Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

Fiabilitate tren de rulare SUV vs Sedan(berlina)

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,364
  • Înscris: 08.09.2006
Ma gandesc ca urmeaza sa mai schimbam o masina si daca tot este trendul asta al SUV-urilor, de ce nu?
Totusi ma gandesc ca daca mergi mult in oras si pe drumuri bune SUV-ul nu este un avantaj, intrebarea este totusi partea de tren de rulare cum este?
Suv-urile sunt mai rezistente sau doar mai inaltate? In comparatie ma gandesc la Karoq/tiguan/tcross vs octavia, Kodiaq vs superb, etc adica masini comparabile nu masini de la diverse marci. In cazul meu cel mai probabil o sa fie relevant intre karoq/tiguan vs octavia si ma refer doar la masini noi.

#2
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,968
  • Înscris: 02.12.2007
Sunt platforme inrudite, au greutati apropiate. Daca ar fi probleme notabile la suspensii nu si-ar mai lua atatia masini din astea p'acilea prin Europa de est pe unde drumurile nu sunt prea bune.

#3
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Putine SUV-uri sunt de anduranta. Majoritatea nu. Intradevar, ofera sentimentul unei expuneri mai mici la accidente si de asta vezi mai mult femei in ele.
Stiu cazuri de SUV-uri cu pedigree care au schimbat bascule la 40k km si de sedan-e care nu au facut-o la 400k km... in aceleasi conditii de trafic!
Personal, nu mi-as lua, consider ca nu prezinta plus-valoare, dar as investi diferenta in dotari. Pentru ca dotarile masinii fac diferenta.

Edited by adip1962, 19 March 2023 - 17:07.


#4
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,384
  • Înscris: 31.01.2010
La cite masini se teren am frecat pina acuma n-am schimbat nimic la suspensii insa...nu erau SUV.
SUV a frecat colegul meu, cred ca in jur de 150-200kkm fara a schimba un element de suspensie la el, nici brate nici bucse, nimic si ala a vazut si dealuri si hirtoape si drumuri desfundate.
Masina era un Tucson de 2007, ce s-o mai fi schimbat pina acuma...nu stiu insa tot sint mai robuste deci autoturismele normale.

Edited by Ion_Bumbu, 19 March 2023 - 17:22.


#5
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020

View PostIon_Bumbu, on 19 martie 2023 - 17:21, said:

..........
Masina era un Tucson de 2007, ce s-o mai fi schimbat pina acuma...nu stiu insa tot sint mai robuste deci autoturismele normale.
Nu o sa mai vezi... Chiar ca a fost o masina buna!

#6
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,369
  • Înscris: 30.08.2006
Faci drive test si vezi ce ti se potriveste mai bine. Aici vine vorba si de confort, vizibilitate si usurinta in conducere. Sora-mea conduce un suv dar daca e sa iasa din oras trebuie sa fiu eu la volan si le urasc la cat de incomode sunt mai ales in oras. La golful meu 7 e imposibil sa nu gasesc o parcare disponibila unde o alta masina nu poate parca.

#7
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 24.07.2022
depinde de clasa, un sedan mai scump trebuie sa fie mai rezistent. totusi de ce te-ai chinui cu un suv pe asfalt sau prin oras? iar eu de exemplu las sa se bage in fata mea doar pe cei cu masini mici/normale si nu diesel, deci discriminare eco...

#8
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View Postgeopsi, on 19 martie 2023 - 14:58, said:

Suv-urile sunt mai rezistente sau doar mai inaltate?
Depinde de SUV. Foarte multe sunt făcute pe o platformă comună cu berline deci sunt doar niște berline supraînălțate. O grămadă de dezavantaje decurg de aici, inclusiv tren de rulare mai puțin fiabil pentru că pui mai multă greutate pe el.

Edited by DaculScoril0, 19 March 2023 - 20:52.


#9
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,364
  • Înscris: 08.09.2006

View PostTipiric, on 19 martie 2023 - 15:58, said:

Sunt platforme inrudite, au greutati apropiate. Daca ar fi probleme notabile la suspensii nu si-ar mai lua atatia masini din astea p'acilea prin Europa de est pe unde drumurile nu sunt prea bune.
Asta ma gandesc si eu, oricum am din generatiile anterioare dar ma gandeam ca poate fiind inaltata o masina e gandita sa aiba si parte de drumuri mai rele.

View Postadip1962, on 19 martie 2023 - 17:04, said:

Putine SUV-uri sunt de anduranta. Majoritatea nu. Intradevar, ofera sentimentul unei expuneri mai mici la accidente si de asta vezi mai mult femei in ele.
Stiu cazuri de SUV-uri cu pedigree care au schimbat bascule la 40k km si de sedan-e care nu au facut-o la 400k km... in aceleasi conditii de trafic!
Personal, nu mi-as lua, consider ca nu prezinta plus-valoare, dar as investi diferenta in dotari. Pentru ca dotarile masinii fac diferenta.
Asta cu expunerea la accidente am auzit-o si eu, nu stiu insa cat este de reala. Si eu ma gandesc la treaba cu dotarile mai ales ca gen o octavia este putin mai ieftina decat un karoq dar daca as stii ca suspensia este mai buna...

View PostLeo2006, on 19 martie 2023 - 17:35, said:

Faci drive test si vezi ce ti se potriveste mai bine. Aici vine vorba si de confort, vizibilitate si usurinta in conducere. Sora-mea conduce un suv dar daca e sa iasa din oras trebuie sa fiu eu la volan si le urasc la cat de incomode sunt mai ales in oras. La golful meu 7 e imposibil sa nu gasesc o parcare disponibila unde o alta masina nu poate parca.

Clar, eu doar ma gandeam la fiabilitate pentru ca pretul este oarecum similar.

View PostDaculScoril0, on 19 martie 2023 - 20:51, said:

Depinde de SUV. Foarte multe sunt făcute pe o platformă comună cu berline deci sunt doar niște berline supraînălțate. O grămadă de dezavantaje decurg de aici, inclusiv tren de rulare mai puțin fiabil pentru că pui mai multă greutate pe el.

Sincer de asta imi e si mie teama, asa as prefera sedan-ul/berlina ca la viteze mari cred ca este mai silentioasa si mai economica(si mai sportiva dar nu ma intereseaza asta) cu acelasi motor.

#10
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View Postgeopsi, on 19 martie 2023 - 21:14, said:

Sincer de asta imi e si mie teama, asa as prefera sedan-ul/berlina ca la viteze mari cred ca este mai silentioasa si mai economica(si mai sportiva dar nu ma intereseaza asta) cu acelasi motor.
mai important e că o berlină e mai stabilă decât un SUV pentru că are centrul de greutate mai jos.

#11
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,887
  • Înscris: 17.01.2012
ce copii sunteți :o
da, suv-urile actuale (citadine aș plusa) sunt provenite din umflarea (cu pompa :P ) a mașinilor sedan
dar, în același timp ȘI elementele de rezistență sunt dimensionate corespunzător noii greutăți

deci compararea trenurilor de rulare e inutilă...

apoi, poți distruge orice mașină numai prin modul în care-ți tratezi mașina!

#12
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,010
  • Înscris: 05.10.2022
La SUV-uri cred ca trebuie facuta diferenta dintre cele "body on frame" gen Toyota 4Runner si celelalte care impart platforma cu sedan-ul.
[ https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/2020-toyota-4runner-mmp-1-1567799518.jpg?crop=0.709xw:0.651xh;0.175xw,0.270xh&resize=980:* - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#13
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,103
  • Înscris: 29.01.2008
Crossoverele / SUV-urile sunt concepute pentru a rula de regulă tot pe asfalt, dar permit (datorită gărzii mai mari la sol) să ruleze și pe drumuri rele. Suspensiile sunt de regulă provenite de la mașinile cu gardă normală ale mărcii care au cam aceeași greutate, dar sunt setate pentru o mai mare elasticitate. Acest lucru permite trecerea mai lină și mai confortabilă pe denivelări și parțial reduc solicitările asupra suspensiei, dar tocmai pentru faptul că sunt mult mai confortabile pe denivelări îndeamnă la un stil de conducere mai agresiv decât permite rezistența lor.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate