Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

centrala lemne gazeificare

Dying light 2-Baba Yaga challenge

Fitinguri pentru teava incalzire ...
 Problema scanare Xerox Workcentre...

Premiile UCIN/2022

Cum dezactivez bara de navigare?

sistem afore aton,eroare citire c...
 Renunțam la tot pentru linis...

BSOD Windows 11 22H2

Ford Focus 1.6 benzina

Șuierat scurt Volvo V50 2.0 ...
 The Mother (2023)

The Last Of Us (2023)

Problema masina de spalat Gorenje...

Upgrade Nvidia 1080Ti pentru 4k 1...
 

Motorul se supraincalzeste?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
xddionut

xddionut

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 11.12.2018
Salutări băieti, am și eu o problemă cu bătrânul meu golf 4, este un 1.4 benzina 16 valve, de câteva zile încoace îmi urcă apa peste 90 de grade. Căldură nu bagă, și apa din borcan fierbe atunci când dau capacul jos, în ulei nu se duce, uleiul este curat și nu pare să crească nivelul, am verificat circuitul, furtunele sunt calde, radiatorul și termostatul lafel, dacă o las la relanti pornită, nu crește apa, doar dacă o accelerez, uneori în mers, crește și scade singură, termocupla de la radiator pornește, ce poate fi? Pompa de apă, garnitură arsă? .. a mai făcut așa acum ceva timp, i-am completat apă și a mers normal, mașina la momentul actual nu are antigel deloc, pentru că l-am pierdut tot data trecuta și am zis să pun apă până se rezolva complet problema..

Nu mă pricep prea mult la mașini, dacă sunt și alte informații pe care nu le-am scris, vă rog să mă întrebați.

#2
stoshiba

stoshiba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 22.02.2014
Schimba termostatul.

#3
Raz0rblade

Raz0rblade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 249
  • Înscris: 18.08.2021
Daca ai numai apa in instalatia de racire, e normal sa fiarba, termostatul deschide la temperaturi apropiate de punctul de fierbere. Antigelul din apa creste acel punct de fierbere, suficient de mult ca sa nu fiarba lichidul de racire in instalatie. Sper ca macar ai pus apa distilata in instalatie, nu de robinet...
E normal sa creasca si sa scada, in intervalul marcat cu maxim-minim pe vasul de expansiune. Nu iti baga caldura in habitaclu, e radiatorul de habitaclu infundat sau deconectat din rautate - ca sa nu il repare - de fostul proprietar.
Zici ca ai pierdut tot antigelul data trecuta, hmmm, ma intreb cat ai mers cu masina pana sa te prinzi de asta. Si 90 de secunde mers fara antigel e suficient sa iti piste garnitura de chiulasa. Inca nu baga ulei in instalatia de racire, dar se va intampla cat de curand.
Eu zic sa te duci la un macanic sau un service, ca forumul te ajuta sa devii pieton convins. Sunt atatea talente mecanice p-acilea, de iti sta mintea in loc Posted Image Posted Image Posted Image . Masina e destul de comuna, piese pentru ea sunt peste tot, poti sa ai surpriza ca o piesa noua, cu garantie sa coste mai putin decat ti s-ar cere la dezmembrari pe ea.

#4
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,454
  • Înscris: 22.02.2007
schimba termostatul dar impreuna cu carcasa lui.

#5
xddionut

xddionut

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 11.12.2018
Daca dau termostatul jos, de tot, ce ar trebuii sa se intample?

#6
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 24.06.2006
in prima faza asta ar trebui sa faci, sa-l demontezi sa vezi daca se mai manifesta la fel

ar trebui sa ai in mers temperatura sub temperatura de functionare normala

#7
Paco_ste1

Paco_ste1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 19.03.2022
Incalzirea motorului poate fi :
_ de la termostat  degradat . . . . se schimba,
_ radiator cu depuneri . . . se curata cu solutii speciale,
_ ventilator defect sau nefunctional, ori din cauza releului sau termocuplei
_ obturarea fantei de admisie catre radiator , sau lipsa difuzorului ventilatorului.

#8
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 19.12.2012
Detaliu foarte important daca completezi cu apa/lichid racire:   foloseste doar apa distilata si neaparat in amestec cu antigel !

De ce ? Pt ca apa de la robinet sau de la fantana are calcar si alte minerale care se depun pe circuitul de racire(radiator, termostat) si in timp le infunda sau blocheaza. Combinatia cu antigel care contine agent antioxidant care inhiba si mai mult aparitia de oxizi pe peretii radiatorului si a termostatului.  Te va costa mai putin pe viitor sa pui doar apa distilata decat sa tot schimbi termostatul pt ca se intepeneste

#9
Paco_ste1

Paco_ste1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 19.03.2022

Vizualizare mesajxddionut, pe 09 august 2022 - 07:53, a scris:

Daca dau termostatul jos, de tot, ce ar trebuii sa se intample?
Vine in scurt timp iarna si consumul de combustibil creste. Acel termostat are rolul sa stabilizeze temperatura lichidului de racire la 90 grade, temperatura optima pentru consum redus.

#10
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,434
  • Înscris: 31.12.2007
Circuitul de racire ar trebui sa fie presurizat.
Apa fierbe la 120 gr in circuit presurizat.
Daca supapa de siguranta de pe capacul vasului de umplere este defecta atunci nu mai exista circuit presurizat si apa fierbe la 100 gr.

#11
xddionut

xddionut

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 11.12.2018
Am avut acum ocazia sa mai merg putin cu ea, am fost liber o ora de la munca, nu i-am dat termostatul jos, doar am mers cu ea, am tinut-o pornita vreo 7-8 minute, apa a urcat la 90 si a ramas asa, mentionez ca nu baga cald, am plecat cu ea, am mers 20 de km apoi a inceput sa urce apa, am pornit caldura la maxim, si a inceput sa scada, fluctueaAza asa in functie de viteza cu care merg si treapta la care este ventilatorul de caldura, daca merg cu 80-90 si tin caldura la maxim, nu creste, e foarte ciudat, si e si mai ciudat ca nici la relanti nu creste ... am verificat din nou, ulei si apa la nivel

#12
Paco_ste1

Paco_ste1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 19.03.2022
ventilatorul de racire montat pe radiator, functioneaza ?
E posibil termostatul sa nu mai deschida atat cat e necesar.

#13
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Cetatean European Nevaccinat*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,006
  • Înscris: 10.07.2013
Eu am mers cu antigelul vechi care era doar apa colorata si mi se supraincalzea motorul la Focus 2.
Dupa ce i-am inlocuit antigelul cu cel original tip Motorcraft, nu mai am probleme cu racirea.
Acum functioneaza si instalatia de AC in parametrii.Posted image

#14
xddionut

xddionut

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 11.12.2018

View PostPaco_ste1, on 09 august 2022 - 13:31, said:

ventilatorul de racire montat pe radiator, functioneaza ?
E posibil termostatul sa nu mai deschida atat cat e necesar.

Am observat acum ca ventilatorul de racire porneste foarte greu, pana acum putin timp in cazul incare trecea de 90, gen, 95-100, pornea instant, acum am vazut ca abia a pornit la 110.

Edited by xddionut, 09 August 2022 - 16:12.


#15
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,151
  • Înscris: 24.11.2015
Cum ai verificat termostatul si ce ai mai zis tu pe acolo ? Posted image

#16
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,138
  • Înscris: 19.09.2005

 A10, on 09 august 2022 - 10:20, said:

... foloseste doar apa distilata si neaparat in amestec cu antigel !...
apa distilata pui in baterie si in votca.
in sistemul de racire pui antigel (ce are si rol de ungere) si apa demineralizata.

#17
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,177
  • Înscris: 03.12.2005

View PostRaz0rblade, on 09 august 2022 - 07:12, said:

Daca ai numai apa in instalatia de racire, e normal sa fiarba, termostatul deschide la temperaturi apropiate de punctul de fierbere. Antigelul din apa creste acel punct de fierbere, suficient de mult ca sa nu fiarba lichidul de racire in instalatie. Sper ca macar ai pus apa distilata in instalatie, nu de robinet...

100% aberatii. Not how it works.

#18
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,241
  • Înscris: 02.08.2020
Poate fi aer în sistemul de răcire.
Şi se mai poate să ți se fi ars siguranța termică de la ventilatorul radiatorului. Siguranța termică se găseşte pe linia de alimentare a ventilatorului aferentă funcționării lui pe treapta 1. Dacă se arde, ventilatorul nu mai merge pe treapta 1 şi porneşte numai pe treapta 2 şi când temperatura motorului (şi a lichidului de răcire) este mai mare decât temperatura normală de funcționare.
Verifică continuitatea liniilor de alimentare cu (+) ale ventilatorului. Sau alimentează cu un fir direct de la baterie acele linii, pe rând, nu ambele deodată, vezi dacă ventilatorul funcționează şi pe treapta 1. De obicei, siguranța termică se află după mufa de alimentare a ventilatorului.

Plus întrebare: ție îți indică şi acul că temperatura motorului este mai mare decât normală, nu? Nu te-ai bazat numai pe faptul că apa fierbe...
Şi cum spune colegul, presiune mai ai în sistem? Că întradevăr, punctul de fierbere este la temperatură mai mare de 100 C în sistem sub presiune. Şi tot adevărat este că punctul de fierbere al antigelului este în jur de 125 C.

Edited by Mike1alike, 09 August 2022 - 18:57.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate