Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 

Masini vechi sau noi (care sunt mai placut de condus)

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
unaltcetatean

unaltcetatean

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 03.05.2023
Salutare.

Ce ati alege? Electronica cat incape, senzori peste senzori, asistente peste asistente, sau: manete/butoane fizice, hidraulic/mecanic in loc de electric, putina sau zero asistenta la sofat?

Eu unul aleg a doua optiune, probabil  ca fac parte din minoritate, dar as fi curios daca mai sunt si altii ca mine, sau daca ati alege masini noi fara sa stati pe ganduri.

Am sa explic mai jos si de ce prefer masinile mai vechi. Anul trecut am cam fost fortat sa schimb masina veche, careia i-a crapat motorul dupa 14 ani (un Fiat Linea 1.4 TJet benzina, luata de noua). Neplanuind sa o schimb, nu eram la curent cu situatia pietei auto in 2022, pentru ca nu m-a interesat subiectul. Auzisem ca s-au cam scumpit masinile si ca astepti ceva dupa una noua din momentul cand o comanzi. Dar cand am imceput sa merg efectiv pe la dealeri, am vazut ca situatia era mai rea decat am crezut eu. Masinile s-au scumpit mult, timpii de asteptare sunt 6-12 luni si nu se prea gasesc masini pentru test drive.
Nedorind sa astept luni de zile dupa masina, am inceput sa caut ce mai este pe stoc, care sa se incadreze in buget (max 20k EUR). Berlina cu dotari cum era Fiatul nu prea se mai gaseste in banii aia, (in afara de Logan care nu aveau pe stoc), asa ca m-am orientat spre segmentul crossover (avand 2 copii, o masina mai mica de atat chiar nu mi s-ar potrivi).
Am ales pana la urma o Skoda Kamiq 1.0 110CP cu cutie manuala si destule dotari. Parea OK ca spatiu si ca pret (am dat si Fiatul stricat la rabla).
Cand am luat-o acasa din showroom, nu prea mi-a placut cum se conducea. La inceput am crezut ca e chestie de obisnuinta, dar acum dupa aproape 1 an confirm ca nu e asta, ci pur si simplu nu imi place senzatia la volan. Ma refer aici la urmatoarele aspecte:
- directia nu prea imi ofera niciun feedback, masina merge unde dau de volan, dar se simte ca si cum m-as juca Euro Truck Simulator pe calculator
- are lag la acceleratie, sub 2000 de ture nu trage deloc, iar apoi smuceste dintr-o data timp de 2 secunde apoi iar nu mai trage. Asta se intampla mai ales in viteza intai si a doua. Ca sa nu smucesc trebuie sa merg foarte incet, sa schimb a doua la 10kmh, a treia la 25 kmh etc. E super enervant mai ales in oras, nu am mai smucit atat o masina de cand faceam scoala de soferi acum 20 de ani. Am condus destule masini de atunci, majoritatea de buget si cu transmisie manuala, si cu toate ma obisnuiam la volan dupa putin timp. E adevarat, nu am mai condus masini mai noi de 2015.
In ultimul an am mai condus ocazional masini vechi, si senzatia e mult mai buna la volan, acceleratie liniara, raspuns bun la pedala, chiar daca aveau sub 100 de cai.

As vrea sa stiu si alte pareri, daca a mai avut cineva aceeasi senzatie ca mine cand a schimbat masina in ultimii cativa ani cu una de generatie noua.

O zi frumoasa!

#2
Rares95

Rares95

    Severin, MH

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,433
  • Înscris: 18.01.2020
E ciudata trecerea de la masini mai vechi la unele noi, si eu m-am confruntat cu asta cand am trecut de pe Loganul lu' taica-miu, 2010 benzina, pe Skoda 2019, astea noi au acceleratie electronica, foarte sensibila, trebuie sa te obisnuiesti cu ea, atata tot. Se intampla la toti cand schimbam masina, avem impresia ca merge pe dos fata de cea pe care ne-am obisnuit ani de zile. Cat despre directie, la fel, probabil este full electrica cum am si eu, nu electro-hidraulica / doar hidraulica, de aici si feedbackul slab in volan, are avantajul ca este adaptiva, se intareste pe masura ce cresti viteza. Trebuie sa o inveti si pe asta, atata tot, fiecare masina are fitele ei, daca le stapanesti o conduci din reflex. Eu obisnuit cu acceleratia aia pe cablu si ambreiajul la fel, pe cablu, de pe Logan, care tinea sus de tot, cand am trecut pe ambreiaj hidraulic si acceleratie electronica aveam obiceiul sa o smucesc la plecarea de pe loc, acceleram tare si tot timpul inainte de ridicare ambreiaj trebuia sa urmaresc turometrul sa mai scad ca aveam prea mult "gaz", acceleratia de logan era inexacta si trebuia sa ii dai "sprit" ca la dacie, greu de tot o tineai la o valoare fixa, la astea n-ai treaba.

Edited by Rares95, 04 May 2023 - 17:03.


#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Daca motorul e mare si macar cu 4 cilindri te obisnuiesti repede, probleme apar la drujbele cu 3 cilindri si aia mici.
Raspunsul la acceleratie la aspirat este totdeauna mai bun decit la un turbo.
La fel la un motor in 4 cilindri fata de un 3 cilindri de aceeasi putere, momentul este mult mai linear, la unu in 6 zici ca-i electric mai ales daca e si marisor.
Merg curent cu Logan 1,6MPi, Megane 1,3TCe si Patrol Y61, 2,8l L6.
Nici unu nu se compara cu batrinul Patrol.

Edited by Ion_Bumbu, 04 May 2023 - 17:14.


#4
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,467
  • Înscris: 25.08.2009
La mine s-a simtit mai ales cand am trecut pe sistem servo la frana. Era sa-l dau cu capul de parbriz pe cel din dreapta de vreo cateva ori.

#5
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 04.09.2013
Cand vrei sa verifici franele, pui frana cu piciorul stang.

Am simtit si eu senzatia asta cand am trecut de pe batranul 1.9 TDI 105 cai pe 1.0 ecoboost de 125 de ponei. La inceput a fost mai greu, insa ulterior m-am obisnuit. Chiar daca-i pleaca cuplul de la 1500 sau de la cat i-o pleca, in a 3-a de exemplu nu ai aceeasi forta ca in treptele 1-2. E un motor ce trebuie turat pentru ca puterea vine cand ii cresti turatia.

Chiar daca pe Golf aveam motor de 1 litru la stergatoare, m-am obisnuit si cu asta intre timp. Isi face treaba, ma duce unde am nevoie. Nu as mai reveni la diesel. Dar fiecare are nevoi diferite. De aceea e bine sa le conduci inainte ca sa iti faci o idee. Ma incanta consumul care este o idee mai mic decat la diesel, cel putin in oras, iar afara, daca nu vorbim de autostrada, consumurile sunt asemanatoare.

Edited by wld-ro, 04 May 2023 - 18:34.


#6
Rares95

Rares95

    Severin, MH

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,433
  • Înscris: 18.01.2020
Eu am făcut școala pe benzina, apoi am condus Logan benzina, Skoda benzina, Audi benzina. Doar masina consoartei e diesel(Sandero) și cea de la munca, MCV, tot diesel. Per total inclin către benzina, sunt niste motoare mai rafinate, plăcute la condus o dată ce le "înveți". Un diesel e mai ușor de condus pentru începători, poți pleca liniștit doar din ambreiaj, poți și la benzina, dar e mai lent la plecare decât un diesel, nu o poți face in ritmul de trafic, prin parcări da, doar din ambreiaj le controlez pe benzinarele mele. Ca sa conduci un benzinar trebuie să îl înveți, să știi câtă accelerație sa ii dai, nici prea mult ca sa "țâșnești" cu ea, nici prea puțin, că o chinui/omori. Trebuie sa o înveți cum se comporta in anumite scenarii, rampe, etc, ca să îl conduci lin, fara smucituri sau fara sa îți moara motorul.
Cat despre frane, la câteva luni după ce am luat permisul am fost cu tata cu o Dacie papuc veche pe la tara sa plantam niste puieți, plouase deci umblam cu cizme. A trebuit să mergem până la un vecin și eu m-am urcat la volan cu cizme... Mare greșeala, tata mi-a spus că nu e ok, dar cine sa asculte... La o frânare normala, intersecție, cum dracu am făcut, că am calcat și frana și accelerație, cu ambreiaj la podea, of course. Cum papucul era benzinar și astea au servofrana cu vacuum de la galeria de admisie, a fost suficient sa se tureze puțin pe liber benzinarul cu frana călcată, la fel, puțin, cat pentru o oprire lina, din timp... Daca nu avea centura tata îl zburam prin parbriz, așa tare a frânat rabla dracu... Nu mai știu explicație, ceva cu fluxul de aer și vacuum + putere de frânare... Cert e că a frânat rabla de ziceai că e alta mașină...

Edited by Rares95, 04 May 2023 - 18:57.


#7
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,017
  • Înscris: 02.08.2021
Apogeul mașinilor a fost între anii 2000-2005. Atunci s-au făcut cele mai bune mașini.
Îmi plac foarte mult mașinile din acea perioadă, dacă sunt într-o stare tehnică acceptabilă. Servodirecția era foarte responsive, plăcută(era hidraulică), și îmi plăcea cursa lungă a schimbătorului de viteze.Posted Image Calitatea și confortul interiorului era din altă ligă. Sunt nostalgic, recunosc.
De exemplu, Fordul Focus I avea un confort și o calitate a interiorului cu mult mai bună față de Focusul II. Efectiv nu am ce să compar. Focusul I era din altă ligă.

#8
nicuzv

nicuzv

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 23.10.2012

 unaltcetatean, on 04 mai 2023 - 14:26, said:

Salutare.

Ce ati alege? Electronica cat incape, senzori peste senzori, asistente peste asistente, sau: manete/butoane fizice, hidraulic/mecanic in loc de electric, putina sau zero asistenta la sofat?

Eu unul aleg a doua optiune, probabil  ca fac parte din minoritate, dar as fi curios daca mai sunt si altii ca mine, sau daca ati alege masini noi fara sa stati pe ganduri.

Am sa explic mai jos si de ce prefer masinile mai vechi. Anul trecut am cam fost fortat sa schimb masina veche, careia i-a crapat motorul dupa 14 ani (un Fiat Linea 1.4 TJet benzina, luata de noua). Neplanuind sa o schimb, nu eram la curent cu situatia pietei auto in 2022, pentru ca nu m-a interesat subiectul. Auzisem ca s-au cam scumpit masinile si ca astepti ceva dupa una noua din momentul cand o comanzi. Dar cand am imceput sa merg efectiv pe la dealeri, am vazut ca situatia era mai rea decat am crezut eu. Masinile s-au scumpit mult, timpii de asteptare sunt 6-12 luni si nu se prea gasesc masini pentru test drive.
Nedorind sa astept luni de zile dupa masina, am inceput sa caut ce mai este pe stoc, care sa se incadreze in buget (max 20k EUR). Berlina cu dotari cum era Fiatul nu prea se mai gaseste in banii aia, (in afara de Logan care nu aveau pe stoc), asa ca m-am orientat spre segmentul crossover (avand 2 copii, o masina mai mica de atat chiar nu mi s-ar potrivi).
Am ales pana la urma o Skoda Kamiq 1.0 110CP cu cutie manuala si destule dotari. Parea OK ca spatiu si ca pret (am dat si Fiatul stricat la rabla).
Cand am luat-o acasa din showroom, nu prea mi-a placut cum se conducea. La inceput am crezut ca e chestie de obisnuinta, dar acum dupa aproape 1 an confirm ca nu e asta, ci pur si simplu nu imi place senzatia la volan. Ma refer aici la urmatoarele aspecte:
- directia nu prea imi ofera niciun feedback, masina merge unde dau de volan, dar se simte ca si cum m-as juca Euro Truck Simulator pe calculator
- are lag la acceleratie, sub 2000 de ture nu trage deloc, iar apoi smuceste dintr-o data timp de 2 secunde apoi iar nu mai trage. Asta se intampla mai ales in viteza intai si a doua. Ca sa nu smucesc trebuie sa merg foarte incet, sa schimb a doua la 10kmh, a treia la 25 kmh etc. E super enervant mai ales in oras, nu am mai smucit atat o masina de cand faceam scoala de soferi acum 20 de ani. Am condus destule masini de atunci, majoritatea de buget si cu transmisie manuala, si cu toate ma obisnuiam la volan dupa putin timp. E adevarat, nu am mai condus masini mai noi de 2015.
In ultimul an am mai condus ocazional masini vechi, si senzatia e mult mai buna la volan, acceleratie liniara, raspuns bun la pedala, chiar daca aveau sub 100 de cai.

As vrea sa stiu si alte pareri, daca a mai avut cineva aceeasi senzatie ca mine cand a schimbat masina in ultimii cativa ani cu una de generatie noua.

O zi frumoasa!
Exact asa am patit si eu cu un Ford Cmax.....atentie luata de noua....ceee ma enerveaza cand smunceste exact din a 1...a 2....merg ca un incepator...de aia vreau in vara asta s/o marit...dar nu sant decis ce sa iau...oricum una veche dupa 2018...

#9
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,971
  • Înscris: 06.04.2007
Asta-i treaba cu turbo-drujbele benzinare, nu mai exista vreo limita inferioara si superioara la acceleratie, sau exista insignifiant, calci doar 30% din acceleratie si daca esti la doar 1800-2000 rpm ai deja cuplu maxim si ti-l ofera pe tava tot...dintr-o bucata.

Trebuie sa fii f fin la acc, si nu e de la acc electronica, asa stie sa livreze cuplul...si se mai si lauda producatoru cu asta...ca ai cuplu max de la 0,1 rpm... pretene eu nu vreau asta, vreau sa fie gradual fc de cresterea turatiei si sa fie intr-o masura dependent si de dozarea acceleratiei! Calci la jumate sau pana in podea pla...tot asa trage

Nevasta-mea mi-a spus atat la Focus 1.0 cat si la Sandero 1.0 turbo drujba, ca prea trage de-o data si tare, ca o bruschez indiferent cat de grijuliu sunt... in schimb ii place maxim (si mie) cat de liniar si cat nu bruscheaza benzinaru aspirat (cazu de fata 1.6 105 cp Logan) . Are perfecta dreptate, pt pasageri mai ales poate fi un disconfort hacaneala asta de la turbo drujbe.

Cele mai corecte si adevarate motoare raman cele de generatie mai veche si aspirate, unde masina trage in fc de cat de tare apesi acceleratia si cat de mult urci in turatii.

Dar sunt p-aci destui care vor cuplu max instant de la 1000 rpm...ca aia e masina...

#10
unaltcetatean

unaltcetatean

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 03.05.2023
Da, exact asta ma enerveaza cel mai mult: apesi pedala jumatate sau la maxim, si accelereaza fix la fel. La toate masinile (mai vechi) pe care le-am condus, rar duceam pedala la podea. pur si simplu nu era nevoie de asa ceva. (poate doar in vreo depasire mai la limita la viteze mari). Cu asta noua nu ma inteleg deloc. Dar cuplul ala instant (si smucitura aferenta) nu vine decat dupa vreo 2500 rpm. Pana la acea turatie masina "es muertas". Pot sa merg cu ea smoothly, dar trebuie sa merg ca un melc.
O sa incerc sa mai fac test drive cu alte motoare de pe la alti producatori. Sa stau linistit, sa ma conving daca am eu ceva pitici pe creier, sau daca problema e generalizata si impresia la volan e asemanatoare pe alte masini similare.

#11
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Cautati una cu motor in 4 cilindri si ne spuneti atunci imresia desi daca ati avut 1,4T-Jet  la care nu apareau smucituri deja e cam clara treaba... :D
Directia electroasistata e cam la fel la toate, feedback doar la alea "adevarate" .

Edited by Ion_Bumbu, 12 May 2023 - 14:24.


#12
Danosul

Danosul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,198
  • Înscris: 07.01.2007

View PostValy_User, on 04 mai 2023 - 20:11, said:

Apogeul mașinilor a fost între anii 2000-2005. Atunci s-au făcut cele mai bune mașini.
Îmi plac foarte mult mașinile din acea perioadă, dacă sunt într-o stare tehnică acceptabilă. Servodirecția era foarte responsive, plăcută(era hidraulică), și îmi plăcea cursa lungă a schimbătorului de viteze.Posted Image Calitatea și confortul interiorului era din altă ligă. Sunt nostalgic, recunosc.
De exemplu, Fordul Focus I avea un confort și o calitate a interiorului cu mult mai bună față de Focusul II. Efectiv nu am ce să compar. Focusul I era din altă ligă.

Adevărat, am avut Focus mk1 timp de 10 ani si cateva luni, de vreo lună si ceva am un Sandero Stepway nou, dar senzația la volan cu Focusul nu se compară cu Sandero deși aceea avea 20 de ani vechime, mult mai faina era la condus.
Nu mai spun de calitatea materialelor care nu erau nici pe Focus ca la o mașină premium dar tot erau mai bune decat pe Sandero mai nou cu 20 de ani, chiar si spațiul pe scaun si la picioare, era mai bun la Focusul acela, deși Sandero e  o mașină mai lată, au făcut manerul acela cu comenzile de la ușă foarte gros, inutil, piciorul sta aproape drept, din cauza acelui mâner proiectat total aiurea, puteau să-l faca sub altă formă
sa nu te incomodeze la piciorul stâng.

Iar cu  senzația la accelerare, iar e adevărat, se simte lag la accelerare, la Focus răspundea instant în funcție de cat de tare apasam pe pedala, la Stepway e leșinată rău sub 2300-2500rpm.
Feeling-ul la condus era clar mai bun pe Focus, nu ma așteptam.
Acum parcă am un oarecare regret ca nu am mai păstrat acea mașina, mergea perfect motorul, consuma ceva ulei intre schimburi si avea un joc în caseta de direcție, si ceva rugina pe la praguri, chestii care se puteau rezolva.

#13
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,478
  • Înscris: 04.05.2006

 unaltcetatean, on 04 mai 2023 - 14:26, said:

Salutare.

Ce ati alege? Electronica cat incape, senzori peste senzori, asistente peste asistente, sau: manete/butoane fizice, hidraulic/mecanic in loc de electric, putina sau zero asistenta la sofat?

Eu unul aleg a doua optiune, probabil  ca fac parte din minoritate, dar as fi curios daca mai sunt si altii ca mine, sau daca ati alege masini noi fara sa stati pe ganduri.

Am sa explic mai jos si de ce prefer masinile mai vechi. Anul trecut am cam fost fortat sa schimb masina veche, careia i-a crapat motorul dupa 14 ani (un Fiat Linea 1.4 TJet benzina, luata de noua). Neplanuind sa o schimb, nu eram la curent cu situatia pietei auto in 2022, pentru ca nu m-a interesat subiectul. Auzisem ca s-au cam scumpit masinile si ca astepti ceva dupa una noua din momentul cand o comanzi. Dar cand am imceput sa merg efectiv pe la dealeri, am vazut ca situatia era mai rea decat am crezut eu. Masinile s-au scumpit mult, timpii de asteptare sunt 6-12 luni si nu se prea gasesc masini pentru test drive.
Nedorind sa astept luni de zile dupa masina, am inceput sa caut ce mai este pe stoc, care sa se incadreze in buget (max 20k EUR). Berlina cu dotari cum era Fiatul nu prea se mai gaseste in banii aia, (in afara de Logan care nu aveau pe stoc), asa ca m-am orientat spre segmentul crossover (avand 2 copii, o masina mai mica de atat chiar nu mi s-ar potrivi).
Am ales pana la urma o Skoda Kamiq 1.0 110CP cu cutie manuala si destule dotari. Parea OK ca spatiu si ca pret (am dat si Fiatul stricat la rabla).
Cand am luat-o acasa din showroom, nu prea mi-a placut cum se conducea. La inceput am crezut ca e chestie de obisnuinta, dar acum dupa aproape 1 an confirm ca nu e asta, ci pur si simplu nu imi place senzatia la volan. Ma refer aici la urmatoarele aspecte:
- directia nu prea imi ofera niciun feedback, masina merge unde dau de volan, dar se simte ca si cum m-as juca Euro Truck Simulator pe calculator
- are lag la acceleratie, sub 2000 de ture nu trage deloc, iar apoi smuceste dintr-o data timp de 2 secunde apoi iar nu mai trage. Asta se intampla mai ales in viteza intai si a doua. Ca sa nu smucesc trebuie sa merg foarte incet, sa schimb a doua la 10kmh, a treia la 25 kmh etc. E super enervant mai ales in oras, nu am mai smucit atat o masina de cand faceam scoala de soferi acum 20 de ani. Am condus destule masini de atunci, majoritatea de buget si cu transmisie manuala, si cu toate ma obisnuiam la volan dupa putin timp. E adevarat, nu am mai condus masini mai noi de 2015.
In ultimul an am mai condus ocazional masini vechi, si senzatia e mult mai buna la volan, acceleratie liniara, raspuns bun la pedala, chiar daca aveau sub 100 de cai.

As vrea sa stiu si alte pareri, daca a mai avut cineva aceeasi senzatie ca mine cand a schimbat masina in ultimii cativa ani cu una de generatie noua.

O zi frumoasa!
tu compari doua modele particulare și tragi concluzii pentru toată industria auto :lol:
Cool, ce sa zic?

#14
unaltcetatean

unaltcetatean

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 03.05.2023
Nu am generalizat, mi-am spus doar parerea personala si am fost curios de parerea celorlalti de pe forum, daca au mai patit si altii ca mine.
Masini noi intr-adevar nu am mai condus in afara de Kamiq, insa masini vechi am condus destule, iar ce am spus legat de Fiat se aplica in mare pare si celorlalte modele vechi conduse de mine.(acceleratie lineara si instantanee, feedback bun la viraje).

#15
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,971
  • Înscris: 06.04.2007

 Ion_Bumbu, on 12 mai 2023 - 14:21, said:

...
....
Directia electroasistata e cam la fel la toate, feedback doar la alea "adevarate" .
Se ofera ce se cere, publicul e foarte incantat sa invarta de volan cu un deget si sa aibe feedback spre zero de la directie.
Asta e directia buna, asta e idealul pt majoritate

Noi ceilalti suntem niste ciudati...sa ajung sa-mi placa directia de la loganu vechi...ca nu merge f usor si ca imi transmite de la drum informatii (delivelari, gropi, etc..  )

#16
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,971
  • Înscris: 06.04.2007

 unaltcetatean, on 12 mai 2023 - 12:16, said:

Da, exact asta ma enerveaza cel mai mult: apesi pedala jumatate sau la maxim, si accelereaza fix la fel. La toate masinile (mai vechi) pe care le-am condus, rar duceam pedala la podea. pur si simplu nu era nevoie de asa ceva. (poate doar in vreo depasire mai la limita la viteze mari). Cu asta noua nu ma inteleg deloc. Dar cuplul ala instant (si smucitura aferenta) nu vine decat dupa vreo 2500 rpm. Pana la acea turatie masina "es muertas". Pot sa merg cu ea smoothly, dar trebuie sa merg ca un melc.
O sa incerc sa mai fac test drive cu alte motoare de pe la alti producatori. Sa stau linistit, sa ma conving daca am eu ceva pitici pe creier, sau daca problema e generalizata si impresia la volan e asemanatoare pe alte masini similare.
La TSI este una din caracteristicile principale, apreciate de publicu larg.. adica racheta instant, dintre toate 1.0 turbo il categorisesc a fi cel mai nervos la acceleratie, nu e suav, elastic, smoooth...stie cel mai bine sa puna repede si tare cuplul la roata..
Dar repet, asta e placut pt multi. Pt noi astia cativa e irelevant ca ne deranjeaza..
Totusi, daca ai posibilitate, incearca si alte masini cu motorizarea 1.0 tsi.
Scurt cat am condus eu 1.0 tsi, intra in cuplu mare inca de pe la 2000 rpm, chiar si sub 2000 daca te prinde in accelerare moderata  are boost turbina.
Probabil (acu vorbim discutii) o rescriere de soft ar putea rezolva problema cu mortaciunea pana spre 2500 rpm, dupa cum spui , mie mi se pare ca are un bug ceva a ta.

La polul opus cu privire la acceleratie este 1.0 ecoboost, nu "rupe" daca dozezi moderat acceleratia si esti im zona de 2000-2500 rpm.
Din nou...pt altii chestia asta ca nu rupe cand dai acceleratie moderata, i-au facut sa spuna ca 1.0 tsi e la ani lumina fata de 1.0 ecoboost...ca nu raspunde, ca nu trage etc. Dar ca fost posesor de 1.0 ecobooat spun contrariul, raspunde cam la fel la acc ca 1.0 tsi, doar ca nu e asa nervos (ceea ce pt un condus lin e super ok) , trebuie sa dozezi mai mult acc ca sa se nervozeze.
Si uite asa se ajunge la a spune ca 1.0 tsi e racheta si 1.0 ecoboost e lesinat...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate