Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

Plug-in hybrid - Opel Astra vs Peugeot 308

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,376
  • Înscris: 28.10.2018
Trebuie sa comand o masina noua, pe firma, parte din pachetul salarial.

Am restrans alegerea la Opel Astra vs Peugeot 308 pentru ca astea sunt cele mai mari hibride plug-in care se incadreaza in buget.

Din cate inteleg masinile sunt pe platforme identice (motor, transmisie, tren rulare)  si ambele sunt produse de grupul PSA.

Opinii despre ce avantaje ar aduce fiecare brand care sa incline balanta inspre unul dintre modele?

#2
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,356
  • Înscris: 22.10.2007
eu as lua 308, arata mult mai bine pe toate partile dar mai ales in interior, astra are bezeluri uriase in jurul ecranelor si sunt din plastic negru lucios, arata... ieftin.
pe langa asta "grila" neagra de pe botul astrei arata ca naiba cand e murdara, cand e curata e ca si cum nu o vezi.

Edited by _-livio-_, 11 March 2023 - 17:32.


#3
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
Am condus ca masina personala Astra H din 2007, iar din ianuarie 2019 Astra K. In aprilie 2019 am inchiriat in Franta un Peugeot 308 pentru cateva zile.
Poate si din cauza obisnuintei cu Astra imi amintesc ca am fost destul de dezamagit de experienta cu 308-ul. M-au deranjat pozitia la condus (prea inalta la 308, eu avand 1.85), vizibilitatea - mai ales catre partea stanga si ergonomia instrumentelor de bord (aici e clar ca sunt subiectiv). O alta chestie care mi s-a parut extrem de stupida e legata de cruise-control - spre deosebire de Astra, la Peugeot se dezactiva la fiecare schimbare a treptei de viteza (atat Astra cat si 308 au fost cu cutie manuala).
Daca mergi pe Opel vezi de o varianta de echipare care sa aiba scaune AGR. De asemenea, farurile LED cu asistenta automata (nu cele Eco Led din echiparea de baza) fac toti banii (desi nu-s putini).

#4
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
LE - De ceva vreme ma uit si eu, mai mult de curiozitate, la Astra GSe. In seara asta am incercat o configurare la Golf GTE si - surprinzator - Golful pare ceva mai ieftin. Nu stiu ce buget ai sau daca mai ai si alte limitari, dar poti arunca un ochi si la WV.

#5
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,376
  • Înscris: 28.10.2018
VW (Skoda, Seat, Audi) in momentul asta nu ofera plug-in hybrid. Iar in tara in care vietuiesc eu, singurele masini pe care le poti cumpara prin firma sunt electrice si phev.

referitor la bezelurile din jurul ecranelor, din poze intr-adeva par maricele, dar ecranele sunt identice si la 308 si la Astra ca diagonala. Deci nu vad un dezavantaj in asta.Poate un mic avantaj la Astra ca are ceva mai multe butoane fizice. Zic asta ca am avut un Seat phev cu digital cockpit (zero butoane fizice) si m-a disperat ca trebuia sa umbli pe ecran prin meniu pentru orice functie a masinii.

Cat despre frumusetea exterioara, nu mi se par nici 308 si nici Astra frumoase sau urate. Mi se par neutre. Cel mai probabil o sa aleg culoarea neagra la Astra ca sa neutralizez grila aia din punct de vedere vizual.

Edited by abac, 11 March 2023 - 19:42.


#6
adrian_efa

adrian_efa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 01.12.2007
Vezi daca te obisnuiesti cu pozitia de condus din 308 in care stai cu volanul in brate...eu am gasit cam greu o pozitie ok de condus, dar dupa aceea m-am obisnuit. Si mai e putin ciudat sau diferit instrumentarul de bord... Eu am condus 1.2 cu 130 cai echiparea gt parca...

#7
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004

 abac, on 11 martie 2023 - 19:27, said:

VW (Skoda, Seat, Audi) in momentul asta nu ofera plug-in hybrid (...).
Nu stiu in ce tara esti dar:
In Romania - Golf hybrid
In Germania - Golf GTE

Edited by suri, 11 March 2023 - 19:42.


#8
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,376
  • Înscris: 28.10.2018
Te asigur ca nu sunt disponibile unde locuiesc eu.

 adrian_efa, on 11 martie 2023 - 19:38, said:

Vezi daca te obisnuiesti cu pozitia de condus din 308 in care stai cu volanul in brate...eu am gasit cam greu o pozitie ok de condus, dar dupa aceea m-am obisnuit. Si mai e putin ciudat sau diferit instrumentarul de bord... Eu am condus 1.2 cu 130 cai echiparea gt parca...


O sa ma duc la un test drive cu ambele masini. Parca sa zic ca am vazut la un momentdat un review in care se plangea autorul ca nu vede bine ecranul de bord la 308 din cauza volanului.

Edited by abac, 11 March 2023 - 19:53.


#9
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004

 abac, on 11 martie 2023 - 19:53, said:

Te asigur ca nu sunt disponibile unde locuiesc eu.

N-am nici un motiv sa nu te cred Posted Image. Eu la asta am comentat:

 abac, on 11 martie 2023 - 19:27, said:

VW (Skoda, Seat, Audi) in momentul asta nu ofera plug-in hybrid.

Dupa ce faci drive test revino cu un feedback, sunt convins ca o fie util multora.

#10
FlapJack7

FlapJack7

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.02.2023

 suri, on 11 martie 2023 - 17:39, said:

O alta chestie care mi s-a parut extrem de stupida e legata de cruise-control - spre deosebire de Astra, la Peugeot se dezactiva la fiecare schimbare a treptei de viteza
Se dezactivează ori de câte ori calci frâna sau ambreiajul.

Zici că la Astra nu-i la fel?

#11
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Test drive. Peugeot se incapataneaza cu idiotenia aia de volan mic si e posibil sa nu iti placa deloc si/sau sa nu vezi bordul.

#12
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004

 FlapJack7, on 11 martie 2023 - 20:43, said:

Se dezactivează ori de câte ori calci frâna sau ambreiajul.

Zici că la Astra nu-i la fel?
Nope, la Astra se dezactiveaza doar la frana.

#13
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Nu stiu ce tot dezbateti cu schimbatul vitezelor; masinile in discutie aici sunt PHEV, deci cutii automate, schimba singure, n-au ambreiaj. Se dezactiveaza ACC-ul fie din buton de pe volan, fie din frana.

Referitor la ce s-a scris mai sus, nu mi s-a parut o problema volanul 308-ului. Depinde mult cum iti place sa stai, ce gabarit ai etc.. 100% e ceva ce trebuie sa verifici pe viu, oricat am descrie noi aici.

Am fost la test drive atat cu 308-ul PHEV (varianta de 180cp) cat si cu C5X (varianta de 225cp) si conduc in mod normal un C4 electric (136cp). Problema cea mai mare pe care am avut-o la ambele PHEV-uri a fost felul in care se simtea franarea si (ceea ce cred eu ca era) trecerea din regenerare in regenerare + franare mecanica. Efectiv se simte pragul respectiv (sau poate ca e altceva ce tine de drivetrain, habar n-am), insa e 100% sesizabil si enervant, comparativ cu EV-ul. Pe alte hibride (toyote, honde) n-am simtit asta deloc si e un show-stopper pentru mine - vezi cum te impaci cu fenomenul, poate te face sa te razgandesti asupra "grupului".


308-ul vine cu varianta noua de infotainment de la Stellantis, cu AA wireless si alte mizerii dragute (widgeturi si alte porcarii) - mi se pare un sistem mult superior celui anterior, pe care il am si eu pe C4. Verifica daca la Astra e cel nou sau cel vechi. Din cate tin minte, 308-ul poate avea si sistemul de driving assist mai destept cu auto lane change and stuff - din nou, de verificat la ambele (ma rog, daca te pasioneaza subiectul)
Alta chestie care m-a enervat la 308 (si care era mai ok la C5, nu stiu cum le face Opel) a fost ca are "butoanele" de prin jurul unitatii media capacitive. Deci, hit and miss.

#14
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,376
  • Înscris: 28.10.2018
M-am uitat acum la Dan Cadar pe Autovantage si la explicatia lui despre volan la Peugeot 308. Deci ori ti-l pui in poala ca sa te uiti peste el, ori nu mai vezi instrumentele de bord (prin volan nu poti privi pentru ca e turtit si e gaura mica).

Eu sunt inalt si am si picioare in grosime proportionala, deci nu scobitori. Mi-e cam teama ca daca il ridic suficient cat sa intru-ies din masina fara sa trag genunchi in volan, ma trezesc cu el in campul vizual.

Am sa fac un test drive si cu 308 dar deja sunt descurajat de clipul respectiv.

Ah, da, am vazut o chestie care dezamageste la ambele masini (eivdent, doar au aceeasi cutie de viteze): nu au autohold. Asta o sa imi lipseasca foarte mult. Pot evident sa pun frana de parcare electrica la semafor care se va dezactiva singura la plecarea de pe loc, lucru pe care in esenta il face autohold in mod automat, dar sa faci asta la fiecare oprire, este cam peste mana.

Termenul de livrare estimat este de 16 luni la Opel. Urmeaza sa intreb si la Peugeot, dar ma gandesc ca este similar.

Edited by abac, 12 March 2023 - 01:10.


#15
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

 abac, on 12 martie 2023 - 01:04, said:

M-am uitat acum la Dan Cadar pe Autovantage si la explicatia lui despre volan la Peugeot 308. Deci ori ti-l pui in poala ca sa te uiti peste el, ori nu mai vezi instrumentele de bord (prin volan nu poti privi pentru ca e turtit si e gaura mica).

Eu sunt inalt si am si picioare in grosime proportionala, deci nu scobitori. Mi-e cam teama ca daca il ridic suficient cat sa intru-ies din masina fara sa trag genunchi in volan, ma trezesc cu el in campul vizual.
Da, nu merge sa te uiti prin el. Eu am 1.83, stau de obicei cu scaunul la minim pe inaltime si i-am gasit o pozitie ok. Insa, intr-adevar, e un pic mai jos decat e un volan "normal". E turtit si sus si jos, deci nu ar trebui sa te incurce. Pe de alta parte, daca parchezi cu rotile altfel decat perfect drepte (na, se mai intampla), sigur o sa dai de el.

 abac, on 12 martie 2023 - 01:04, said:

Ah, da, am vazut o chestie care dezamageste la ambele masini (eivdent, doar au aceeasi cutie de viteze): nu au autohold. Asta o sa imi lipseasca foarte mult. Pot evident sa pun frana de parcare electrica la semafor care se va dezactiva singura la plecarea de pe loc, lucru pe care in esenta il face autohold in mod automat, dar sa faci asta la fiecare oprire, este cam peste mana.
Corect. Frana de mana / pornitul ACC-ului daca ai masina in fata sunt singurele variante. It does suck.


Cu riscul de offtopic, e musai PHEV? Civicul hibrid e cam tot pe-acolo ca buget (poate chiar mai ieftin, depinde de tara) si mi s-a parut mult mai fain din toate punctele de vedere. Doar ca nu e plugin.

#16
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 emacs, on 12 martie 2023 - 01:56, said:

 abac, on 11 martie 2023 - 19:27, said:

in tara in care vietuiesc eu, singurele masini pe care le poti cumpara prin firma sunt electrice si phev.

Cu riscul de offtopic, e musai PHEV? Civicul hibrid e cam tot pe-acolo ca buget (poate chiar mai ieftin, depinde de tara) si mi s-a parut mult mai fain din toate punctele de vedere. Doar ca nu e plugin.

Ioniq plugin, Kia Niro plugin nu se incadreaza in buget?

#17
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,376
  • Înscris: 28.10.2018
Musai plug-in ca sa aiba emisiile de co2 sub 34g/km. Alea non plug-in nu se incadreaza in limita aia, deci ies din palierul de taxare mica pentru masinile de companie.

Filozofia cu masina de firma e sa primesti acest beneficiu in locul unei bucati din salariu la care altfel taxele ar fi uriase prin comparatie (pana la 50%).

Kia Niro are portbagajul mic, 347 de litri, insuficient pentru doi copii mici la care trebuie sa bagi carucioarele in portbagaj.  La fel si Xceed.

Ioniq e doar electric, nu am optiune phev, dar chiar si asa pica si asta din cauza portbagajului mic.


Imi trebuie musai un station wagon.

M-am uitat si la Kia Ceed SW, pica din cauza acceleratiei foarte slabe (10.8 secunde pana la suta, in conditiile in care Astra - 308 accelereaza in 7.6 secunde). Are si distanta intre axe cu 8 centimetri mai scurta si are si portbagajul mai mic cu vreo 80 de litri, bateria mai mica cu aproape 30% decat Astra-308. Altfel Kia a iesit in buget full option, am putut sa selectez echiparea de top cu toate optiunile bifate, inclusiv acoperis panoramic, scaune de piele incalzite si racite, efectiv, tot ce e in lista de optiuni. Dar asta e, cand ai copii, spatiul e primordial.

Edited by abac, 12 March 2023 - 10:11.


#18
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

 abac, on 12 martie 2023 - 10:01, said:

Dar asta e, cand ai copii, spatiul e primordial.
Aruncă un ochi și la Citroen C5X.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate