Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

Solutie functionare Ridesharing Uber / Bolt

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
rSilviu94

rSilviu94

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 05.12.2022
Va salut. Este prima data cand postez pe acest forum, sper sa fi nimerit topic-ul si locul in care sa intreb.

Sunt interesat de a gasi o varianta legala sa fac activitatea asta Part - Time sau poate si Full - Time .

Anul in curs ( 2022 ), job-ul meu principal imi ocupa 14-15 zile din luna ( contract Full-Time 8h) restul fiind liber. Am zis sa profit de asta, mi-am scos actele, am facut full-ul si cam 10 zile / luna am facut Uber/Bolt.

Ca si forma legala, contract comodat intre masina mea si SRL-ul partener Bolt/Uber, eu fiind angajat in cadrul SRL-ului partener cu un contract de 2H. Srl-ul partener fiind platitor de Tva.

Voi simplifica atat cat pot activitatea:

1. Clientul plateste cursa, sa zicem 10 Ron ( Suma Bruta)
2. Aplicatia isi ia comision 25%
3. Din suma ramasa, Srl-ul partener isi ia un comision de 8%
4. Scad costul combustibilului consumat
5. Din suma ramasa, tin 19% Tva + 1% impozit pe profit la care s-ar adauga si dividentele + cota parte cartea de munca
6. Rezulta profitul, care la o prima analiza, probabil ca iese pe minus.

Precizez ca nu cunosc in detaliu toate aspectele unui Srl si probabil ca omit anumite detalii, de aceea cer sfaturi.

Ca si incasari Brute, ar fi undeva la un 500 de lei / zi, lunar probabil ca un 13.000 de lei Brut, sub 40.000 de euro anual. ( 25 de zile lucrate lunar )

Colaborarea in sistemul mai sus mentionat nu este avantajoasa, Pfa cred ca in nici-un caz la sumele astea.

O oarecare solutie alternativa, cred ca ar fi infiintarea unui SRL, contract comodat intre masina mea si SRL-ul meu + contract de colaborare intre SRL-ul meu si SRL-ul partener UBER BOLT.

Srl-ul partener, emite factura externa pe acei 25% catre Uber/Bolt, suma ramasa, Srl-ul partener o factureaza catre Srl-ul meu, urmand ca SRL-ul meu sa factureze comisionul de 8% din suma incasata catre Srl-ul partener.

Srl-ul meu urmand sa isi scada din incasare cheltuielile ( combustibil, spalatorie, service, etc.).

Pentru a colabora direct cu Uber/Bolt, as avea nevoie de manager de transport, autorizatie Arr, sa facturez extern catre Uber/Bolt etc. Mi se pare multa bataie de cap extra pentru 8%.

Daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi, v-as fi recunoscator.

Acum, cu suma ramasa, cam ce alte cheltuieli as avea in conditiile in care eu sunt administratorul firmei, fiind si cel care munceste. Firma nu va atinge plafonul de a deveni platitor de Tva.





#2
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,994
  • Înscris: 18.12.2007
La Uber poti sa te angajezi ca parte dintr-o flota existenta (pe PF), nu e nevoie de SRL.

Ai citit pe site-ul lor informatii?
https://www.uber.com...alaturate-flote

#3
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006
Cauta alt SRL pentru a colabora. Eu am mers cu Bolt de cateva ori si din ce mi-au spus soferii , comisionul dat de ei era undeva la 5% (probabil se poate si mau putin). De asemenea SRL-ul se ocupa si de intretinerea masinilor, ca bonus. SRL-ul, avand masina soferului in comodat, de asemenea poate deduce TVA pentru combustibil, daca il deconteaza.

#4
rSilviu94

rSilviu94

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 05.12.2022

View Postuhu10uhu, on 06 decembrie 2022 - 10:38, said:

Cauta alt SRL pentru a colabora. Eu am mers cu Bolt de cateva ori si din ce mi-au spus soferii , comisionul dat de ei era undeva la 5% (probabil se poate si mau putin). De asemenea SRL-ul se ocupa si de intretinerea masinilor, ca bonus. SRL-ul, avand masina soferului in comodat, de asemenea poate deduce TVA pentru combustibil, daca il deconteaza.

Probabil nu ai citit cu atentie. Srl-ul partener din punct de vedere fiscal are doar pe hartie incasarile. Banii respectivi fizic ajung la soferul de pe strada, urmand sa plateasca taxele si impozitele aferente datorate de catre Srl-ul partener statului. Profitul efectiv al Srl-ului partener sunt acei 8% de care am mentionat. Din acei 8%, Srl-ul partener nu are de unde sa achite costurile de exploatare a masinii sau orice alte taxe/impozite. Este profitul lor.
In ceea ce priveste colaborarea directa cu Uber/Bolt cu Pfa, nu este deloc avantajoasa, se depaseste plafonul de 12, respectiv 6 salarii minime incepand cu 2023, ceea ce duce la taxe si impozite mari ( cas + cass ) .

Eu sunt interesat sa gasesc o solutie eficienta si legala din punct de vedere fiscal astfel incat sa pot intra in posesia profitului cu un minim de taxe.

#5
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,994
  • Înscris: 18.12.2007
Eficienta pentru cine? 'Legala' si 'minim de taxe' este cam contradictie in termeni, in climatul economic si legislativ actual.

P.S: eu nu am spus nimic despre PFA ci PF (persoana fizica). Daca ai facut un efort sa dai un click pe linkul pus mai sus, ma refeream la a te alatura unei flote existente.

#6
rSilviu94

rSilviu94

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 05.12.2022

View PostAlexEn, on 06 decembrie 2022 - 13:49, said:

Eficienta pentru cine? 'Legala' si 'minim de taxe' este cam contradictie in termeni, in climatul economic si legislativ actual.

P.S: eu nu am spus nimic despre PFA ci PF (persoana fizica). Daca ai facut un efort sa dai un click pe linkul pus mai sus, ma refeream la a te alatura unei flote existente.

Iti multumesc de raspuns. In link-ul de mai sus este prezentata posibilitatea de a lucra ca si persoana fizica sub o flota, adica activitate ce o fac deja. Flota este licentiata, eu sunt angajat la flota, si legal toate incasarile merg in contul flotei, flota plateste spre Uber/Bolt 25%, deduce cheltuieli, plateste taxe/impozite, isi opreste 8%, iar restul plateste dividente si ajunge suma ramasa la mine. Dupa cum vezi, nu este asta modul ideal de lucru, efectiv daca faci totul ca la carte iesi pe minus.

O oarecare varianta am gasit-o, dupa cum am spus, sa lucrez tot sub flota dar in colaborare cu srl-ul meu, nu ca si angajat. In felul asta, suma bruta se incaseaza de flota, tot ea factureaza 25% inspre Bolt/Uber, restul sumei o factureaza spre Srl-ul meu. De aici eu ii refacturez lui un comision de 8% din suma asta, imi scad cheltuielile de combustibil, service, spalat etc.  si raman cu o anumita suma.

Din punctul asta, eu nu mai stiu ce alte taxe/impozite, cheltuieli am din suma ramasa catre stat si catre mine care lucrez. Eu in ce calitate voi lucra? Voi fi angajat la propria mea firma, trebuie sa imi platesc cartea de munca, imi acord salarizare, platesc impozit pe profit, ce procent etc. Aici nu sunt lamurit. Ma incadrez sa raman neplatitor de tva, nu ma incadrez, ce-a mai mare problema este ca noi incasam fara tva, iar daca atingi plafonul si devii platitor de tva efectiv nu mai ies calculele.

#7
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,994
  • Înscris: 18.12.2007
Pe SRL, cu toate taxele si impozitele, nu renteaza daca nu ai volum mare de curse.
Nu trebuie sa fii neaparat angajat, poti sa scoti dividende din firma, dar va trebui sa platesti impozit pe ele (trebuie puse sumele in declaratia unica).

#8
rSilviu94

rSilviu94

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 05.12.2022

 AlexEn, on 06 decembrie 2022 - 17:00, said:

Pe SRL, cu toate taxele si impozitele, nu renteaza daca nu ai volum mare de curse.
Nu trebuie sa fii neaparat angajat, poti sa scoti dividende din firma, dar va trebui sa platesti impozit pe ele (trebuie puse sumele in declaratia unica).

Incasari sunt, aproximativ 500 Ron brut la 8-10 ore de activitate din 30-40 de comenzi in intervalul asta, oricum rentabilitatea din punctul meu de vedere nu are legatura cu suma incasata, are legatura cu profitul curat din suma rulata, plus ca dividentele se aplica in ultimul pas dupa ce ti-ai achitat tot si eventual ai facut si eventuale investitii in firma. Ma indoiesc ca din momentul in care Srl-ul flota imi vireaza banii ramane doar sa le platesc acei 8%, sa imi achit combusibilul dupa care sa scot direct banii prin dividente.

Ma gandesc ca mai am de paltit ceva impozite pe profit etc.

In orice caz mai astept pareri.

#9
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,994
  • Înscris: 18.12.2007
Si profitul nu are legatura cu suma incasata?
Mai bine plateste o consultatie la un contabil si te lamuresti.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate