Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Relatii Publice - explicatii si exemple

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021
Poate este cineva care stie sau chiar lucreaza in domeniu si vrea sa explice cu ce se ocupa domeniul acesta denumit PR adica Public Relations. Ce face un specialist in PR, ce face o agentie de PR. Ce au in comun PR-ul cu comumicarea. Sunt domenii diferite sau? Destul de des intalnim cele doua domenii in aceeasi formulare si din cate tin minte se studiaza la facultate impreuna: "Relatii Publice si Comumicare".
  Eu am cautat pe internet si pe forum dar sunt definitii din care nu reiese cum se desfasoara o zi de munca a unui specialist in relatii publice.
   O explicatie gasita pe forum suna cam asa:

  "creeaza si coordoneaza campanii de PR, consultanta media si comunicare, organizare de evenimente si altele".

  In unele cazuri PR-ul este cumva asemanat sau asimilat domeniului de maerketing si publicitate dar intr-un loc am gasit un text care zice asa:

   "Activitatea de relații publice reprezintă o formă de promovare credibilă, informațiile furnizate fiind considerate mai veridice decât cele oferite în reclame".

    Ceea ce inseamna ca sunt totusi domenii diferite care lucreaza diferit.

   Deci pana la urma, cum decurge "o zi" de munca a unui specialist in PR? Cateva exemple de campanii sau de activitati pe care le desfasoara un astfel de specialist sau o astfel de agentie si orice explicatie sau detaliu pe care il considerati bun de mentionat. Merci

#2
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,442
  • Înscris: 10.08.2005
Comunicarea cu publicul este o forma de relatie cu publicul.
Felul in care te percepe publicul este destul de important cand publicul face o decizie de a cumpara sau de a nu cumpara un produs.

#3
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Sunt mai multe aspecte de care se cupa PR.
In principiu treaba lor este sa arate ca pravalia respectiva e cea mai tare din parcare.
-raspunde la intrebarile cetatenilor.
-lamureste [neaga/ascunde] orice nemultumire a publicului.
-comunica publicului realizarile exceptionale ale pravaliei respective.

#4
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021

View Postpasilla, on 29 martie 2023 - 19:48, said:

Sunt mai multe aspecte de care se cupa PR.
In principiu treaba lor este sa arate ca pravalia respectiva e cea mai tare din parcare.
-raspunde la intrebarile cetatenilor.
-lamureste [neaga/ascunde] orice nemultumire a publicului.
-comunica publicului realizarile exceptionale ale pravaliei respective.

   Asta am inteles din ce am mai citit pe ici pe colo. Dar cum o face? Un exemplu de fiecare despre cum face lucrurile astea?

#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006
Oral, in scris sau prin mijloace mass-media.

#6
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008
Pentru Philip Kotler sistemul de comunicații de marketing, denumit mix promoțional, constă în combinația specifică patru elemente principale: publicitate, vânzare personală, promovarea vânzărilor, relații publice definite astfel:
 „ Publicitatea. Orice formă de prezentare nepersonală și de promovare a ideilor, bunurilor și serviciilor, contra cost, de către un anumit sponsor
 Vânzarea personală. Prezentare orală, facută într-o conversație cu unul sau mai mulți consumatori potențiali, având cascop vânzarea unui produs
 Promovarea vânzărilor. Acordarea de stimulente pe termen scurt cu scopul încurajării achiziției sau vânzării unui produs ori serviciu
 Relații publice. Stabilirea unor relații bune cu diferite organisme publice din cadrul mediului firmei prin obținera unei publicități favorabile, crearea unei bune „ imagini
despre sine” și preîntâmpinarea apariției sau dezmințirea zvonurilor, știrilor ori evenimentelor nefavorabile” (Kotler, 1998, pg.815).

2.1.3. Relații publice
Relațiile publice reprezintă tehnică de promovare a produselor sau serviciilor și presupune un ansamblu de activități pentru crearea, menținerea și influențarea unei activități favorabile pentru firmă. Ele reprezintă dupa opinia Institutului de Relații Publice din Marea Britanie “un efort deliberat, planificat și susținut pentru a stabili și menține o înțelegere mutuală între organizație și publicul ei“ (Hill, 1997, pg.262). Această formaă de promovare are caracter informativ, este o comunicare personalizată, potrivită și adaptată, cu un mesaj unic și credibil.
Kotler consideră că relațiile publice au apărut ca o formă de reclamă, fară ca firma să platească, fiind considerată însă cu un sens mult mai larg, ea presupune “stabilirea unor relații bune cu diferite organisme publice, prin obținerea unei publicități favorabile din partea acestora, crearea unei imagini de firmă corespunzătoare și preîntâmpinarea sau dezmințirea zvonurilor și a știrilor nefavorabile “ (Philip Kotler, p890)
De obicei în realizarea activităților de relații publice este necesară medierea între organizație și public de către o a treia parte, de un intermediar – ziaristi, instituții,
evenimente/organizatori, etc., din aceasta cauză acest instrument are dezavantajele că mesajele transmise au durata limitată și nu sunt controlabile direct. Totuși ele implică dialogul și reușesc să ajungă la persoanele care resping publicitatea sau alte forme de promovare.
Indiferent dacă își dorește sau nu, o organizație nu își poate desfașura activitățile in afara mediului de afaceri și social, fără să fie în relații cu publicul, doar că aceste legături pot fi gestionate și luate în considerare sau lăsate să se desfășoare natural, să curgă de la sine în funcție de context sau situații puctuale, fără un control sau o planificare integrată cu celelalte activități de marketing, comunicare și promovare.

#7
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021
Am mai citit si eu astfel de lucruri provenind de la diverse persoane care au legatura sau au influentat mediul relatiilor publice de-a lungul timpului si despre care se vorbeste probabil la facultatea unde se studiaza aceasta disciplina.
  Ce ai postat tu e ok, dar eu sunt interesat de exemple concrete, cazuri reale sau imaginate, tehnici, metode etc.

#8
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008

View Postmrsme21, on 30 martie 2023 - 09:40, said:

  Ce ai postat tu e ok, dar eu sunt interesat de exemple concrete, cazuri reale sau imaginate, tehnici, metode etc.

Cristalizarea opiniei publice  (autor): Edward L. Bernays..el a cam a pus bazele PR. Mie imi place Kottler :)

...pe partea de "exemple concrete" o sa revin daca imi permite timpul ca imi place domeniul Posted Image , citatul de mai sus este o parte din teoria unei lucrari : PARTICULARITĂȚI PSIHOSOCIALE ALE COMUNICĂRII ÎN ACTIVITĂȚILE DE PROMOVARE. PUBLICITATEA ȘI VÂNZAREA PERSONALĂ - MODELE DE COMUNICARE ANTICIPATIVĂ ÎN PROMOVARE Posted Image Mai iau din ea copy-paste din studiul de caz si concluzii Posted Image dar nu am multe pe PR ca obiectivele erau in alte doua directii

#9
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021

View Postsuperm, on 30 martie 2023 - 10:17, said:



Cristalizarea opiniei publice  (autor): Edward L. Bernays..el a cam a pus bazele PR. Mie imi place Kottler :)

...pe partea de "exemple concrete" o sa revin daca imi permite timpul ca imi place domeniul Posted Image , citatul de mai sus este o parte din teoria unei lucrari : PARTICULARITĂȚI PSIHOSOCIALE ALE COMUNICĂRII ÎN ACTIVITĂȚILE DE PROMOVARE. PUBLICITATEA ȘI VÂNZAREA PERSONALĂ - MODELE DE COMUNICARE ANTICIPATIVĂ ÎN PROMOVARE Posted Image Mai iau din ea copy-paste din studiul de caz si concluzii Posted Image dar nu am multe pe PR ca obiectivele erau in alte doua directii

   Am auzit si de Bernays cand am mai cautat pe internet diverse lucruri despre PR. Te astept cu exemplele. Ma bucur ca am gasit un pasionat, caci altfel vad ca nu se inghesuie prea multi sa raspunda.

#10
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006

View Postmrsme21, on 29 martie 2023 - 18:34, said:

   Deci pana la urma, cum decurge "o zi" de munca a unui specialist in PR? Cateva exemple de campanii sau de activitati pe care le desfasoara un astfel de specialist sau o astfel de agentie si orice explicatie sau detaliu pe care il considerati bun de mentionat. Merci

Uite un exemplu.
Disponibilizatii din casele de marcat de la Auchan au devenit experti in PR pentru o bucata de timp. Pana cand se trage linia si se numara profitul.

#11
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008

View Postmrsme21, on 30 martie 2023 - 10:29, said:

Te astept cu exemplele.

Evenimente:
- Porti deschise - societati private sau publice. Se poate vedea "o zi de munca" sau unde si cum se lucreaza. Exemplele care imi vin in cap se refera la presedentie, muzee, politie, Danone (cand au avut probleme), club sportiv si cam orice firma sau institutie poate face.
- Zilele orasului - aici tine de institutiile publice ca organizator si apoi cine vine din zona sa participe "profita" de organizare sa arate ce face si cine este ...sau depinde de organizatorul mare daca are conditii de participare
- Evenimente sportive - participi sau ajuti participantii informand cumva cine esti
- organizezi sau participi la organizarea de evenimente publice, nu cu bani ci cu produse, materiale, spatiu sau personal.

Ideea este sa nu platesti cu bani prin contract anumite servicii de promovare si sa fie o activitate adresata comunitatii din care faci parte sau societatii in general.
Cateodata se face si doar asa de informare, atragere atentie sau trezirea interesului pentru anumite servicii si produse, DAR cel mai important este sa stii sa faci PR pentru contracararea sau combatarea  informatiilor negative, false sau a imaginii eronate formate ca urmare a anumitor activitati. Aici e arta, ca trebuie sa ai rezultate repede si cuantificabile clar intr-un anumit termen ca altfel probleme mari.


.

View Postadisz, on 30 martie 2023 - 13:34, said:

Uite un exemplu.
Disponibilizatii din casele de marcat de la Auchan au devenit experti in PR pentru o bucata de timp. Pana cand se trage linia si se numara profitul.

Sa stii ca merge ca acesti angajati sa ajute la caratul cumparaturilor pentru cei care au nevoie, sa devina consilieri in magazin pentru persoanele cu probleme sau contra cost (?!) ... ca sa nu mai zic ca ar fi destepti daca o perioada continuua limitata (1-6luni)  sau anumite perioade limitate (zile , ore) pe termen lung ar lua oameni de la ei si i-ar duce sa faca curat prin parcuri sau i-ar pune sa faca  prezentari despre produse sanatoase, romanesti sau retete :) ... sunt mai multe ce pot face si sigur vor face. Nu ii invatam noi pe ei Posted Image

Edited by superm, 30 March 2023 - 15:05.


#12
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,080
  • Înscris: 07.07.2006

View Postmrsme21, on 30 martie 2023 - 09:40, said:

Ce ai postat tu e ok, dar eu sunt interesat de exemple concrete, cazuri reale sau imaginate, tehnici, metode etc.
PR se referă la tot ce înseamnă imaginea și comunicarea unei companii, instituții, personalități etc.
Publicarea de mesaje pe pagina de FB, Instagram și alte asemenea ține de PR.
Scrierea și difuzarea unui comunicat de presă e altă activitate care ține de PR.
Organizarea unei conferințe de presă, sau a unui eveniment de lansare, sau de alt tip, e activitate de PR.
La fel e organizarea/intermedierea aparițiilor în presă, la emisiuni televizate, interviuri etc.
Scopurile (sau altfel spus cazurile/momentele cînd e nevoie de cele de mai sus): menținerea imaginii, lansări de produse, reacții la evenimente negative etc.

#13
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008

View Postabancor, on 30 martie 2023 - 15:20, said:

PR se referă la tot ce înseamnă imaginea și comunicarea unei companii, instituții, personalități etc.
Publicarea de mesaje pe pagina de FB, Instagram și alte asemenea ține de PR.
Scrierea și difuzarea unui comunicat de presă e altă activitate care ține de PR.
Organizarea unei conferințe de presă, sau a unui eveniment de lansare, sau de alt tip, e activitate de PR.
La fel e organizarea/intermedierea aparițiilor în presă, la emisiuni televizate, interviuri etc.
Scopurile (sau altfel spus cazurile/momentele cînd e nevoie de cele de mai sus): menținerea imaginii, lansări de produse, reacții la evenimente negative etc.

Fara sa plateasca Posted Image , ceea ce implica un interes al comunitatii pentru subiectul respectiv si o pricepere a specialistului pe acasta zona (bine este sa fie o echipa si un cumul de activitati ca sa iasa marketing).
Oricum e teorie multa, practica e un mix. Teoria ca teoria, practica ne omoara.

Acum cand cauti pe cineva pt marketing se raspunde in majoritatea cazurilor cu "specialisti" in adwords, FB, instagram si influenceri...si asta e, optimist vorbind, doar max. 10% din marketing

#14
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021

View Postadisz, on 30 martie 2023 - 13:34, said:



Uite un exemplu.
Disponibilizatii din casele de marcat de la Auchan au devenit experti in PR pentru o bucata de timp. Pana cand se trage linia si se numara profitul.

    Si ce fac fostii casieri in calitate de experti PR? Din cate am inteles unii dintre ei pun marfa la raft, altii consiliaza clientii cum sa foloseasca noile case self-pay. Care activitate este asimilata unui expert in PR?

#15
mrsme21

mrsme21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 06.09.2021
De exemplu asta tot de PR tine?


https://forum.softpe.../#entry29871155

#16
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View Postmrsme21, on 29 martie 2023 - 18:34, said:

Deci pana la urma, cum decurge "o zi" de munca a unui specialist in PR?

Când te uiți la o pagină de Facebook, indiferent că e de la o primărie sau un magazin, în spatele ei e o persoană, care crează postările, comentariile, selectează fotografiile publicate, etc. Cam asta face un specialist PR, este legătura între instituție/firmă și public.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate