Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Pret incarcare SuC Tesla
Last Updated: Mar 09 2023 18:41, Started by
Adm
, Mar 09 2023 06:10
·
0
#1
Posted 09 March 2023 - 06:10
Gata, incepand de azi (9 Martie 2023), incarcarea la SuC Tesla nu mai e gratuita in Romania (cred ca la fel e si pt Serbia, Ungaria, Bulgaria).
Subiectule e deja dezbatut aici. Misterul era pretul, iar acesta este foarte mic comparat cu concuranta: 1.65 RON/kWh si 5 lei/min daca tii statia ocupata de pomana, dupa terminarea incarcarii. Deci la o medie a consumului de 20 kWh/100km => costuri de 33 lei/100km, adica vorbind in limbaj ICE 4.4l/100km. |
#3
Posted 09 March 2023 - 08:27
In RO se pot incarca alte masini la SuC? Sau e doar pentru Tesla?
|
#4
Posted 09 March 2023 - 08:32
Adm, on 09 martie 2023 - 06:10, said:
....... Deci la o medie a consumului de 20 kWh/100km => costuri de 33 lei/100km, adica vorbind in limbaj ICE 4.4l/100km. In timp, ma astept ca asupra carburantilor sa fie crescute mult accizele. Probabil vor fi crescute si impozitele sau introduse alte taxe pe masinile ICE ca sa se determine renuntarea la ele. In ce masura va creste pretul curentului electric? Asta nimeni nu poate stie. Personal, ma astept la cresterea pretului la statiile de incarcare rapida. Asa ca avantajati vor fi cei care au case/curti/garaje. Edited by adip1962, 09 March 2023 - 08:33. |
#5
Posted 09 March 2023 - 09:07
RaySefo, on 09 martie 2023 - 08:27, said:
In RO se pot incarca alte masini la SuC? Sau e doar pentru Tesla? In rest e un program in unele tari din UE. 1.65 lei/kwh este foarte bine ca pret, pentru ca concurenta are catre 3 lei/kwh. Traiasca Hidroelectrica, cu 0.7 lei/kwh acasa si soarele care straluceste! |
#6
Posted 09 March 2023 - 09:26
Pretul e excelent pentru cat de repede poti incarca la SuC. De departe cea mai ieftina varianta DC. Alternativele peste 75kW sunt:
* MOL - 3.3RON/kWh (astia-s cei mai nesimtiti, tot de departe) la orice 75kW+ * Renovatio - 2.5RON/kWh, potential mai ieftin cu roaming / planuri mai fancy; puteri de pana la 300kW, insa cele mai frecvente HPC-uri sunt de 75-160kW * d'astia mai mici, disponibili via PlugPoint / Polyfazer - in general 2.5RON/kWh sau pe-acolo Nu prea e nimeni sub 2RON la > 75kW, cu singura exceptie EnelX la abonament (dar statiile lor HPC le poti numara pe degetele de la o mana). |
#7
Posted 09 March 2023 - 09:28
Adm, on 09 martie 2023 - 06:10, said:
Deci la o medie a consumului de 20 kWh/100km => costuri de 33 lei/100km, adica vorbind in limbaj ICE 4.4l/100km. bonygy, on 09 martie 2023 - 08:20, said:
Aaa... poluarea? Sa fim seriosi... nu exista activitate fara sa poluezi... nici cu cazanul meu TDI, nici cu electrica altora... adip1962, on 09 martie 2023 - 08:32, said:
Ford Focus break 2010, 1,6 tdci, afara am un consum de 4,7-5 % (mergand de regula in limita legala + 10km). Avem colegi cu Renault Megane benzinar care consuma mai putin decat dieselul tau. |
#8
Posted 09 March 2023 - 09:41
kolfleading, on 09 martie 2023 - 09:28, said:
M-am referit la calcului initiatorului. Nu am scris nicaieri ca masina mea consuma cel mai putin. Dar ca sa poti sa intelegi, ideea era legata de costurile pe 100 km electric vs carburanti fosili. Si d.p.d.v numai al costurilor daca alimentezi la statiile rapide, ele devin usor, usor aceleasi. |
#9
Posted 09 March 2023 - 09:56
In urma unei discuții cu un stimabil domn care activează pe arie am ajuns la concluzia ca dacă vrei sa compari realistic diferența procentuala de cost între tipuri de mașini trebuie sa iei ca referinta consumul WLTP al mașinilor comparate.
Ideea e ca dacă ai un stil de condus agresiv/econom vei consuma la fel de mult/putin comparativ WLTP indiferent ce mașina conduci. Deci, dacă se vrea a compara costuri pe km, la model 3 trebuie luat consumul WLTP, care variază între ~130wh/km si 145wh/km in functie de model și anul de producție. A mea are consum WLTP de 138wh/km. La 1.65 ron/kwh înseamnă 22.77ron/100km Azi cică benzina e 6.68 iar diesel e 7.38 ( https://gps-online.w...carburanti.html). Prin urmare, echivalent ice 3.4l/100km benzina și 3l/100km diesel. Edited by ro_explorer, 09 March 2023 - 09:57. |
#10
Posted 09 March 2023 - 10:35
Namidee, on 09 martie 2023 - 09:09, said:
Saracii oameni bogati... Mi se pare ipocrizie sa te gandesti la costurile de exploatare cand platesti pe o Tesla sau ceva similar ca pret, cat pentru o flota de Logan. Loganul meu costa 35-40 lei/100 km. Sau poate n.ati auzit de masini mai ieftine. Ofer consultanta in alegerea celui mai economic atelaj. Altfel da, avem spring, eup cu echivalent consum de 1,x% |
|
#11
Posted 09 March 2023 - 10:42
Daca e sa luam in calcul puterea masinii, altele sunt discutiile in materie de consum. Daca vorbim de Tesla, vorbim de la 250cp in sus ori, la o asemenea putere, nu mai vorbim de consumuri de 5% in oras pentru benzina sau diesel.
Edited by george_alexandru, 09 March 2023 - 10:43. |
#12
Posted 09 March 2023 - 10:56
de fapt cam toti avem dreptate.Aici ADM-ul a explicat cum vine treaba cu noile tarife.
restul e cancan. (argumentul baza la EV era scaderea consturilor si a emisiilor. daca intram in discutii de CP sau alte bazaconii am piedut esenta). pretul / km ( sau / 100 km ) trebuie sa fie identic/similar daca vorbim de mersul legal, oras sau pt ce sunt super ok electricele). Exemplu - ai un taxi si trebuie sa iesi cu pretul mic, sub cel de pe ICE-uri. Nu conteaza masina, poate sa fie si bentley. daca merge cu gen 15..20 ron (max) / 100km este perfect. atentie, nu vorbim de clasa de lux, acolo nu exista discutii despre BUGET. 1 Tesla e vreo 45k(35k cu rabla, parca) , deci cam cat 2..3 loganuri.nici vorba de flota. interesant este cand se vor putea incarca (evident, tot cu banuti) si alte EV-uri la statiile tesla. pesemne curand. ca e foame de arginti:) |
#13
Posted 09 March 2023 - 13:36
Supercharging gratis a fost doar o strategie de vanzari ce a functionat. Insa ce nu-mi place e sa depinda costurile de deplasare de ceea ce decide un sonat pe care il imbogatim cu totii zambind.
Taxa de tinut statia ocupata evident a aparut pentru ca indiferent de masina consusa, exista si melteni. Comparatia cu ICE nu-si are rostul, conteaza TCO in final. Dar TCO Tesla comparat cu un ICE din ce categorie? |
#14
Posted 09 March 2023 - 13:38
Salutare,
Eu acum sunt curios de altceva. Ok, pretul e foarte bun in comparatie cu alte retele de incarcare INSA ce ne facem daca se implementeaza sistemul "MAGIC DOCK" adica sa incarce orice EV la SuC... Pretul ma indoiesc ca va mai ramane la fel, probabil doar pt masinile Tesla. |
#15
Posted 09 March 2023 - 13:42
bonygy, on 09 martie 2023 - 13:33, said: In cazul meu, "raportul" este invers... pe langa cazanul TDI, mai am un diesel (Dacia papuc), care la pornire face pâclă în tot cartierul... dar chiar si asa, dieselurile mele impreuna poluează mai putin decat orice electrica... asta pentru ca le folosesc doar la nevoie... nu toata ziua sunt pe strazi... uhu10uhu, on 09 martie 2023 - 13:36, said:
Supercharging gratis a fost doar o strategie de vanzari ce a functionat. Insa ce nu-mi place e sa depinda costurile de deplasare de ceea ce decide un sonat pe care il imbogatim cu totii zambind. Păi e simplu, nu cumperi Tesla, nu încarci la chargerele lui. |
|
#16
Posted 09 March 2023 - 13:55
danielionutb, on 09 martie 2023 - 13:38, said:
"MAGIC DOCK" adica sa incarce orice EV la SuC... Pretul ma indoiesc ca va mai ramane la fel, probabil doar pt masinile Tesla. Poate colegi din vest sa clarifice situatia data |
#18
Posted 09 March 2023 - 15:11
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users