Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alternativa la Paint pe Ubuntu

Recomandare WYSIWYG HTML Editors

Alegere aspersoare

Despre Japonia - tara pe care nu ...
 ICSee din sursa sigura sau echiva...

Exista vreo metoda sa pasez contu...

Acumulator 3.7v

Andaluzia sau Tara Bascilor
 reparatie camin vizitare put

Pragurile minime de raportare pen...

Anevrism de aorta ascendenta

Dovada adresei de resedinta
 Tulsa King (2022 - )

Tv box android fara "servicii...

Factura platita la Supercom si ne...

Nu mai primesc sms pentru locker ...
 

3 in 1

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021
Adica 3 intrebari intr-un singur post.

1. De de nu includ producatorii de aparate fitness priza pentru tractiuni clasice (chin ups) si aleg variantele din prima poza?

2. Din desenul lipit pe presa (poza 2) pt piept rezulta ca inlocuieste impins culcat? Adica orizontal. Exista si prese pt piept care simuleaza inclinat?

3. Presa pentru umeri (poza 3) lucreaza, in principal, umerii din fata (anteriori)?

Attached Files



#2
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,732
  • Înscris: 24.10.2015
1. Pentru confort, protejarea articulatiilor.

2. Da.
3. Da.

#3
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Very very sketchy stuff

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,830
  • Înscris: 03.02.2009
Sunt multe nume de topic in felul asta "Am o intrebare", "Daca puteti sa ma ajutati la o nelamurire", etc, la tine e "am 3 intrebari intr-un topic", dar nu scrie despre ce e intrebarea / intrebarile in cazul asta. Mai ales ca toate 3 sunt despre aparatura din sala.
E ca si cum ai face o piesa muzicala intitulata "O noua melodie". lol

Chestia e ca te si inveti comod cu anumite prize. Cand faci tractiune chin-up la o bara dreapta simti ca-ti suceste mainile mai ales cand sunt intinse. La fel si la flexii pt biceps, am zis de curiozitate sa schimb sa fac o serie cu bara dreapta.  ..Parca voia sa-mi intoarca bratele sa-mi le smulga din tendoane. Acum, daca ma obisnuiam de la inceput doar cu bara dreapta, nici nu simteam ca exista problema asta.

Sa fie aparate cat mai multe in sala, ca de-aia-i sala profesionista, ca asa acasa nu-i mare lucru sa ai o bara  si 2 gantere. Sunt gandite ma uitam la unele aparate si cu sistem ca sa te ajute sa incepi/sa te montezi sub "bara" si apoi cand nu mai poti sa vina sa-ti preia greutatea. Si gandite cursele sa puna tensiune potrivita pe toata durata miscarii. Sunt superioare fata de-o simpla bara.

Edited by bursucelu_viesel, 27 June 2023 - 12:51.


#4
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,732
  • Înscris: 24.10.2015

 bursucelu_viesel, on 27 iunie 2023 - 12:40, said:

  ..Parca voia sa-mi intoarca bratele sa-mi le smulga din tendoane. Acum, daca ma obisnuiam de la inceput doar cu bara dreapta, nici nu simteam ca exista problema asta.


Dar e posibil sa apara dureri de coate si antebrate dupa cativa ani, cand uzura s-a accentuat si nu prea mai ai cale de intors.

#5
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021
Stiam de faptul ca iti poti accidenta incheieturile daca faci biceps cu bara dreapta, dar nu stiam ca se poate intampla acelasi lucru de la chin ups... in cazul asta o sa fac si eu alte tractiuni. Trebuie sa vad ce priza lucreaza aceeasi muschi ca chin ups.

#6
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,102
  • Înscris: 13.07.2011
1. este pentru incheieturi, pentru protectie.
2. exista, seama foarte mult, doar ca ai scaunul mai dat pe spate.
3. da, in principal lucrezi delta, dar si trapez, iar secundar tricepsul. Pentru umarul spate infraspinatus, teres major, trapez, exista aparate speciale (precum butterfly reverse).

#7
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021

 business11, on 27 iunie 2023 - 13:28, said:

Pentru umarul spate infraspinatus, teres major, trapez, exista aparate speciale (precum butterfly reverse).

  Este aparat in sala pentru "rear delt". Ii zice "Pec Fly/Rear Delt". Este 2 in 1.

#8
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,837
  • Înscris: 09.01.2007

 mrsme21, on 27 iunie 2023 - 13:16, said:

Trebuie sa vad ce priza lucreaza aceeasi muschi ca chin ups.
Gandeste-te mai bine ce muschi vrei tu sa lucrezi si cauta exercitiile care fac asta, mai bine decat invers.
De exemplu, pentru lats (banuiesc ca asta targeteaza multi cu chinups) poti face pullups cu efect la fel de bun, daca nu mai bun.
Chinups pun mai mult stres pe maini (biceps si antebrate), probabil d-aia poti ajunge sa accidentezi incheieturile.

#9
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Very very sketchy stuff

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,830
  • Înscris: 03.02.2009
Chin-ups-uril;e mi se par mai prietenoase cu corpul, mai precis cu umerii. Pull-ups au priza larga si forteaza ceva umerii. Eu cand fac cu priza larga incep de la priza mai ingusta si treptat la fiecare serie o largesc.

Priza larga / pull-ups adica atunci cand duci coatele spre lateral cred ca largesc spatele in zona subratului,  ceva pt amfora din fata. In schimb chin-ups adica atunci cand duci coatele in fata, mai mult e pt grosimea torsoului, adica pune muschi mai mult in spate. Face "christmas tree" ala langa coloana cred. Eu simt de la omoplati in jos ca se pompeaza. Adica seamana cu ramatul (cu priza ingusta/normal). E un fel de ramat doar ca se pune accent pe partea de extensie, iar pe partea unde-i in contractie ar fi ca ramatul daca ai duce bara la piept (si ai sta aplecat putin). Adica sa treaca coatele de trunchi, ca la chin-ups inca le ai in fata trunchiului, deci e un ramat incomplet.
Cel mai bun de depate mi se pare aparat ca ala cum facea Dorian Yates. In rotatie avea tensiune perfecta si absolut toata cursa. Rezolva si ramatul si chin-ups, si nici nu poti trisa cu bicepsul. De-aia zic ca-s net superioare aparatele.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/w-lpE67TQHQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by bursucelu_viesel, 27 June 2023 - 14:29.


#10
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,732
  • Înscris: 24.10.2015

 TehCube, on 27 iunie 2023 - 13:44, said:


Gandeste-te mai bine ce muschi vrei tu sa lucrezi si cauta exercitiile care fac asta, mai bine decat invers.
De exemplu, pentru lats (banuiesc ca asta targeteaza multi cu chinups) poti face pullups cu efect la fel de bun, daca nu mai bun.
Chinups pun mai mult stres pe maini (biceps si antebrate), probabil d-aia poti ajunge sa accidentezi incheieturile.

Da, dar la chin ups ai coatele mai langa corp si le poti trage mai mult, obtinand o contractie mai buna a marelui dorsal.

 bursucelu_viesel, on 27 iunie 2023 - 14:31, said:

Chin-ups-uril;e mi se par mai prietenoase cu corpul, mai precis cu umerii. Pull-ups au priza larga si forteaza ceva umerii. Eu cand fac cu priza larga incep de la priza mai ingusta si treptat la fiecare serie o largesc.

Priza larga / pull-ups adica atunci cand duci coatele spre lateral cred ca largesc spatele in zona subratului,  

Adica este foarte bun pentru marele rotund.



Cand faci tractiuni cu priza pronatie larga, coatele relativ departate si te lasi un pic pe spate recrutezi cel mai mult marele rotund si trapezul median plus inferior.

Pentru marele dorsal ideal e sa ai coatele in fata si sa le tragi pe langa corp, cum e la tractiunile cu priza supinatie si neutra fara sa te lasi deloc pe spate.

#11
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021

 TehCube, on 27 iunie 2023 - 13:44, said:


Gandeste-te mai bine ce muschi vrei tu sa lucrezi si cauta exercitiile care fac asta, mai bine decat invers.
De exemplu, pentru lats (banuiesc ca asta targeteaza multi cu chinups) poti face pullups cu efect la fel de bun, daca nu mai bun.
Chinups pun mai mult stres pe maini (biceps si antebrate), probabil d-aia poti ajunge sa accidentezi incheieturile.

   Stiu ca nu e bine ce voi spune, dar asta e situatia. Eu nu am fost niciodata bun la tractiuni. De fapt nu le-am acordat importanta. Vedeam pe altii cum fac si imi dadeam seama ca e un exercitiu bun, dar nu m-am apropiat prea mult de el. Chin ups am mai facut. Ajunsesem sa fac vreo 10 la un moment dat, dar fara greutate. Problema e ca daca fac pauza, abia daca mai fac 1. Asta se intampla in fiecare an. Ma refer daca nu ma duc la sala. Si asta pentru ca le fac acasa, in curte, dar cand vine iarna, le las pana se face iar vreme frumoasa. Si asa o iau de la capat in fiecare an. Nu stiu cum stati voi, dar eu progresez destul de greu cand o iau de la capat, cel putin cu tractiunile.
  Cat privesc pullups, mi se parea inca din clasa a 8-a un exercitiu imposibil. Dar reusisem sa fac vreo 6-7 acum vreo 2 ani.
   Eu faceam "tractiuni" mai mult pentru conditie fizica si ca incalzire in zilele cand lucram partea superioara.
   O sa le acord atentie mai mare pe viitor. E bine ca avem in sala si aparat care te ajuta sa faci pullups. Sper sa-si faca treaba cum trebuie.
   Cat priveste priza la pullups, am inteles ca e mai bine sa nu fie asa de larga priza. Ramane de vazut cum ma impac cu ele.

Edited by mrsme21, 27 June 2023 - 16:10.


#12
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,859
  • Înscris: 06.10.2008

 vinciun, on 27 iunie 2023 - 15:42, said:


Pentru marele dorsal ideal e sa ai coatele in fata si sa le tragi pe langa corp, cum e la tractiunile cu priza supinatie si neutra fara sa te lasi deloc pe spate.

Chiar ma intrebam daca nu am aparat de ala smecher la sala (hammer strength) ii de ajuns sa faci la un helcometru cu o bara scurta dreapta si priza supinatie? ce alta bara ar fi mai buna si cum ar fi ideal sa trag mainile jos? spre abdomen cu spatele drept sau spre piept?

#13
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,732
  • Înscris: 24.10.2015
Poti face cu priza neutra, in pozitia de jos tragi coatele cat mai jos dar lipite de corp in lateral si umfli pieptul in sus.


Eu fac si cu neutra dar si cu pronatie. Sunt avantaje pentru ambele.

#14
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,308
  • Înscris: 09.01.2007
Prizele alea din foto 1, vorbesc in special de supinatie si pronatie mi se pare geniale. De cand nu m-am mai dus la World Class caut sa imi cumpar partea aia de prize separata, sigur am vazut candva tot sistemul separat cu cele 3 prize.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate