Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 

Statii incarcare DC rezidentiale

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004
Salut
Ii rog pe toti care stiu de existenta unor statii de incarcare DC de putere mai mica de 50kw sa posteze aici detalii despre acestea.
Eu incep cu statiile celor de la Growatt:
Thor 20 DS
Thor 40 DS
Thor 40 DD

multumesc.

Attached Files



#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Totul e frumos pana cand vezi pretul si realizezi ca nu ai bransament de 40-50-etc kw!

Fisa atasate

Pe la 10000 eur brut.

Attached Files



#3
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostAdm, on 01 septembrie 2023 - 15:32, said:

Pe la 10000 eur brut.
Ma intreb cu cat ar fi mai ieftine masinile daca n-ar mai avea incarcator AC on-board, cu tot ce implica (spatiul ocupat, conectarea la circuitul de racire, etc).

#4
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004
Salut. Statia Thor de 20kw costa <2000eur livrata la usa.
Referitor la sigurante cred ca am unele de 16A dar nu asta e important pt ca statiile merg -cu mici artificii :) - cuplate direct la panouri, important e sa ai destule si/sau statia sa permita modificarea puterii maxime livrate catre masina.

#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Cred ca t visezi sa folsoesti direct DC din panouri, ceea ce e mult prea complex, de aceea are loc conversia DC-AC-DC.

Sunt cu totul alte variatii de intensitate si voltaj pe DC PV vs DC folosit la masina.

In plus, cand vrei fast charge, putin te intereseaza de "excesul de poductie PV".

#6
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008

View Postkolfleading, on 01 septembrie 2023 - 16:04, said:


Ma intreb cu cat ar fi mai ieftine masinile daca n-ar mai avea incarcator AC on-board, cu tot ce implica (spatiul ocupat, conectarea la circuitul de racire, etc).
Poti sa consideri eliminarea OBC-ului un vis umed al producatorilor auto. Un fel de 9 % TVA pentru HORECA. Reduc costurile de productie ale autovehiculului cu 250-450 euro in functie de putere si in cel mai bun caz transfera clientului 10-20 % din valoarea asta. Clientul final va trebui apoi sa achizitioneze un dispozitiv de uz casnic scump si de calitate indoielnica sau foarte scump si fiabil. Un OBC de 11 kW cantareste ~10 kg si are un volum de ~ 15 litri (am luat ca referinta OBC-ul unui ID.3).
Pe langa dezavantajul financiar care poate fi partial compensat de faptul ca un incarcator casnic poate fi folosit pentru a incarca mai multe masini ale familiei si ca nu trebuie inlocuit de fiecare data cand schimbi masina pierzi garantia de calitate si siguranta a unui produs dezvoltat si validat pentru industria auto. Il inlocuiesti cu un dispozitiv care poate fi cumparat de pe Aliexpress.
Pe termen scurt si mediu cred ca ar fi in dezavantajul clientului final

Edited by r_vlad, 01 September 2023 - 20:56.


#7
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,134
  • Înscris: 04.02.2011
E la fel ca la internet, providerii cumpără în bulk scula care pe tine acasă t-ear costa de câteva ori mai mult și nici nu e testată ca aia care se vinde în milioane de exemplare din start. Doar că la mașini e și mai extrem.

Pe de altă parte cu scula integrată ai avantajul că poți încărca la orice priză cu un "charger" mai mic decât un laptop, nu văd pe nimeni cărând în portbagaj un ditamai charger cât un sac de cartofi.

#8
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Au si cei de la ev-mag, atat varianta fixa cat si mobila. Cea "portabila" e 26k RON, cealalta e nepretuita (trebuie sa-i contactezi direct).

 Adm, on 01 septembrie 2023 - 19:18, said:

Sunt cu totul alte variatii de intensitate si voltaj pe DC PV vs DC folosit la masina.
Nu exista nici o incompatibilitate fundamentala, gagiul asta a legat o baterie de Leaf la un Fronius, more or less plug&play. In a cave. With a box of scraps.

 Adm, on 01 septembrie 2023 - 19:18, said:

In plus, cand vrei fast charge, putin te intereseaza de "excesul de poductie PV".
Nu e vorba atat de (ultra)fast charge (ca omul intreaba de low-power DC) cat de DC charge. Saritul peste AC / OBC are avantajul ca nu mai esti limitat la 7/11kW si ca, poate, pierzi mai putin in conversie end-to-end. E o piata foarte buna aici, in special pentru Spring sau alte masini limitate la 7kW AC, dar care ar duce ok un 15-20kW DC.

#9
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Stai asa…
Tu confunzi faptul ca a pacalit Fronius sa foloseasca o baterie de Nissan Leaf vs incarcarea pe CCS2/Chademo care sunt chestii foarte complexe.

Sursa pentru statia CCS2 nu ar mai fi o sursa AC stabila, ci o sursa DC variabila.

Gandeste-te de ce oare nu exista DC-DC?
Nu merita durerea implementarii.
Daca tot ai supraproductie gratuita, de incarcare fast, e mai ieftin sa mergi pe DC-AC-DC, mai ales ca adesea mai e poate nevoie sa scoti si din grid.

#10
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004
pentru cine nu stie -pe scurt- o statie de incarcare DC face asa:
tensiunea trifazata AC (50Hz) de la intrare e transformata in tensiune continua (redresata, ies cam 400v DC), apoi aceasta este iar transfornata in AC dar cu o frecventa de ordinul zecilor/sutelor de Khz, apoi aceasta este iar transformata in tensiune continua si livrata catre EV.


#11
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Statie de incarcare cu intrare DC PV si iesire DC.

https://enteligent.c...oupled-dc-evses

Are si intrare AC daca vrei sa poti incarca din retea cand n-ai destul soare pe panouri.

#12
marius21

marius21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,356
  • Înscris: 12.07.2008

 pexic, on 01 septembrie 2023 - 16:27, said:

Salut. Statia Thor de 20kw costa <2000eur livrata la usa.

De unde se poate comanda statia de mai sus ?

#13
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003

 kolfleading, on 04 septembrie 2023 - 10:16, said:

Statie de incarcare cu intrare DC PV si iesire DC.

https://enteligent.c...oupled-dc-evses

Are si intrare AC daca vrei sa poti incarca din retea cand n-ai destul soare pe panouri.

E CCS1 si ca de obicei, e proprietara si are pret secret.
Link si link cu restul

#14
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004

 marius21, on 07 septembrie 2023 - 16:18, said:



De unde se poate comanda statia de mai sus ?

de pe alibaba.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate