Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 

EV - incarcare Slow AC vs Fast DC

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003

Quote

It has long been believed in the industry that frequent DC fast charging for your Tesla or any EV is terrible for battery longevity. However, a new report from Recurrent, which analyzed data from over 12,500 Tesla vehicles in the US, clearly shows little to no difference in battery degradation between frequent and rare fast charging.

Lumea EV e noua si exista de multa vreme recomandarea sa incarcati cat mai des incet (cateodata unii doar la 2.3 kW), pentru a pastra capacitatea bateriei pentru nepoti.

Iata un studiu care spune doua lucruri:

1. Viteza de incarcare influenteaza foarte putin durata de viata a bateriei, adica nu conteaza cum incarci bateria.
2. E de dorit ca in cazul Fast Charge, bateria sa fie preconditionata. Temperaturile extreme, nu fac bine bateriei;

Atentie, afirmatile de mai sus sunt valabile pentru masinile electrice care au un sistem de management termic al bateriei (adica nu e valabil pentru Nissan Leaf, Renault ZOE, Smart etc)
Acest sistem protejeaza celulele bateriei impotriva temperaturilor extreme sau a supraincalzirii la incarcarea pe viteza mare.

[ https://www.notateslaapp.com/images/news/2023/battery-longevity-fast-charging.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,823
  • Înscris: 30.08.2006
Atunci sa ne bucuram ca Apple si Samsung nu au scos masini electrice. Posted Image

#3
dragosh82

dragosh82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 661
  • Înscris: 18.12.2004
asta e ceva de genul nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile ... deci ce producator de care statii de incarcare a platit studiul ?

#4
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 19.07.2005
Sper sa fie corect studiul, ma mir ca sunt asa apropiate valorile.

Eu ma asteptam la o diferenta mai mare pentru ca la incarcare rapida Tesla tine bateria cam fierbinte (50-55 grade) fata de alti producatori.  E pentru putin timp ce-i drept dar..

#5
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
chiar si bateriile fara management termic , se incadreaza tot cam pe acolo, deci e adevarat ce spune studiul, conteaza mai mult chimia bateriei decat cum se incarca. BMS stie sa o protejeze  chiar si la incarcare rapida (reduce curentul de incarcare)

exemplu Spring care are 1 an , iar bateria este la 97% SOH, deci in graficul prezentat mai sus

#6
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.03.2021
97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula.
Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice.
Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani.

#7
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View PostAdm, on 04 septembrie 2023 - 15:37, said:

...
Trebuie specificat si faptul ca degradarea calendaristica are ca parametri principali SOC si temperatura de stocare (in ordinea asta).
O masina utilizata (indiferent cum e incarcata) cu un SOC (State Of Charge) mediu pe la 60-70% si cun DOD (Depth Of Discharge) de 20-30% are o degradare  muuuult mai lenta deat una tinuta in zona de sus (90-100%) si descarcata mult inainte de a fi incarcata. Sunt multi cu degradare de 4-5% dupa 5 ani.

#8
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016

View Postdtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:

97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula.
Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice.
Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani.

Le confunzi cu telefoanele motorola

#9
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postdtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:

Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani.
96.71% SOH (deci 3.5% degradare) la masina mea electrica dupa 2 ani si 54.000 Km iti suna bine sau rau? Tine cont ca degradarea maxima e in primii 2 ani, apoi scade semnificativ).
Procentul de mai sus este calculat prin masurarea capacitatatii bateriei noua si dupa 2 ani (masurata cu incarcare/descarcare si masurata energia).
79.1Kwh la inceput, 76.5Kwh dupa 2 ani si 54000 Km.

Eu zic sa mai studiezi inainte de a-ti da cu parerea, OK?

Edited by ro_explorer, 04 September 2023 - 21:45.


#10
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006

View Postdtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:

97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula.
Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice.
Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani.

si tu vrei sa fii hater, anti electrice?   ce ti-au facut electricele, ti-au luat locu de parcare la usa blocului?

noi ne-am asumat cand ne-am luat masini electrica, chiar si garantia pe care o primesti la baterie (120.000 km sau 8 ani - minim 75% capacitate - in cazul Spring)

asta imi place la romani,... suntem buni sa ne dam cu parerea la orice, chiar daca vorbim aiurea, fara sa avem tangenta.

Edited by andrei_221, 04 September 2023 - 21:44.


#11
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.03.2021

View Postro_explorer, on 04 septembrie 2023 - 21:33, said:

96.71% SOH (deci 3.5% degradare) la masina mea electrica dupa 2 ani si 54.000 Km iti suna bine sau rau? Tine cont ca degradarea maxima e in primii 2 ani, apoi scade semnificativ).
Procentul de mai sus este calculat prin masurarea capacitatatii bateriei noua si dupa 2 ani (masurata cu incarcare/descarcare si masurata energia).
79.1Kwh la inceput, 76.5Kwh dupa 2 ani si 54000 Km.

Eu zic sa mai studiezi inainte de a-ti da cu parerea, OK?

ok. Dar capacitatea e doar o variabila. Cand se degradeaza bateria scade si curentul care il poate da pe moment.
Dupa 2 ani poate ca mai poti merge cu ea pe ici colo, dar ce faci daca vrei sa bagi o depasire si iti pica capacitatea brusch de la 90% la 5% si moare masina ca nu poate debita curentul necesar?

#12
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postdtd234, on 04 septembrie 2023 - 22:18, said:

Cand se degradeaza bateria scade si curentul care il poate da pe moment.
Aia se cheama rezistenta interna si da, acea rezistenta interna creste odata cu imbatranirea bateriei.
Exista un parametru in BMS care e raportat in functie de asta - se cheama putere maxima de descarcare.
Te poti astepta la comportamentul ala de care zici tu dupa vreo 20 de ani.

Masina mea inca avea 0-100 Km/h sustinut in 4.5sec si dupa 2 ani :) ... nu degeaba ai GARANTIE de 8 ani la baterie.

#13
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Bateriile auto sunt proiectate să suporte condiții de funcționare mult mai vitrege decât telefoanele sau laptopurile. Să nu uităm că în mers mașina consumă instantaneu de până la 5 ori capacitatea nominală, apoi la decelerări se încarcă cu până la 2C, și asta ore întregi. Față de acest regim încărcarea la curent constant e ca o vacanță în Caraibe pt. ea.

Edited by mihaicozac, 05 September 2023 - 06:37.


#14
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postdtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:

Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima.
Sunt pe lumea asta o gramada de Tesla Model S si X cu baterii cilindrice cu 8 - 10 ani vechime si SOH > 80%, deci aceasta informatie nu este corecta.

View Postdtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:

Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice.
Eu tocmai conduc o masina electrica cu bateria cu celule tip punga, deci nici aceasta informatie nu este corecta.

#15
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
După 3.5 ani de utilizare și 76k km nu am nicio degradare la a mea. Același range, același SoH.. i3 120ah.

#16
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Bateriile Li-Ion nu sunt noi si nici nu s-a revolutionat tehnologia odata cu masinile electrice.
Chiar daca chimia a fost usor ajustata pentru incarcare rapida instinctul imi spune ca studiul e mincinos.
Nu pot sa-mi imaginez cum o incarcare la 2C-3C are acelasi efect asupra degradarii ca si o incarcare 0,1C-0,2C

View Postdtd234, on 04 septembrie 2023 - 21:14, said:

97% cine zice? Springu? Ca e ca si faza aia cand politia se ancheteaza pe ea si nu gaseste nimic in nergula.
Bateriile astea cilindrice sunt pa dupa maxim 300 de cicluri sau 2 ani oricare se intampla prima. Alea tip punga rezista mai mult dar nu pune nimeni asa ceva pe electrice.
Vad ca toti va luati electrice si postati aici tot felul de vrajeli preluate din media,deci sunteti multumiti de achizitie ...acum. Sa va vad daca o fi la fel peste 2-3 ani.
Mare parte din noi avem deja masini electrice de mai mult de 2-3 ani.

Te rog nu te apuca sa te pronunti unde nu ai habar. N-ai nici cea mai mica idee despre durata de viata a celulelor cilindrice dar vad ca-ti place sa arunci cifre.
Pe masini se folosesc toate tipurile de celule, atat cilindrice, prismatice cat si puch. Again...esti pe langa.

Edited by andreyvsjoker, 14 September 2023 - 04:35.


#17
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Porsche Taycan
316 kW la 44%
28 kWh in 6 minute
Posted Image

Attached Files



#18
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
https://www.autoevol...les-221769.html

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate