Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Vacanta pe yacht skipper course
Last Updated: Aug 10 2023 18:20, Started by
florynyk_92
, Nov 11 2022 09:29
·
6
#1
Posted 11 November 2022 - 09:29
Salut,
Ma tenteaza o vacanta pe un yacht. Vreau sa fac cursuri de skipper si sa imi inchiriez un yacht vara viitoare in Grecia. Cei ce ati facut deja asta, ce ar trebui sa stiu? Cursurile le pot face aici in RO si sa fie acreditate peste tot in lume sau macar in UE? Multumesc |
#2
Posted 11 November 2022 - 09:43
Singur nu poti manevra o barca de peste 7 m, e foarte greu mai ales incepator, in porturile mici, inghesuite si aglomerate vara. Iti trebuie minim 1 ajutor de incredere
Au aparut o gramada de scoli, aici la mare cu barca la Marina Limanu : skipper academy, set sail, etc.. Problema este la examen : se da rar, e greu, la capitania Giurgiu sau Mamaia. Grosso-modo dureaza spre 3-6luni aventura pana obti permisul albastru Trebuie si curs radio ptr a fi skipper in multe tari ue, deci mai bagi 200-300 euro si acolo Edited by radu103, 11 November 2022 - 09:49. |
#3
Posted 11 November 2022 - 10:29
Cred ca ai vazut prea multe filme
Tradu ce inseamna - yacht In primul rand sunt mai multe categorii de "permis" Tu ai nevoie (cred) de Clasa C Asta iti permite sa navighezi la o distanta MAXIMA de 6 mile marine de coasta Iti dai seama cam ce fel de yacht inchiriezi in conditiile astea Un fel de barcuta pentru pescari amatori Abia dupa 2 ani de experienta poti da examen pentru categoria B - 24 mile marine de tarm Bineinteles ca nu castigi experienta cat ai bate din palme si daca nu locuiesti pe malul baltii - ex. Constanta - nu (prea) ai cum sa castigi experienta necesara E nevoie de timp si de bani ... multi |
#4
Posted 11 November 2022 - 10:45
Nu ajungi skipper in 6 luni de la zero. Plus ca iti trebuie niste experienta... sau vrei sa-ti expui familia?
Eu mi-as propune un termen rezonabil de 2 ani. SI dupa scoala, as incepe prin plimbari pe tarmul romanesc/bulgaresc/turcesc sau... daca esti amator de senzatii tari, ucrainean. E imposibil sa nu gasesti pe cineva, care sa mearga cu tine. Apoi skipper, skipper, dar ce categorie? Daca nu ma insel mai este ceva, dar nu stiu sigur si este legata de navigarea costiera, Adica nu te poti indeparta prea mult de tarm (nu poti transversa M. Neagra sau Mediterana de-a dreptul si o faci ocolind la o anumita departare de tarm). Asa ca atentie la categorie. Ti-ai facut un calcul ce inseamna sa inchiriezi o barcuta? Ce asigurari ai de platit? PS. SI eu am cochetat cu ideea. Acum 10 ani. Un catamaran cu 2 dormitoare. Dar m-au dat inapoi pretul barcii, dar ai ales asigurarile, intretinerea si... chiria pe zona de iernat. Pana ajungi sa le cunosti a.i. sa faci economii, falimentezi. Poti insa, la inceput si ca sa capeti experienta, sa castigi niste bani din plimbarea barcutelor pentru proprietari (de la locurile de iernat pana unde iti spun ei si invers). Edited by adip1962, 11 November 2022 - 10:49. |
#5
Posted 11 November 2022 - 10:47
Cunosc peroane care au facut asta iar in vacantele in Grecia au inchiriat 2-3 familii un velier cu care s-au invartit pe langa insule. Dupa aceea si-au luat si categorii care sa le permita navigatie de noapte si peste linia orizontului, cursuri radio. Navigatia cu vele te prinde, ideea ta e foarte buna.
Nu te lua dupa toti frustratii invidiosi care nici macar n-au citit ca doar vrei sa inchiriezi un velier pentru concediu. Stii cum e, cand esti sarac, prost si invidios si doar visezi la ceea ce altii doresc sa faca incersi sa-i convingi ca ei sunt prostii ca sa nu te mai simti un ratat. Se simt mai bine in momentul lor de glorie, cateva secunde, insa cam asta e tot. Edited by tomcatsk8, 11 November 2022 - 11:02. |
#6
Posted 11 November 2022 - 10:58
Post edit.
Daca imi aduc aminte bine, distanta maxima ca skipper pe care o poti avea fata de tarm este de 24 mile marine. 24+24 = 48 mile pana la o insula. Asta inseamna ca nu poti ajunge in Ciclade, de ex.. Pentru ca daca depasesti, la prima intrare intr-un port pentru alimentarea cu motorina etc., ti-o iei. Grav de tot! Asta am aflat-o de la un skipper roman, care este toata vara pe mare. Daca el m-a mintit, va mint si eu pe voi. Dar mai scoti bani din casatorii... apele teritoriale romanesti sunt pana in 12 mile. Iesi din ele si devii autoritate a statului roman. Poti sa casatoresti pe oricine cf. legii romanesti. Sunt enorm de multe cupluri care fac asta. Tot de la el citire... Edited by adip1962, 11 November 2022 - 11:02. |
#7
Posted 11 November 2022 - 10:59
1. Daca vrei cu vele faci categoria S (sailing). Examen la Mangalia, Constanta. Cursuri si in Bucuresti.
Trebuie apoi sa iei si C (motor, max 24 metri, coasta, 6 mile de tarmul marii), ca toate au si motor. 2. D (motor > 4,5 CP, rauri, lacuri de acumulare) se fac cursuri si se dau examene unde sunt capitaniile, Snagov, Giurgiu etc. 3. B (motor, 50 mile, necesita cursuri si intructaj serios, parca 6 luni) 4. A (motor, open sea, cursuri 2 ani parca) La toate dai examene si probe practice, la unele si noaptea, unele includ cursuri VHF, vreme, GPS. Toate categoriile sunt valabile in toata lumea. |
#8
Posted 11 November 2022 - 11:07
Daca isi ia cat. C si isi trece si S in carnet se poate plimba cat vrea prin jurul unei insule grecesti, cu ocazia asta a rezolvat si cu cazarea si nici nu sta pe plaja langa romanii burtosi si zgomotosi, iar manelele se aud mai putin cand esti la ancora la citiva km de tarm.
|
#9
Posted 11 November 2022 - 12:00
tomcatsk8, on 11 noiembrie 2022 - 10:47, said:
Nu te lua dupa toti frustratii invidiosi care nici macar n-au citit ca doar vrei sa inchiriezi un velier pentru concediu. Stii cum e, cand esti sarac, prost si invidios si doar visezi la ceea ce altii doresc sa faca incersi sa-i convingi ca ei sunt prostii ca sa nu te mai simti un ratat. Se simt mai bine in momentul lor de glorie, cateva secunde, insa cam asta e tot. Nu este chestia de invidie sau prosti pe aici,la nivelul acesta. Ca sa obtii acele permise,ai nevoie de experienta certificata ! Deci, ca un fel de logbook,similar cu cei de la avioane (und epilotii in trining au un CRM portal unde baga toate sesiunile si flights) Multo posesori de barcute afiseaza la clubul de marina ca are nevoie de ajutor si te poate luca gratis,dai si tu o bere "calda" la intoarcere,daca mai vii inpaoi. Deci,este mai mult chestia de timp,experienta,rabdare,inteligenta si multi bani. Pentru a iti permite a te labari pe punte si in apa albastra de la greci,poti inchiria barcuta cu echipaj iara tu doar ce iti ramane de facut este sa te bucuri de timpul liber ! Bafta |
#10
Posted 11 November 2022 - 12:22
Ba exact despre asta e vorba. Ca sa conduci o iola sau un slup in apele de coasta n-ai nevoie de cine stie ce cunostinte decat sa stii cum functioneaza vantul in greement si putin meteo, in rest pentru situatii de lipsa de vant ai motorasul de 5-10 cai care te aduce la mal si la locul de acostare. Dar presupun ca aici scriu doar cei care n-au practicat in viata lor un sport nautic folosind vele sau zmee si eventual habar n-au sa inoate si considera apa periculoasa.
Edited by tomcatsk8, 11 November 2022 - 12:23. |
|
#11
Posted 11 November 2022 - 13:05
Vedeti ca Romania iar a complicat lucrurile... mi-a spus bine nenea ala.
Mai corect explicat: https://www.sailingm...kipper-licenses "In fact, Bareboat Skipper (IYT) / Day Skipper (RYA) license may be enough to charter a yacht in Europe and anywhere in the world.. You have the right to sail 20 miles offshore in the daytime in fine weather. The next category is the Coastal Skipper / Offshore Skipper. With this category, you can sail at night 60 miles offshore, also in fine weather. The highest category of yacht skipper is Yachtmaster / Master of Yacht. Having a license of this category, you can go on difficult sailing expeditions, for example, across the Atlantic. This license is the most honorable among yacht owners." |
#12
Posted 11 November 2022 - 13:07
Eu unul,cand am fost asa mai tanar,am fost pe la Academia de Marina,la Constanta.
A trebuit sa renunt din cauza ca al meu creier "nu reusea" sa faca diferenta intre apa miscatoare si pamantul nemiscator. Un sfat: inchiriaza prima data cateva barcute si vezi daca al tau corp suporta acele conditii de pe marea "miscatoare". Ce se arata prin poze si pe TV..vise taica,vise ! |
#13
Posted 11 November 2022 - 13:10
Super utile informatii va multumesc. Dupa ce am citit pe aici am achizitionat cursuri pentru C + D + S pt primavara lui 2023. In prima instanta ma gandeam sa exclud S fiind velier si gandindu-ma ca nu prea e pe placul meu dupa care m-am uitat la niste oameni pe youtube care fac asta si consider ca e divin sentimentul ala cand opresti motorul si asculti doar linistea vantului.
In orice caz din ce am citit ma asteapta cursuri teoretice apoi 3 zile de practica apoi examenele la ANR. Vad ca unii oameni sunt vehementi legat de costuri, sincer v-ati uitat cat costa o cazare decenta in Mamaia in plin sezon? Comparativ, experienta asta mi se pare inedita si chiar daca plusez la pret macar plusez pentru ceva inedit. Multumesc inca o data pentru toate informatiile. Edited by florynyk_92, 11 November 2022 - 13:11. |
#14
Posted 11 November 2022 - 13:52
cat D nu iti trebuie in mod neaparat, daca nu navighezi pe apele interioare (Dunare, rauri, etc). Poti face scoala pentru C si D dar poti da examen pentru una sau ambele categorii, nu uita ca si examinarea costa cam 100 euro/categorie.
De inceput, ai putea ca si mine, intai cu barca cu motor prin Croatia - am fost luna trecuta si cu 200 de euro am inchiriat o barca de 7 m si 300 HP cu care ne-am plimbat prin golfurile insulei Brac o zi intreaga. A fost extraordinar, intr-adevar, sa opresti motorul in mijlocul marii, sa te lasi leganat de mare (nu erau valuri) si sa simti mirosul libertatii Nu te lasa descurajat, eu am plecat singur cu familia in aceasta "expeditie", cu o minima practica de 2 ore pe o barca mai mica, asta vara in grecia. N-am avut nici cea mai mica problema sau emotie! Ideea e sa iti placa ce faci si restul vine de la sine! Eu am obtinut cat C anul trecut in noiembrie. De ce iti recomand Croatia? Sunt multe insule, ai ce vedea, distanta dintre ele e mica (cateva mile marine, nu treci pragul celor 6 MM ale categoriei C - oricum nu verifica nimeni , nu sunt probleme de orientare, navigatia se face "la vedere". E important sa inveti individual, la scoala pregatirea e foarte superficiala (cel putin la cea la care am facut eu) si sa iei examenul pe bune - e destul de dificil. Mult succes si vant din pupa! Edited by Klaudio, 11 November 2022 - 13:53. |
#15
Posted 11 November 2022 - 14:58
Dupa ce o sa inchiriezi cu tot cu skipper, dupa ce o sa inchiriezi fara, vei vrea barca ta. Acolo sunt costurile... si nu-s deloc putine. Si nici mici. Pana atunci, e o joaca frumoasa...
Bafta! Sa realizezi ce nu am facut eu! PS. Probabil, tot Radu Tudoran e de vina... |
|
#16
Posted 12 November 2022 - 08:57
Quote
Salut, Ma tenteaza o vacanta pe un yacht. Vreau sa fac cursuri de skipper si sa imi inchiriez un yacht vara viitoare in Grecia. Cei ce ati facut deja asta, ce ar trebui sa stiu? Cursurile le pot face aici in RO si sa fie acreditate peste tot in lume sau macar in UE? Multumesc Salut! Schipper se refera strict la ambarcatiune de agrement cu vele! pentru asta ai nevoie de Certificatul de conducator clasa S! Teoretic acest certificat iti da voie sa "navigi cu vele" atat la mare cat si pe apele interioare. TEORETIC! Practic ai nevoie in plus fie de un certificat de conducator ambarcatiune de agrement clasa D sau Clasa C. (astea ca MINIME). Este adevarat ca TREBUIE sa ai si cursul de operator radio. Restul sunt povesti. Daca esti "marinar", cunosti despre ce vorbesc. Atentie, conducerea unei ambarcatiuni fara certificatul corespunzator clasei adecvate, este infractiune si se pedepseste conform legii(ca si cand ai conduce un auto fara permis de conducere). Urmeaza cursurile unei scoli ADEVARATE(nu te uita la suma minima si la povestea ca pentru 3400 lei primesti plasticele acasa!), scoala ce iti da diploma de absolvire DUPA examenele in mare cu barcile lor! Abia dupa ce ai aceste diplome, te poti inscrie pentru examenul cu Capitania... Plasticele, prin efortul profesorului MARALOI,(vezi si unitatea de masura, "cotul lui Maraloi"!), sunt recunoscute international si sunt valabile pe viata. Daca vrei sa excelezi, dupa cei doi ani de "stagiatura" dai pentru B! Se vor ridica anumite limitari si vei avea alte orizonturi. Referitor la greci...Timeo Danaos et dona ferentes (Teme-te de greci chiar și când îți aduc daruri)! Nu vrei sa treci prin experiente de barci lovite, scufundate, om la apa pe care nu sti sa il recuperezi, acostari in porturi aglomerate cu barca direct in masa tevernei! Este o viata frumoasa, si vei dedica mult timp si foarte multe resurse! Tine-ti valul si vant bun in vele! |
#17
Posted 12 November 2022 - 12:55
Oah, ce de postari si ce de sfaturi !
Eu as fi curios daca vreunul dintre noi ar putea sa posteze ceva poze din activitatea lor de pe bord,sa dovedeasca ca teoria ca teoria dar practica este cea ce ne tine deaspura apei ! |
#18
Posted 13 November 2022 - 23:23
tomcatsk8, on 11 noiembrie 2022 - 10:47, said:
Nu te lua dupa toti frustratii invidiosi care nici macar n-au citit ca doar vrei sa inchiriezi un velier pentru concediu. Stii cum e, cand esti sarac, prost si invidios si doar visezi la ceea ce altii doresc sa faca incersi sa-i convingi ca ei sunt prostii ca sa nu te mai simti un ratat. Se simt mai bine in momentul lor de glorie, cateva secunde, insa cam asta e tot. tomcatsk8, on 11 noiembrie 2022 - 12:22, said:
Ba exact despre asta e vorba. Ca sa conduci o iola sau un slup in apele de coasta n-ai nevoie de cine stie ce cunostinte decat sa stii cum functioneaza vantul in greement si putin meteo, in rest pentru situatii de lipsa de vant ai motorasul de 5-10 cai care te aduce la mal si la locul de acostare. Dar presupun ca aici scriu doar cei care n-au practicat in viata lor un sport nautic folosind vele sau zmee si eventual habar n-au sa inoate si considera apa periculoasa. Ultima oara cand am verificat nu apa e periculoasa ci temperatura / curentii ei. Edited by radu103, 13 November 2022 - 23:23. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users