Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

Despăgubiri în caz de pierdere a mărfii de către firma de curierat

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,953
  • Înscris: 15.04.2019
Pe 31 ianuarie am cumpărat o telecomandă BT destul de ieftină (130 lei) de pe Amazon.de. Cum ei n-o expediau in Ro, pentru transport am apelat la o firmă de curierat extern (EshopWedrop). La 2 februarie aceștia mi-au confirmat recepția coletului la adresa lor din Germania. După 25 de zile le-am trimis email că nu mi-a parvenit produsul, mi-au răspuns scriindu-mi că l-au pierdut și solicitându-mi să le furnizez documentele electronice care să ateste valoarea de achiziție. M-am conformat. Urmează "Conform termenilor si conditiilor afisate pe site-ul nostru, la sectiunea e.7 se specifica următoarele: "în cazul în care Clientul nu a optat prin Contract pentru serviciile de garanție, indemnizația va avea o valoare egală cu valoarea cea mai mică dintre: valoarea stabilită potrivit regulilor din convenția referitoare la contractul de transport internaţional de mărfuri pe şosele, și valoarea din documentele care atestă conținutul Coletului (e.g. factura, extras bancar atestând suma achitată, comandă online, etc.), cu o valoare maximă prevăzută pe Website / în Anexa de Tarife", respectiv 10 euro/kilogram."
Evident că inițial nu citisem toată polologhia din contract. Am făcut-o acum. Ei, în varianta afișată pe site-ul lor nu apare nici o valoare maximă. După "respectiv", pauză. Nu mai pierd timpul cu screenshot, vă garantez că și acum e la fel. Deci dacă o pățiți și dvs., s-ar putea ca valoarea maximă să fie 1 euro/kg. O altă prevedere interesantă este că "Despăgubirile se vor acorda numai în baza unei reclamații scrise transmise de către Client către Prestator, în maxim 2 (două) zile lucrătoare de la constatarea cazului care îndreptățește Clientul la despăgubiri."
În condițiile în care n-am primit nici măcar o estimare a intervalului în care trebuia să-mi parvină coletul, ce dată consideră ei legitimă pentru "constatarea cazului"?
La vremea respectivă mi s-a făcut greață de eschivele lor și i-am lăsat în plata Dracului. Acum am comandat alt produs ieftin dar necesar de la Amazon și-am ajuns iar la mâna lor. A, daca vrei restituirea rapida a banilor in caz de pierdere trebuie sa le platesti suplimentar - inainte de transportul din afara - 2,5% din pretul produsului sau minim 25 lei. Vi se pare legale Termenele si Conditiile invocând valori care nu apar pe site? Stiti o alta firma mai corecta la care sa apelez?

Edited by __Dan__, 27 June 2023 - 16:04.


#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Cam astea sunt regulile pe la toti curierii/transportatorii.
Fara asigurare suplimentara, se plateste o despagubire standard/kg.


Art. 20
1. Cel în drept poate sa considere marfa pierduta, fără a prezenta alte dovezi, când aceasta nu a fost eliberata în termen de 30 zile de la expirarea termenului convenit sau, daca nu a fost convenit un asemenea termen, în termen de 60 zile de la primirea mărfii de către transportator.


Art. 23
1. Când, în conformitate cu dispoziţiile prezentei convenţii, este pusa în sarcina transportatorului o despăgubire pentru pierderea totala sau parţiala a mărfii, aceasta despăgubire este calculata după valoarea mărfii la locul şi în momentul primirii acesteia pentru transport.
2. Valoarea mărfii este determinata pe baza cursului bursei sau, în lipsa acestuia, pe baza preţului curent al pieţei, sau, în lipsa amândurora, pe baza valorii uzuale a mărfurilor de acelaşi fel şi de aceeaşi calitate.
3. Totuşi, cuantumul despăgubirii nu poate depăşi 25 franci per kilogram de greutate bruta lipsa. Prin franc se înţelege francul-aur, cu greutatea de 10/31 grame şi conţinut de fineţe de 0,900.
4. în plus, se restituie taxa de transport, taxele vamale şi alte cheltuieli ivite cu ocazia transportului mărfii, în totalitate în caz de pierdere totala şi proporţional în caz de pierdere parţiala; alte dauneinterese pentru pierdere nu sunt datorate.
5. în caz de întârziere, daca cel în drept face dovada ca din aceasta întârziere a rezultat un prejudiciu, transportatorul este ţinut sa plătească daune care nu pot depăşi preţul transportului.
6. O despăgubire mai mare nu poate fi pretinsa decât în caz de declarare a valorii mărfii sau de declarare de interes special la predare, conform articolelor 24 şi 26.

Art. 24
Expeditorul poate sa declare în scrisoarea de trăsură, contra plăţii unui supliment de preţ convenit, o valoare a mărfii care depăşeşte limita menţionata în paragraful 3 al articolului 23 şi, în acest caz, valoarea declarata înlocuieşte aceasta limita.

Edited by pasilla, 27 June 2023 - 16:22.


#3
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,404
  • Înscris: 08.02.2011
Problema la tine este ca nu vrei sa platesti asigurarea ca "produsele sunt ieftine" si le iei la risc.

#4
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,495
  • Înscris: 19.04.2009
Valoarea maxima cred ca e 20 kg x 10 EUR / kilo.

E la fel si la bagajul de cala daca ti-l pierde, dar acolo despagubirea e 20 USD/ kilo up to 20 kilos

nvm, a raspuns pasilla mai exact

Edited by Lex404, 27 June 2023 - 16:28.


#5
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,953
  • Înscris: 15.04.2019

 modoran, on 27 iunie 2023 - 16:22, said:

Problema la tine este ca nu vrei sa platesti asigurarea ca "produsele sunt ieftine" si le iei la risc.
Deci sunt obligat sa platesc "asigurare" de 25 lei pentru un cutit blender de 150. N-am vrut sa-l comand din China ca sa nu-mi ramana bucati din el in dinti. Ar fi costat 40-60 lei cu tot cu transport. Si era poate acelasi ca ala din Germania.

 pasilla, on 27 iunie 2023 - 16:15, said:

3. Totuşi, cuantumul despăgubirii nu poate depăşi 25 franci per kilogram de greutate bruta lipsa. Prin franc se înţelege francul-aur, cu greutatea de 10/31 grame şi conţinut de fineţe de 0,900.
Dadusem si eu peste textul asta. Din ce an e? Asadar conversia este 25 franci-aur = 1 euro.:)

Edited by __Dan__, 27 June 2023 - 16:35.


#6
TamtamTicaticaPiupiu

TamtamTicaticaPiupiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,481
  • Înscris: 05.04.2023
Tu crezi ca ala e facut in Germania? Germania nu mai face nimic de mult timp, totul e importat de la chinezi.

#7
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,953
  • Înscris: 15.04.2019

 Lex404, on 27 iunie 2023 - 16:28, said:

E la fel si la bagajul de cala daca ti-l pierde, dar acolo despagubirea e 20 USD/ kilo up to 20 kilos
Ce marfa ar putea despagubi corect 20 USD sau 10 euro/kil? Lemn de brad, bere la pet sau chiloti, dar nu de firma; chiar deja cacati, as zice.Posted Image

 ManelistDeSuccesMaxim, on 27 iunie 2023 - 16:37, said:

Tu crezi ca ala e facut in Germania? Germania nu mai face nimic de mult timp, totul e importat de la chinezi.
M-a dus si pe mine capul la asa deductie. Stii insa ca-s mai multe feluri de firme chinezesti, si urmarind reviewurile am zis sa cumpar de la aia "seriosi" pe care-i foloseste neamtu', nu de la cocalarii de peste drum care-i pirateaza pe primii.Posted Image
Ok, am inteles ca-i legal sa-mi faca despagubirea la o suma simbolica si nu la aia de minim 10 ori mai mare dovedita de documentele de achizitie/site-ul vanzatorului. E legal/corect si ca-n Termene/Conditii sa nu apara respectiva valoare/kg? A, e o greseala de programare web, sunt convins...

Edited by __Dan__, 27 June 2023 - 16:56.


#8
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011

 Lex404, on 27 iunie 2023 - 16:28, said:

Valoarea maxima cred ca e 20 kg x 10 EUR / kilo.

E la fel si la bagajul de cala daca ti-l pierde, dar acolo despagubirea e 20 USD/ kilo up to 20 kilos

nvm, a raspuns pasilla mai exact

stiu ca e putin off topic, dar tot ce tine de zboruri din UE se despagubeste cu pana la 1.600eur de persoana, daca poti dovedii continutul. Mie mi-au pierdut bagajul odata si le-am trimis facturi de la geamantan (care le aveam pentru garantie) plus toate facturiile de la haine care le-am achizitionat in ultimele luni si se stransesera undeva la 2000eur "paguba". Mi-au dat refund de 900eur.

Daca ai bunuri peste suma asta, atunci ori iti faci asigurare ori declari valoarea bagajului companiei inainte de zbor (cu factura, cu tot) si trebuie sa platesti o suma suplimentara ca si o asigurare.

Edited by business11, 27 June 2023 - 16:47.


#9
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 __Dan__, on 27 iunie 2023 - 16:34, said:

Dadusem si eu peste textul asta. Din ce an e? Asadar conversia este 25 franci-aur = 1 euro.Posted Image
din 1956. In 1978 a fost modificat in:
3. Totusi, despagubirea nu poate depasi 8,33 unitati de cont pe kg de greutate bruta lipsa
7. Unitatea de cont mentionata in prezenta conventie este Dreptul special de tragere (D.S.T.), asa cum este definit de Fondul Monetar International.


1 DST e cam 6 lei.

Edited by pasilla, 27 June 2023 - 16:48.


#10
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,261
  • Înscris: 24.06.2006

 __Dan__, on 27 iunie 2023 - 16:41, said:

Ok, am inteles ca-i legal sa-mi faca despagubirea la o suma simbolica si nu la aia de minim 10 ori mai mare dovedita de documentele de achizitie/site-ul vanzatorului.
asa-i la toti si peste tot, daca nu platesti asigurare primesti despagubire o valoare mica asigurata in pretul transportului

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate