Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Dibluri sau fără dibluri? Termosistem polistiren
Last Updated: Mar 15 2024 09:30, Started by
petrutms
, Nov 18 2022 11:22
·
12
#55
Posted 14 March 2024 - 10:04
Da, ai mare dreptate ca realitatea din santiere difera enorm fata de teorie.
Dar de dragul dicutiei si teoria din fisele producatorilor nu e litera de lege, fiecare e in "legea" lui. Parerea mea e ca producatorul de adeziv are cea mai mica competenta sa zica cate dibluri se folosesc, si culmea ei sunt primii care avanseaza cifre. Un producator serios de dibluri nici macar nu iti da un numar, te trimite la proiectant sa vada daca ai nevoie, de care ai nevoie, cate ai nevoie, si sa iti faca schema de armare. Totusi Baumit zice la adezivul de fatade ProContact ca se armeaza la nevoie. Deasemenea poate nu se folosesc aceleasi dibluri in beton si BCA (vezi fisa diblului), se calculeaza diferit in zonele de stres ale colturilor, se verifica gradul de incovoiere a izolatiei ca sa aleaga ce rozeta sa aibe diblul (60 sau 110mm de ex.), daca pui izolatia pe pat de adeziv incovoierea cred ca iasa din calcule deci dibluri mai mici sau mai putine sau deloc (cine stie daca nu calculeaza nimeni nimic?), etc La adezivi in fise dau ca mod de lipire mamaligi + cordon sau pat de adeziv ca la placari ceramice, dar pt. unii din ei ce avanseaza cifre pe mp dibluirea se face la fel in ambele cazuri ceea ce e ciudat. Mai mult decat atat unii nu fac diferenta pt. zonele colt au o singura cifra de armare peste tot. Asta desi producatorii de dibluri si chiar de izolatii sunt mai rezervati in a da cifre si ii lasa pe proiectanti, dar se gasesc mai informati unii din cei care fac adezivi... Si sa nu uitam de zona geografica a casei ca sa se stie ce incarcari de vanturi pot sa apara, si locul efectiv daca e pe varf de deal sau in groapa, altfel ce calculezi daca nu sti incarcarea totala? Plus clasa de importanta a cladirii, nu e tot una daca e grajd in camp, casa individuala pe proprietate privata, condominiu sau domeniul public bloc P+4, bloc P+10, "zgarie nori".... si poate or mai fi si altele. Daca erau ieftine dibluirile si nu faceau punti termice nu mai exista acest topic. Iar partea practica... e varza. Pe santierele patriei se cumpara dibluri dubioase, nu se gaureste fara percutie ca "nimeni" n-a auzit de burghie de ceramica cu varf mai ascutit, deobicei se folosesc mamaligile direct pe zidarie si fatade vechi ceea ce e o prostie pt. ca nu exista priza buna si aproape nimeni nu amorseaza peretii. In mod normal se tencuieste pt. a nivela si etansa fatada dar inainte se amorseaza cu un strop pe baza de ciment, stropul acela e sfant, nu ar trebui sa lipseasca nici daca nu tencuiesti pentru ca zidaria e murdara doar e santier nu farmacie. Daca mai vrei si pe pat de adeziv... platesti dublu ca esti "bogatan". Deci... cum e cu diblurile? Sunt mai importante decat lipirea? Lipirea ideala ar fi ca placa de izolatie la smulgere sa ramana cu fata lipita pe casa, dar atunci ce rol mai are diblul? Acoperisul mai sta pe casa la asemenea forte, daca tot esti din domeniu? Iti doresc succes sa iti gasesti mesteri care sa si faca bine dupa ce te intorci cu spatele... |
#56
Posted 14 March 2024 - 10:15
Prietene, termina cu aberatia asta cu plasticul care face punte termica. Plasticul este un material puternic izolator, cu un coeficient de transfer lambda extrem de mic. Lambda e foarte putin mai mare decat placile de izolatie pe care le asigura, d-aia le vezi pe camera termala, dar asta nu inseamna ca sunt imediat descalificate ca punti termice. In practica ai zero punte termica, pierderile sunt absolut neglijabile.
E bine ca ai inceput sa mentionezi incarcarile de vant, bineinteles dupa ce am expus eu asta. Edited by abac, 14 March 2024 - 10:18. |
#57
Posted 14 March 2024 - 11:54
Eu o sa lipesc polistirenul cu spuma respectand toate indicatiile producatorului. Spuma pusa chenar cu trei dungi pe mijloc si apoi pe cantul polistirenului intre placi. La un P+2e de 10m. Fara nici un diblu.
Vreau sa fiu eu primul caruia ii ia vantul termoizolatia. Edited by mircea812, 14 March 2024 - 11:55. |
#58
Posted 14 March 2024 - 12:33
Da colegu' multumesc ca m-ai invatat! Esti multumit acum? Putem sa trecem peste si merge mai departe? Hai sa nu poluam topicul colegului. Merci mult!
Ontopic: poti sa le zici cum vrei, daca nu punti termice atunci "montaj cu dibluri cu un anumit coeficient de transfer termic", suma lor sau efectul e acelasi indiferent ce nume ii pui: https://youtu.be/7tLW4dotodE?t=321 Sau: https://youtu.be/Xpa6knbHPXM?t=1541 Da? Deci daca esti nevoit sa adaugi inca (mai mult sau mai putin) 3cm grosime, adica inca un sfert, la izolatie "pentru ca" dibluri ce e? Intreb retoric pt. ca eu am raspunsul meu si fiecare poate sa judece singurel. Unii mai destepti ca mine au raspuns deja ce ar fi suma diblurilor neizolate: https://youtu.be/XSCP9HBirz8?t=1138 Nu am descoperit eu ideea "diblurile au rol doar la suctiunea din vant", daca adezivul e aplicat prost oricum pica fatada intr-un fel sau altul: https://youtu.be/koUmLAmhanA?t=397 |
#59
Posted 14 March 2024 - 18:47
#60
Posted 15 March 2024 - 08:51
Polistiren grafitat de 10cm. La parter doar de 8 cm. Caramida de 25cm gen porotherm.
Izolatia subtire este ''datorata'' POT-ului. Ulterior voi adauga 5 si respectiv 12. La final va fi de 15cm grafitat. |
#61
Posted 15 March 2024 - 09:30
Nu stiu daca tencuiesti sau nu, dar daca nu tencuiesti iti recomand sa dai cu amorsa pe zidarie. Prima data ar trebui sa testezi cum rezista o placa dupa 24 de ore sau sa faci un test spuma vs adeziv.
Eu personal am incredere mai mare intr-un adeziv de calitate tras cu gletiera cu dinti pe toata placa de termoizolatie, deasemenea si pe zidarie cu partea dreapta a gletierei sau cu dinti in functie de situatie, daca e nevoie de putin reglaj atunci se pune adeziv la "pieptene" pe ambele suprafete dar in straturi perpendiculare sa ramana niste aer captiv in intersectiile dintre dungile de adeziv si astfel se poate regla mai usor prin bataie. Spor! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users