luat masini electrica, chiar si garantia pe care o primesti la baterie (120.000 km sau 8 ani - minim 75% capacitate - in cazul Spring) asta imi place la romani,... suntem buni sa ne dam cu parerea la orice, chiar daca vorbim aiurea, fara sa avem tangenta. Edited by andrei_221, 04 September 2023 - 21:44. |
|
#11
Posted 04 September 2023 - 22:18
ro_explorer, on 04 septembrie 2023 - 21:33, said:
96.71% SOH (deci 3.5% degradare) la masina mea electrica dupa 2 ani si 54.000 Km iti suna bine sau rau? Tine cont ca degradarea maxima e in primii 2 ani, apoi scade semnificativ). Procentul de mai sus este calculat prin masurarea capacitatatii bateriei noua si dupa 2 ani (masurata cu incarcare/descarcare si masurata energia). 79.1Kwh la inceput, 76.5Kwh dupa 2 ani si 54000 Km. Eu zic sa mai studiezi inainte de a-ti da cu parerea, OK? ok. Dar capacitatea e doar o variabila. Cand se degradeaza bateria scade si curentul care il poate da pe moment. Dupa 2 ani poate ca mai poti merge cu ea pe ici colo, dar ce faci daca vrei sa bagi o depasire si iti pica capacitatea brusch de la 90% la 5% si moare masina ca nu poate debita curentul necesar? |
#12
Posted 04 September 2023 - 22:24
dtd234, on 04 septembrie 2023 - 22:18, said:
Cand se degradeaza bateria scade si curentul care il poate da pe moment. Exista un parametru in BMS care e raportat in functie de asta - se cheama putere maxima de descarcare. Te poti astepta la comportamentul ala de care zici tu dupa vreo 20 de ani. Masina mea inca avea 0-100 Km/h sustinut in 4.5sec si dupa 2 ani ... nu degeaba ai GARANTIE de 8 ani la baterie. |
#13
Posted 05 September 2023 - 06:37
Bateriile auto sunt proiectate să suporte condiții de funcționare mult mai vitrege decât telefoanele sau laptopurile. Să nu uităm că în mers mașina consumă instantaneu de până la 5 ori capacitatea nominală, apoi la decelerări se încarcă cu până la 2C, și asta ore întregi. Față de acest regim încărcarea la curent constant e ca o vacanță în Caraibe pt. ea.
Edited by mihaicozac, 05 September 2023 - 06:37. |
#14
Posted 05 September 2023 - 09:12
dtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:
Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. dtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:
Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice. |
#15
Posted 14 September 2023 - 03:38
După 3.5 ani de utilizare și 76k km nu am nicio degradare la a mea. Același range, același SoH.. i3 120ah.
|
|
#16
Posted 14 September 2023 - 04:30
Bateriile Li-Ion nu sunt noi si nici nu s-a revolutionat tehnologia odata cu masinile electrice.
Chiar daca chimia a fost usor ajustata pentru incarcare rapida instinctul imi spune ca studiul e mincinos. Nu pot sa-mi imaginez cum o incarcare la 2C-3C are acelasi efect asupra degradarii ca si o incarcare 0,1C-0,2C dtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:
97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula. Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice. Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani. Te rog nu te apuca sa te pronunti unde nu ai habar. N-ai nici cea mai mica idee despre durata de viata a celulelor cilindrice dar vad ca-ti place sa arunci cifre. Pe masini se folosesc toate tipurile de celule, atat cilindrice, prismatice cat si puch. Again...esti pe langa. Edited by andreyvsjoker, 14 September 2023 - 04:35. |
#17
Posted 26 September 2023 - 20:14
Porsche Taycan
316 kW la 44% 28 kWh in 6 minute Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users