Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Jante tot mai mari
Last Updated: May 29 2023 13:46, Started by
dtd234
, May 26 2023 11:04
·
9
#19
Posted 26 May 2023 - 14:38
#20
Posted 26 May 2023 - 14:59
exqusit_drunk, on 26 mai 2023 - 11:13, said:
Cresc roțile cu totul. Analizează dimensiunile pe clase de mașini și ai să vezi că nu doar diametrul jantelor e diferit. Având în vedere că balonajul rămâne relativ constant, pe la 55-65 dar roțile cresc cu totul, se crează impresia asta că ar crește disproporținonat jantele. Creșterea se datorează puterii, una e să pui 70KW pe șosea, alta e să pui 150 kw cum e la o bună parte din mașinile noi. |
#21
Posted 26 May 2023 - 15:02
Cu cat e
Edited by abac, 26 May 2023 - 15:03. |
#22
Posted 26 May 2023 - 15:07
Exact, ori cuplul la mașini e tot mai mare, mai ales la electrice.
|
#23
Posted 26 May 2023 - 15:12
Masinile sunt din ce in ce mai puternice, iar producatorii storc mai multi bani de la clienti pentru jante mai mari.
Masinile nu sunt cosntruit pentru asfaltul din Romania, aici e de vina proprietarul. |
#24
Posted 26 May 2023 - 15:27
Asfaltul din România e mediu ca și calitate la nivel global, nu prezintă ceva cerințe deosebite. Aceleași gropane pe care le vezi în orașele noatre le vezi și în orașe din America.
|
#25
Posted 26 May 2023 - 15:41
Si e mai finut asfaltul de deasupra (e facut cu agregate de max. 16 mm diametru).
Prin alte locuri, esti nevoit sa inchizi naibii geamurile de la huruiala cauciucurilor (ori e vorba de asfalturi cu granulatie mai mare care dau o aderenta mai buna masinii, ori de la 'araturile' facute intentionat in drumurile din beton). |
#26
Posted 26 May 2023 - 16:08
În istoric:
dacia nova - anvelope 165/65/13 - înălțime talon 107 mm - singura la care s-a deteriorat anvelopa la o groapă opel vectra b - anvelope 195/65/15 - înălțime talon 127 mm și anvelope 205/55/16 - înălțime talon 113 mm - s-a îmbunătățit ținuta de drum după trecerea la 16” astra j - anvelope 215/55/17 - înălțime talon 118 mm toyota Corolla - anvelope 205/55/16 - înălțime talon 113 mm Un talon cu înălțime de aproximativ 115 mm e mai mult decât decent pentru orice mașină. |
#27
Posted 26 May 2023 - 16:50
#28
Posted 26 May 2023 - 18:22
anndrei86, on 26 mai 2023 - 16:50, said:
Acum au trecut la alte jante, de 18 inch. Front 305/720-18. Rear: 405/720-18 Asta inseamna o inaltime a talonului undeva pe la 132mm Spre exemplu la masini de serie o dimensiune cu talon apropiat si acelasi diametru al jantei e 235/55 R18 Care se regaseste pe Tucson, Sportage, Qashqai, austral, korando, Tiguan, rav-4 dar si pe Audi a8 si s-class |
|
#29
Posted 26 May 2023 - 20:58
abac, on 26 mai 2023 - 15:02, said:
Cu cat e Aha si cu cat roata e mai mica cu atat rupi mai repede aderenta la sol... pentru ca o janta mai mica inseamna o latime mai mica a anvelopei si un balon mai mare. Masinile cu un cuplu mare au nevoie de amprenta pe sol mare ca sa nu lase dare constant pe asfalt. @stalker2142 Sportage si Tucson au in variantele de top 245/45/R19 |
#30
Posted 26 May 2023 - 22:58
dtd234, on 26 mai 2023 - 11:04, said:
Eu nu inteleg moda asta cu jantele care tot cresc in diametru. Deci rotile raman la fel dar jantele cresc in marime => anvelope tot mai subtiri, adica mai putin aer intre masina si asfalt. Ajuta la ceva asta? În anumite situații chiar dăunează. Cu cât e mai mic peretele lateral cu atât trebuie să mai lat cauciucul. Asta ca să ai volumul de aer necesar să funcționeze roata respectivă. Lățind cauciucul crești suprafața de contact cu asfaltul cea ce este un lucru bun. Partea rea este că concentrezi masa cauciucului mai departe de axul roții, deci crești momentul de inerție, ceea ce este un lucru foarte rău. Există un prag de la care creșterea suprafeței de contact nu mai compensează pierderile cauzate de momentul de inerție crescut. Cu alte cuvinte fiecare roată are un raport optim între înălțimea peretelui lateral și lățimea cauciucului. |
#31
Posted 26 May 2023 - 23:57
dtd234, on 26 mai 2023 - 11:04, said:
Eu nu inteleg moda asta cu jantele care tot cresc in diametru. Deci rotile raman la fel dar jantele cresc in marime => anvelope tot mai subtiri, adica mai putin aer intre masina si asfalt. Ajuta la ceva asta? [ https://i0.wp.com/garage.redline360.com/wp-content/uploads/2021/10/2ed3c-donk-corvette.jpg?resize=710%2C379&ssl=1 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Elihu_66, 27 May 2023 - 00:05. |
#32
Posted 28 May 2023 - 08:56
Ca-s tot mai mari e una, dar cateodata nici nu mai ai optiunea de a pune altceva... La mine pe masina e trecuta o singura dimensiune, aceeasi si in COC : 265/40/R21 asa ca la inmatriculare si in CIV a fost trecut la fel
|
#33
Posted 28 May 2023 - 09:35
abac, on 26 mai 2023 - 11:58, said:
Nici macar, alea sunt din anii trecuti. Au trecut si astia la talon mic din 2022 dtd234, on 26 mai 2023 - 11:04, said:
Eu nu inteleg moda asta cu jantele care tot cresc in diametru. Deci rotile raman la fel dar jantele cresc in marime => anvelope tot mai subtiri, adica mai putin aer intre masina si asfalt. Ajuta la ceva asta? Cerintele sunt mai mari (si in materie de securitate) , masinile zice-se ca sunt mai performante, drumurile sunt mai bune. Dar nu la noi la RO, noi suntem cu zeci de ani in urma fata de ce se intampla in lumea asta. Noua ne trebuie in continuare roti de tractor sa nu simttim gropile si sa protejam bucsele si pivotii Attached Files |
|
#34
Posted 28 May 2023 - 11:47
Amortizarea pe care nu o mai asigura balonul cauciucului se transfera cerintelor de amortizare ale suspensiei. Confortul pasagerilor a ramas tot ala, chiar daca au intrat la apa cauciucurile.
Pe partea cealalta, cat de mici pot fi jantele e limitat de diametrul minim care poate fi acceptat pentru franele fata. Iar asta e dictat de masa tot mai mare a masinilor, care se ingrasa binisor de cativa ani. |
#35
Posted 28 May 2023 - 12:15
Adică masinile au amortizoare diferite în funcție de dimensiunea jantelor?
Ăsta cu jantele tot mai mari e un bullshit sa ceara din ce în ce mai mulți bani. |
#36
Posted 28 May 2023 - 12:30
Asta se cheama suspensie sport in limbaj de marketing de obicei. Dar nu despre asta vorbeam, ci ca modelul curent de <masina> are arcuri si amortizoare mai puternice decat modelul anterior de <masina>, care avea cauciucuri mai groase, care preluau din efortul de amortizare a socurilor.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users