Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

Recomandare masina de oras noua, pana in 20000 euro

- - - - -
  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#37
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Mi se pare foarte bun pretul pentru ce primesti, avand in vedere restul ofertelor de pe piata.
Da, poti da 2000 in plus pe Elantra care n-are nici macar oglinzi electrice. Nici pliabile electric, nici actionate electric. Tre sa dai la maneta la oglinzi si sa te intinzi peste pasager. Fara scaune incalzite, fara clima, fara volan incalzit, fara senzori de parcare, etc. Cand pe i20 ai faruri led, camera, start/stop, chestii de pe masini de 20k.

Chiar nu inteleg chestiile de genu, poate sunt eu biased ca nu-mi place deloc cum arata Elantra, dar sa dai bani in plus ca sa ai mai putine dotari? Poate daca o lua pentru naveta intelegeam, ca deh, motor mai mare, sasiu mai mare, probabil comfort mai bun la drum lung. Dar daca omu zice ca o vrea pentru oras?
Cand intri in masina la -10 grade afara, scaunele + volanul incalzit merita toti banii, de exemplu. Sunt unele chestii de comfort care se adauga greu dupa. N-am sa inteleg oamenii care isi cumpara masini fara chestii d-astea de baza in vremurile noastre.

Edited by TehCube, 22 December 2022 - 01:20.


#38
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 29.10.2017

 TehCube, on 22 decembrie 2022 - 01:18, said:

Elantra care n-are nici macar oglinzi electrice. Nici pliabile electric, nici actionate electric. Tre sa dai la maneta la oglinzi si sa te intinzi peste pasager. Fara scaune incalzite, fara clima, fara volan incalzit, fara senzori de parcare, etc. Cand pe i20 ai faruri led, camera, start/stop, chestii de pe masini de 20k.

Elantra are oglinzi incalzite si actionate electric, se vad comenzile in clipul care l am postat si apar si in lista...da, ar fi fost o problema daca nu ar fi avut. Pliabile electric e un moft si e mai mult problematic iarna
Nu are senzori (care se pot monta aftermarket) dar are camera de mers inapoi. Fata de i20 are in plus niste dotari de siguranta ca FCA junction si LFA
Startstop-ul cred ca majoritatea care scriem pe aici il dezactivam la plecare
Diferentele la geamuri nu prea conteaza pentru ca oricum la oricare din ele trebuie sa pui folie llumar din gama premium ca sa fie cum trebuie.
Mie nu-mi plac scaunele incalzite pentru ca iti fierb oualele
La roti sincer sunt de preferat 195/65 R15 de la elantra fata de 195/55 R16 de la i20
Da, nu are faruri led si clima automata, dar e o masina mai mare, mai sigura, cu portbagaj, spatiu interior, scaune mai mari si motorizare mai puternica

#39
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Nu m-am uitat la clip, dar m-am uitat la dotarile care apar pe site.
La oglinzi am vazut ca n-are bifa la actionate electric, dar e din cauza ca sunt 2 tipuri, intr-adevar are.
Dar tot raman multe chestii in minus (acu ca m-am uitat iar vad ca mai sunt altele care m-ar deranja sa nu le aiba masina), iar ce ai specificat acolo ca plusuri, omul a zis ca n-are nevoie: mare, portbagaj, spatiu interior, motorizare mai puternica. All well and good mai putin daca o folosesti doar prin oras sa mergi singur sau cu consoarta pana la magazin si inapoi.

Asta tot zic, nu e mai important scopul pentru care iei masina decat sa primesti cea mai mare masina in banii pe care-i dai? Ca asa poate o data pe an vrei sa mergi la ceva cabana in munti, iti cumperi patrol doar pentru asta?

#40
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,755
  • Înscris: 12.08.2008
Sfatul meu pt initiator masina pt. oras :
-hybrid, consum in oras cam 1/2 fata de o benzinara obisnuita la aceiasi putere si greutate
-volum portbagaj ~250 l ( poti baga un porc Posted Image ) sau un cos mare de hipermarchet..
-maxim 4m lungime , parcare f. usoara..
PS eu am 2 masini ( una diesel, cealalta hyb si am "tupeu" sa merg cu ea prin oras dar cand sa parchez cam imi trebuie multe manevre si timp!) de peste 4,6m lungime si una de 3,8m lungime.. ghiciti de ce Posted Image Deobicei cand te duci in oras mergi cu portbagajul gol, la cumparaturi, concedii, excursii o ai pe aia de 1 mc portbagaj .. ce e intre e o "struto-camila".

Edited by mihaiC1, 22 December 2022 - 10:59.


#41
C63AMG

C63AMG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 672
  • Înscris: 21.06.2012
https://www.autovit....a-ID7H5L9H.html
https://www.autovit....2-ID7H6AZn.html
https://www.autovit....v-ID7H6W0L.html
https://www.autovit....d-ID7H6Pho.html
https://www.autovit....s-ID7H6x0T.html

Edited by C63AMG, 22 December 2022 - 11:46.


#42
thefreshmaker

thefreshmaker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 05.06.2007
In 2016 am luat o Skoda Fabia 1.2 tsi 90 cp.
Făcusem test cu Hyundai i20 cu același motor care e și acum, 1.2 84 cai, după care am făcut test și cu Skoda.
Mi s-a părut rachetă Fabia 1.2 tsi față de i20 1.2 mpi. Nu as mai lua vreodată motor mic aspirat față de turbo.
Am făcut 100mii km cu Fabia și nu are nimic motorul, merge toată masina ca nouă, doar consumabile, așa că e suficient de fiabil și motor turbo, pentru diferenta uriașă din punctul meu de vedere în comportament.
Și Fabia actuală, modelul nou, nivel Ambition e tot vreo 16-17mii euro cu motorul turbo de 1.0 tsi 95 cp, 175 nm, din care mai scazi și rable. Iar varianta foarte echipată Style e 18mii.
Mie personal mi se pare o variantă mai bună decât i20.
Există și motor aspirat 1.0 mpi 80 cai și atunci e 15mii mașina, deși eu nu recomand așa ceva față de tsi.

#43
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,082
  • Înscris: 16.10.2018

 thefreshmaker, on 22 decembrie 2022 - 12:01, said:

Mie personal mi se pare o variantă mai bună decât i20.
Eu zic să-i urăm drumuri line inițiatorului cu mașinuța aleasă și să nu-i facem inima rea.

 thefreshmaker, on 22 decembrie 2022 - 12:01, said:

Există și motor aspirat 1.0 mpi 80 cai și atunci e 15mii mașina, deși eu nu recomand așa ceva față de tsi.
Aspirata aia o am din 2017 (Fabia III, 1.0 MPI), iar acum o tăvălește fi-miu (București). Pentru traficul din minunatul oraș este tot ce trebuie. Că mergi cu 2.0 TDI,, 1.0 TSI, HDI, MPI sau altă motorizare, tot cu 15 km/h te târăști. Iar pentru oraș, motorul aspirat te scapă de multe bătăi de cap + că este mai ecomoic decât cel turbat.

#44
thefreshmaker

thefreshmaker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 05.06.2007

 _R_A_D_U, on 22 decembrie 2022 - 12:11, said:


Eu zic să-i urăm drumuri line inițiatorului cu mașinuța aleasă și să nu-i facem inima rea.

Aspirata aia o am din 2017 (Fabia III, 1.0 MPI), iar acum o tăvălește fi-miu (București). Pentru traficul din minunatul oraș este tot ce trebuie. Că mergi cu 2.0 TDI,, 1.0 TSI, HDI, MPI sau altă motorizare, tot cu 15 km/h te târăști. Iar pentru oraș, motorul aspirat te scapă de multe bătăi de cap + că este mai ecomoic decât cel turbat.

Cam așa este, e bun și i20 nimic de zis, ține și de preferințele personale ale fiecăruia.
În orașe foarte aglomerate într-adevăr nici nu contează motorul, poți să ai și Ferrari, tot la fel mergi. Mai important sa ai comfort la interior și să nu fie foarte mare mașina, ca te poți strecura și parca fără stres.

#45
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 _R_A_D_U, on 22 decembrie 2022 - 12:11, said:

Aspirata aia o am din 2017 (Fabia III, 1.0 MPI), iar acum o tăvălește fi-miu (București).


… motorul aspirat te scapă de multe bătăi de cap


❤️


#46
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,755
  • Înscris: 12.08.2008

 _R_A_D_U, on 22 decembrie 2022 - 12:11, said:

Eu zic să-i urăm drumuri line inițiatorului cu mașinuța aleasă și să nu-i facem inima rea.

Aspirata aia o am din 2017 (Fabia III, 1.0 MPI), iar acum o tăvălește fi-miu (București). Pentru traficul din minunatul oraș este tot ce trebuie. Că mergi cu 2.0 TDI,, 1.0 TSI, HDI, MPI sau altă motorizare, tot cu 15 km/h te târăști. Iar pentru oraș, motorul aspirat te scapă de multe bătăi de cap + că este mai ecomoic decât cel turbat.

Cam cat consuma aspiratul de 1.0l in B?
Eu am 1,8 l aspirat ciclul atkinson, hyb. 1,5t, 4,7 m lungime si VLTP/ consum mediu in ultimii 3 ani 4,4 %...Cam cat consuma o hyb de 1t, 4 m lungime si motor de 1,6l ? Sub 4 % ?
PS am facut economie la combustibil cam 4 500 euro in 3 ani ( peste 30 k km/ an) daca mergeam numai in oras eram spre 4 % Posted Image

Edited by mihaiC1, 22 December 2022 - 13:29.


#47
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,082
  • Înscris: 16.10.2018
8-8 și ceva

Iarna, cu incalzirea-n scaune mereu pornită, motor rece, se apropie de 9.

#48
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,755
  • Înscris: 12.08.2008
Eram sigur !
Am Splash de 1.2 l, 86 cp si iarna sare de 9% chiar spre 10.. Dar am o hyb. de 1,8 122 cp cu 1m mai lunga si cu 1/2 t mai grea si consuma cam 5 % iarna ( am dat pe ea 22 900 euro acum aproape 3 ani , fara rabla )  Comparatie intre cele doua : economie de peste 4l/ 100km benzina adica la 15 000 Km sunt pe putin 600l de benzina/ an.. eu fac cu hyb cam 30 k km/ an deci peste 1 200 l de benzina , calculati si voi. Posted Image
PS o hyb mai mica ( ceva 1,2 t si 4 m lungime) sigur va consuma mai putin decat hybridul meu .

Edited by mihaiC1, 23 December 2022 - 07:56.


#49
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Avem niste Fabia in firma, cumparate anul asta, 1.0 mpi 80 de cai. Consuma aprox. 7 pe vremea asta (m-am plimbat saptamana asta cu ea), nu stiu de drum mai lung dar atat aveam printr-un Bucuresti aglomerat. Depinde mult pe unde o plimbi, pe la ce ore, cat de agitat esti, etc.
Conteaza si cum/cu ce compari. Daca ar fi diferenta de 2.5l/100 km fata de o hibrida (adica ~3 eur/100 km, desi diferenta la consumul WLTP e mult mai mica) ar trebui sa facem minim 200.000 km cu una pana sa amortizam diferenta de pret de achizitie, si pana atunci scapam de ele si luam altele. :)

#50
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,082
  • Înscris: 16.10.2018

 mihaiC1, on 23 decembrie 2022 - 07:48, said:

Dar am o hyb. de 1,8 122 cp cu 1m mai lunga si cu 1/2 t mai grea si consuma cam 5 % iarna ( am dat pe ea 22 900 euro acum aproape 3 ani , fara rabla ) ...
Stop!!! Eu am dat acele consumuri, cu motorul rece. Adică, dimineața, te trezești și vrei să mergi la hipermarket. După ce faci cumpărăturile, te întorci acasă. După vreo 4-5 ore, trebuie să mergi în x loc. Și tot așa. DISTANȚE SCURTE. În această situație consumul este de cca 8 (până-n 9 iarna). Dacă te plimbi ca bezmeticul cu motorul cald, consumul scade simțitor, în jur de 6 și ceva (maxim 7 iarna). Uite aici ss de pe print monitor în ultimii 5k km: Consumul alltime (85k km) este de 5.4%.

Uite un consum dim toamnă, doar în București, dar învârtit mai mult de colo-colo (14 km, 21km/h media):

Edited by _R_A_D_U, 23 December 2022 - 11:09.


#51
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 29.10.2017

 TehCube, on 22 decembrie 2022 - 10:26, said:

All well and good mai putin daca o folosesti doar prin oras sa mergi singur sau cu consoarta pana la magazin si inapoi.
Asta tot zic, nu e mai important scopul pentru care iei masina decat sa primesti cea mai mare masina in banii pe care-i dai? Ca asa poate o data pe an vrei sa mergi la ceva cabana in munti, iti cumperi patrol doar pentru asta?

Eu ma gandesc in felul urmator, abia si-a luat carnetul si e prima si singura masina. In general cei care isi iau o masina noua in gama asta de pret ajung sa o tina multi ani. Acum probabil ca e tentat sa ia o masina mica ca sa o parcheze mai usor, dar in viitor va regreta ca nu a luat una mai mare; Si asta ca nu va iesi cu ea din oras nu o cred, adica probabil asa zice acum ..dar in viitor apare nevoia.
Si in general nu e bine sa te arunci la prima oferta gasita
Si daca vorbim doar de Hyundai i20, motorizarea de 1.0 turbo mai are un ecobonus de 3000 de lei pentru hybrid si inca 1500 pentru emisii scazute..adica chiar daca are pret mai mare se mai amortizeaza din reducerile rabla

#52
Mihaitza07

Mihaitza07

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,196
  • Înscris: 29.08.2007
Aplicatia aia cu consumul, e de calculator sau pe telefon ? Trebuie sa stai mereu sa completezi km parcursi, daca ai alimentat si cu cati litri, daca ai dat drumu la a.c., etc ? Adica chiar asa in halul asta sa-ti complici viata sau e ceva mai simplu ?

Cat despre initiator, la 2 luni de permis ar fi indicat sa iei ceva poate chiar si sub jumatatea pretului cel mai mic la care te gandesti sa dai pe masina, sa inveti si tu circulatia si cum sta masina in trafic si dupa sa-ti iei una noua. Adica momentan sa te uiti la un sh motor mic pe benzina aspirat si cu km putini, de prim proprietar  ( gen Opel Corsa, Yaris, I20, etc ) si dupa sa cumperi una noua. Cred ca asa ar fi cel mai indicat pana prinzi ceva experienta... Comanzi masina noua acum, vine in 2024 si pana atunci uiti sa pleci de pe loc.

#53
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,082
  • Înscris: 16.10.2018

 Mihaitza07, on 24 decembrie 2022 - 15:46, said:

Aplicatia aia cu consumul, e de calculator sau pe telefon ?
Merge și -și...

 Mihaitza07, on 24 decembrie 2022 - 15:46, said:

Trebuie sa stai mereu sa completezi km parcursi, daca ai alimentat si cu cati litri, daca ai dat drumu la a.c., etc ? Adica chiar asa in halul asta sa-ti complici viata sau e ceva mai simplu ?
Man, dacă a completa câteva câmpuri înseamnă a-ți complica viața, e clar, nu e de tine... Mie mi se pare superok, acolo am evidența a absolut tot ce schimb la toate tinichelele.

8 chestii de completat:

Edited by _R_A_D_U, 24 December 2022 - 18:30.


#54
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007

 stalker2142, on 24 decembrie 2022 - 12:45, said:

Si in general nu e bine sa te arunci la prima oferta gasita
Aici sunt total de acord. Mai bine sapi putin, faci cat mai mutle test drive-uri, etc..

Dar la partea cu posibil regret in viitor nu stiu ce sa zic. Eu am masina desul de lunga, ca-i estate. O folosesc cam 40% in afara orasului. Daca acel 40% ar fi doar putin mai mic, gen 25% or less, mi-as fi luat hatch fara sa stau pe ganduri. Chiar ceva de marimea i20 daca ar fi avut toate optionalele pe care le voiam. Probabil luam yaris sau ceva de genul.
Nu strica sa fie mai mare pentru cand ai nevoie. Am umplut-o de cateva ori. Dar in acelasi timp, mai bine ma bucur de avantajele unei masini mici in 80-90% din timp si ma chinui 10-20% din timp, decat sa ma bucur de avantajele unei masini mari rar, si sa am mici inconveniente 80% din timp. Da, poti trai lejer cu acele inconveniente, dar trebuie sa aiba sens. Iar ideea de "iau mai mare ca poate voi avea nevoie" nu prea are sens, pentru mine. As lua ceva ce-i ideal pentru ce stiu sigur ca o voi folosi majoritatea timpului. Da, poate sa se schimbe nevoile in timp, dar poate sa nu se schimbe, OP stie mai bine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate