Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...
 Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...
 Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...
 Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...
 

Jante tot mai mari

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,777
  • Înscris: 08.10.2004

View Post1000FPS, on 26 mai 2023 - 13:07, said:

..motiv pentru care lumea isi pune jante mai mare si talon mai mic la cauciuc este datorita faptului ca arata mai bine

discutabil, de la masina la masina si de la om la om. mie unu nu imi plac jante mari si anvelope mici.

#20
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,155
  • Înscris: 04.02.2011

View Postexqusit_drunk, on 26 mai 2023 - 11:13, said:

Cresc roțile cu totul. Analizează dimensiunile pe clase de mașini și ai să vezi că nu doar diametrul jantelor e diferit.

Având în vedere că balonajul rămâne relativ constant, pe la 55-65 dar roțile cresc cu totul, se crează impresia asta că ar crește disproporținonat jantele.
Creșterea se datorează puterii, una e să pui 70KW pe șosea, alta e să pui 150 kw cum e la o bună parte din mașinile noi.

#21
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,462
  • Înscris: 28.10.2018
Cu cat e janta roata mai mare, cu atat creste cuplul necesar sa invarti rotile. Deci aceeasi masina o sa accelereze mai repede cu roti de diametru mai mic.

Edited by abac, 26 May 2023 - 15:03.


#22
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,155
  • Înscris: 04.02.2011
Exact, ori cuplul la mașini e tot mai mare, mai ales la electrice.

#23
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,227
  • Înscris: 22.05.2003
Masinile sunt din ce in ce mai puternice, iar producatorii storc mai multi bani de la clienti pentru jante mai mari.
Masinile nu sunt cosntruit pentru asfaltul din Romania, aici e de vina proprietarul.

#24
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,155
  • Înscris: 04.02.2011
Asfaltul din România e mediu ca și calitate la nivel global, nu prezintă ceva cerințe deosebite. Aceleași gropane pe care le vezi în orașele noatre le vezi și în orașe din America.

#25
TamtamTicaticaPiupiu

TamtamTicaticaPiupiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,488
  • Înscris: 05.04.2023
Si e mai finut asfaltul de deasupra (e facut cu agregate de max. 16 mm diametru).
Prin alte locuri, esti nevoit sa inchizi naibii geamurile de la huruiala cauciucurilor (ori e vorba de asfalturi cu granulatie mai mare care dau o aderenta mai buna masinii, ori de la 'araturile' facute intentionat in drumurile din beton).

#26
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,838
  • Înscris: 17.12.2019
În istoric:
dacia nova - anvelope 165/65/13 - înălțime talon 107 mm - singura la care s-a deteriorat anvelopa la o groapă
opel vectra b - anvelope 195/65/15 - înălțime talon 127 mm și anvelope 205/55/16 - înălțime talon 113 mm - s-a îmbunătățit ținuta de drum după trecerea la 16”
astra j - anvelope 215/55/17 - înălțime talon 118 mm
toyota Corolla - anvelope 205/55/16 - înălțime talon 113 mm
Un talon cu înălțime de aproximativ 115 mm e mai mult decât decent pentru orice mașină.

#27
anndrei86

anndrei86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 16.04.2008

View Postabac, on 26 mai 2023 - 11:58, said:


Alea sunt modelele vechi, cu jante pe 13 inch.
Acum au trecut la alte jante, de 18 inch.

#28
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,775
  • Înscris: 29.10.2017

View Postanndrei86, on 26 mai 2023 - 16:50, said:

Acum au trecut la alte jante, de 18 inch.

Front 305/720-18. Rear: 405/720-18
Asta inseamna o inaltime a talonului undeva pe la 132mm

Spre exemplu la masini de serie o dimensiune cu talon apropiat si acelasi diametru al jantei e 235/55 R18
Care se regaseste pe Tucson, Sportage, Qashqai, austral, korando, Tiguan, rav-4 dar si pe Audi a8 si s-class

#29
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,287
  • Înscris: 02.05.2008

View Postabac, on 26 mai 2023 - 15:02, said:

Cu cat e janta roata mai mare, cu atat creste cuplul necesar sa invarti rotile. Deci aceeasi masina o sa accelereze mai repede cu roti de diametru mai mic.

Aha si cu cat roata e mai mica cu atat rupi mai repede aderenta la sol... pentru ca o janta mai mica inseamna o latime mai mica a anvelopei si un balon mai mare.
Masinile cu un cuplu mare au nevoie de amprenta pe sol mare ca sa nu lase dare constant pe asfalt.
@stalker2142
Sportage si Tucson au in variantele de top 245/45/R19

#30
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,677
  • Înscris: 03.12.2014

View Postdtd234, on 26 mai 2023 - 11:04, said:

Eu nu inteleg moda asta cu jantele care tot cresc in diametru.
Deci rotile raman la fel dar jantele cresc in marime => anvelope tot mai subtiri, adica mai putin aer intre masina si asfalt. Ajuta la ceva asta?
ajută până la un anumit punct.
În anumite situații chiar dăunează.
Cu cât e mai mic peretele lateral cu atât trebuie să mai lat cauciucul. Asta ca să ai volumul de aer necesar să funcționeze roata respectivă.

Lățind cauciucul crești suprafața de contact cu asfaltul cea ce este un lucru bun.
Partea rea este că concentrezi masa cauciucului mai departe de axul roții, deci crești momentul de inerție, ceea ce este un lucru foarte rău.

Există un prag de la care creșterea suprafeței de contact nu mai compensează pierderile cauzate de momentul de inerție crescut.
Cu alte cuvinte fiecare roată are un raport optim între înălțimea peretelui lateral și lățimea cauciucului.

#31
Elihu_66

Elihu_66

    ⟣2028⟣

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,817
  • Înscris: 26.11.2011

View Postdtd234, on 26 mai 2023 - 11:04, said:

Eu nu inteleg moda asta cu jantele care tot cresc in diametru.
Deci rotile raman la fel dar jantele cresc in marime => anvelope tot mai subtiri, adica mai putin aer intre masina si asfalt. Ajuta la ceva asta?
Efectul grandomaniei... Incet, incet o sa atinga nivelul penibilului, adica la roti de trasura, de un metru si jumatate in diametru... Posted Image


[ https://i0.wp.com/garage.redline360.com/wp-content/uploads/2021/10/2ed3c-donk-corvette.jpg?resize=710%2C379&ssl=1 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Elihu_66, 27 May 2023 - 00:05.


#32
sebyss

sebyss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,313
  • Înscris: 11.11.2004
Ca-s tot mai mari e una, dar cateodata nici nu mai ai optiunea de a pune altceva... La mine pe masina e trecuta o singura dimensiune, aceeasi si in COC : 265/40/R21 asa ca la inmatriculare si in CIV a fost trecut la fel Posted Image

#33
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,018
  • Înscris: 06.04.2007

View Postabac, on 26 mai 2023 - 11:58, said:

Nici macar, alea sunt din anii trecuti. Au trecut si astia la talon mic din 2022

View Postdtd234, on 26 mai 2023 - 11:04, said:

Eu nu inteleg moda asta cu jantele care tot cresc in diametru.
Deci rotile raman la fel dar jantele cresc in marime => anvelope tot mai subtiri, adica mai putin aer intre masina si asfalt. Ajuta la ceva asta?
Da, un argument sunt cerintele eco&shit, apoi un talon mai mic ajuta la o stabilitate mai buna, franare mai eficienta, consum mai mic (la acelasi diamentru, un talon mai mic poate genera un consum mai mic cu 0,00001% , asta e din gama Eco&shit)

Cerintele sunt mai mari (si in materie de securitate) , masinile zice-se ca sunt mai performante, drumurile sunt mai bune.
Dar nu la noi la RO, noi suntem cu zeci de ani in urma fata de ce se intampla in lumea asta. Noua ne trebuie in continuare roti de tractor sa nu simttim gropile si sa protejam bucsele si pivotii

Attached Files



#34
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,062
  • Înscris: 03.12.2005
Amortizarea pe care nu o mai asigura balonul cauciucului se transfera cerintelor de amortizare ale suspensiei. Confortul pasagerilor a ramas tot ala, chiar daca au intrat la apa cauciucurile.

Pe partea cealalta, cat de mici pot fi jantele e limitat de diametrul minim care poate fi acceptat pentru franele fata. Iar asta e dictat de masa tot mai mare a masinilor, care se ingrasa binisor de cativa ani.

#35
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,294
  • Înscris: 16.08.2016
Adică masinile au amortizoare diferite în funcție de dimensiunea jantelor?
Ăsta cu jantele tot mai mari e un bullshit sa ceara din ce în ce mai mulți bani.

#36
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,062
  • Înscris: 03.12.2005
Asta se cheama suspensie sport in limbaj de marketing de obicei. Dar nu despre asta vorbeam, ci ca modelul curent de <masina> are arcuri si amortizoare mai puternice decat modelul anterior de <masina>, care avea cauciucuri mai groase, care preluau din efortul de amortizare a socurilor.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate