Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Despăgubiri în caz de pierdere a mărfii de către firma de curierat
#1
Posted 27 June 2023 - 16:01
Pe 31 ianuarie am cumpărat o telecomandă BT destul de ieftină (130 lei) de pe Amazon.de. Cum ei n-o expediau in Ro, pentru transport am apelat la o firmă de curierat extern (EshopWedrop). La 2 februarie aceștia mi-au confirmat recepția coletului la adresa lor din Germania. După 25 de zile le-am trimis email că nu mi-a parvenit produsul, mi-au răspuns scriindu-mi că l-au pierdut și solicitându-mi să le furnizez documentele electronice care să ateste valoarea de achiziție. M-am conformat. Urmează "Conform termenilor si conditiilor afisate pe site-ul nostru, la sectiunea e.7 se specifica următoarele: "în cazul în care Clientul nu a optat prin Contract pentru serviciile de garanție, indemnizația va avea o valoare egală cu valoarea cea mai mică dintre: valoarea stabilită potrivit regulilor din convenția referitoare la contractul de transport internaţional de mărfuri pe şosele, și valoarea din documentele care atestă conținutul Coletului (e.g. factura, extras bancar atestând suma achitată, comandă online, etc.), cu o valoare maximă prevăzută pe Website / în Anexa de Tarife", respectiv 10 euro/kilogram."
Evident că inițial nu citisem toată polologhia din contract. Am făcut-o acum. Ei, în varianta afișată pe site-ul lor nu apare nici o valoare maximă. După "respectiv", pauză. Nu mai pierd timpul cu screenshot, vă garantez că și acum e la fel. Deci dacă o pățiți și dvs., s-ar putea ca valoarea maximă să fie 1 euro/kg. O altă prevedere interesantă este că "Despăgubirile se vor acorda numai în baza unei reclamații scrise transmise de către Client către Prestator, în maxim 2 (două) zile lucrătoare de la constatarea cazului care îndreptățește Clientul la despăgubiri." În condițiile în care n-am primit nici măcar o estimare a intervalului în care trebuia să-mi parvină coletul, ce dată consideră ei legitimă pentru "constatarea cazului"? La vremea respectivă mi s-a făcut greață de eschivele lor și i-am lăsat în plata D Edited by __Dan__, 27 June 2023 - 16:04. |
#2
Posted 27 June 2023 - 16:15
Cam astea sunt regulile pe la toti curierii/transportatorii.
Fara asigurare suplimentara, se plateste o despagubire standard/kg. Art. 20 1. Cel în drept poate sa considere marfa pierduta, fără a prezenta alte dovezi, când aceasta nu a fost eliberata în termen de 30 zile de la expirarea termenului convenit sau, daca nu a fost convenit un asemenea termen, în termen de 60 zile de la primirea mărfii de către transportator. Art. 23 1. Când, în conformitate cu dispoziţiile prezentei convenţii, este pusa în sarcina transportatorului o despăgubire pentru pierderea totala sau parţiala a mărfii, aceasta despăgubire este calculata după valoarea mărfii la locul şi în momentul primirii acesteia pentru transport. 2. Valoarea mărfii este determinata pe baza cursului bursei sau, în lipsa acestuia, pe baza preţului curent al pieţei, sau, în lipsa amândurora, pe baza valorii uzuale a mărfurilor de acelaşi fel şi de aceeaşi calitate. 3. Totuşi, cuantumul despăgubirii nu poate depăşi 25 franci per kilogram de greutate bruta lipsa. Prin franc se înţelege francul-aur, cu greutatea de 10/31 grame şi conţinut de fineţe de 0,900. 4. în plus, se restituie taxa de transport, taxele vamale şi alte cheltuieli ivite cu ocazia transportului mărfii, în totalitate în caz de pierdere totala şi proporţional în caz de pierdere parţiala; alte dauneinterese pentru pierdere nu sunt datorate. 5. în caz de întârziere, daca cel în drept face dovada ca din aceasta întârziere a rezultat un prejudiciu, transportatorul este ţinut sa plătească daune care nu pot depăşi preţul transportului. 6. O despăgubire mai mare nu poate fi pretinsa decât în caz de declarare a valorii mărfii sau de declarare de interes special la predare, conform articolelor 24 şi 26. Art. 24 Expeditorul poate sa declare în scrisoarea de trăsură, contra plăţii unui supliment de preţ convenit, o valoare a mărfii care depăşeşte limita menţionata în paragraful 3 al articolului 23 şi, în acest caz, valoarea declarata înlocuieşte aceasta limita. Edited by pasilla, 27 June 2023 - 16:22. |
#3
Posted 27 June 2023 - 16:22
Problema la tine este ca nu vrei sa platesti asigurarea ca "produsele sunt ieftine" si le iei la risc.
|
#4
Posted 27 June 2023 - 16:28
Valoarea maxima cred ca e 20 kg x 10 EUR / kilo.
E la fel si la bagajul de cala daca ti-l pierde, dar acolo despagubirea e 20 USD/ kilo up to 20 kilos nvm, a raspuns pasilla mai exact Edited by Lex404, 27 June 2023 - 16:28. |
#5
Posted 27 June 2023 - 16:34
modoran, on 27 iunie 2023 - 16:22, said:
Problema la tine este ca nu vrei sa platesti asigurarea ca "produsele sunt ieftine" si le iei la risc. pasilla, on 27 iunie 2023 - 16:15, said:
3. Totuşi, cuantumul despăgubirii nu poate depăşi 25 franci per kilogram de greutate bruta lipsa. Prin franc se înţelege francul-aur, cu greutatea de 10/31 grame şi conţinut de fineţe de 0,900. Edited by __Dan__, 27 June 2023 - 16:35. |
#6
Posted 27 June 2023 - 16:37
Tu crezi ca ala e facut in Germania? Germania nu mai face nimic de mult timp, totul e importat de la chinezi.
|
#7
Posted 27 June 2023 - 16:41
Lex404, on 27 iunie 2023 - 16:28, said:
E la fel si la bagajul de cala daca ti-l pierde, dar acolo despagubirea e 20 USD/ kilo up to 20 kilos ManelistDeSuccesMaxim, on 27 iunie 2023 - 16:37, said:
Tu crezi ca ala e facut in Germania? Germania nu mai face nimic de mult timp, totul e importat de la chinezi. Ok, am inteles ca-i legal sa-mi faca despagubirea la o suma simbolica si nu la aia de minim 10 ori mai mare dovedita de documentele de achizitie/site-ul vanzatorului. E legal/corect si ca-n Termene/Conditii sa nu apara respectiva valoare/kg? A, e o greseala de programare web, sunt convins... Edited by __Dan__, 27 June 2023 - 16:56. |
#8
Posted 27 June 2023 - 16:44
Lex404, on 27 iunie 2023 - 16:28, said:
Valoarea maxima cred ca e 20 kg x 10 EUR / kilo. E la fel si la bagajul de cala daca ti-l pierde, dar acolo despagubirea e 20 USD/ kilo up to 20 kilos nvm, a raspuns pasilla mai exact stiu ca e putin off topic, dar tot ce tine de zboruri din UE se despagubeste cu pana la 1.600eur de persoana, daca poti dovedii continutul. Mie mi-au pierdut bagajul odata si le-am trimis facturi de la geamantan (care le aveam pentru garantie) plus toate facturiile de la haine care le-am achizitionat in ultimele luni si se stransesera undeva la 2000eur "paguba". Mi-au dat refund de 900eur. Daca ai bunuri peste suma asta, atunci ori iti faci asigurare ori declari valoarea bagajului companiei inainte de zbor (cu factura, cu tot) si trebuie sa platesti o suma suplimentara ca si o asigurare. Edited by business11, 27 June 2023 - 16:47. |
#9
Posted 27 June 2023 - 16:46
__Dan__, on 27 iunie 2023 - 16:34, said:
Dadusem si eu peste textul asta. Din ce an e? Asadar conversia este 25 franci-aur = 1 euro. 3. Totusi, despagubirea nu poate depasi 8,33 unitati de cont pe kg de greutate bruta lipsa 7. Unitatea de cont mentionata in prezenta conventie este Dreptul special de tragere (D.S.T.), asa cum este definit de Fondul Monetar International. 1 DST e cam 6 lei. Edited by pasilla, 27 June 2023 - 16:48. |
#10
Posted 27 June 2023 - 20:22
__Dan__, on 27 iunie 2023 - 16:41, said:
Ok, am inteles ca-i legal sa-mi faca despagubirea la o suma simbolica si nu la aia de minim 10 ori mai mare dovedita de documentele de achizitie/site-ul vanzatorului. |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users